[AC] 1e les Antoine de Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AC] 1e les Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:18

Haay bokkers,

Vandaag kwam Antoine de Bodt bij ons op stal en mocht ik ook een les nemen ( er viel namelijk iemand uit ). Ik heb nog nooit eerder van hem les gehad ( wel op zijn methode ).
Mijn paardje zat vast ( wat ik al wist ) en hebben daar vooral aan gewerkt! Na de les liep ze super ontspannen. We hebben veel buigingen van links naar rechts gedaan om haar recht te krijgen. In het begin had ze er echt moeite nee en vertoonde ook wat verzet. Maar na lekker rustig door te gaan was t later helemaal goed en kwam ze echt los en briestte ze lekker erbij en maakte ze zich echt super lang!

Ik rijd bitloos en Antoine zei dat zoiets makkelijk kan mits je het kunt! Ik moest dus eerst laten zien dat Bonito en ik het bitloze hoofdstel ook *verdiende* en dat ging goed!

Ik heb ook bij andere lessen mee mogen kijken en heb er super veel van geleerd!
Ik vond de les dus echt de moeite waard en mijn paardje reageerde er SUPER op. Zo los dat ze was! En ontspannen, niks geen getrek ( wat je bij veel mensen moet doen ) om t paard in de krul te rijden, de krul is echt niet belangrijk! Dat vond ik zelf ookal dus uiteraard kreeg ik ook geen opmerkingen er over dat ik me paard alleen in de krul wou hebben.
Ok genoeg gekletst ik laat wat foto's zien

Helaas zijn veel foto's ( vooral de rijfoto's ) erg bewogen en dus onduidelijk, maarja voor t kleine beetje ide zet ik toch maar wat neer

Afbeelding

Afbeelding
uitleg over van alles en nog wat

Afbeelding
Het buigen van links naar rechts in de hals vanuit stilstaand. Dit vond zij erg moelijk want ze raakte uit evenwicht waardoor ze zichzelf met haar achterhand corrigeerde! ( na de les lukte dit stukken beter! )

Afbeelding
Nog steeds het buigen van links naar rechts vanauit stilstaand!

Dit heb ik overigens ook in de stap en draf moeten doen! ( helaas niet op foto )

Afbeelding
moeilijk te zien, maar t is buigen naar rechts in de stap

Afbeelding
weer uitleg

Afbeelding
nog meer uitleg

Afbeelding

Zo dat was t! Helaas waren dit de meest duidelijke foto's! Ik hoop bij een volgende keer duidelijkere foto's te krijgen!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-01-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: AC-tag toegevoegd

Anoniem

Re: 1e les Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:00

Toch super dat je zoveel geleerd hebt in één dag.
Nou lekker in de praktijk oefenen en dan komt het vast vanzelf wel goed. Leuk paardje!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:35

Hee wat een leuke combi en dan ook nog bitloos :+:
Wat een verschil kan je voelen he al na 1 les.

ps moest je niet even wennen aan zijn accent :D

Tender_12

Re: 1e les Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:39

Ziet er goed uit!
Ik vraag me wel af hoe je hebt moeten bewijzen dat je je bitloze hoofdstel "verdiende"?

Naomi_Star

Re: [AC] 1e les Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:30

Ziet er leuk uit hoor, jammer dat de andere rijfoto's bewogen waren! Maar je hebt alle uitleg en tips vast goed in je hoofd geprent zodat je het de volgende keer ook kan gebruiken.. Toch wel gaaf om een keer van hem les gehad te hebben he..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:01

haay ja t was zeker gaaf van hem les gehad te hebben! En heb echt veel geleerd en ga wat ik geleerd heb natuurlijk ook toepassen bij de verdere trainingen!
En bedankt allemaal voor de reactie

dat over t bitloze verdienen zei ik misschien verkeerd, hij bedoelde er mee dat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan, totaal t paard niet meer in de hand hebben etc, en ik liet zien dat dat voor ons niet van toepassing was ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:54

Sorry, maar ik vind de kwaliteit van de foto's daarmate slecht dat ik er weinig over kan zeggen.....

Maar goed, leuk dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:58

Fijn dat je de les zo hebt ervaren. Ik heb zelf ook een les gehad van Antoine de BOdt, maar ik was er niet erg over te spreken.
Rijtechnisch kan ik erniks over zeggen. :)
Maar ga vooral zo door, zo bitloos, het ziet er zeker wel vriendelijk uit.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:01

Leuk dat je mee mocht doen aan de les, commentaar kan ik niet geven. Er is namelijk niet zo veel te zien op de foto's.

Wel zit ik telkens naar je pad te kijken. Volgens mij ligt hij te ver naar achter of is hij te groot :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:50

hij is wel goed, er zitten namelijk dubbele inlages in ( voor het boomloze zadel ) en achter zit t niet lama zeggen ( achterstukje is alleen stof ) en dat gaat dan iets omhoog staan :P

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:57

Joskehe schreef:
Die man heeft over gans het land een slechte reputatie toch?

Ik weet niet of dit iets toevoegt aan dit topic, daar gaat het hier toch niet om?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:58

Joskehe dan weet jij meer dan ik ;)
Ik hoor er meer goede verhalen over dan slechte ;)
En dan nog, de meningen vana nderen doen mij weinig, het gaat erom hoe ik en mijn paard t ervaren hebben! En Mijn paard liep lekker ontspannen en briesend de bak door aan t einde van de les! ik voelde haar rug mega loskomen!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:07

Leuk dat je bij Antoine gelest hebt; staat ook op mijn verlanglijstje :))

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:14

Oooh, wat leuk Antoine nog eens terug te zien! Ik heb zelf 2 jaar dagelijks les van hem gekregen toen hij jaaaren geleden zelf nog een privé stal had :)
Echt een toffe man! Ik heb er superveel van geleerd, mijn toenmalige paard is er stukken op vooruit gegaan en niet alleen zij... Er zijn er daar heel wat de revue gepasseerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:41

@angie wat gaaf dagelijks les zeg! Zou ik ook wel willen hahaha maar zo rijk benk nie :P
Ik vind t echt super dat er zoveel paarden zo giga vooruit gaan!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:44

Cinnepin schreef:
@angie wat gaaf dagelijks les zeg! Zou ik ook wel willen hahaha maar zo rijk benk nie :P
Ik vind t echt super dat er zoveel paarden zo giga vooruit gaan!

Oh, ik zou het nu ook niet kunnen betalen hoor ;) Dat was toen hij nog een privé stal had, dus ik betaalde gewoon maandelijks stalgeld en Antoine begeleidde al z'n klanten toen dagelijks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:49

Ooh ok, dat is idd wel erg leuk zeg :)
Ik les wel bij iemand die wel een diploma heeft van paardenrecht :) ( eiegnaresse van de stal waar ik sta )

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:54

Met interesse volg ik de topics over AdB. Zelf les ik net een jaartje bij instructeurs die de opleiding hebben gevolgd. Ik rij al meer dan 25 jaar, door verhuizingen bij verschillende verenigingen/instructeurs gelest en nog nooit duidelijkheid gehad over hoe om te gaan met de natuurlijke scheefheid van een paard. Sinds een confronterende clinic bij Mireille ben ik helemaal om! Mijn flegmatieke, sterk rechtsgebogen merrie is een jaar later een blijer, losser en gespierder paard geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:57

@CarovdG wat goed om te horen! Ja mijn instrucvtrise heeft ook die opleiding gedaan idd!
Je merkt echt t verschil, zelfs na 1 les al

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:02

Cinnepin, leuk dat je zo enthousiast bent, ik heb een aantal keren lesdagen van Anthoine bij Mireille gevolgd, inderdaad leerzaam om mee te luisteren en te kijken. Vond de theorie eerst best moeilijk maar als het kwartje eenmaal valt is het allemaal zo logisch! Mijn paard is het levende bewijs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:05

echt super joh :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:13

Zou bitloos toegestaan zijn op een wedstrijd, zou ik daarvoor gaan. Rij ook wel met halster, heb echter nog nooit met een bitloss hoofdstel gereden. Heb je de les laten filmen? Echt een aanrader, want je hoort zoveel. Is fijn nog eens terug te kunnen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:15

nee helaas niet laten filmen.

Maar ze willen t bitloze wel toe gaan staan op wedstrijden heb ik begrepen :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:20

Blijf je nu ook volgens Adb verder lessen? Ik begreep dat Antoine ook regelmatig bij jullie op stal een lesdag geeft. Ik probeer binnenkort bij Mireille een les van Antoine mee te pakken (gaat op een door de weekse dag moeilijker ivm werk), maar bij Mireille of haar collega Kirsten kan ik in ieder geval terecht en leer ik al onwijs veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:48

ja hij komt om de 3 weken bij ons op stal en geeft ie de hele dag les aan combinaties.
Ik krijg les vand e eigenaresse van onze stal die volgens zij methode lesgeeft en de opleiding heeft gedaan, dus ik krijg idd les in deze manier :)