We begonnen op zaterdag 19 januari met een wedstrijd.
Het losrijden was helaas in de regen.
Citaat:Taac deed zijn best en ik kon daar eigenlijk alleen maar van genieten, het is zo'n topknol, hij is er altijd op de juiste momenten.
De eerste proef had ik een fijn gevoel over. Maakte zelf een stuurfoutje en dus verkeerde galop maar dat mocht de pret niet drukken. Taco was er voor me en ik kon er goed aan rijden.
Tweede proef is een moeilijkere proef voor Taco... uitgestrekte galop --> wissel --> uitgestrekte galop ---> wissel en ga zo maar door. Dus dan hij werd wat gespannen wat ik wel kan begrijpen, het is toch nog allemaal nieuw die Z2 proeven.
Met Fieke reed hij die dag ook weer ze entree in de B en scoorde hiermee 1 winstpunt.
Februari
Taco leerde het steigeren op commando.
Ook richtte Ginny en ik ons showteam op.
Taco en Banshee op het strand

Taco steigeren
http://pic60.picturetrail.com/VOL1710/1 ... 949049.jpg
Ik reed met Taco nog een wedstrijd bij mijn eigen vereniging.
Hij deed heel erg zijn best maar we reden geen winst.
Dat Z2 is niet niks meer.
Met Fieke ging het ook erg lekker, ze behaalde nog een aantal winstpunten in de B.
Maart
We reden een wedstrijd op de locatie in Lisse.
Grote baan.. 20x60.
Niet het ding van mij en Taco.
Lekker gereden maar geen winstpunt.
Taco in een appuyementje

Het showteam liep ook erg goed!
We reden deze maand bij Stal Jasper, tijdens de Merell Cup en we mochten naar Indoor Brabant!
Helaas was Taco daar de eerste dag heel erg gestressed maar de 2e dag deed hij het heel erg goed.
Op Indoor Brabant

April
Het mooie weer brak weer aan en Taco en ik gingen er weer vol tegenaan.
We hadden een aantal shows gehad dus nu weer dressuurmatig goed aan de slag.
Taco tijdens schouderbinnenwaarts

Mei
Het eerste weekend van mei hadden we een wedstrijd ingeschreven.
Citaat:Vandaag wedstrijd gehad met Taco. Ginny kwam ons met Banshee gezellig ophalen. Ze hadden wedstrijd in Valkenburg. Taco was inrijden eigenlijk heel braaf. Hij was wel erg op Banshee aan het letten maar bleef goed te sturen. De eerste proef was hij iets te enthousiast en kreeg ik wat wissels op niet gevraagde plaatsen. De tweede proef ging een stuk beter en de wissels voelde goed aan. Bij de prijsuitreiking had ik in de eerste proef 197 en in de tweede proef 207! Joepie, dat is er weer 1 bij. Zo trots op mijn mannetje
We reden ook nog shows op de Ripse Ruiterdagen.
Een enorm leuk weekend waarin Taco zich super heeft gedragen.
Taco bedankt het publiek nog een keer

Juni
De shows liepen goed, erg goed zelfs.
In juni reden we meerdere shows.
Een daarvan was op manege Nieuw Hagenauwe.
Alle kinderen wilden nog met Banshee en Taco op de foto.
Taco geniet van de aandacht

In juni reden we ook onze eerste officiele kur.
Citaat:Zaterdag hadden Taco en ik onze eerste officiele kur op muziek.
De Rabobank kur op muziek op Aerdenhout.
Ginny en Fabienne waren zo lief om mij helemaal te komen aanmoedigen en foto's te komen maken!
Thanks meiden, jullie zijn top!
Ik loop zelf al 3 weken ziekenhuis in ziekenhuis uit.
Ik heb vreselijke pijn in mijn buik maar ze zijn er nog niet achter wat het is.
Taco is dus ook al een tijd niet fanatiek getrained maar hij heeft echt super super zijn best gedaan.
De meningen van de jury waren flink verdeeld.
Van de een kreeg ik 62% van de ander 59% en van de jury bij C 55%. Nu weet ik dat die man heel streng is want ik heb al eens bij hem geschreven ook. Het bracht op ons 59% waar ik blij mee ben.
Nog een rondje om de baan..

Juli
Een donkere maand...
[FJ] Einde sportcarriere Taco en ik.....
Citaat:De DA riep ons erbij en we begonnen met zijn voorbenen. Niet meer puntgaaf maar voor een paard van zijn leeftijd en prestaties prima. Niks mis mee. Achter kogels idem dito. Ik kneep hem al een beetje... de spronggewrichten achter moesten we nog bespreken.
En daar kwam dan het hoge woord.... Taco heeft spat ... aan beide achterbenen.
Deze maand bestond uit revalideren, rustig opbouwen en wennen aan het idee dat er iets zat in het achterbeen van Taco.
Bij iedere misstap die hij maakte kreeg ik het benauwd.
Ik moet er nog steeds aan wennen maar de té voorzichtigheid is er gelukkig af.
Augustus
Terug geweest naar de dierenarts en we kregen groen licht!
Taco liep goed door de buigproeven en de dierenarts vond hem er meer dan goed uitzien.
Alles weer doen kregen we mee naar huis

Dat werd gevierd met een strandritje!

Die maand stond hij ook model tijdens de workshop van Hypofocus
Mooie man
http://www.everyoneweb.com/WA/DataFiles ... 20copy.jpg
September
We bleven rustig opbouwen en eigenlijk liep hij na het inspuiten zo lekker dat ik hem toch nog 1x op mijn eigen stal wilde starten.
De laatste keer met mijn zus erbij... degene die ervoor gezorgd heeft dat we toch zijn gaan starten.
Zij heeft samen met een vriendin boven in de kantine naar ons gekeken, net zoals ze dat ook op onze eerste wedstrijd deed.
En we reden gewoon nog een winstpunt!! Ongelooflijk wat was ik trots.. maar wat een dubbel gevoel, dit was de ena laatste keer..
Oktober
[FJ] Taco, our last dance together!
Citaat:De hele proef heb ik eigenlijk aangehikt tegen het afgroeten en mijn emotionele ontlading bleef dan ook niet uit
Het gevoel wat er door me heen ging is niet te beschrijven, dat was het dan. Al die fijne ritten, al zijn leerzame lessen, zijn geweldige inzet, zijn attitude van: ik doe het wel even, maar vooral het kunnen zitten en genieten in een proef, het samenspel in een proef tussen hem en mij, het is voorbij. Ik zou nog 100 wedstrijden met hem willen rijden en hij met mij maar ik moet zuinig op hem zijn. Hij heeft zich genoeg gegeven.
Ontlading na de proef

Mijn knappe man

Filmpje van ons afscheid
Citaat:En nu is het maandagochtend, denk ik terug aan een glansrijke dressuurloopbaan met Taco maar is het nog zo wennen dat gister echt onze laatste wedstrijd was. Ik ben onbeschrijflijk trots om mijn kereltje dat hij dit allemaal geflikt heeft. Hij met zijn korte gangetjes waar hij o zo veel commentaar op heeft gekregen heeft het toch maar even mooi gedaan, een van de weinige fjorden in Nederland winstpunten gehaald in het Z2.
November
Ook deze maand stonden we weer model voor Hypofocus workshop.
We kregen erg mooie foto's van Esmee.
Hij is het nog lang niet verleerd

Samen los op het open veld

Deze maand reden we ook op Paard&Koets.
We reden 3 shows en het was zeer geslaagd.
December
Nu we geen wedstrijden meer rijden hebben we lekker het roer helemaal om gegooid.
Ik train Taco nu veel meer in vrijheid.
Los in de baan, aan de lange lijnen en we zijn gaan rijden met halsring.
Taco los, in de lijnen en erop
Taco rijden met halsring en wat VD
Spaanse stap met halsring

Mijn stoere kerel

2008
Al met al een zeer bewogen jaar.
Een grote down maar ook veel ups.
Dit jaar heeft me alleen maar weer meer doen beseffen wat een ongelovelijke topknol Taco is en hoe sterk onze band samen is.
Mijn allesje