ik weet niet of het verslag hier helemaal goed staat, want het gaat niet alleen over vandaag..
Maar ik moet mijn verhaal even kwijt en hoop dat het hier kan.
Het gaat om mijn Passier GG die even gecontroleerd moest worden bij de zadelmaker. Hij schoof wat naar mijn idee. Afgelopen januari is hij door dezelfde gedaan, toen leek het goed te zijn. Maar ik ben geen professional in het maken van zadels daarom ga ik uit van de deskundigheid van de zadelmaker zelf. Nu is mijn ervaring de afgelopen weken geweest dat dit dus niet altijd kan!! Ik ben hier heel boos om. Ik ben namelijk opgelicht al heb ik wel mijn geld terug gekregen.
Ik vond het al vreemd toen de zadelmaker kwam dat deze mijn paard niet hoefde op te meten (als voorgaande jaar) en dat ze mij vertelde een nieuwe visie te hebben en met andere vullingen vulde. Daarom moest het hele zadel leeg en koste mij dat 150 euro! (ipv even opvullen) toen ik zei dat ik dat voor de feestdagen erg veel vond(sowieso veel geld) zei de zadelmaker dat ik ook eerst wel even kon gaan sparen omdat het zadel redelijk lag. Ik vertelde dat ik vond dat hij schoof en dat ik niet wilde wachten, omdat ik bang was mijn paard pijn te doen. Daarom ging ik akkoord met de nieuwe vulling maar praatte ik er wel 50euro van af, omdat ik het belachelijk vond dat zij mij op kosten joeg vanwege haar nieuwe visie. Voor 100euro zou mijn zadel dus compleet gevuld worden.
Toen hij gebracht werd en ik ging rijden vroeg ik of hij nu echt wel goed lag, ik twijfelde namelijk, hij leek enigzins te schuiven. De zadelmaker vertelde dat dit erbij hoorde en dat het zadel "even" zijn plekje moest zoeken op de rug. Ik vond het vreemd daarom ben ik diezelfde avond nog even gaan rijden. Wat bleek na het rijden lag mijn zadel over/op de schouders van mijn paard en lag mijn dieptepunt bovenin de lepel. Het reed afschuwelijk! Ik heb daarna gelijk gebeld en kreeg contact met de partner van de zadelmaker. Deze vertelde mij dat zijn partner nooit een "slecht"gevuld zadel zou mee geven en dat ik er best mee door kon rijden. Ook zou de zadelmaker persoonlijk contact met mij opnemen...
De volgende dag ben ik naar de club gegaan en na 2 minuten instappen besloot ik er vanaf te gaan. Want de vulling was compleet ingezakt... nu lag het zadel op de schoft(waar de boom zit). Mijn instructrice vond het ook heel slecht en gaf me gelijk om te stoppen. Ik heb die avond een aantal keer gebeld, de volgende ochtend ook en de middag... En uiteindelijk twee dagen later kreeg ik de partner weer te pakken, het bleek dat de zadelmaker nog niet had gebeld... ze was het vergeten volgens haar partner. Ik voelde me alsof ik niet serieus werd genomen en vroeg of de zadelmaker mij die dag nog wilde terug bellen. Uiteindelijk de dag daarop werd ik gebeld. Ik heb het uitgelegd en we hebben een afspraak gemaakt.
Toen de zadelmaker kwam vulde deze het zadel zonder naar mijn paard te kijken "even" op(binnen 3 minuten). Vervolgens ging ik rijden met het zadel. Weer schoof deze naar voren en weer zakte de vulling in. Ook vond ik hem naar rechts hangen, ik benoemde dit en ik kreeg een "heel" verhaal over mijn scheve paard. Ik vertelde dat ik het zadel slechter vond liggen met deze vulling dan toen ik hem de eerste keer meegaf. Toen liep ze naar de auto en pakte een corrigerende pad voor me. Dit was de uitkomst...
Ik zei dat ik hier heel erg op tegen was en dat ik niet het idee had dat het aan mijn paard of zadel lag dat het niet goed was, maar aan de zadelmaker zelf. Ik wilde gewoon mijn zadel passend hebben niet meer en niet minder. Hierop lachte de zadelmaker en zei dat ik het gewoon eens een kans moest geven, ze raade mij dus een hulpmiddel aan. Ik vond het erg raar nog een kans en weer 75(!) euro kwijt aan zon stom dekje. Met een glimlach reed de zadelmaker weg.. Serieus ze moest er gewoon om lachen
De volgende dag toen ik reed lag het zadel helemaal beroerd en lagen er ook schuifplekken op de rug van mijn paard. Ik werd boos en belde de zadelmaker, ik bood aan het zadel langs te brengen en deze graag opgevuld te krijgen met het oude spul en passend op de rug van mijn paard! Niet meer niet minder! De zadelmaker lachte en ik kon hem brengen, de zadelmaker zou hem weer mee nemen over twee dagen als hij langs zou komen om het zadel van een stalgenoot terug te brengen.(want die liet het ook daar doen, zelfs op mijn aanbeveling).
Toen de zadelmaker voor de derde maal kwam, lach het zadel nog verschrikkelijk. daarom heb ik mijn geld terug geïst en ook gekregen. Maar het gaat me niet om die 100euro, maar om mijn zadel hij is nu slechter dan dat ik hem mee gaf en ik ben er echt niet blij mee hoed dit gegaan is. Ik heb zo ontzettend moeten opletten, ze had me gewoon laten rijden met een vreselijk slecht/opgevuld liggend zadel! Het was dat ik er zelf mee kwam.
ik heb verdorie altijd met veel plezier gereden met dit zadel en begrijp niet wat ze ermee heeft gedaan, maar ik zit nu met de gebakken peren. Ik heb dan wel mijn geld terug maar de vulling is nog steeds slap, ik kan de keilkussens met gemak inknijpen met duim en wijsvinger.
Mijn stalgenoot haar zadel is ook opgevuld en die heeft helaas precies hetzelfde! zij stopt de samenwerking ook met deze zadelmaker.
Wat een vreselijke kwakzalver.
Ik heb geen naam in de tekst gezet, als je het wilt weten mag je me PBen.
Vanavond komt meneer van Triest, hier ben ik heel erg blij mee want deze man heeft tenminste wel verstand van wat hij doet! Dat weet ik uit eerdere ervaringen! ik hoop dat het nu weer helemaal goed komt en dat ik weer zorgen/
schuif loos kan rijden! 
) ook een zadel gekocht bij haar, vorig jaar zomervakantie. Een jaar later kregen we problemen met Golie z'n rug en hebben we het zadel door een andere zadelmaker na laten kijken. Hij zei dat het van geen kant paste, dat het niet eens aangepast zou kunnen worden. We hebben dus dat zadel aan een kennis in Drenthe gegeven zodat ze (de zadelmaker) het op kon komen halen, en zelf een nieuw zadel gekocht.
) en kan van Triest het weer helemaal goed maken. Toch wilde ik mijn ervaring met jullie delen. Ik kreeg al reacties van mensen die ook met deze zadelmaker te maken hebben gehad en dat was ook lang niet positief. Ik hoop gewoon dat deze zadelmaker zo snel mogelijk ander werk gaat doen, want dit verpest het voor paard en ruiter...