mooie kwakzalver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davincilover

mooie kwakzalver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:10

Hoi Bokkers!

ik weet niet of het verslag hier helemaal goed staat, want het gaat niet alleen over vandaag..
Maar ik moet mijn verhaal even kwijt en hoop dat het hier kan.

Het gaat om mijn Passier GG die even gecontroleerd moest worden bij de zadelmaker. Hij schoof wat naar mijn idee. Afgelopen januari is hij door dezelfde gedaan, toen leek het goed te zijn. Maar ik ben geen professional in het maken van zadels daarom ga ik uit van de deskundigheid van de zadelmaker zelf. Nu is mijn ervaring de afgelopen weken geweest dat dit dus niet altijd kan!! Ik ben hier heel boos om. Ik ben namelijk opgelicht al heb ik wel mijn geld terug gekregen.

Ik vond het al vreemd toen de zadelmaker kwam dat deze mijn paard niet hoefde op te meten (als voorgaande jaar) en dat ze mij vertelde een nieuwe visie te hebben en met andere vullingen vulde. Daarom moest het hele zadel leeg en koste mij dat 150 euro! (ipv even opvullen) toen ik zei dat ik dat voor de feestdagen erg veel vond(sowieso veel geld) zei de zadelmaker dat ik ook eerst wel even kon gaan sparen omdat het zadel redelijk lag. Ik vertelde dat ik vond dat hij schoof en dat ik niet wilde wachten, omdat ik bang was mijn paard pijn te doen. Daarom ging ik akkoord met de nieuwe vulling maar praatte ik er wel 50euro van af, omdat ik het belachelijk vond dat zij mij op kosten joeg vanwege haar nieuwe visie. Voor 100euro zou mijn zadel dus compleet gevuld worden.

Toen hij gebracht werd en ik ging rijden vroeg ik of hij nu echt wel goed lag, ik twijfelde namelijk, hij leek enigzins te schuiven. De zadelmaker vertelde dat dit erbij hoorde en dat het zadel "even" zijn plekje moest zoeken op de rug. Ik vond het vreemd daarom ben ik diezelfde avond nog even gaan rijden. Wat bleek na het rijden lag mijn zadel over/op de schouders van mijn paard en lag mijn dieptepunt bovenin de lepel. Het reed afschuwelijk! Ik heb daarna gelijk gebeld en kreeg contact met de partner van de zadelmaker. Deze vertelde mij dat zijn partner nooit een "slecht"gevuld zadel zou mee geven en dat ik er best mee door kon rijden. Ook zou de zadelmaker persoonlijk contact met mij opnemen...

De volgende dag ben ik naar de club gegaan en na 2 minuten instappen besloot ik er vanaf te gaan. Want de vulling was compleet ingezakt... nu lag het zadel op de schoft(waar de boom zit). Mijn instructrice vond het ook heel slecht en gaf me gelijk om te stoppen. Ik heb die avond een aantal keer gebeld, de volgende ochtend ook en de middag... En uiteindelijk twee dagen later kreeg ik de partner weer te pakken, het bleek dat de zadelmaker nog niet had gebeld... ze was het vergeten volgens haar partner. Ik voelde me alsof ik niet serieus werd genomen en vroeg of de zadelmaker mij die dag nog wilde terug bellen. Uiteindelijk de dag daarop werd ik gebeld. Ik heb het uitgelegd en we hebben een afspraak gemaakt.

Toen de zadelmaker kwam vulde deze het zadel zonder naar mijn paard te kijken "even" op(binnen 3 minuten). Vervolgens ging ik rijden met het zadel. Weer schoof deze naar voren en weer zakte de vulling in. Ook vond ik hem naar rechts hangen, ik benoemde dit en ik kreeg een "heel" verhaal over mijn scheve paard. Ik vertelde dat ik het zadel slechter vond liggen met deze vulling dan toen ik hem de eerste keer meegaf. Toen liep ze naar de auto en pakte een corrigerende pad voor me. Dit was de uitkomst... Clown Ik zei dat ik hier heel erg op tegen was en dat ik niet het idee had dat het aan mijn paard of zadel lag dat het niet goed was, maar aan de zadelmaker zelf. Ik wilde gewoon mijn zadel passend hebben niet meer en niet minder. Hierop lachte de zadelmaker en zei dat ik het gewoon eens een kans moest geven, ze raade mij dus een hulpmiddel aan. Ik vond het erg raar nog een kans en weer 75(!) euro kwijt aan zon stom dekje. Met een glimlach reed de zadelmaker weg.. Serieus ze moest er gewoon om lachen Boos!

De volgende dag toen ik reed lag het zadel helemaal beroerd en lagen er ook schuifplekken op de rug van mijn paard. Ik werd boos en belde de zadelmaker, ik bood aan het zadel langs te brengen en deze graag opgevuld te krijgen met het oude spul en passend op de rug van mijn paard! Niet meer niet minder! De zadelmaker lachte en ik kon hem brengen, de zadelmaker zou hem weer mee nemen over twee dagen als hij langs zou komen om het zadel van een stalgenoot terug te brengen.(want die liet het ook daar doen, zelfs op mijn aanbeveling).

Toen de zadelmaker voor de derde maal kwam, lach het zadel nog verschrikkelijk. daarom heb ik mijn geld terug geïst en ook gekregen. Maar het gaat me niet om die 100euro, maar om mijn zadel hij is nu slechter dan dat ik hem mee gaf en ik ben er echt niet blij mee hoed dit gegaan is. Ik heb zo ontzettend moeten opletten, ze had me gewoon laten rijden met een vreselijk slecht/opgevuld liggend zadel! Het was dat ik er zelf mee kwam.

ik heb verdorie altijd met veel plezier gereden met dit zadel en begrijp niet wat ze ermee heeft gedaan, maar ik zit nu met de gebakken peren. Ik heb dan wel mijn geld terug maar de vulling is nog steeds slap, ik kan de keilkussens met gemak inknijpen met duim en wijsvinger.

Mijn stalgenoot haar zadel is ook opgevuld en die heeft helaas precies hetzelfde! zij stopt de samenwerking ook met deze zadelmaker.

Wat een vreselijke kwakzalver. Clown

Ik heb geen naam in de tekst gezet, als je het wilt weten mag je me PBen.

Vanavond komt meneer van Triest, hier ben ik heel erg blij mee want deze man heeft tenminste wel verstand van wat hij doet! Dat weet ik uit eerdere ervaringen! ik hoop dat het nu weer helemaal goed komt en dat ik weer zorgen/ Tong uitsteken schuif loos kan rijden!

CM_

Re: mooie kwakzalver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:13

Al doende leert men.

En zover ik weet mogen ervaringen uit eerste hand gewoon geplaatst worden met naam Ja

Ik hoop dat v triest het gauw oplost, wat een waardeloze gevallen die twee partners Lips are sealed

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:15

Dat is zeker niet leuk, daar was ik ook erg bang voor om mijn zadel bij iemand te brengen. Heb voornamelijk gekozen op ervaringen van anderen. Ik ben zelf een leek, zodoende komt er een hoefsmid, zadelmaker, tandarts en dierenarts allemaal beroepen waarvan het belangrijk is dat je erop kan vertrouwen.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:17

@ crossmonster: Ja ik heb er wel van geleerd, alleen ben ik wel een beetje bang geworden. Omdat ik haar vertrouwde maar ondertussen deed ik mijn paard gewoon pijn! Je wilt niet weten hoe hij liep te ziepen met zijn staart toen mijn zadel erop lag. Ik vind het echt jammer dat er mensen zijn die doen alsof ze deskundig zijn maar dit helaas niet zijn. Het kan namelijk veel problemen en schade aanrichten. Huilen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:21

Is van triest weer aan het werk, wat super zeg, of komt die andere die met hem samenwerkt nog mee.

ik ben wel heel benieuwd wie die andere mevrouw is, aangezien ik bij je in de buurt woon en niet deze taverelen wil.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:30

Van Triest doet het nog even heel rustig aan want hij revalideert nog , maar hij vertelde mij aan de telefoon dat hij wel weer gaat beginnen! Hij doet nu heel weinig mensen op het moment.

Ik moet hem dan ook zelf ophalen vanavond, hij kan zelf niet komen.

Ik kan mij echt voorstellen dat je dit niet wil, nogmaals het is wel mijn ervaring, misschien vinden andere mensen haar wel goed. Maar ik hoorde ook van meneer van Triest dat hij vaker zadels van deze vrouw krijgt en dat hij ze vaker kan opknappen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:39

wil je me pben over wie het gaat,

van triest is een hele goede, mooi dat ie weer rustig gaat beginnen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:30

Jeetje wat erg!
Gelukkig zag je zelf dat het slecht op de rug van je paard lag.
Iedereen maakt fouten, maar dit is wel een hele grove fout die zij maakt. Het zou verboden moeten worden..

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:36

ik heb zo'n idee dat ik weet over wie je het hebt... ik heb (als ik dezelfde bedoel maar zoveel vrouwelijke zadelmakers zijn er niet in jou buurt Knipoog ) ook een zadel gekocht bij haar, vorig jaar zomervakantie. Een jaar later kregen we problemen met Golie z'n rug en hebben we het zadel door een andere zadelmaker na laten kijken. Hij zei dat het van geen kant paste, dat het niet eens aangepast zou kunnen worden. We hebben dus dat zadel aan een kennis in Drenthe gegeven zodat ze (de zadelmaker) het op kon komen halen, en zelf een nieuw zadel gekocht.
Nu ligt het zadel er nog steeds! Volgens die kennis is iets dat na een jaar niet opgehaald is rechtmatig van jou, dus als het er van de zomer nog steeds ligt gaan we het maar doorverkopen ofzoiets! Ik vind dit in ieder geval géén service.
Gelukkig hebben we ons geld (na 13457x bellen) wel teruggekregen!

ik weet dus wat je meegemaakt heb Tong uitsteken

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 01:28

Jeetje mensen wat een nare verhalen, ook via PB. Ik ben dus niet de enige.. Clown

Maar ik wil jullie even laten weten dat meneer van Triest vanavond is geweest. En hij kan mijn zadel maken. Jullie willen niet weten hoeveel commentaar hij had op de vulling... Huilen Het bleek van buiten gevuld te zijn met wol maar van binnen met syntetische troep.. Dit mag volgens van Triest absoluut niet door elkaar. Dit veroorzaakte dan ook de piepkleine bultjes her en der op de rug van mijn paard, doordat de vulling ongelijk was en schuurde. Mijn paard zwiepte vanavond met haar staart toen we het zadel op en af haalde. Ze vond het duidelijk niet prettig. Van Triest vertelde dat dit nog even zou duren voordat ze door gaat hebben dat het in orde is. Ik kan nu tijdelijk even met een ander zadel (van de eigenaren van stal) rijden, deze lag goed volgens van Triest. Mijn paard is al wat ouder en moet wel in beweging blijven.

Hij maakt mijn zadel binnenkort maar heeft wel even de tijd nodig. Dit komt in januari goed. De kussens waren erg "hobbelig"gevuld en dus schadelijk voor de rug van mijn paard. Ook lag het dieptepunt veel te ver naar achteren en duwde ik met mijn zit als het ware het zadel naar voren op de schoft, niet alleen schadelijk dus voor mijn paard maar ook finest voor mijn rug.

Het zadel van mijn stalgenoot bleek 3,5 cm te groot voor haar paard! Terwijl de vorige "zadelbreker"( Tong uitsteken ) vertelde dat deze zelfs(!) te klein was.. Hij heeft het laten zien het zadel is beduidend te groot...
Deze kan hij gelukkig voor haar aanpassen.

Ik hoop anderen echt te kunnen behoeden voor dit, dankzij mijn verhaal. Ik ben geen deskundige maar voelde helaas dat het niet goed was. Ik hoop echt niet voor jullie en jullie paarden dat jullie dit meemaken. Gelukkig gaat er nu wat gebeuren en ik geloof echt in de zadelmaker die het nu doet. Maar ik vind het zielig voor mijn paard dat ze constant mijn zit heeft moeten lopen corrigeren. Want zoals van Triest zegt: "Jij bent de leider en je paard volgt, paarden gaan echt heel ver voor hun leider."

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:48

Wow, is jouw Passier mooi even verprustst, ik zou er werk van maken als ik jou was. Laat van Triest hem maar eens helemaal nakijken en opschrijven wat de andere zadelmaker verkeerd heeft gedaan dan heb je bewijzen en daar kun je vast wel wat mee.
Zowieso zou ik onder geen voorwaarde accepteren dat ze een zadel helemaal leeg halen en opnieuw vullen, zeker niet bij zo'n merkzadel, dat is absoluut niet nodig en de kans is heel groot dat de nieuwe vulling slechter is als de oude. Maar ja, daar ben jij inmiddels ook achter Knipoog

Wil je mij ook even pb'en om wie het gaat? Ik woon namelijk in Staphorst en heb geen zin om hetzelfde mee te maken...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:25

mensen die hier in de buurt wonen kunnen haast wel raden om wie het gaat, ook ik had het al goed geraden, zoveel vrouwelijke zadelmakers zijn er niet, en helaas staat deze ook aardig bekend om der praatjes.

Mooi balen van je passier zadel, is die inderdaad mooi even verprutst. gelukkig kan avan triest het weer in orde maken, en dat is echt een vakman appart, komt helemaal goed.

Hoe was het met van triest nu, laatste keer dat ie bij mij was, kon je zo goed zien dat die heeel ziek was. ben blij dat ie weer wat op de been is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:32

Dat is echt vreselijk balen maar wel fijn dat het nu op deze manier geregeld kan worden.

Ben idd ook wel benieuwd naar deze dame...
Dan weet ik in iedergeval dat ik deze nooit hoeft te bellen

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:16

@ Anneliesj: Het is nu goed zo, ik zit al weken met een knoop in mijn maag van dit alles. Hetzelfde als mijn stalgenoot we waren samen helemaal in de war. Ik wist ook niet dat het niet goed was om de vulling opnieuw op te laten vullen. Helaas heb ik dat verstand er niet van. Maar ik leer hier wel ontzettend van.

Gelukkig heb ik mijn geld terug(dit eiste ik ook Duivel ) en kan van Triest het weer helemaal goed maken. Toch wilde ik mijn ervaring met jullie delen. Ik kreeg al reacties van mensen die ook met deze zadelmaker te maken hebben gehad en dat was ook lang niet positief. Ik hoop gewoon dat deze zadelmaker zo snel mogelijk ander werk gaat doen, want dit verpest het voor paard en ruiter...

@ dobbel: Idd weer letterlijk op de been. Ik denk dat het wel goed met hem gaat. Hij praatte heel veel en is ontzettend lang geweest om ons van adviezen te voorzien. Ik denk dat hij heel veel zin heeft om weer geheel aan de slag te kunnen. Hij gaf ook aan dat zijn lievelingsplek tussen de paarden is.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:44

Niet te geloven dat dit soort mensen over de rug(letterlijk) van mensen en dieren op deze manier hun geld willen verdienen........Hoop dat dat mens snel stopt met haar "werk"!!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:57

Tja, helaas is zadelmaker nog steeds geen beschermd beroep... en tot die tijd blijft het een kwestie uitzoeken over wie andere paardenbezitters tevreden zijn of even op de site van MSFC kijken om een fatsoenlijke zadelmaker te vinden. Met het zadel van ts komt het gelukkig weer helemaal goed zo te horen Lachen

jericho_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:13

Hallo,
Wil je mij PBen om welke zadelmaker dit gaat? Mij is namelijk enkele weken hetzelfde gebeurt. Die zadelmaker is twee keer langs geweest en het zadel zat voor geen meter (dan zag ik zelf duidelijk) en mijn paard liep niet meer, hoofd omhoog, strakke rug, onregelmatig en bokken. Moest hem maar twee weken op rust zetten misschien zat het zadel dan beter........
Hier vertrouwde ik niet op dus heb ik van Triest ook gebeld en hij heeft het zadel mooi passend gemaakt. Hij vond het zadel echt niet passen en het was helemaal volgepropt met wol en ook nog scheef en een draagvlak van minder dan 5 cm.

Met van Triest wordt ook jouw zadel vast weer mooi passend gemaakt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:29

Ik denk je in dit geval de naam beter gewoon wel kan noemen. Dit mens veroorzaakt gewoon grote medische problemen bij meerdere paarden en eigenaren. Het lijkt me dat het belang van het beschermen van paarden hier hoger weegt dan het belang van beschermen van haar reputatie!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:42

Troi ik begrijp wel wat je bedoeld maar ik vind dat moeilijk, een naam op internet zetten vind ik nogal wat. Ik heb mijn verhaal al juist in het belang van andere paarden en ruiters geplaatst. Als mensen het willen weten PBen ze wel.

Maar nogmaals ik begrijp je wel.