Manegepony Twanko @ les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Manegepony Twanko @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 15:48

Twanko rij ik sinds de dag dat hij op de manege kwam, oktober 2005. Twanko is een 16-jarige New Forest, die waarschijnlijk bij zijn vorige eigenaresse op L niveau heeft gelopen. Ik rij hem max. 1 uur per week. In het begin ging het super; lekker ontspannen, achterhand eronder; maar manegepony's zijn niet voor niets moeilijk te rijden en helaas ging het steeds minder en eiste het manegewerk zijn tol. Foto's van de keren dat het geweldig ging zijn er helaas niet, maar met deze foto's heb je toch een beetje een beeld van hoe Twanko zijn best doet en hoeveel ik nog van hem kan leren. Dit is waarschijnlijk een van de laatste keren op Twanko (op de manege..), omdat mij is verteld dat dit soort lessen voor hem te zwaar worden. Dit is helaas ook zo en dat is duidelijk te zien. Vooral het actiever krijgen is heel moeilijk, maar dit is natuurlijk moeilijk om in 1 uur voor elkaar te krijgen. Uiteraard heb ik er even over nagedacht om dit topic te plaatsen.

Dit is een van de mindere keren, maar het leek me leuk toch een topic te plaatsen met rijfoto's.

Op alle foto's zit uiteraard copyright. De foto's zijn stills uit een filmpje, dus geen geweldige kwaliteit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eigen commentaar;
- Handen rechtop
- Hakken uitdrukken
- Benen niet opsteken
- Vooruit kijken

Gr. Marissa

Ann_e

Re: Manegepony Twanko @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:45

Je zit best wel ingezakt,
probeer je rug recht te maken, ga trots erop zitten!! (dit ben je misschien wel maar laat het ook zien!!)
Het is wel echt een leuke pony(L) loopt mooi en lekker braaf omdat je er zonder hoofstel en zonder zadel opzit:)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 16:47

Klopt, ja Ja Ik zit namelijk de hele tijd door, omdat hij dan veel beter loopt dan tijdens het lichtrijden. Dankjewel! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:22

Leuke foto's Maris Lachen
Twanko is een leuke pony..

Probeer inderdaad rechterop te zitten. Schouders mooi naar achteren. Je hebt nu namelijk een bolle rug. Ik zou als ik jou was wel blijven lichtrijden, en dan lekker je been erbij houden, dan moet hij namelijk ook gewoon goed kunnen lopen.
Verder je hakken laag houden en handen rechtop. Voor je uitkijken etc. Maar dat heb je zelf ook al gezegd.

Wat ook nog een verbeterpunt is, is de achterhand. Die zit er niet goed onder, daardoor valt hij op de voorhand.

Maar t ziet er goed uit, zeker voor een manegepony!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:25

Twanko valt idd heel erg op de voorhand, waar we meestal mee bezig zijn is idd de achterhand, maar in 1 uur is dat heel moeilijk. Dankjewel Lachen

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:24

Hee maris!
zo had ik jou en twank nog nooit gezien! Ik vind het er nog best goed uitzien hoor!!! ja wat je zelf ook zegt die achterhand maar probeer dat idd maar is met 1 uurtje in de week op te lossen! Haha! En rechtop!:D haha. het is en blijft wel een schattig beestje!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:23

Dankje, Nan Lachen

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:27

Wat een leuke manegepony, je rijdt hem ook leuk! Wat goed dat je er zo op kan zitten zonder zadel en hoofdstel!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:17

Dankjewel Pling