Hippische meerdaagse in Markelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naooom

Hippische meerdaagse in Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 15:22

Ik weet niet of het hier goed staat

Maar wie van jullie doen volgend jaar ook weer mee met de Hippische meerdaagse van Markelo ?
En hoeveel dagen doe je dan mee ?
en wie van jullie hebben er vorig jaar aan mee gedaan en had je daar nog wat op aan te merken ?

ik heb vorig jaar zelf mee gedaan en dan 1 dag maar ik vond het super leuk alleen ik vond het wel een beetje vervelend dat de koetsen samen reden met de ruiters op het paard in verband met het inhalen
ik was zelf van plan volgend jaar ook weer mee te doen

Brand los Vork
Laatst bijgewerkt door Judje op 30-12-08 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schuine code verwijderd. Graag alleen de codes gebruiken om woorden/zinsdelen op te laten vallen.

Biskwie

Re: Hippische meerdaagse in Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:50

Hippische meerdaagse in Markelo?
Brand los... wat is er dan te doen?

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 19:39

Dan kun je 3 dagen achter elkaar een rit afleggen met koets of bereden van 25 kilometer dacht ik
Maar je kunt ook 1 of 2 dagen mee doen of dat je alle dagen mee doet

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:49

http://www.hippischmarkelo.nl/

Even op Hippische Meerdaagse klikken. Lachen

Info voor 2009 staat er nog niet op, maar Hemelvaartsdag is dan op 21 mei dus zal de Meerdaagse op 22-23-24 mei zijn.

Ik heb nu twee achtereenvolgende jaren een dag meegereden. Ik maak er dan zelf altijd een trainingsrit van: onze stal ligt een kleine 10 km van het startpunt, dus voor mij wordt het dan een rit van zo'n 50 km. Omdat ik het gebied 'achter Markelo' (Goor, Diepenheim) niet zo goed ken, ga ik daar ook niet zo snel in mijn eentje rijden. Met bordjes rijdt zoiets wat fijner. Als de meerdaagse volgend jaar niet samenvalt met een van mijn wedstrijden, dan ben ik er hopelijk weer een dag bij. Ja

Overigens niets aan te merken op de organisatie. Van koetsen heb ik nauwelijks 'last': omdat ik 'm als trainingsrit rijd kachel ik vrij vlot door (voor iedereen uit) en ben dus ook zo weer terug bij het startpunt.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 13:03

Oke, bedankt dat je gereageert hebt
misschien dat ik je nog wel tegen kom als je dan geen wedstrijd hebt Clown

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:42

Hum, die meerdaagse vond ik niet veel voorstellen. Ze maken geen optimaal gebruik van de bossen die wel in die omgeving zijn. Van de 2 dagen waaraan ik heb meegedaan in 2008 was er slechts een halve dag ritten door bos en heide. 1,5 dag was voornamelijk over klinkerwegen en asfalt.
De routes zijn leuk, ja als fietsroute, maar niet voor ruiters. Misschien wel voor de aangespanningen. Ik vond het ronduit saai!
De 2e dag bleek de route óm een bos te zijn gelegd Boos! en niet erdoorheen!
Nee, ik zal niet meer mee doen aan deze meerdaagse. Geef mij maar 'Epe' of 'Zorgvlied'!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:18

Sandrina: ik heb er opzich wel goeie herinneringen aan (woon zelf in Holten dus vlak bij en ben daar ook al is geweest) maar ik vond het opzich wel leuk alleen ik vond de koetsen niet zo fijn , mijn pony wil er dan echt achteraan en met wie ik samen ging dat paard wou er ook steeds achter aan dus volgend jaar mogen ze van mij wel de koetsen en rijdende mensen apart houden Clown
Maar bedankt voor je reactie , jij zult vast en zeker wel meer van zulke dingen doen dus dan stelt dit waarschijnlijk niets voor ..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:44

Naoom; je hoeft je dit niet persoonlijk aan te trekken. De koetsen en de ruiters apart houden zal moeilijk zijn; Daar heb je in Epe ook 'last' van. Ze maken immers veel geluid en op zandapden hoor je de karren wel, maar de paarden niet. Dat is waar paarden OHZ van schrikken. Mar dat duurt een dag en daarna zijn alle paarden daaraan gewend.
Nog even over Markelo: Na de 1e pause merkten wij op dat ons een koets passeerde en de groom vlak vóór ons neus de aanwijsbordjes van de route aan het verwijderen was. Frusty Dat was om 14.30 uur; voor de duidelijkheid; elke deelnemer hoefde pas om 17.00 uur binnen te zijn. Toen wij daar wat van zeiden was het antwoord dat we maar moesten opschieten Gestoord.. De man ging met een heel druk paard dat droop van het zweet en al die tijd gedraafd had achter ons rijden. Opduwen heet dat. Lekker die adem in je nek. De lol was er toen echt wel vanaf. Toen werden we door een trekker heel professioneel van de weg gereden, hadden we geen fut meer om nog langer op klinkerwegen te lopen! Snel hebben we de organisatie gebeld om een trailer. Berend-Jan van de organisatie heeft ons heel keurig naar onze camping teruggebracht.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:51

Verplaatst: BRT --> EV