Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 18:33

Hallo!

Nou, naar lang overwegen toch besloten een topic te openen Lachen

Ik was een beetje teleurgesteld toen ik de foto's zag, dacht dat mijn houding een stuk beter was en dat mootje een stuk lichter in de hand was! Ik heb nu een aantal keer les gehad, de laatste tijd wat vaker en het gaat steeds beter. We werken eraan dat ze nageeflijk komt op mijn buitenteugel en mn binnenteugel zo veel mogelijk met rust te laten, in de les lukt dat, maargoed, nu had ik dus geen les Clown

We werken dus aan een lichtere nageeflijkheid, met minder binnenteugel. Meer buiging en losheid in de kaak & rug. En mijn prutshouding Huilen van het lachen haha.

Oh even leuk, een oud topic, de foto's van onderstaand topic zijn van 4 maanden geleden , en door de zelfde fotograaf gemaakt Haha! Rooslovertje @ bokt, thanks meid Haha!
[RT-HAW] Amotes (super hafje !! ) @ dressuurwork

Amotes is een 11 jarige haflingermerrie, ze is onwijs leergierig en vind het allemaal ook leuk! We hebben nu 3 succesvolle proeven gereden in de b en zijn onofficieel daarbij +1, vanaf januari starten we officieel zo'n 2x per maand tussen de paarden

Zijn we er klaar voor??? Haha!
.

Nou goed, hier de foto's!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Hier valt ze compleet uit elkaar, maar ze heeft rechtsom juist ook heel fijn en richting de verzameling
gegaloppeerd maar daar helaas geen foto van..
4. Afbeelding

net terug uit galop denk ik, ze is hier wat heetjes Knipoog
5. Afbeelding

bochtje om, linksom is haar moeilijk kant
6. Afbeelding

Fijn stukje, binnenhand niet vast zetten op mn bovenbeen, en mijn hoofd dragen Tong uitsteken ik geef nog beter na dan mootje zelf Clown
7. Afbeelding

uitdraven, dat ze hierbij iets op de voorhand valt neem ik voor lief. Ben allang blij dat ze ondertussen dr hoofd naar beneden wil doen tijdens het draven Lachen
8. Afbeelding

&

9. Afbeelding

lief koppie
10. Afbeelding

Mooiste voor het laatst bewaard! Haha!
pasje naar voren
11. Afbeelding

ben blij dat ze steeds meer begint te verruimen Lachen

Omdat ik niet echt tevreden ben worden er as maandag alweer nieuwe foto's gemaakt! Hoop dat hier mijn houding al een stuk beter is en ik (vooral) mijn binnenhand wat meer draag Lachen

Brand los Haha!

_melis_

Re: Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:41

mooi beestje en het ziet er goed uit!! Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:43

Leuke Haflinger.

Probeer alleen wel je handen te dragen, nu heb je ze maar wat op je bovenbenen steunen waardoor je ze automatisch vast gaat zetten.

Ik vraag me alleen wel al waarom je nageeflijkheid wilt krijgen op je teugels?
Nageeflijkheid behoor je namelijk helemaal niet te bereiken met je teugels op de manier zoals jij omschrijft.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:44

Mooie pony,ziet er wel netjes uit.
Probeer wat trotser op je pony te zitten en minder geld te zoeken.
Let ook op je handen,die laat je namelijk op je benen rusten.
Veel succes verder.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:46

Het ziet er goed uit! let alleen wel op je handen, probeer ze wat meer te dragen, en zoals je zelf al zegt, goed vooruit kijken.
Ga zo door! Jullie komen er wel

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:46

Leuke haf, ze ziet er alleen nogal sterk uit aan de voorkant, probeer haar daar losser in te krijgen zodat ze niet in je handen gaat hangen maar op haar eigen benen gaan lopen.
Verder moet je proberen om je handen rechtop te houden, in de galop je benen lang maken en afentoe knik je met je hoofd naar beneden, probeer die rechtop te houden en vooruit te kijken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:53

Leuk dier! Maar let op je handen! Ze zal wel erg sterk zijn waardoor jij je handen naar beneden drukt om haar rond te krijgen, maar hierdoor worden ze alleen maar sterker Lachen Probeer haar losser aan de voorkant te krijgen door meer overgangen te rijden bijvoorbeeld.

Ik vind je houding erg achteruit gegaan in vergelijking met de vorige foto's, zeker je handen.. Vind zelf de foto's in het vorige topic een fijner beeld geven, ondanks dat ze dan niet altijd 'rond' is.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:03

Waaat een prachtbeest vind ik het toch, heerlijke manen ook! Lovers
Vind jullie en leuke combinatie, het enigste wat mij stoort zijn je handen.
Het lijkt zo alsof je hem héel streng rijd, en dat je je handen strak vastzet.
Voor de volgende keer dus je handen netjes, voor het zadel bij elkaar houden, en zó proberen 'm nagefelijk te rijden!

Verder netjes hoor, (andere commentaar staat hierboven) Lachen

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:07

Erg mooie haf. Ja

Ik vind je houding er niet zo vriendlijk uitzien.
Het ziet er op een paar foto's uit alsof je echt drijft met je hakken in plaats van met je kuiten (kunnen momentopnames zijn, maar toch) en je zet je handen vast, en veel te breed. Let daarop Knipoog

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:16

Mooie foto's deniece!! ziet er netjes uit, alleen tja je handen zet je vast op je boven benen. en iets meer je hakken uitdrukken je trekt ze erg vaak op Knipoog
en op de wedstrijden komt het vast wel goed Knipoog

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:25

zijn mooie foto's deniece! ik ben het eens met de reacties hierboven dus hoef het dan niet nog een keertje te typen he;) succes met de wedstrijden en misschien wordt het allemaal steeds beter!!!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 21:28

@ Silence; ik heb het er misschien wat krom neer gezet Knipoog maar je paard loopt niet goed nageeflijk als je geen contact hebt met je teugels dus ik vind wel dat hij nageeflijk loopt op je teugel zeg maar. Maar natuurlijk moet ik haar daar naartoe drijven. Maar ik bedoel, dat m'n buitenteugel de nageeflijkheid behoud zeg maar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen Knipoog maar ik moet iig minder met mijn binnenteugel bezig zijn Lachen

@ Marieke_K; sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. M'n vorige topic, daar hing ze erg in mijn handen en hing ik helemaal achterover en stonden mijn tenen constant naar buiten gedraaid. Ik ben nu zelf een stuk meer ontspanner en m'n paard is al een stuk lichter in de hand.

@ Gipsylover; ik rijd niet heel streng, maar wel consequent. Daarbij zien sommige goed dat ze zich erg sterk kan maken tijdens het rijden. En ik maakte, nu ook nog soms, de grote fout mijzelf ook sterk te maken.. maar ik werk er nu aan zelf 'zachter' te worden en los te laten. En daar reageert ze fijn op Lachen

Verder bedankt voor alle reacties!

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:34

wat een leuke haflinger,
ziet er goed uit!
probeer je handen wel iets meer te dragen Knipoog

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:42

het zijn denk ik tips deniece van hoe ze de beelden op de foto's bekijken.. misschien dat je inderdaad je handen express wat hoger moet gaan zetten en dan dat gevoel eens moet ervaren.. hopen dat het lukt.. misschien kan je met de lessen daar meer mee oefenen? ik heb jou trouwens nog nooit in het echt zien rijden.. alleen toen jullie uit het bos kwamen die keer:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:47

He deniece! Mootje is echt een pracht paard Lachen .
Als ik jou was zou ik je teugels wat korter pakken, en niet op je boven been laten rusten.. Ik ken het probeem, dus ik weet hoe moeilijk het is om het af te leren.. Clown Verder is het commentaar al gegeven, dus dat ga ik niet nogmaals zeggen..
Veel succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 21:48

@ Larissa; ja ik snap dat het tips zijn Knipoog en ik heb dat ook best een tijdje gedaan maar om de een of andere reden heb ik dat weer afgeleerd.. haha.. beetje jammer. maargoed, ik ga er weer mee aan de slag Lachen En je mag best een keer mee hoor Lachen en je hebt me op de apeldoornse toch wel zien rijden? Knipoog

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:55

nou ook weinig.. want toen reden we inderdaad in de parade achter je maar heb de proef verder niet gezien;)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:57

Deniece, ik snap wel dat sommige je houding beter vonden in het andere topic, dat komt omdat je handen heel erg storend zijn op de foto's.. dus vandaar dat ze het zeggen maar je bent rechteropgaan zitten Knipoog

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:01

ik zie geen foto's Bloos

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 07:59

deniece schreef:
@ Marieke_K; sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. M'n vorige topic, daar hing ze erg in mijn handen en hing ik helemaal achterover en stonden mijn tenen constant naar buiten gedraaid. Ik ben nu zelf een stuk meer ontspanner en m'n paard is al een stuk lichter in de hand.

Ik vind het beter als je tenen naar buiten staan en je wat achterover hangt dan dat je zo je handen naar beneden drukt. Door zo met je handen te rijden druk jij je pony in een houding die niet fijn is voor haar. Ik vind zelf ook dat je pony in het vorige topic veel fijner toont; ze lijkt losser en attenter.

Hoe ze voelt kan ik niet beoordelen, maar je vraagt reactie op foto's, die krijg je dan dus ook Lachen

Succes met starten!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 08:45

Haha okee... I SURRENDER Clown

Ik laat maandag nieuwe foto's maken. Het feit dat ze op de andere foto's losser lijkt, kan niet waar zijn. Ze was daar super stijf en is nu veel soupeler in dr hele lichaam.

Ik vind dat mijn handen nu fijner zijn dan het topic waar ik de link van gegeven heb, daar heb ik ze namelijk tegen mijn buik aan én laag. Maargoed, ik heb niet constant veel contact met de binnenteugel. Vind het ook jammer dat ik weinig foto's heb want zo laat het niet goed het beeld zien.. Ik zal proberen of maandag ook wat filmpjes gemaakt kunnen worden.. Is altijd beter te beoordelen.

Ze is nu iig veel fijner en lichter.

Ik werk trouwens ook hard aan mn houding, maar ik had 2 maanden geen foto's laten maken en ben me dan dus ook minder bewust ervan. We gaan ermee aan het werk Knipoog volgende week een topic die er 100 x beter uit zien Clown Hoop ik Knipoog

Trouwens, iemand reageerde ook dat ik haar in een positie dwing, is absoluut niet het geval. ze komt er vaak zat ook even uit en dan rijd ik gewoon door en komt ze vanzelf weer wat naar beneden. Ik dwing haar dus níet!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:08

Ik vind dat jullie in die paar maanden écht vooruit zijn gegaan. Ja Je bent je bewust van je 'fouten'. En dat is al heel wat.
Lekker door blijven rijden. Komt écht wel goed! Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:21

Vooruitgang is erg goed te zien zeg! Zo... Echt super.

Ik zie vooral veel vooruitgang bij het Hafje, het ziet er veel minder ongecontroleerd uit, ziet ernaar uit dat ze nu echt doet wat jij wil Knipoog. Die galop is ook echt van niks naar dit gegaan in 4 maanden tijd? Netjes hoor. Nu nog iets meer bij elkaar en dan is dat ook compleet, maar je geeft al aan dat dat tegenwoordig ook aardig gaat. Volgens mij is dit meer dan voldoende voor de B! Als ik jou was zou ik alvast kleine dingetjes uit het L meenemen, wijken bijvoorbeeld. Je kunt maar voorbereid zijn Knipoog.

Jouw houding zie ik ook verbeteren, je tenen staan er zo netjes op, niet meer in dwars Knipoog. Nu nog je schouders recht, dan staat je hoofd er vaak ook rechter op en om je heen kijken. Kijk bijvoorbeeld naar de letter waar je een figuur wil maken. En je handen dragen, that's it.

Maar nogmaals, in 4 maanden tijd vind ik dit al een knappe prestatie! Je hebt echt hard gesleuteld aan je Haf!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:26

Ben benieuwd naar je nieuwe foto's! Lachen En het is al zeker super goed dat jij je bewust bent van je eigen fouten Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:01

Bedankt voor de reacties Lachen

@ Sorriso; Het klopt, ze kan onwijs mooi en verzameld galoperen, in 4 maanden tijd, van een race galop waarbij ze naar binnen viel en vaak overkruist zat naar een verzameld ontspannen galopje met een fijne nageeflijkheid Lachen Ik pak regelmatig was Schouder voor/binnenwaarts mee en wijk ook al pasjes Lachen Helaas heb ik daar geen foto's van ontvangen, maar maandag komen daar ongetwijfeld foto's van! Heel erg bedankt voor je leuke reactie Haha!

@ Marieke_K; haha ik ook! Ik mag volgens mij pas over 1 week weer een topic openen helaas. Anders plaats ik mn nieuwe wel op HAW Lachen Jullie zien hem maandag/dinsdag wel verschijnen!

Ik ben mij inderdaad bewust van mijn fouten, ik zal erop letten Lachen en eraan werken uiteraard..