Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 16:49

Op het moment dat ik dit schrijf staat Lotus veilig op haar nieuwe stalletje.
Even was er grote paniek want deze dame zou aanstaande Zondag naar Belgie gaan om vandaar uit geslacht te worden.
Lieve lotus een prachtige 16 jarige dame die de laatste 10 jaar kei en keihard gewrkt heeft voor haar voormalig baasje.

Lotus stond op stal Jaspers uit Beinsdorp daar heeft ze 10 jaar mee gelopen in de lessen, de laatste jaren werd ze ook geleast, omdat ze kreupel werd moest ze weg, het is niet eens blijvende kreupeljeid, gewoon at rust en goede zorgen en ze was weer oke geworden.

Nou dat was haar dus gewoon niet gegund, deze prachtige dame moest geslacht worden en omdat de slachtprijzen in Belgie hoger zijn als hier (vanuit Belgie worden veel paarden op de beruchte slachttranporten naar Italie gezet) moest ze maar naar Belgie.
Hoe kun je als manege zo keihard zijn, de enigste manier om Lotus te redden was om het slachtgeld bij elkaar te krijgen en een stalletje voor haar te zoeken, de eigenaar wilde onder geen beding iets van de prijs af doen, of 500,- of slachten.

Nou wij waren hier gewoon helemaal kapot van, waarom moet je nou nog geld verdienen aan een dier wat zo hard voor je gewerkt heeft, waarom?
Waarom niet wat mensenlijker en dat dier een goed tehuis gunnen.

Affijn wij en vooral mijn lieve vriendin zijn een actie op touw gezet en hebben de 500,= bij elkaar gesprokkeld, op internet heeft zich iemand (een klein engeltje) gemeld die Lotus wel op wilde vangen en zo is het ook geschied, Lotus staat nu velig op stal, wel gaan wij een fijn adoptiegezin voor haar zoeken waar zij heerlijk mag genieten van haar welverdiende rust.
Ook met een beetje rust is zij straks weer de oude en kan zij nog jaren iemand laten genieten van heerlijke ritjes op de rug van een zeer lief en betrouwbaar paard.

Dit verhaal heeft me erg aangegrepen, er zal wel volop commentaar komen dat maneges nu eenmaal zakelijk moeten zijn bla bla bla maar nee zo werkt het niet, geen enkele manege gaat failliet omdat ze 500,= mis zouden lopen of een paard de tijd GUNNEN om weer beter te worden.
10 jaar lang heeft zij zich uit de naad gewerkt en dit zou dan haar dank zijn, walgelijk zo ga je niet met dieren om.
Zo hard je best doen zo lief zijn en dan op 16 jarige leeftijd eindigen op een van die misselijk makende slachttransporten en eindigen als Salamiworstje in Italy.

Waarom niet gewoon een goede daad doen en dit dier en zoveel andere paarden die in de zelfde situatie verblijven een goed tehuis gunnen waar zij mogen verdienen van hun zelfverdiende pensioentje?

Lotus is gered maar er zijn er nog zoveel die in het zelfde schuitje zitten, er zijn genoeg mensen die graag een paardje op willen vangen en hun een fijne oude dag te geven maar dan is het wel triest dat de eigenaar er nog aan moet verdienen ook, erg triest.

Nou Lotus geniet ervan meis, je verdient het, nu snel beter worden en dan lekker genieten van de rest van je leventje.
Afbeelding

MarjonTampon

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:50

Het is haar gegund Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:54

mag ik vragen wat het been probleem precies is ?
en is deze manege van eigenaar veranderd ?
want zo ken ik ze helemaal niet

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:56

Super dat je dit gedaan hebt!

Merith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:59

Super gedaan!
Ben lang, heel lang geleden nog eens op kamp geweest op stal Jaspers volgens mij...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:04

het is niet voor niets geweest dat ik 3 dagen niet heb geslapen Knipoog ik ben blij dat we lotus hebben gered! zonder jou Bar en de de andere had ik dit nooit voor zondag gered!!

en iedereen nog bedankt voor alle steun en lieve mailtjes Knipoog

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:08

super hoor!

niet alle maneges zijn zo hoor, waar ik gereden heb hadden ze een overeenkomst met een boerderij, als de dieren kreupel werden en een tijd rust nodig hadden werden ze daar op de wei gezet. Als het mogelijk is gaan ze ook met pensioen bij een particulier in de wei. Ik ken een pony van daar die al 10 jaar met pensioen is en nu nog steeds iedere week wandeld in het bos (aan halster) (dat dier moet over de 30 zijn)

maar ja, soms heeft en manege die kans neit, of hebbenz e geen zin om er moeite voor te doen, tis een leuk beesie!

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:11

Ja super dat dit paard verder een mooie toekomst tegemoet gaat! Goed werk!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:25

nickyu schreef:
mag ik vragen wat het been probleem precies is ?
en is deze manege van eigenaar veranderd ?
want zo ken ik ze helemaal niet

Dat was eigenlijk ook mijn eerste reactie! Maar de manege is wel heel groot geworden in de loop der jaren, dus een kreupel paard maanden rust geven is financieel misschien niet haalbaar meer??
Geweldig dat jullie dit paard nog een tweede kans geven! Petje af dames!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:28

Tja zo gaat dat op maneges helaas,super dat ze gered is hoor.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:37

Als het niet anders kan kunnen ze het dier ook nog voor wat minder geld naar een Nederlandse slager sturen en het niet zo´n dieronterend transport aandoen.

Goed werk hoor meiden!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:58

idd dat ze dan dat beestje ook nog eens op stransport wilde doen.stal jaspers is erg groot geworden hij had dat beestje toch op het land kunnen zetten hij heeft land zat.maar goed gelukkig is ze gered en krijgt ze een wel verdiende ouwe dag.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:58

Super gedaan meiden Haha!. Leuk dat dit paard een plaatsje gekregen heeft!

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:59

goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:04

Ik vind het een beetje min dat ze het paard via Belgie wilden lozen maar aan de andere kant begrijp ik goed dat men een kreupel paard niet aan kan houden, omdat het dier wel een deel van de inkomsten van de baas moet verdienen.
Ik hoop dat je gelijk krijgt voor wat betreft de kreupelheid die volgens jou van voorbijgaande aard is, Berpie. Als ik zo even vluchtig de foto's van dit paard bekijk vind ik het beenwerk nou niet bepaald denderend.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:05

Ik neem mijn cap voor jullie af.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar hoop dat jullie veel bekendheid krijgen en de manegehouder zijn klanten verliest.
Dit is gewoon te triest voor woorden.
Je paard eerst uitmelken en valt er niets meer te verdienen de slacht?
Terwijl jullie zeggen dat de kreupelheid over kan gaan?
Misselijk bah, beetje een rare bijsmaak bij dit bericht.

Maar nogmaals, super van je en ik hoop dat je er nog jaren van mag genieten. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:07

Jemig wat zijn we weer lekker bezig, net of elke eigenaar die een paard laat slachten een boeman is.... het kan maar zo zijn dat de problemen van dit paard wel degelijk van dien aard zijn dat rondlopen zonder pijn er niet meer bij is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:08

suleilitha schreef:
Jemig wat zijn we weer lekker bezig, net of elke eigenaar die een paard laat slachten een boeman is.... het kan maar zo zijn dat de problemen van dit paard wel degelijk van dien aard zijn dat rondlopen zonder pijn er niet meer bij is.

Dan had hij hem niet voor 500,= verkocht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:09

Hier een Stal Jasper ganger. Ik sta er al 14 jaar.
Ik ken Lotus dus ook al lang.
Op stal Jasper krijgt ieder dier een kans, Lotus heeft al vaak kreupel gestaan en heeft echt maanden gestapt aan de hand.
Een paard gaat hier niet zomaar weg, alles in overleg met de dierenarts. Dat er op stal heel veel land zou zijn is niet waar en ze hebben echt veel gedaan voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:11

Kun je je nader verklaren, Kaatje?
Ik snap wel dat iemand die een bedrijf heeft, zoveel mogelijk probeert te vangen voor een afgeschreven paard. Voor elk paard wat weggaat, is immers weer een vervanger nodig want de lessen gaan gewoon door. Verder vind ik het ronduit kwalijk dat de stal met naam en toenaam wordt genoemd in dit topic.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:11

even voor alle duidelijkheid Lotus is NIET meer kreupel en betrof het een vistol in haar been deze is nu weg! het hele verhaal; is goed na te lezen op http://www.paardenpraatjes.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:13

Marialva, van een fistel krijgt een paard niet de kwaliteit onderbenen die dit paard heeft, en ook geen spronggewricht zoals bij deze linksachter duidelijk te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:13

Heb je het dier laten nakijken, alles op de foto laten zetten? hoe weet jij dat het paard geen blijvende pijn heeft? Hij is niet voor niets kreupel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:15

kohtje schreef:
Hier een Stal Jasper ganger. Ik sta er al 14 jaar.
Ik ken Lotus dus ook al lang.
Op stal Jasper krijgt ieder dier een kans, Lotus heeft al vaak kreupel gestaan en heeft echt maanden gestapt aan de hand.
Een paard gaat hier niet zomaar weg, alles in overleg met de dierenarts. Dat er op stal heel veel land zou zijn is niet waar en ze hebben echt veel gedaan voor haar.

mooi dat we ook de andere kant horen. Ik heb echt een bloedhekel aan dit soort topics gekregen, een beetje anderen zwart maken zonder dat zij zich kunnen verdedigen.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:15

Stal jasper doet niet zomaar paarden naar de slacht.
Alleen als het echt niet anders kan, als de dierenarts zegt dat er bijna (eigenlijk geen) kans meer is dat ze beter worden, waarom zou je het paard dan houden? Als het voor het paard op dat moment beter is.. Dan kan je hem toch beter uit z'n lijden verlossen?

Ik snap eerlijk gezegt het verhaal niet zo? Lotus is inmiddels al bijna een jaar weg, dus het klopt niet helemaal.
Stal jasper heeft Lotus niet naar de slacht gedaan. Lotus is naar een nieuw baasje gegaan. En Lotus staat daar nog steeds.