Furia (stoere PRE) door Sanne Heesterbeek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Furia (stoere PRE) door Sanne Heesterbeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:40

Hallo iedereen Doei!

Op een zeer, zeer koude zaterdagmiddag kwam Sanne (zasread op Bokt) Furia voor het eerst eens ontmoeten én natuurlijk foto's van hem maken Pling (dankje wel Sanne!!).
Zoals waarschijnlijk op de plaatjes te zien valt, was het koud, echt niet normaal.
Het rijden (en ook het fotograferen waarschijnlijk) viel niet mee in deze kou...
Ook stond de training een beetje stil vanwege de kou en al die regen die was gevallen waardoor we wat rustiger aan moesten doen in onze buitenbak. En zaterdag was die zelfs bevroren Haha! Dus maar weer even het (hobbelige) land op!
Maar daar wilde ik ook nog rijfoto's op dus komt mooi uit!

Maar de plaatjes vallen nog alles mee Vork Dus zeg ik alsnog, kijk en geniet....

1. Instappen Pling

Afbeelding

2. Even losdraven..

Afbeelding

3. Dekentje eraf en aan het werk

Afbeelding

4. Wat wijken.

Afbeelding

5. Contragalopje

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

13.

Afbeelding

14.

Afbeelding

15. En lekker uitdraven...

Afbeelding

Furia en ik zijn afgelopen jaar enkele B-wedstrijdjes gestart, dat ging helaas niet zo fijn.
Nu hebben we 2 maanden intensief les gehad in België waar we tijdelijk verbleven, en zijn er deuren voor ons open gegaan. Clown
Furia's achterbeengebruik is beter, de contra een stuk beter en het wijken gaat achter ook beter met scharen.

Furia is inmiddels 5 jaar en een zeer lieve PRE ruin (ook wel Andalusier genoemd), het komende jaar zullen we hoogstwaarschijnlijk geen wedstrijden starten en als Furia helemaal doorgetraind is gaan we gewoon lekker in de B verder gaan waar we gebleven waren.

Laat je een berichtje achter? Haha!

Editje...: Oohja, dat was ik alweer vergeten Bloos Haha! Maar t was echt serieus zo koud dat we de singel niet op zijn normale lengte kregen, vandaar dat het pad wat geschoven is en het zadel ook niet mooi naar achter ligt helaas.
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 17-12-08 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mcMoony

Re: Furia (stoere PRE) door Sanne Heesterbeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:42

Hoi,
Zie ik het nu zo verkeerd of ligt het zadel erg ver naar voren?

Verder........ stoer beest joh!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:43

@ McMoony, ja je hebt gelijk, zal ff wat in mijn openingspost verbeteren... (konden niet aansingelen door de kou.. haha Knipoog
Thnx! Pling

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:45

je kan echt zien dat je les heb gehad madelief.. vind met name jou houding verbeterd betere handhouding en beenligging en het achterbeen is een stuk beter geworden.. Ook lijkt zijn hals wel dikker..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:48

Ja Fuurtje!
Was zeker koud zeg...
Vond hem wel echt ontzettend verbeterd, vind alleen dat de foto's dat niet helemaal overbrengen.
Als je nu gaat starten haal je zeker wp's!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:50

mooi beestje ziet er erg stoer uit. lekker samen blijven trainen en lessen dan komen jullie er vast wel.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:50

Hij ziet er super uit, Madelief!! Inderdaad was voller geworden en jouw houding ziet er ook goed uit..!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:26

volgens mij licght het zadel wat naar voren Knipoog
hij heeft een lekkere galop zo te zien!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:07

Lekker ding! Mis hem hier wel hoor met z'n heerlijke poowniegedrag. Haha!

Ziet er goed uit maar let op dat je niet teveel vasthoudt met je hand nog, op foto 8 zie je dat heel goed. Z'n achterbeen kan niet meer doorkomen en het ruggebruik is weg.. da's zonde.
Je contra is wel verbeterd he. Haha! Dat blijf je zien!

Heeft Rene hem al gezien?

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:09

Madelief! wat zijn jullie beide positief verbeterd zeg!

Echt super je houding is erg netjes! en Fuur ziet er super goed uit!

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:27

behoorlijk kwijlgehalte zeg! (zwak voor PRE's)

alleen ik neem aan dat je op foto 1 al even bezig was en niet echt aan het instappen was, want het beestje hoeft toch niet direct aan de teugel neem aan?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:30

Dankje Bonny! Ja zn spieren blijven zich maar ontwikkelen Ja
xxxmarexxx: Dankje!
Manon ook bedankt voor je compliment Haha!
Vilouma, galop is zeker zijn sterke kant, dankje!
Maaike, hahahaha, ja was wel n echte pownie he Haha!
Contra gaat hier ook echt heel goed! Nopes René heeft hem nog niet gezien... Wel al contact met m gehad.
Ja hinder hem idd teveel met mn handen af en toe. Maar Haha! mn handen vroren er af, echt ik zweer t je, dat is zo pijnlijk!
En dan kan ik dus niks meer met mn handen, voel niks van wat ik doe, was maandag ook gefrustreerd daardoor na een kwartier afgestapt..
I need Sunny weather Haha!
Dankje Tessa!!
Eternalty, ja daar was ik al even aan t stappen, ik stap altijd eerst lekker los met lange teugel en dan nog loswerken in de stap..
En aan de teugel hoeft Furia sowieso niet, hij loopt gewoon lekker in de aanleuning Haha! (sorry maar ik heb echt een hekel aan die term, dan krijg ik beelden van trekkende mensen en een paard zonder voorwaartse drang)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:46

Madelief wat zijn jullie vooruitgegaan in die korte tijd in belgië. Het zag er ook goed uit, maar nu begin ik aardig fan van je te worden zo Knipoog
Enige puntje wat ik heb is; Dat je je hoofd omhoog moet houden en niet naar zn spier massa kijken Knipoog Enn je handen dat je ze niet op slot zet.

Succes verder Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:05

Echt het eerste wat me opviel is dat jullie echt ontzettend vooruit zijn gegaan zeg, Belgie heeft jullie zeker goed gedaan! Haha! Vooral foto 13 en 15 zien er erg netjes uit. Sanne, nette foto's! Enorm moeilijk is het om foto's te maken in de kou. Nagelbijten / Gniffelen Good job! Ik heb veel zin in maandag, ik geloof dat we een waterig zonnetje krijgen, dus of we een zonsondergang krijgen weet ik nog niet zo zeker. Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:25

hey!

Nu is pas echt goed te zien hoe gespierd hij is geworden! Hij ziet dr echt super uit madelief! qua rijden zijn jullie ook goed vooruit gegaan! Lekker blijven trainen en dan komen die punten vanzelf!

Kus!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:45

Ik vind je houding niet verbeterd Bloos ik vind dat je
een stoelzit hebt Ja Probeer op "6-uur" te zitten Lachen

Verder vind ik je peerd onwijs cool Cool !
Hij begint lekker te lopen Ja

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:47

Jij en Fuur zijn echt een leuk stel samen Pling . Heb ik nog nooit gezegd zeker? Clown Ziet er goed uit, en Fuur komt echt dik in de bespiering! Jij zit er ook netjes op Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:58

Furia is echt zo'n stoer paard Lachen. Blauw staat m ook heel leuk Tong uitsteken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:17

Heel erg leuk paard om te zien!
Wel lijkt hij me wat zwaar in de hand, op sommige foto's zie je de mond wat open en de tong liggen. Verder zie ik op foto 7 dat je hand op je been ligt en de strekfoto komt wat trekkerig over.
Absoluut niet rot bedoeld, maar ik zie niet veel verbetering, sommige foto's in je profiel vind ik vele malen mooier!!
Alsnog succes! Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:01

Ik vond leuk om Fuur ook eens in het echt te zien! Het is echt een mooi paardje met veel looplust. Verder vind ik jullie echt een topcombinatie!

Jullie komen er zeker wel!

Paoline schreef:
Sanne, nette foto's! Enorm moeilijk is het om foto's te maken in de kou. Nagelbijten / Gniffelen Good job!

Het was inderdaad erg lastig in de kou en het zonnetje had ons helaas ook al verlaten. Maar bedankt voor je compliment!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:08

Loopt leuk!

Even je vorige topic gekeken; daar ligt je zadel ook verder naar voren dan moet. Zadel ligt over de schouder.

Leuke PRE! Flinke nek zit erop!

De allerlaatste foto is prachtig, de enigste echt mooie!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 18-12-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:10

Wat een stoer diertje !

Ik mis alleen een beetje de samenwerking tussen beide.
Pas de ontspanningsdraf-foto zie ik enige samenwerking en ontspanning, de rest vd foto's vind ik erg gespannen, en pony drukt daar de rug ook weg.

Even ter illustratie :

Afbeelding

Op deze foto zie je dus duidelijk die weggedrukte rug, achter het bit en dus een fout in de beweging,
op de laatste foto zie je dat de afstand tussen de benenparen onderling, gelijk is, bij bovenstaande foto zie je dat er voor veel ruimte is, en achter totaal niet Lachen
Dit even ter illustratie, zodat je weet waar ik mijn mening op baseer.

Probeer het beeld van die laatste foto nu eens vast te houden, en vanuit die positie heel voorzichtig wat meer oprichting Knipoog
Dan komt het vast wel goed Haha!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:16

WOW, wat een kanjer. Voor dit soort paarden val ik altijd voor,helemaal mijn type. Vingers aflikken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:21

Ohw ja nog een toevoeging, dat het zadel niet goed ligt is al gezegd.
Maar je houding vind ik ook een aandachtspunt, je zit nu wat in de stoelhouding, en dat bemoeilijkt voor het paard ook het gebruik van de rug.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:55

crossmonster schreef:
Ohw ja nog een toevoeging, dat het zadel niet goed ligt is al gezegd.
Maar je houding vind ik ook een aandachtspunt, je zit nu wat in de stoelhouding, en dat bemoeilijkt voor het paard ook het gebruik van de rug.

9 van de 10 keer, bij een slechtliggend zadel, is dat de oorzaak van de naar voren zwiepende benen en naar achter hellende rug, wordt opgevangen door de stoelzit.
Zadel komt te ver naar voren, dieptepunt/evenwichtspunt zadel niet optimaal, kan jeje moeilijk bij in balans houden.
Op de foto's is ook te zien dat het evenwichtspunt van het zadel nu te ver naar achteren ligt.