Shock!! Blijkt de bodem van onze trailer rot.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LetsgoKelly

Shock!! Blijkt de bodem van onze trailer rot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:22

Ik ben erg geschrokken van wat ik gisteren heb meegemaakt met onze trailer.

Mijn ouders waren vorige week naar een 2 paards trailer gaan kijken, ter vervanging van onze 18 jaar oude 1,5 paards trailer.
Ze kwamen thuis met wat informatie over een hele mooie 2e handse Iforwilliams trailer. Ik ben er gisteren nog naar gaan kijken en als ik het wat vond dan gingen we die kopen!! YES! Hyper!

We moesten nog wel even onze oude trailer meenemen zodat hij kon kijken wat we er nog voor terug konden krijgen met inruil. Zo gezegd zo gedaan.. Mama en ik met ons trailertje daarheen gereden gisteren ochtend.

Trailer even bij die meneer achter gelaten zodat ik even naar de nieuwe trailer kon gaan kijken.
Komt die meneer met een verschoten gezicht terug met de vraag: Vervoeren jullie nog paarden op deze trailer?

Uhm.. ja meneer? Hoezo? Verward
Goh zegt hij de bodem is flink rot ik zou er maar geen paarden meer opzetten!

*SHOCK* We waren afgelopen dinsdag nog gewoon op springles geweest en best veel op wedstrijd.

Dat hadden we toch absoluut niet verwacht! Verdrietig Godzijdank dat er niks is gebeurd!
We hebben de trailer direct daar gelaten en zolang een leen trailer meegekregen.

Dit verklaard waarom mijn paardje na 6 jaar sinds een paar weken in eens niet meer op de trailer wilde!!!! En ze verklaarde me nog wel voor gek toen ik me af vroeg of er dan niks met de trailer mis zou zijn.
Nee werd mij verteld het zijn gewoon streken! NIET DUS!

Mijn paardje heeft een geweldige intuitie!! Ja

Maar goed, woensdag of donderdag krijgen we onze nieuwe trailer met aluminium bodem die dus nooit meer kan rotten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Shock!! Blijkt de bodem van onze trailer rot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:24

Heeft hij je ook laten zien dat de bodem rot is?

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:25

nou ik snap best dat je flink geschrokken bent, maar weet je zeker dat het geen verkoop truc was van die verkoper zodat jullie minder geld voor de oude trailer terug zouden krijgen?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:26

herkenbaar verhaal!! Wij hadden ook niks door, 1x per jaar laten we de trailer helemaal nakijken, kregen we ook de melding dat onze bodem verrot was!! Wij hebben bijna elke dag de trailer erachter zitten met mijn paardjes erin...was wel even schrikken! En dit terwijl onze trailer toch nog niet zo oud was.

Anoniem

Cayenne schreef:

idd zou daar wel even na vragen anders kan het nl een trukje zijn om die trailer van jullie goedkoop te krijgen.. en daarna weer door te verkopen

mieske

dijkzicht schreef:
nou ik snap best dat je flink geschrokken bent, maar weet je zeker dat het geen verkoop truc was van die verkoper zodat jullie minder geld voor de oude trailer terug zouden krijgen?

Precies, toch even controleren hoor Ja

Mi_Amore

goed opletten dat dit geen truken van de foor zijn... Als het voor inruil is kan het zijn dat hij het beweerd opdat jullie meer zouden opleggen voor de nieuwe die jullie gaan meenemen.

Als hij echt rot is, dan hebben jullie geluk gehad dat er niets ernstigs gebeurd is!

Allu bodems kunnen ook gaan roesten en loskomen hoor Clown In het hele extreme....

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:27

Cayenne schreef:

Was ook het eerste wat in mij opkomt. Met een rotte vloer hoet die er minder voor te geven. Misschien is die wel rot maar dat had die mij wel mogen laten zien
Nini-roosje dacht hetzelfde

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:28

Nee hij heeft het heeeeeeel duidelijk laten zien, daardoor schrok ik nog meer! Hij wipte de bodem van onderen zo omhoog!

En mn vader had er 2 jaar geleden nog een nieuwe bodem ingelegd. Niks aan de hand dachten wij!

Het was ook niet alleen de bodem, ook de zijkanten waren al begonnen met vergaan.

We hebben er alsnog 750 euro voor gekregen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:29

Ben ik ook wel 's benieuwd naar.. Als je geregelt de trailer laat na kijken (neem aan dat 'n trailer ook 'n soort keuring krijgt ed.) dat ze dat toch ook wel gevonden hadden...

Maar idd gelukkig dat dr nog geen ongelukken gebeurt zijn Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:30

Het KAN een verkooptruc zijn.
Maar ook ik had een probleem met het laden van mijn paard.
Ze wou er op een gegeven moment ook heel moeilijk op, ook alles nagekeken en bleek de bodem ook verrot te zijn, gelukkig alleen aan de voorzijde waar ze eigenlijk niet kan komen met haar voeten, maar toch.
Daarna heb ik de hele trailer gestript, een hardhouten vloer erin gelegd die nooit meer kapot kan gaan en daaroverheen een rubberen gietvloer.
Nu controleren we elk half jaar de trailer op mankementen, ik gebruik hem ook 3 x per week.

Zorg ervoor dat je trailer ook hoog op het neuswiel staat, dat zorgt ervoor dat het water eraf kan lekken naar achter, heel veel mensen vergeten dat, maar oh zo slecht voor de bodem.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 13:10

Dat is wel een goede tip inderdaad kaatje.

Bij ons was het de achterkant, grote kans dus dat hij er wel doorheen was gezakt. We hebben het er wel over gehad om hem na te laten kijken, maar een nieuwe trailer stond al op het budget dus dachten we dat laten we dan maar.

Nu zullen we ook wat vaker de trailer na laten kijken ookal is het dan aluminium. Een goede les geleerd in ieder geval.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:15

chipieke schreef:
Allu bodems kunnen ook gaan roesten en loskomen hoor Clown In het hele extreme....

Alluminium roesten?? Verward Volgens mij kan dat niet..

TS: ik moet zeggen dat ik in eerste instantie ook dacht dat het een mooi foefje was om je trailer goedkoper te krijgen... Maar zo te horen heb je gewoon echt geluk gehad! Kan me voorstellen dat het schrikken was. Ja Ach gut

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 13:22

Aluminium kan inderdaad niet roesten, los komen zou miss wel kunnen? Geen idee eigenlijk.

Een truc was het niet, de bodem zat echt flink los! We hebben we er nu nog genoeg geld voor gekregen volgens mij.
Welke onveilige trailer van 18 jaar oud brengt nog 750 euro op?

Mijn vader wilde dit bedrag ervoor hebben (met in zijn hoofd dat hij nog in orde was) dus hij is tevreden! Aangezien papa de sponsor is, is het prima.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:34

Aluminium kan wel degelijk roesten, als je een onbewerkte soort hebt. Je kunt ook alumnium krijgen die al voorverroest is... die gaat niet meer roesten en is sterk.
Ik heb ook een trailer van 10 + en wilde hem de komende weken gaan strippen. Iemand nog tips?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 13:51

ff gegoogled en dit is het resultaat:

Aluminium is een metaal. Dat wil zeggen, dat het net als ijzer en staal kan roesten. Maar bij aluminium roest is iets anders aan de hand. Deze roest vorm een laag, een laag die zo hard is dat er geen zuurstof doorheen kan. Aluminium kan dus nooit verder roesten dan die laag. Dat verklaart ook dat een stuk ijzer kan doorroesten en aluminium niet.

Bron: http://tellme.jeropocs.com/2008/05/05/a ... nodiseren/

Dus aluminium kan roesten, maar niet door roesten! Weer wat geleerd.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:55

Roesten = oxideren.
IJzeroxide (roest) is zwak.
Aluminiumoxide is juist sterker dan 'gewoon' aluminium.

De meeste trailermerken geven ook 20 jaar garantie op een aluminiumbodem.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:42

Weer wat geleerd inderdaad Slim Haha!

(mijn volgende trailer gaat dus ook een alu bodem krijgen.... als ik die zak geld gevonden heb Knipoog )

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:46

wooow!
heel veel geluk gehad!!
gelukkig maar Tong uitsteken

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:46

marijkedam schreef:
Aluminium kan wel degelijk roesten, als je een onbewerkte soort hebt. Je kunt ook alumnium krijgen die al voorverroest is... die gaat niet meer roesten en is sterk.
Ik heb ook een trailer van 10 + en wilde hem de komende weken gaan strippen. Iemand nog tips?

Ik hem hem destijds ook gestript en er bleef alleen een geraamte over. Nagelbijten / Gniffelen
Was best maf, een onderstel, aluminium profielen voor de zijwanden, een achterklep en het dak.
In overleg met de houthandel hebben we hardhouten planken erin gedaan op de bodem van 35 mm dik, daar zakt nooit een paard door.
De wanden van betonplex en het dak er weer op.
Uit voorzorg heb ik er een rubberen gietvloer ingedaan en elk jaar vervang ik de kit.
De achterklep is eigenlijk het enigste wat niet vervangen is, mijn trailer is van 1972.

amonatjuh60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:30

Dan heb je wel geluk gehad,
Onze trailer is ook niet meer de jongste maar we hebben een kennis en we vertrouwden het toch niet meer helemaal dus hadden we de bodem na laten kijken en hij yegt tegen de tijd moeten jullie wel een andere trailer maar we mogen hem nog gebruiken maar dan wel met mar 1 paard erin dus dat doen we dan maar netjes he!

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:01

je hebt idd veel geluk gehad!! €750 is dan alsnog een mooi prijsje. hopen dat de nieuwe niet kapot gaat...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:02

ik heb 300 km gereden met een trailer waarvan de laadklep niet geborgd was

Nagelbijten / Gniffelen

soms heb je gewoon een beschermengel Knipoog

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:04

ik snap best dat je geschrokken bent. heb al eens een verhaal gehoord (dichtbij) dat een paard door de bodem was gegaan.
fijn dat jullie zolang een leen trailer meemogen

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 11:06

Ja hopelijk gaat deze lang mee, maar is ook 16 jaar jonger haha.
Ik heb het ook wel eens gehoord dat ze er door zakken dus was erg blij dat we op tijd erachter kwamen.

Het was wel een aardige man ja dat ie ons een leen trailer gaf (anders was ik gewoon niet gaan lessen), en godzijdank dat we die trailer zelf niet hebben verkocht aan iemand. Moet er niet aan denken dat ik op mn geweten heb dan iem anders zn paard er doorheen zakt!