3-jarige Appaloosadekhengst Devdan net zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

3-jarige Appaloosadekhengst Devdan net zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:04

Sinds een maandje staat de knappe driejarige panterbonte hengst Reedhill's Devdan, in eigendom van bokker en moderator Neonlight bij mij op stal, om zadelmak gemaakt te worden. Devdan is goedgekeurd bij het Nederlands Appaloosa stamboek. Meer informatie is te vinden in het profiel van Neonlight.

Vandaag is Neonlight nog eens komen kijken hoe het vordert met haar bink en heeft foto's gemaakt.

Afbeelding
Klaar voor de start. Devdan is altijd goedgehumeurd en heeft veel werklust.

Afbeelding
In verband met de vrieskou en het wat opvoeren van het voer ivm de hengstenkeuring staat Devdan wat fris en daarom longeer ik hem graag eerst. Hoewel hij absoluut een tien voor karakter verdient, neem ik liever geen risico met een jonge hengst. Ik zou niet graag door een domme actie van mijn kant alle vooruitgang tot nu toe bederven. Ondertussen laat hij graag zijn fraaie model bewonderen.

Afbeelding
Drafje. Hij heeft nog iets last van balansverlies soms, wat logisch is voor een paard wat zo kort onder het zadel is, maar hij doet steeds zijn best om het zo goed mogelijk uit te voeren. Heerlijk rijden is dat!

Afbeelding
Is dit braaf of is dit braaf?

Afbeelding
Ook hier iets balansverlies, maar een mooie beentechniek voor een paard wat zo kort onder het zadel is!

Afbeelding
Knappe Dev!

De foto's zijn gemaakt door Neonlight, ik wil iedereen verzoeken het copyright te respecteren.

Tot slot wil ik Neonlight graag bedanken voor het vertrouwen en de kans om te mogen werken met zo'n tophengst als Devdan. Zoals ze weet is zowel het rijden als de omgang met Devdan echt een feest waar ik echt elke dag weer naar uitzie.

KiWiKo

Re: 3-jarige Appaloosadekhengst Devdan net zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:07

heel, heel netjes!!!!

mooi dier ook!

lijkt me een sensibel paard, waar je niet fouten mee wil maken.......

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:11

Ik vind het er hartstikke netjes uitzien. Vooral omdat hij nog maar zo kort onder het zadel is ! Lachen Het enige commentaar dat ik kan geven is misschien iets meer een knik in je elleboog( of vertekend de foto iets?) Maar verder super ga zo door!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:13

Dank je Kim en Annika!
Sensibel valt heel goed mee.
Het is echt een heerlijk paard om te rijden met een geweldig karakter. Hij is erg werklustig, vrolijk en heeft er echt altijd zin in, maar is tevens superbraaf en heel nuchter. Ondanks dat hij 100% hengst is in de ware zin van het woord laat hij zich nu al fijn tussen andere paarden rijden en blijft voor je werken. Echt, ik zou willen dat alle paarden op stal dit karakter hadden!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:16

Het leek me eerst een heel groot paard, tot ik jou erop zag zitten, toen leek ie ineens heel klein Haha! Hij ziet er inderdaad erg braaf uit, ook goed dat je geen risico's neemt en hem daarom eerst even longeert Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:19

heee nu zit ik even tussen het leren door even op bokt, zie ik een topic van jou!

Super leuk dat je dit beest mag gaan rijden! Het ziet er super fijn uit. Lekker ontspannen! Zoals het hoort Knipoog
Je houding is ook weer beter als toen ik je de vorige keer zag rijden!

Ga zo door zou ik zeggen Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:21

Daar is het knappe duo! Haha!

Ik heb vandaag weer genoten om die 2 aan het werk te zien, ongelooflijk wat een team hun zijn, en hoe Devdan op haar gericht is. Devdan is werkelijk stapeldol op Urielle. Haha! Het is voor jouw een feest om ermee te rijden, voor mij is het een feest om jullie bezig te zien. Haha!

_Tara_, ik moest wel lachen om je reactie. Devdan kan enorm groot tonen op een foto, maar in werkelijkheid is het maar een ponytje. Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:22

Echt een prachtig Appje. Jullie zijn nu al een mooie combinatie het ziet er echt geweldig uit! Nog veel succes en hopen plezier tijdens het beleren Ja.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:23

wat een prachtig paard zeg en wat gaat het rijden al goed Lachen

hoe groot is hij eigenlijk?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:25

Devdan is 1.48m, grote D-pony dus.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:27

Ja op die twee eerste foto's lijkt ie echt net een paard Haha!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:29

Wat toont hij leuk onder het zadel! Zo vanaf de foto's zou je niet zeggen dat het een D pony is Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:32

Ziet er echt super uit voor een pony die zo kort onder het zadel is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:32

Wow, ziet er idd heel fijn uit! Rivka, jij past echt goed bij hem, echt een mooie combi! Fijn ontspannen.

Neon, wanneer is het jouw beurt? Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:38

Ziet er echt heel goed uit, wat pakt hij het werk lekker op!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:49

Complimenten Rivka, je rijdt hem echt heel fijn zo te zien. Het ziet er zo vertrouwd en rustig uit, heb niet het idee dat ik kijk naar een jong dier wat net onder het zadel is.
En Devdan is en blijft een knapperd Haha! Hij is al weer zoveel gegroeid, meer man geworden, sinds ik hem in Zwolle mocht bewonderen Ja

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:01

ik vind het der niet helemaal lekker ontspannen uit zien moet ik eerlijk zeggen..
Het lijkt alsof je je handen soms wat vast zet. en daar door lijkt het alsof der spanning ontstaat.
Verder ziet het der zeker goe uit voor een jonge pony net onder het zadel.!
Ga zo door Haha!

En heeft dev toch een heeeerlijk koppie Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:18

Wat ontzettend netjes is dit zeg! Ik vindt het er heerlijk uitzien, uiteraard wat uit balans maar dat komt nog wel! Veel succes, dev is heerlijk Lovers

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:21

Haha het lijkt idd net een paard hoor op foto 2. Maareh erg leuk dier om te zien. Ga zo door, en heel fijn dat hij zo relaxt is.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:59

hé daar is die knappert weer, het ziet er ontspannen uit riv, en dat terwijl hij zo kort onder het zadel is, echt super

maar wat je ook zegt hij heeft een fijn karakter en wil graag voor je werken , dat straalt hij ook gewoon uit

heerlijk dier, echt geweldig dat jij hem mag rijden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 22:01

Bedankt allemaal!

R_emkee, ik denk dat jij ziet dat ik mijn handen laag plaats, dat is met opzet omdat het voor Dev dan makkelijker is om de hand omlaag te volgen en omdat ik dan minder risico loop hem in zijn mond te zitten als hij ineens een onverwachte beweging maakt of weg zou springen. Zo rij ik alle jonge paarden, pas als ze wat verder zijn ga ik mijn handen dragen, als de kans dat ik ze beledig of onzeker maak als ik ze per ongeluk in de mond zit een beetje afgezwakt is. Dev voelt iig zeker niet gespannen of naar verzet neigend aan, integendeel, hij voelt verrassend ontspannen en save aan voor zo'n jong dier. Het voelt allemaal heel vanzelfsprekend met hem. Lachen

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:15

ahaaa okee dan is het duidelijk voor mij Haha!
Gaa zo doro zou ik dan zeggen maar dat ha dik al gezegt Haha!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:21

Wat is het toch een stoer dier om te zien! Haha! Het rijden ziet er ook al heel leuk uit. Dat beloofd nog wat voor de toekomst!
Ga jij Dev ook uitbrengen? Of rijd je hem alleen aan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 22:48

Bedankt Supertammy, ik vind het ook echt een stoere bok!

Het is nog in bespreking of Devdan ook bij mij blijft voor de sport of na de hengstenkeuring naar een eventuele andere ruiter vertrekt. Ik zou hem uiteraard zelf heel erg graag op stal houden want ik ben er stiekem best gek mee, maar ik ben vooral bekwaam in het zadelmak maken en inrijden van jonge paarden en wat minder in het rijden van een dressuurproef uit het boekje, dus ik begrijp het ook volledig als Neonlight zou besluiten de hengst bij een andere ruiter te brengen. Ik gun hem uiteraard alle kansen in de sport dus in dat geval hoop ik vooral dat hij het onder een andere ruiter waanzinnig goed gaat doen en dat deze blij is met mijn werk tot dusver. Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:55

Jee, dat ziet er echt al heel netjes uit! OK dan!
Knappe kerel is het toch!