Ik ben vooral bezig haar scherper aan de hulpen te krijgen en daarnaast probeer ik meer ontspanning te krijgen (eigenlijk in de 3 dat ik bezig ben is er dressuurmatig veel spanning geweest). En ik probeer veel afwisseling in het werk te houden. Volgende week gaan we na bijna een jaar weer een landelijke dressuurwedstrijd starten in de klasse B.
Naast Tenuta, ben ik zelf erg met mijn houding bezig en dat lijkt zijn vruchten af te werpen. (Aangezien ik altijd erg krom zat, scheef zat en met afgestoken benen). Al zak ik nog steeds in als ik bijv. ga wijken en mijn handen moeten nog steeds rechtop

Problemen waar ik vooral tegen aan loop is dat Nuut erg wil zakken in de stap, waardoor ik haar eigenlijk net wat meer op moet rijden. En in de galop wordt ze onwijs sterk, waar k nog wel eens in mee wil gaan, tegen beter weten in.
Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel.

1.

2. Stap
Het probleem: http://img222.imageshack.us/img222/6764/045kv3.jpg

3. Klein stukje verruimen

4.

5. Pasje opzij

6.

7.

8. Iets verzamelen, dan moet ik zelf meer ontspannen blijven

9.

10.

11.

12. Galop, waarin ik dus mijn binnenhand los moet laten, maar aangezien ze zo sterk wordt, ben ik geneigd om hem er juist bij te pakken

13.

14.

15. Lekker uitdraven

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Het blijft me opvallen dat alle paarden uit het amor topic een beetje "ouderwetser" gebouwd zijn... (wat ik overigens prachtig vind. Dat iets zwaardere geeft hen zoveel extra uitstraling!)
(ik ben dressuurruiters aan het rekruteren
)