Strao

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Strao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:39

wie doet er in 2009 mee met stao in renesse/burg haamstede
Ik heb zelf nog nooit gedaan
Hebben jullie wat tips

HorseTopShop

Re: Strao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:41

Het staat wel in mijn planning. wordt voor mij de eerste keer.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:53

Oke ga je naar renesse of burghaamstede?
Met wie ga je
Want ik weet niet met wie ik moet gaan

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:57

Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik denk dat het renesse word. Er zijn zoiezo 3 die met me meegaan, maar dat kunnen er nog altijd meer worden.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:04

Oke
Als me vader die maand thuis is ga ik ook naar renesse is het dichstebij
Als me vader er niet is dan ga ik niet
Me moeder durft niet met de trailer te rijden

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:39

Wij hadden het er vandaag ook over op stal en willen met een paar mee doen
voor de meeste van ons,ook de eerste keer
Maar wordt dan in Noord welle die schijnt de leukste te zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:42

Qua afstand zit er niet echt verschil hoor, tussennHaamstede of Reness,hij is wel leuk in Haamstede, vind ik zelf.
Ik heb het 1 keer gedaan, maar dat kost me m'n armen en vingers, mijn paard wordt onwijs heet en doet niet anders als bokken, dribbelen en gaatjes zoeken om te kunnen rennen...
Let vooral op dat je warme kleding aandoet en een uitrijdeken voor je paard, je staat best lang stil op sommige plaatsen en dan koelt je paard te hard af.
Neem drinken mee voor onderweg, je krijgt op 1 punt Warme choco, maar verder niets en je zit toch 5 uur op je knol.
Noordwelle is vooral leuk met een belg/koudbloed, verder zit de gang er niet in en duurt het lang voordat je op het strand bent, voor n meer actieve rit, neem je Renesse of Burgh.
Denk niet, er wordt niet gegaloppeerd op het strand, dat dacht ik ook en was van mening dat ik mijn paard wel kon houden in stap, helaas, als de belgen doordenderen, moet je mee, of je wilt of niet!
De beste plaats om te rijden is ver vooraan of helemaal achteraan, ligt aan je paard, de mijne wordt niet goed bij geklepper achter zich, ik reed dus vooraan, foute bedoening , dus ken je paard....

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:35

Ik heb jaren geleden met mijn andere fjord nog, meegedaan met Haamstede en Noordwelle!
Ik reed met een clubje fjorden, hartstikke leuk, allemaal hetzelfde versierd en geknipt, leuk plaatje.

Burghaamstede vond ik het leukste, daar waren toen iets van 125 ruiters (inc politie te paard), en dat was iets meer georganiseerd. Om zoveel paarden in goede banen te laten lijden is het niet verantwoord eens lekker te gaan racen (al heb je er natuurlijk genoeg bij zitten).

In Noordwelle lag het tempo beduidend hoger en vond ik het minder gezellig. Het was echt lange stukken draven en op het strand vol gas.

Ik ging toch echt voor de gezelligheid en om te genieten van mooie paarden om me heen.

In Burghaamste stopten we vaker bij de kroegen. Dat moet je paard dus wel kunnen, in een groep van 125 (ong) netjes geduldig wachten..en wachten..en wachten...

Toen oik mee deed waren er heel veel mensen (voornamelijk mannen op de trekpaarden) flink aangeschoten, grote praats en in mijn ogen niet verantwoorde acties ten gevolgen...

Ook vond ik het wachten in de kou met een nat paard niet prettig!!!

LET WEL:

Ik praat nu over dik 15 jaar terug denk ik Bloos , ben inmiddels ook al weer dertig......

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:41

ik ga dit volgen nog nooit gedaan of van gehoord Bloos maar waar kan je je aan melden enz?

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:38

Ik weet niet of je ergens kan aanmelden of mischien hoeft dat niet

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:41

ga je er gewoon heen dan je zou tog een datum enz moeten weten en waar enz? of een site?

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:11

@HindaFree,ligt eraan waar je wilt gaan rijden
Strao Noordwelle is zaterdag 28 februari
strao renesse is zaterdag 14 februari
Burgh-Haamstede, Scharendijke, Ellemeet en Serooskerke.
daar wordt ook gereden kan alleen de datum van die plaatsen niet vinden
Op http://www.strao.nl kan je alvast wat lezen over dit folkloristisch feest.
Je kan je hier ook inschrijven Pling
Laatst bijgewerkt door ikbenfilou op 28-11-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:13

hmmm heeel erg jammer maar erg ver weg Boos!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:18

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:20

Op youtube kan je ook leuke fimpjes bekijken
al moet je voor sommige even schuin achter je pc gaan zitten(liggen)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:22

word ik alleen maar jalours van hahaha

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:25

Geeft doekje aan HindaFree Kwijl
zeg nooit,nooit! wie weet kan je wel een keer mee

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:26

ja moet ik eerst rijbewijs halen word van de zomer dan maar ook gelijk me trailer rijbewijs.... dan die kant op desnoods een slaap plek en volgende dag weer trug :p

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:40

Hartstikke leuk om eens mee te maken!!!

Aanmelden hoefde vroeger niet overigens..

Als ik zelf een trailer had zou ik zo weer gaan, maar idd alleen en zonder trailer doe je zulke dingen niet zo snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:25

BRT --> EV.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:45

ik wil al jaren meedoen maar Vera mankeert telkens wat net een maand vor de STRAO. Zou ze het weten Tong uitsteken gnagna. Overigens wilde ik eerst haar conditie op peil houden maar toen mankeerde ze vorig dus weer net wat voor het strao. 5 uur houd ze opzich wel uit, maar dan uiteraard ook veel stappen. Het rotte is dat het een erg lange dag word voor der want het is ook minimaal een uur heen en nog een uur terug rijden met de auto.

Wil wel fotograferen daar. Moet alleen de punten weten waar ze komen of ik moet bij iemand achterop kunnen meerijden...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:54

Ik heb jarenlang meegedaan in Ellemeet.
Sinds een aantal jaar doen we het niet meer.
Wij huurden de paarden altijd bij Grol in Renesse.

Waar je vind ik vooral op moet letten als je je paard versiert is, dat je versieringen maakt die goed blijven zitten.
Ik heb wel eens in volle galop een gehaakt dekje met bloemen erop dat over de kont van het paard hing weer recht moeten trekken, dat is geen succes Clown (was toen overigens 14 ofzo)

Met mijn huidige paard vind ik het niet zo'n goed idee om mee te doen. Die ziet ieder paard dat te dichtbij komt als ontbijt, lunch of Diner. Koe

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:29

Ik kwam vandaag dit topic tegen over de strao en vraag mij iets af.
Dit wordt ons 5de jaar dat we naar Noordwelle gaan kijken en vanaf het eerste jaar roep ik dat ik eens mee wil rijden.
Nu vraag ik me alleen af wanneer ben je als ruiter goed genoeg om mee te rijden met een strao?
Al jaren zie ik toch wel groepjes op het strand, degene meer tegen de duinen aan die in galop gaan en degene die in de zee rustig blijven stappen of draven.
Mijn zus wil ook graag meerijden en dan vooral op een Belgisch Trekpaard. Maar nu zijn wij niet de dapperste ruiters. Stappen en draven gaat ons goed af, maar de galop is voor mij toch een minder punt. Hier wil/ben ik aan het werken, en dat komt zeker wel goed.
Maar als ik aan de strao's denk die ik gezien heb, zijn er genoeg ruiters die niet in galop gaan, kun je dan als "minder" ervaren ruiter toch gezellig en veilig meerijden?
Alvast bedankt Keetie Bijl.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:20

Ik spreek over Burgh-Haamstede, dus niet over Noordwelle, maar de meeste die B-H rijden op belgen, doen dat ook in Noordwelle.
Er zijn best wel wat ruiters die 1 keer per jaar alleen de strao rijden, verder nooit, degene die ik heb meegemaakt, denderen over het strand en maken andere paarden dol, i.i.g de mijne, die werd echt gek van dat gedreun achter hem.
In principe mag er niet gegalopeerd worden bij ons, maar ze houden zich gewoon achter en komen dan aanstuiven.....
Bij ons was het hoog water, en veel kijkers, ik was not amused toen mijn paaard doordraaide, dus voor mij geen strao meer..
Ten 2de , kom maar es aan een huurbelg, die zijn al een jaar bezet, de meeste zonder conditie geven het wel snel op, maar degene die vaker gereden worden, kunnen fel uit de hoek komen,wees voorbereid, als er 1 gaat, gaan ze allemaal, is het laag water, kun je apart gaan rijden, maar of je zoveel kilo in bedwang kan houden, is de vraag.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:48

mag ik vragen wat voor paard jij reed tijdens de strao, ook gewoon een belg of je eigen PRE.