Amber is in mei 3 jaar oud geworden en is een welsh A pony.
In januari was ze echt nog een veulentje. Ondanks dat ze nu ook nog wat jeugdig is, is ze echt al enorm uitgezwaard in een korte tijd, én witter geworden.

Deze foto is van februari, even haar nieuwe halster showen.

Foto voor pasen:

Dan een foto van mei, helemaal uit haar wintervacht en al een stuk witter en ze ziet er ook al wat ouder uit als ze in januari eruit zag.

In juni zijn we naar de internationale welsh show in Vrouwenpolder geweest. Dit is een onofficiële keuring maar met een engels jury lid dus wel erg leuk om aan mee te doen.
Amber is hier kampioen van de 3 jarige geworden (geheel tegen verwachting in

Met nog niet al te veel verwachtingen zijn we in juli naar de keuring van het NWPCS geweest in Sevenum voor stamboekopname. Ze werd (meer zoals verwacht omdat de rest gewoon al veel volwassener toonde) als laatste geplaatst, máár wel een 2e premie en daar gingen we voor. Kortom Amber is nu dus een stamboekpony en wij gingen dus heel erg blij naar huis

Tevens is ze officieel gemeten, en ze is 1.16 m. hoog!

(wat een body al he? vergeleken met januari!)
Kort daarna ben ik begonnen met het beleren van Amber. Hier met haar nieuwe zadel en hoofdstel aan.

En na een boel keer longeren met zadel en hoofdstel was het natuurlijk tijd voor een ruiter. Een vriendin van mij was het slachtoffer

Zij heeft er 2x op gezeten en hierna heb ik een ruitertje gevonden van 9 welke haar nu verder in aan het rijden is. Het gaat echt súper!!! Ze is ontzettend braaf (nooit verwacht dat het nog zo'n kinderpony zou zijn). Stappen, draven, stilstaan en ook al een keertje los. Het gaat echt super goed! Ook sturen en wat harder en zachter in stap en draf snapt ze al. Alleen galop hebben we nog niet gedaan, maar dit komt binnenkort ook wel.
Deze foto is van vorige week zondag.

De plannen voor de rest van het jaar is haar verder te beleren onder het zadel en te beleren voor het karretje. Ze is al gewend aan het tuig e.d., alleen mijn kar is nog niet helemaal klaar (we zijn nu bijna klaar met het schilderen).
Een reactie zou leuk zijn!