Nieuwe aanwinst Sienna de Verano!! (SLR foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Nieuwe aanwinst Sienna de Verano!! (SLR foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 02:42

Zoals sommige van jullie misschien al weten, heb ik een nieuw paard gekocht Lachen . Geen super de luxe bewegingswonder, maar gewoon een paard dat ik zag en waar ik volledig voor ben gevallen Lovers

Meet Sienna de Verano

Afbeelding
Want wees nou eerlijk, als een paard je zo aankijkt, dan kan je haar toch moeilijk laten staan? Lovers

Twee maanden geleden was ik op het Ruitercentrum Het Fjordenpaard in Een (Drenthe) om deel uit te maken van het team leiders dat de ponykampen begeleidt. Sienna was toen net uit de groep gehaald om zadelmak gemaakt te worden en stond op stal. Ik vond haar zo speciaal en had zo'n gave connectie met haar, dat ik er halverwege de week uit was: dit paard gaat mee naar huis.

Zo gezegd zo gedaan. Na weken lang keihard werken en zwoegen was het vandaag dan zo ver, Sienna kwam naar huis. Een lange rit, maar liefst 250 kilometer van Spijkenisse (Zuid-Holland) naar Een (Drenthe), maar het zeker waard. Inmiddels is Sienna wel behoorlijk wat kilo's aangekomen (ze mocht terug op de winter wei twee maanden terug, dus lekker mals gras Nagelbijten / Gniffelen ), zit ze al goed in haar wintervacht en lijken haar manen en staart meer op het kapsel van Bob Marley Huilen van het lachen . Na even stoeien stond Sienna op de trailer en werd de terugtocht naar Rockanje ingezet, waar mijn andere paard Roco van zijn leventje geniet. Na een vermoeiende rit van 3,5 uur mocht Sien nog even wennen in de paddock en daarna op stal, zodat ze bij kon komen. Ik denk dat m'n arme meid zoveel in een jaar nog niet meegemaakt heeft Ach gut .

Dikke pens Clown
Afbeelding

Mooi koppie Lovers
Afbeelding

Ze staat er lekker sullig bij, maar het geeft enigszins een idee Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Heerlijk in het avond zonnetje
Afbeelding

Heel voorzichtig wat gaan halen bij m'n vader, maar ze vind het nog best spooky om uit de hand te eten.
Afbeelding

Speknek Haha!
Afbeelding

Hinniken naar haar maatjes Ach gut
Afbeelding

Wat meer achtergrond info over Sienna. Ze is een wildkleur bruine merrie (lijkt op valk, alleen dan met aalstreep) van ongeveer 1,63 hoog en 4 jaar oud. Haar vader was een Andalusische PRE hengst, haar moeder was een mengelmoes van allerlei rassen, waaronder Fries, Fjord, KWPN en ook zit er wat Oosters en Argentijns bloed door. Ze is compleet groen en heeft in haar hele leven wel geteld 15 dagen in een box gestaan. Ze heeft altijd in een grote groep paarden gelopen en is dus op een hele natuurlijke wijze opgegroeid.

Als ze een beetje gewend is ga ik langzaam aan beginnen met het mak maken en ik hoop er van de winter eens op te klauteren. Uiteindelijk wil ik met Sien gewoon lekker rijden, lekker buiten, misschien ook dressuurmatig aan het werk. Eigenlijk zie ik wel waar het schip strand, het ligt er helemaal aan hoe ze zich ontwikkeld. Ik wil vooral ontzettend veel plezier aan dit paardje beleven en het proces van zelf zadelmak maken doorstaan. Ze is een heel eerlijk en goed aardig paard, dus ik denk dat het helemaal goed komt! Pling

Groetjes Doei!

madelief88

Re: Nieuwe aanwinst Sienna de Verano!! (SLR foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:33

Ik ben de eerste Haha!

Ik vind het echt super de manier waarop je heb besloten haar te kopen, liefde op het eerse gezicht Lovers Je ziet dat niet vaak tegenwoordig als reden om een paard te kopen (zo ook op hier op mn nieuwe stal, vraagt mn baas waarom heb je eigenlijkvoor dit type gekozen (PRE), maar het is niet gekozen it's meant 2 be Lovers ).

Denk dat Sienna een super leven gaat hebben met jou als baasje! Ze is schattig! Wel grappig, je ziet er echt Fries, Fjor en kwpn in terug Tong uitsteken Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen, veel plezier met haar! Ja

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:07

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

ik ben ook heel nieuwschierig hoe deze zich gaat ontwikkelen bij jouw.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:38

Eindelijk is ze er dan!
Snap meteen waarom je dr niet kon laten staan!! Zoals madelief al zij kun je ook echt alle rassen in dr terug zien!

Ben benieuwd hoe ze ontwikkeld!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:47

@kathleen, inderdaad ze heeft een super uitstraling en het goede vind ik dat je je hart volgt en daardoor voor haar gekozen hebt. Ik weet zeker als de band tussen jullie al zo goed is het alleen nog maar sterker kan worden en pas dan maar op wat jullie samen kunnen bereiken!
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 12-10-08 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:48

excuses dubbel post Bloos

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:29

@Kate: leuk paard hoor!!
Zit nog een hoop toileteerwerk in ... Haha!
Maar inderdaad wat een ontzettend lieve uitstraling.

Succes met haar!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:35

Wedden dat daar een hele knappe dame onder vandaan komt? Knipoog
Ik ben heel benieuwd! Arme merrie weet niet wat 'r overkomt Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:36

Ze is leuk Kate! Gefeliciteerd.

Zolang jij er maar alle plezier in hebt is het goed toch! Wat andere mensen er ook over zeggen Lachen

Heel veel plezier met haar! Je hebt er denk ik een heel fijn paard aan Lachen Als die eenmaal onder 't zadel is, goed in d'r bespiering zit en korter in d'r haar zit komt d'r vast een heel ander paard onder vandaan hahah.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:53

hoihoi,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
ben benieuwd naar de metamorfose die ze zal ondergaan de komende maanden Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:16

mooi dier kate! haha ja echt bob marley, maar dat komt wel goed. veel plezier ermee

nasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:56

Leuk ding zeg!!
Erg leuke uitdaging om te kijken wat je hier van kan maken!!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:56

ik begrijp waarom je voor haar gevallen bent, heerlijke uitstraling heeft ze.
Heel veel plezier met dit geweldig leuke paard.

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:16

Jeej ze is er! Haha... Ik had haar al gezien dus weet dat het een prachtpaard is en dat er onder die wintervacht en klittende manen en het pensje een pareltje schuilt! Veel plezier met haar! Weet je trouwens ook wie de moeder is? Of wist Henk dat zelf ook niet meer? Tong uitsteken

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:18

Daar is ze dan! Lang verwacht, eindelijk aangekomen Haha!

Er zit nog flink wat werk aan, maar volgens mij komt daar een prachtmerrie onder vandaan!
Aangezien het liefde op het eerste gezicht is zal die band alleen maar sterker groeien! Echt super leuk en ben benieuwd naar jullie vorderingen Haha!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:26

Wat een leuk ding! Ik ben benieuwd hoe zij zich zal ontwikkelen! Het is nu nog een ruwe diamant, maar ik denk dat er wel wat inzit.

Een paard moet je juist op de klik kopen.
Die van mij had jaren in een 2span gelopen en onder die dikke vacht kwam een heus dressuurpaardje vandaan en een vriend voor het leven...

Soms is het gewoon voorbestemd...

Topsy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:37

wauwieee mooi hoor!! Haha!
Succes met je paarden.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:38

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier samen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:50

Wat is ze gaaf! Ja je ziet inderdaad die rassen er in terug, grappig hoor! Geniet maar van haar, ik vind haar nu al prachtig Lovers (maar ik hou wel van pownie-achtige bob marley beesten Haha!)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:03

Gefeliciteerd! Voor mij is het lang geleden dat ik haar gezien had, ze is wel uitgegroeid tot een prachtig groot paard. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Groetjes Lise

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:47

Jaaa, daar is ze! Eindelijk.... Erg leuk dier hoor Lovers . Lekker koppie heeft ze. Zit nog heel verondersteld te kijken naar alles, van wat gebeurd er met me Haha! . Heel veel plezier met haar, en hou ons vooral op de hoogte Cool

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:13

madelief88 schreef:
Ik vind het echt super de manier waarop je heb besloten haar te kopen, liefde op het eerse gezicht Lovers Je ziet dat niet vaak tegenwoordig als reden om een paard te kopen (zo ook op hier op mn nieuwe stal, vraagt mn baas waarom heb je eigenlijkvoor dit type gekozen (PRE), maar het is niet gekozen it's meant 2 be Lovers ).

Helemaal mee eens!!

KG_images, heel veel plezier en succes met je nieuwe paard! Ik ben benieuwd hoe ze er over een tijdje uit ziet. Ik ga de vorderingen van jullie volgen Haha!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:24

Wat een heerlijk aansprekend paard zeg! geweldig koppie zit erop! ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.
Veel plezier met haar!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:35

Gefeliciteerd Kate met je nieuwe vriendin Go jij! Go jij!.

Ik ben al heel benieuwd naar de fotoverslagen die nog gaan volgen. Er komt echt wel een knappe meid onder die wilde look vandaag Cool .

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:19

Wat een schatje! Veel plezier samen!!