Meet Sienna de Verano

Want wees nou eerlijk, als een paard je zo aankijkt, dan kan je haar toch moeilijk laten staan?

Twee maanden geleden was ik op het Ruitercentrum Het Fjordenpaard in Een (Drenthe) om deel uit te maken van het team leiders dat de ponykampen begeleidt. Sienna was toen net uit de groep gehaald om zadelmak gemaakt te worden en stond op stal. Ik vond haar zo speciaal en had zo'n gave connectie met haar, dat ik er halverwege de week uit was: dit paard gaat mee naar huis.
Zo gezegd zo gedaan. Na weken lang keihard werken en zwoegen was het vandaag dan zo ver, Sienna kwam naar huis. Een lange rit, maar liefst 250 kilometer van Spijkenisse (Zuid-Holland) naar Een (Drenthe), maar het zeker waard. Inmiddels is Sienna wel behoorlijk wat kilo's aangekomen (ze mocht terug op de winter wei twee maanden terug, dus lekker mals gras

Dikke pens

Mooi koppie

Ze staat er lekker sullig bij, maar het geeft enigszins een idee

Heerlijk in het avond zonnetje

Heel voorzichtig wat gaan halen bij m'n vader, maar ze vind het nog best spooky om uit de hand te eten.

Speknek

Hinniken naar haar maatjes

Wat meer achtergrond info over Sienna. Ze is een wildkleur bruine merrie (lijkt op valk, alleen dan met aalstreep) van ongeveer 1,63 hoog en 4 jaar oud. Haar vader was een Andalusische PRE hengst, haar moeder was een mengelmoes van allerlei rassen, waaronder Fries, Fjord, KWPN en ook zit er wat Oosters en Argentijns bloed door. Ze is compleet groen en heeft in haar hele leven wel geteld 15 dagen in een box gestaan. Ze heeft altijd in een grote groep paarden gelopen en is dus op een hele natuurlijke wijze opgegroeid.
Als ze een beetje gewend is ga ik langzaam aan beginnen met het mak maken en ik hoop er van de winter eens op te klauteren. Uiteindelijk wil ik met Sien gewoon lekker rijden, lekker buiten, misschien ook dressuurmatig aan het werk. Eigenlijk zie ik wel waar het schip strand, het ligt er helemaal aan hoe ze zich ontwikkeld. Ik wil vooral ontzettend veel plezier aan dit paardje beleven en het proces van zelf zadelmak maken doorstaan. Ze is een heel eerlijk en goed aardig paard, dus ik denk dat het helemaal goed komt!

Groetjes