Daar is ze weer de aparte wielkopolski :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Daar is ze weer de aparte wielkopolski :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:35

Heb paar weekjes terug mijn wielkopolski merrie weer even vast gelegd
Daisy is een merrie afkomstig uit Polen..
ze is in 2006 naar nederland gekomen.. ze is toen 6 maanden van iemand anders geweest en daarna is ze bij mij gekomen..
Daisy is een 6 jarige merrie die dit jaar haar eerste veulen heeft gehad..
daisy heeft een hele aparte kleur waar we nog steeds niet over uit zijn wat voor een kleur Tong uitsteken

Heb haar weer even voor de lens gezet gezien ik al maanden niet mag rijden i.v.m mijn zwangerschap.. ( ze word wel door iemand anders gereden hoor )

Nou hier wat foto's van daisy Haha!
Berichie zou leuk zijn Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar veulen.... Fayah Summer

Afbeelding

En samen met onze jaarling indiena summer.. Indiena summer staat te koop meer info via pm

Afbeelding

kelum

Re: Daar is ze weer de aparte wielkopolski :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:00

Zeker een aparte kleur Haha! Mooie foto's hoor!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:47

Prachtig paardje zeg, erg mooie kleur!
Leuk veulen ook trouwens Lachen

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:30

Gaaf dier zeg! Lijkt me een appaloosa (mix)?
Mijn vorige paardje is ook in 2006 vanuit Polen naar Nederland gekomen, een appaloosa en naar alle waarschijnlijkheid ook een Wielko. Hij was toen nog hengst. Leuk om nog zo'n paardje te zien!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:33

Hey bedankt voor de reactie's

Moretje in welke maand is hij deze kant op gekomen?? Misschien wel de zelfde lichting ze is met meerdere deze kant opgekomen..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:29

Als ik me goed herinner uit zijn paspoort: in mei 2006. Ras, ouders en leeftijd onbekend, geschat op 9 jaar ongeveer.
Hij heeft precies hetzelfde hoofd (de bouw) als jouw paardje, hij was alleen maar 1.49 m. Dus er zal wel een flinke mix van Wielkopolski/Malaposki/Volbloed inzitten. Ik heb je ook nog ge-pb't.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:34

Jaa daar hebben we de knappe dame van Lindy weer Haha!
wat is het toch een knapperd Haha! vind haar kleur nog steeds helemaal geweldig.
ben benieuwd welke kleur Fayah krijgt uit eindelijjk. ( wat is ze mooi en gegroeid Haha! )

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:41

heb wat witte haartjes op haar kont ondekt hahha ben echt zo benieuwd.. ze blijft tot nu toe ook wel heel donker.. Ik zou het echt niet weten met haar hahaha

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:05

moretje schreef:
Als ik me goed herinner uit zijn paspoort: in mei 2006. Ras, ouders en leeftijd onbekend, geschat op 9 jaar ongeveer.
Hij heeft precies hetzelfde hoofd (de bouw) als jouw paardje, hij was alleen maar 1.49 m. Dus er zal wel een flinke mix van Wielkopolski/Malaposki/Volbloed inzitten. Ik heb je ook nog ge-pb't.

Hoihoi, als nieuwe trotste eigenaresse van Chaplin zal ik me ook even in het gesprek mengen Knipoog

Chaplin zijn paspoort is afgegeven in mei 2006, in juni 2007 staat de eerste inenting in NL erin. In Stolwijk. (Was hij toen al bij jou Michele?)

moretje schreef:
Hij was toen nog hengst.

Zo'n vermoeden had ik al, aangezien hij nu nog wel eens op de merries wil als ze hengstig zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door diphranil op 08-10-08 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:07

wauw! wat een schitterend paard. klopt het dat ze een zilverappel is (taffy-factor)?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:25

Er zijn al zoveel sugestische gedaan voor haar kleur dat ik het allemaal niet meer weet Tong uitsteken ze is in ieder geval een appie..

Iemand die veel over poolse paarden weet kwam met deze kleur die er toch wel dicht bij komt ook kwa afstamming etc

Dus dit is waarschijnlijk haar kleur

De merrie is een appaloosa, waarschijnlijk vos geboren, uit de bekende Pools WB appaloosa lijn van Burnus via Bachmat (= grootvader van de merrie en snowcap van patroon). Zij heeft de appy patroon dat 'Varnish Roan' genoemd wordt dat niets met het onveranderlijk schimmel gen, cq Roan, te maken heeft (ik denk dat de patroon in het nederlands 'marmerbont' genoemd wordt? heeft ook niets met bont te maken). Het 'roan' effect hoort bij deze patroon van appaloosa EN met appaloosa kan een vos-geboren appy wel donkere, zelfs zwarte, haren in de manen en staart of benen hebben.
Appaloosa biedt gewoon wat expressie van het patroon betreft een van de kleurrijkste palleten met een groot verschil van varianten.

Diphranil wat leuk nog een wielkopolski zou er ook nog wel 1 bij willen maar ze zijn hier in NL niet echt te vinden Boos!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:42

Wat een schatje! Pling

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:00

Thanks desteney

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:41

Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook een Wielkopolski ruin van bijna 3 jaar. Het is ook een appaloosa, chocoladebruin aan de voorkant met zwarte vlekken en een witte blanket op zijn kont. Vader is Baksik en ook de opa is Baksik, dus behoorlijk inteelt.
Hij is vreselijk nuchter en erg makkelijk. Ben er dan ook erg blij mee.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:03

Inderdaad een apart kleurtje, mag ik vragen wat je er mee doet ?? Kam ze destijds drachtig naar Nederland ??

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:17

hey lindy wat een leuke paardjes heb je zeg!! kleur is zkr apart om te zien..
Kzie dat je nog maar een paar weekies hoef te gaan spannend!!...
Mis je t rijden niet al erg?...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:52

Wat een leuke merrie, heeft ze voor ze van jou was niet in Schellinkhout gestaan? Lachen

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:19

chinou schreef:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook een Wielkopolski ruin van bijna 3 jaar. Het is ook een appaloosa, chocoladebruin aan de voorkant met zwarte vlekken en een witte blanket op zijn kont. Vader is Baksik en ook de opa is Baksik, dus behoorlijk inteelt.

Hmmz dat is vreemd. Ik weet niet van wie mijn paardje afstamt, maar hij komt dus ook uit Polen en is een Appaloosa en zijn paspoort naam is Baks!

Vraag me af of hij dan ook van Baksik af zou kunnen stemmen, of zouden veel paarden daar zo heten? Rolleyes

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:23

Leuk paardje !! Wat een sprekend hoofdje zit er ook op Lachen
Haha, mijn vriend komt ook uit wielkopolski.. pila om precies te zijn Tong uitsteken Komt ze uit een handel stal daar ofzo? als ik er heen ga volgend jaar wil ik zeker even een kijkje nemen bij een fokker oid Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:17

BinkieDusty

Thanks.. Ik weet alleen dat ze bij een fokker uit polen vandaan komt.. Ze lopen daar eerst in het wild om het zo maar even te zeggen.. Lijkt me gaaf om daar een kijkje te nemen Haha!
Ik weet niet bij welke fokker ze vandaan komt heb even de papieren er bij gepakt maar daar staat het niet op.. wel degene die haar geimporteerd heeft
Diphranil

dat vraag ik mij soms ook af bij mijn nrps ruin.. die papieren zijn kwijt geraakt en hij heet ascar.. vraag me soms af of dat van de nrps hengst Askhar is..

Kikka
Ik denk het niet ze heeft volgens mij alleen in spanbroek gestaan.. de vorige eigenaar heeft haar nog geen half jaar gehad.. denk niet dat ze meerdere stallen heeft gehad in een half jaar..

Marjonrebel..
Mis het rijden verschrikkelijk.. Na de bevalling mag ik nog zeker een half jaar niet rijden.. dus moet nog even geduld hebben..

Shamyrah
Ze is niet drachtig naar nederland gekomen.. Ik heb haar wel zelf laten dekken.. Na een half jaar dat ze in nederland was heb ik haar gekocht..
Op het moment worde ze dressuursmatig gereden.. Als ik straks weer mag rijden ga ik kijken of ze springen leuk vind Tong uitsteken
Volgend jaar ( 2009) word ze in de dressuur uitgebracht..

Chinou..

super gaaf.. je zal er veel plezier aan hebben.. ze hebben zo een heerlijk karakter en ze willen zo graag voor je werken.. alleen leren ze iets langzamer dan bijv een kwpner.. maar ze willen zo graag en hard voor je werken..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 14:19

29 oktober 2006 op paspoort gezet dus ook ongeveer naar NL gekomen

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:46

diphranil schreef:
moretje schreef:

Hoihoi, als nieuwe trotste eigenaresse van Chaplin zal ik me ook even in het gesprek mengen Knipoog

Chaplin zijn paspoort is afgegeven in mei 2006, in juni 2007 staat de eerste inenting in NL erin. In Stolwijk. (Was hij toen al bij jou Michele?)

moretje schreef:
Hij was toen nog hengst.

Zo'n vermoeden had ik al, aangezien hij nu nog wel eens op de merries wil als ze hengstig zijn Knipoog

Haha ja dat heeft hij toen hij nog bij mij stond ook wel 's gedaan Knipoog

De eerste inenting heeft hij niet bij mij gehad, ik heb er speciaal om gevraagd of hij ingeent kon worden vóórdat ik 'm op kwam halen. Dus vlak erna is hij naar mij gegaan. Althans, heb ik hem daar weggehaald Knipoog

Edit: sorry, nogal offtopic Bloos

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:19

Hier even twee foto's van mijn Wielkopolski ruin. Hij is zo heerlijk nuchter en de vorige eigenaresse heeft heel veel grondwerk met hem gedaan en dat is wel erg plezierig. Hij is zadelmak maar er heeft nog niemand opgezeten. Volgens zijn paspoort is hij ook rond juni 2006 hier aangekomen, wel heel toevallig allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

Zijn afstamming is volledig:
Vader Baksik, VV Bakalarz VVV Dywizjon
moeder Zafira MV Baksik MMV Zestaw

Zijn eigen stamboeknaam is Zahir, geboren 30 januari 2006

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:43

Leuk!

En inderdaad toevallig. Is wel interessant allemaal..

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:54

@Chinou: Mooi paardje ook die van jou. Ook zo'n mooie blanket!
Wel erg toevallig idd. Zal ook een foto van de mijne erbij zetten. Hij is dus rond mei 2006 hierheen gekomen.
Voor een Wielkopolski is hij denk ik ook te klein. Stokmaat is 1,49 Volgens de DA is hij ongeveer 10 jaar.

Afbeelding
Afbeelding