Sterre 8-jarige stermerrie v. Corland @ Concoursen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre2000

Sterre 8-jarige stermerrie v. Corland @ Concoursen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 21:00

Mijn topper... Eh nou ja, topper met wat afwijkingen Knipoog

Dit zijn foto's van de afgelopen concoursen. Zoals sommige van jullie al wel weten ben ik bezig om Sterre weer terug te krijgen naar hoe ze vroeger was. Een jaar geleden haalden we de ene na de andere prijs in het M-springen, nu een jaar later zitten we nog steeds in een superdip.

Vanaf Januari dit jaar gaat het springen niet goed. Het begon met nergens meer overheen willen, voor elke hindernis stilstaan en steigeren. We hebben toen wat stappen terug gedaan. Ook daarna ging het niet beter, zelfs over een balkje wou ze niet stappen. Tijd voor de dierenarts. Ze is toen rondom op de foto gezet, rug, benen alles! Er was wel wat aan te merken op de foto's maar dit kon volgens de DA nooit de oorzaak van het probleem zijn, het zat gewoon tussen haar oren.

Wetende dat Sterre helemaal gezond was hebben we haar weer aan het werk gezet, trainen, trainen en nog eens trainen. Ik ben er meerdere keren met tranen in mijn ogen afgekomen.. Hoe kon dit nou? Dit was mijn paard zo niet, ik begreep er niets van.. Nog steeds niet eigenlijk.

Gelukkig ging het langzamerhand weer steeds een stukje beter. In Juni reden we ons eerste BB parcours weer, dit ging goed. Zo bouwde we langzaam weer op. Naar het B & L en zelfs weer een paar keer in het M gestart. Helaas laat ze me nog vaak genoeg zitten. Ze wil dan gewoon niet en dan kan ik alles proberen, maar niets helpt. Helaas hebben we nog een lange weg te gaan, met de vraag of het ooit nog helemaal goed gaat komen..

Toch wou ik de foto's even met jullie delen Lachen

Afbeelding
Indoor Zuidbroek 2007 M-springen

Afbeelding
Indoor Zuidbroek 2007 M-springen

Afbeelding
Indoor Zuidbroek 2007

Afbeelding
De eerste BB wedstrijd, Mei 2008

Afbeelding
B-springen Zuidlaren Juni 2008

Afbeelding
Zo gruwelijk kan ze dus stoppen.. L-springen Haren Juli 2008

Afbeelding
M-springen Blijham Augustus 2008, 1 balk eerste plaats!

Afbeelding
Annen September 2008 M-springen

Afbeelding
B-springen, afgelopen weekend Bronneger

Commentaar mag Lachen Ik weet dat ik boven de sprong op mijn benen moet letten! Ik werk er hard aan, maar het is moeilijk om aan te denken als je bezig bent met rondkomen Knipoog

Op dit moment hebben we dispensatie aangevraagd bij de KNHS, voor terugplaatsing naar de L.. Daar kunnen we hopelijk samen weer het vertrouwen opbouwen dat we vroeger hadden..

Koortje

Re: Sterre 8-jarige stermerrie v. Corland @ Concoursen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:04

Jeetje... petje af voor je doorzettingsvermogen! Heel wat mensen hadden zo`n paard al op Marktplaats geknald denk ik!
Ik vraag me stiekem toch af wat de bemerkingen op de foto`s waren, en wat de argumenten waarom om die teniet te doen.

Die stopfoto`s zijn inderdaad nogal schrikbarend zeg! Succes met je vervolgtraject! Lachen

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 21:12

Koortje schreef:
Jeetje... petje af voor je doorzettingsvermogen! Heel wat mensen hadden zo`n paard al op Marktplaats geknald denk ik!
Ik vraag me stiekem toch af wat de bemerkingen op de foto`s waren, en wat de argumenten waarom om die teniet te doen.

Die stopfoto`s zijn inderdaad nogal schrikbarend zeg! Succes met je vervolgtraject! Lachen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel ontzettend vaak aan gedacht heb en nog steeds.. Maar ik kan het niet.. Ik weet zeker dat ze het bij mij goed heeft en het paard heeft al zoveel meegemaakt (ze is er ook een jaar tussenuit geweest door een zware spierbevangenheid). Daar hebben we ons ook doorheengevochten, zelfs toen de dierenarts zei dat ze eigenlijk nooit meer de oude zou worden, is ze 100% genezen verklaard. Maar ook daardoor heeft ze extra zorg nodig. We gaan nog een half jaar door, wil het dan echt niet dan gaat ze op de wei met een veulentje erbij.

De bemerking op de foto was een 3tje op het straalbeen, hier heeft ze geen last van. Haar been is verdoofd geweest, bracht geen verandering en ook klinisch is ze 100% goed.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:18

goed dat je toch doorzet Ja
Ik vraag me alleen af waarom nu nog steeds als ze het IMO misschien helemaal niet leuk meer vind? Is dat niet te accepteren of zie ik het misschien verkeerd? Ze is wel heel leuk!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:23

Ik ken je probleem.
Mijn merrie had ik nog maar kort en ze sprong super. Maar ineens vanuit het niets niet meer.
Nog niet over 1 balk stappen. Niet ernaast en al helemaal niet erop.
Maar op een gegeven moment was ze zover dat ze weer over balkjes ging en kleine sprongetjes (meestal) maakte.
Helaas heeft ze nu een blessure dus verder trainen gaat niet. Maar ik wens je heel veel succes met haar! Je zet dapper door.

Wel leuke foto's trouwens.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 06:45

Bedankt voor jullie reactie!

@ Knabbelgirl
Accepteren is moeilijk, vooral als je weet dat ze gezond is en het vroeger zo goed heeft gedaan. Daarnaast loopt ze op elke foto met haar oortjes strak naar voren, dus tja.. Of ze het niet leuk meer vind, ik weet niet..

@ Eline_di
Bedankt! Ster is dus niet de enige Lachen vervelend zeg van jou merrie! Kan je er helemaal niet meer op rijden?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:25

Knao van je hoor!
Je ziet het vaker bij springpaarden dat ze ineens niet meer willen, dan is er vaak of een medische kant aan het verhaal[ bij jou dus niet]of ze hebben een angst ontwikkeld.
Ik denk dat het goed is dat je een paje terug gaat naar de L voor het vertrouwen van beide kant.
Ze ka wel ontzettend mooi springen Knipoog

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:10

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:57

Hé Annelieke,

Ik kwam toevallig bij jou topic.

Super dat het alweer wat beter gaat. En knap dat je doorzet. Heel veel succes! Zie je wel weer op de manege

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:19

In de paarden wereld is het zo.. als je geen doorzetter bent kom je er ook niet Knipoog
Goed dat je het nu weer mooi opbouwd en een tijdje L gaan is niet verkeerd.. Heb ik ook met 1 paard gedaan, maar dat kwam ook omdat wij het beide even niet meer zagen zitten, jij hebt in je voorstukje staan dat "ze je dan laat stikken" het komt nooit van 1 kant. Het is op dat moment de combi.

Bij dressuur kun je in de proef nog wel eens een foutje maken, maar met springen op M niveau niet meer, oke er zijn paarden die je er over heen helpen Knipoog

Mijn indruk is ook dat je haar van voren wat kort houd, je kunt ook wel een beetje zien dat jij ook wat het vertrouwen kwijt bent... daarom is het al helemaal goed dat je nu weer L gaat Lachen komt het vertrouwen er van zelf weer Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:16

Ik herinner jullie nog. Ik zat altijd vol bewondering naar jou foto's te kijken, hoe een leuke combi jullie zijn en hoe super zij sprong. Ik weet nog heel goed dat ik toen een beetje jaloers was, en dat ik helemaal weg was van jullie!

Jammer dat het nu niet zo goed meer gaat, maar nog steeds heb ik veel bewondering voor jou en haar. Super dat je doorzet, en dat zij beetje bij beetje haar vertrouwen weer terug krijgt. Ik denk wel dat jullie voldoende afwisseling in het werk hebben? Ik hoop voor jullie dat het weer word als vroeger, succes! Lachen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:28

Jeetje joh, wat moeilijk voor je! Kan me heel erg goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Zeker omdat het voorheen zo goed ging. Ik hoop dat ze weer de oude wordt...

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:25

Ah, wat jammer dat ze ineens niet meer wil! Maarja, het blijft een paard met een eigen mening.. (ik heb zelf ook een heel eigenwijs paardje.. Haha! )

Die foto's van dat stoppen zien er wel eng uit zeg!! Echt knap van je dat je doorzet. gelukkig is geduld een schone zaak..

Ik hoop dat het goed komt!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:49

Bedankt voor de ontzettende leuke reactie's, dit werkt echt wel weer motiverend Lachen

@Annelieke111
Heej naamgenoot! Thnx voor de foto's Haha!! leuk! Tot gauw Lachen

@Yvonniej
Heej jij ook op bokt!?
Gezellig Knipoog bedankt voor je reactie! Ik ben ook blij dat het een stuk beter gaat, en hoop als we weer terug naar de L gaan dat alles goed komt! Maar hoe is het met jou? Hoorde dat je lelijk van je paard was gevallen? Alles goed afgelopen? Tot snel! Lachen

@ Marijkeeee
Natuurlijk komt het van 2 kanten, ik rij ook niet altijd even fijn.. Alleen snap ik het gewoon niet, dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet.. Want ik rij niet per wedstrijd zo verschillend, maar goed, we gaan weer naar de L en dan zien we wel weer Lachen

@ Chaelle
Bedankt voor je leuke reactie! Tja, kon eerst lezen en schrijven met mijn merrie! We waren echt een team, dat is nu helaas ver te zoeken.. Maar wie weet komt het nog goed Lachen! In het werk hebben we erg veel afwisseling, Van gymnastieklijntjes springen, tot parcoursjes rijden, tot lekker loswerken in de dressuur of gewoon lekker in het bos rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:01

HAW --> SPR-ITP.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:54

Hee ik herken je verhaal helemaal.!
Ik heb dit ook gehad met mijn pony.! Lachen
Nu spring ik met hem B Knipoog

Maar echt super dat je het volgehouden hebt!
En zo zie je maar weer altijd blijven doorzetten en dan kom je der wel! Lachen
Echt goed van je.!
Spring je nu nog steeds met dr ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:12

Hey Liek!
Het is toch wat met jou en Sterre. In ieder geval succes in de L en neem de tijd. Eerst het vertrouwen in elkaar terug en dan maar verder zien. (ook al weet ik wat het alternatief is en dat is aan de ene kant natuurlijk ook erg leuk!)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:01

Knap van je hoor! Jester is der net zo 1, niet zo heel erg als de joune. Wou ook nooit over lage kruisjes, uit het niets stoppen enzo. Nu springen we ook parcoursen enzo Lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:48

Je hebt wel echt een heel erg mooi paard.
Hopelijk komt alles goed!

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:15

ziet er goed uit jammer dat het ook fout kan gaan

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:13

Jeetje goed van je doorzettingsvermogen! Natuurlijk jullie waren al M als het dan ineen niet meer wil geloof je er sneller weer in dan dat het vanaf het begin af aan niet wil.