Ik heb afgelopen zaterdag zojuist een nachtmerrie mee gemaakt, altans voor mij was het een vreselijk gezicht om te zien.
Ik ging buitenrijden had eigenlijk prive les maar kwam op de manege en er was iemand gevallen van een paard dus wendy ging mee naar het ziekenhuis. Dus kon niet lessen, harstikke warm, dus sanne ging mee dat meisje die dorsan verzrogt, ze rijd er zo nu en dan afentoe op. Dorsan kennende is die harstikke braaf buiten dus ik had gegalopeert enzv. Hij was bezweet en moe dus ik vroeg aan sanne wil je erop zegt ze is goed ja leuk, ze zegt ja als ik hem onder me druk voel worden ga ik er gewoon vanaf. Naja dorsan en druk valt best mee natuurlijk dus ik alle vertrouwen erin nou dorsan harstikke braaf gedraaft en bruggetjes over ging helemaal goed en toen waren we in het waterland park en dorsan die schrok ergens van en rende keihard er vandoor en het enigste wat ik kon zeggen achterover stuur hem op het hek ( als dorsan gaat rennen is hij niet meer te houden het enigste waneer hij stopt is voor een hek )
Dus sanne had het goed bedacht want er was een hek, ze bleef super goed zitten maar dorsan heft hoefijzers voor en je had gras asvalt en dat hek. Op dat asvalt gin ghet fout dorsan verloor ze evenwicht en gleed uit, ze vielen samen op de grond en maakten echt een kletter!
Ik sprong vna me fiets af en dorsan probeerden opt te staan maar op een of andere manier kon dat niet en toen stond hij op en rende hij weg, hij galopeerd en ik riep hem naar hij gign draven dus ik hoopte dat hij zou stoppen maar toen rende hij weg.
Sanne lag op de grond en dorsan was te ver. Ik rende naar sanne toe en had puur geluk dat romany, die heeft een paard bij ons staan oin waterland, aan het chillen was met een jongen. Zij zag het gebeuren en sprong op de fiets om achter dorsan aan te gaan. Dorsan die ging naar huis maar ging stil staan op de dijk en hoorde hem van veruit blaazen gelukkig bleef hijs taan en romany heeft hem gepakt en is naar huis gelopen.
Er was een mevrouw bij mij en sanne die heeft de ambulance gebeld, het eerste watr sanne vroeg is waar ze was en wat er gebeurd was. Ze zat onder de schaafwonden en had hoofdpijn, wemochten haar niet bewegen. Ik voelde me erg schuldig want het was tenslotte mijn paard. Dorsan is half op haar gevallen en weegt tenslotte wel 600 kilog en dat meisje is 30 a 35 kg moet je na gaan, na 3 kwartier kwam de ambulance pas. Gelukkig was het niet ernstigs en begon ze weer dingen te herrineren, ook lachde z weer en heeft ze zelf niet eens gehuild.
In de ziekenwagen is ze na gekeken en had een lichte hersenschudding en enkelt wat schaafwonden dus ze mocht naar huis. Ik snel naar de manege gegaan, iemand was met de auto meegegaan en amber was op de fiets terug gegaan. Dorsan die stond gewoon te hinniken toen ik aankwam, gelukkig ook hij had alleen wat schaafwonden en hij had lelijke wondjes, er bloedde er 1tjes gister nog een klein beetje maar de rest was al dicht en heb het flink afgespoeld en betadine opgedaan. Hij loopt niet kreupel en ik heb hem gister even aan de longeerlijn gedaan om te kijken hoe hij liep, hij ging elke eker keihard rennen enik meost hem kort nemen om weer rustig te krijgen . Mijn zadel is wel beschadigd aan een kant maar gelukkig hebben ze niks, ze hebben echt erg veel geluk gehad.
Het was echt een nachtmerrie en als ik als ik er aan terug denk zie ik heel het beeld weer voor me hoe dorsan en sanne op de grond lagen! Gelukkig had sanne ook een cap op waar haar meoder me erg dankbaar voor was want ze had haar eigen cap niet bij ze had de mijne op, ik doe vanavond even me zadel op leggen om te kijken of die daar nog wat van over heeft gehouden of dergelijks.
De da komt woensdag zo ie zo voor de enting dus hij kan gelijk kijken maar de wondjes genezen super !
Was gister aant longeren en het verbaasd me echt hoe sterk ze geweest zijn.
Er kunnen best wat fouten inzitten want heb het best snel getypt ben aan het werk

Judje:Schuine en boldcode verwijderd
Tanja: Getracht het bericht enigzins leesbaar te maken door toevoeging van leestekens, hoofdletters, volledige zinnen gemaakt en overkill aan enters verwijderd.