Wow, Ts, ik lees nog steeds mee, je bent een kanjer... en Daantje ook!
Shirley
Geplaatst: 09-02-18 15:04
En deze stille meelezer komt voor dit dynamische duo ook maar eens uit de meeleesgrot (mijn steen was inmiddels zo groot geworden dat ik er bijna in kon wonen )
Ben heel blij om vier van die pretoogjes in de camera te zien kijken, jullie komen er wel
Heb overigens al eerder contact met Linda gehad achter de (beeld)schermen en haar mijn persoonlijke steun in raad en daad toegezegd, kom dus niet kompleet vreemd uit de lucht vallen, maar het is ook leuk om in zijn topic mee te mogen praten
Heb je trouwens nog steeds hetzelfde adres, Linda? Heb zoiets leuks voor 'm gezien
De uitslag van zijn bloedonderzoek is binnen! Daan is wormen VRIJ!!! zijn bloedarmoede is verdwenen en verder zag het er heel goed uit. Wel waren zijn witte bloedcellen iets wat verlaagd. Kan zijn dat hij een virusje te pakken heeft van iets. Maar daar hoeft hij niet ziek van te zijn. Hij is super alert, eet heel goed en ziet er verder heel goed uit voor zijn doen. Houden hem gewoon goed in de gaten zoals altijd:) Bedankt iedereen voor de geweldige reacties!! En shirley mijn adres is nog altijd het zelfde:)
pien_2010
Geplaatst: 09-02-18 20:41
Dat super nieuws heb je helemaal verdiend. Je hebt er alles aan gedaan.
Zag het op facebook al voorbij komen, maar wat goed! Het gaat helemaal de goede kant op, en dat heeft die kleine topper helemaal aan jou te danken, pluimen op jouw hoed hoor!
Iemand een oplossing voor een probleem? Daan kan niet lang buitenstaan. Ik heb hem vandaag 4 uurtjes achter elkaar buiten gezet en dat was eigenlijk alweer te veel. Hij is dan helemaal suf en gaat ook liggen op de bestrating. Wat kan ik hier nu tegen doen. toch maar houden zoals ik nu doe en in het voorjaar in de weide parkeren? Ik gun hem 24/7 buiten maar 4 uur buiten is al teveel voor hem. of steeds opbouwen en verder afwachten?
Heeft hij niet de mogelijkheid zelf te kiezen of hij binnen of buiten gaat? Een aangrenzend schuilstalletje/blokhutje of een kalveriglo in zijn weitje?
Dan hoeft hij niet binnen opgesloten te worden, maar kan hij toch even lekker uitrusten
Mizora
Geplaatst: 10-02-18 19:54
Ik zou hem dan eerst verder laten aansterken en het dus op 3 uurtjes houden per keer, als 4 uur te veel is. En van het voorjaar rustig opbouwen in de weide. Hij heeft blijkbaar de bescherming van de stal volop nodig. Hebben ze op de weide een schuilstal met een dikke laag bodembedekking of indien dat vanwege de andere paarden niet gewenst is, kan je wat in elkaar knutselen op shethoogte (op een vorige stalling was voor de shet een stalletje van 1.20m hoog gemaakt met boven de dakrand een schrikdraadje. Op die manier kon de shet toch beschutting zoeken, zonder dat de rest daar kon gaan plassen.
senna21
Geplaatst: 10-02-18 19:56
Goed luisteren naar zijn signalen. Geen situatie is hetzelfde. Daantje gaat goed vooruit, maar heeft nog een lange weg te gaan. Hij heeft al zijn energie nodig om aan te sterken en te groeien. Hij is nog echt geen gezonde pony. Zijn voorkeur is duidelijk genoeg.
Ik heb de mogelijkheid om de paddock in te delen in twee stukken. de weide is helaas momenteel veel te nat. wat ik wel kan doen is met draad de paddock iets kleiner maken voor de andere 3. dan heeft hij 30m2 extra loop ruimte. dat is dan buiten . dat is wel een mogelijkheid die ik voor hem kan realiseren.