[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:01

Ja dat zou inderdaad kunnen, al zijn er ook genoeg positieve reacties van bokkers die niet door zijn.

We gaan het zien, weet niet vanuit welke regio jullie komen? Ik zit bij de regio Zuid-Nederland. Vind het wel spannend hoor moet ik zeggen. Zou graag wat meer informatie willen over de kwartfinale. Dan heb ik het over de datum en de plaats. Ze vertelde mij dat het de derde week van juni zou zijn. Ik heb een vakantie geboekt met vertrek op 22 juni. Nu zal ik deze hoogstwaarschijnlijk moeten wijzigen, dat vind ik geen probleem, maar hoop dan wel snel een datum te hebben. Ik wacht rustig af!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:19

ik ben ook niet door en vond het leuk :j

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:36

Wij komen van vlakbij schiphol dus weet niet of wij bij zuid of midden worden getrokken? Jij weet al meer dan wij, juni wist ik niet, wij gaan in augustus op vakantie dus zien we dan wel weer. Maar mochten we zover komen dan wordt kiezen moeilijk, we gaan voor het eerst naar USA. Maar dat is van latere zorg. En mies-apollo, jammer maar gelukkig vond je het wel leuk.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:17

komiekbinkie schreef:
Wij komen van vlakbij schiphol dus weet niet of wij bij zuid of midden worden getrokken? Jij weet al meer dan wij, juni wist ik niet, wij gaan in augustus op vakantie dus zien we dan wel weer. Maar mochten we zover komen dan wordt kiezen moeilijk, we gaan voor het eerst naar USA. Maar dat is van latere zorg. En mies-apollo, jammer maar gelukkig vond je het wel leuk.

Het gaat erom in welke provincie je meedoet aan de selectie. Als je dus bv in Aalsmeer selectie rijdt, is dat dacht ik Noord Holland en dan is de volgende ronde 'noord' samen met Friesland en Groningen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:11

Bij ons is dat niet zo? Bij de volgende ronde moet ik tegen (Noord?) Brabant en Limburg. Misschien omdat er maar 1 of 2 selecties plaats vinden in mijn provincie. Kan me voorstellen dat er bij andere provincies nog een provinciale rond plaats zal vinden.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:36

Ik heb uit het filmpje op de site van Macrider het als volgt begrepen:

Tot en met mei zijn de 'scoutingdagen', dan komen de 'regionale selectiedagen', die zijn in juni en daar komen diegenen die 'door' zijn op de scoutingdagen tegen elkaar te rijden en vallen erweer een groot deel af. Daarna komen de kwartfinales en dan de halvefinales en natuurlijk de Finale. De regionale selectiedagen zijn telkens per 3 provincies bij elkaar: groningen, friesland en noordholland / drenthe, overijssel en gelderland / noorbrabant, zeeland en limburg / en als laatste dan zuidholland, utrecht en flevoland.

Dus is er nu nog niemand door naar een kwartfinale, maar wel door naar de regionale selectiedagen.
(ik zou een foto uit het filmpje willen plaatsen, maar weet niet hoe dat gaat :( )

Of is er iets veranderd omdat er zoveel scoutingdagen uitgevallen zijn door de vorst en later de rhino-problemen?

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:29

Och help, als wij samen gaan met groningen en friesland mag ik mijn oude vrachtwaggeltje (30 jaar) wel gaan voorbereiden. Wij wonen in noord-holland op de grens van zuid-holland en utrecht. Dan is groningen wel heeeeeel ver. :o

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:36

Ik woon in Zuidholland, mijn dochter is door. Ze is in Aalsmeer gestart en wij moeten dus al 50 km rijden voordat we in NH zijn...

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:58

Dan moeten we maar een dagje eerder Hanne52, of ze doen het in de kop van NH, dat scheelt weer. Gefeliciteerd met je dochter trouwens, welke klasse?

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:15

In het ZZ-Zwaar... Dat was al direct het eerste weekend. We wisten toen nog niet dat er zoveel mogelijkheden nog zouden komen van maneges in de buurt....
Maar het lijkt me gezellig er een nachtje aan vast te plakken. Zijn we in ieder geval op tijd..... ;)
Maar misschien is de regioselectie ook wat dichterbij.. Maar het is ook niet leuk/eerlijk als groningen en friesland erg ver moeten rijden. Die zijn wat dat betreft al heel vaak de klos....

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:48

Mijn dochter in het ZZ-licht en Aalsmeer is om de hoek maar wij hadden al wat die dag dus vandaar het uiteindelijk Ouderkerk werd. Zij moest een keer op Hippisch Hengelo starten om 09.00, toen zijn we ook een dag eerder gegaan, aardige boer met friezen gevonden in de buurt daar mocht ons paard staan en wij bij v/d Valk. WAs gewoon een gezellig weekendje uit, dus wie weet.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:59

Espoir_ , hoe kan jij al door zijn naar de kwartfinale?

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:32

Ik denk dat we allemaal de hele tijd over selecties spreken inplaats van over scouting rondes. Daar is dus denk ik een spraakverwarring ontstaan en ging men er hier vanut dat de volgende ronde de kwartfinales zijn.. Of niet, Espoir???
@ komiekbinkie: we zien elkaar dus zeker in de volgende ronde. Kunnen we iets afspreken dan als het ver weg is :) lijkt me leuk !

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:22

@Hanne52, lijkt me heel leuk. *D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:51

Nou geen idee dan Sundral. Ze zeiden; gefeliciteerd en tot in de kwartfinale! Dus wat daar dan niet aan klopt? Weet jij het?

Vreemd als er bij ons dus nog een selectie moet plaatsvinden over 2 selecties in heel de provincie. Affijn, ik zal mijn onderschrift veranderen en we zien het wel dan.

Edit: Heb het filmpje beluisterd en het is zo dat er schijnbaar 5 selectiewedstrijden per provincie plaats vinden. De winnaars per selectiewedstrijd moeten tegen elkaar rijden, waarvan er per klasse 1 persoon wordt uitgekozen die door mag naar de regionale ( zijn er dan dus 5; 1 per klasse). Die ronde hiervoor heet dus de provinciale. Maar bij ons vinden er naar mijn weten ( tot dusver ) maar 2 plaats. Dit heeft dus enige verwarring opgeleverd.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:31

Ik moet vanavond in Aalsmeer, ben benieuwd. Ik verwacht er niet zoveel van aangezien er echt hele sterke combi's meedoen. Heb er wel zin in. :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:43

Espoir_ schreef:
Kajanus, ze vragen bewust de leeftijd en de afstamming niet om op die manier heel blanco naar de paarden te kijken. ( Is mij verteld nadat ik door was.. En terecht, ze waren verbaasd dat ik een Rhodium reed die fijn te rijden was. Als ze dit van tevoren wisten, hadden ze er met een andere blik naar gekeken; aldus hun woorden.)

Verder valt het mij op dat de mensen die hier negatief praten, de mensen zijn die niet door zijn ( verrassend..). Tevens vind ik de vooroordelen die worden getrokken met betrekking tot "dure paarden, dure spullen", weet ik veel wat, kant noch wal slaan. Talent is niet te koop! Je kan rijden, of je kan het niet; simpel! Of je nou een paard onder je kont heb waarbij alle knoppen erop zijn gezet, of een paard heb die je zelf heb opgeleid en waar je mee scoort, als het talent/het gevoel ontbreekt ( simpel gezegd, je bakt er niet veel van ), val je toch door de mand!

( Affijn, dit is een andere discussie maar dit moest ik even kwijt, het is ten slotte mijn mening! :) )

Gefeliciteerd komiekbinkie, dat je dochter door is!

Talent is niet te koop nee, maar zonder talent mét veel geld kun je nog steeds aardig ver komen. Sowieso zet anky op een boerenbok met een oud veelzeidigheidszadeltje en rubber laarzen en het gaat er toch echt niet geweldig uit zien, zet je anky op een fijn paard met fijne spullen en het is toch echt een héél ander beeld. Wat een onzin dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je het in de paardensport goed kan doen als je met een goedkoop simpel paard, goedkope spullen en goedkope trainingen rijdt. Sorry hoor maar de mensen die boven aan staan hebben 9 van de 10 keer geen van die 3 dingen..

Maargoed dat heeft verder niets met macrider te maken, ik ga over 2 weken nog mee met een vriendin, ben érg benieuwd hoe de sfeer daar is en de manier van commentaar geven want wie weet had ik een dag dat ze saggerijnig waren oid. Want zoals ik al zei waren ze niet tegen alleen mij negatief, tegen allen in mijn groepje werd zo gedaan. Dus het is niet dat ik op mijn teentjes getrapt ben omdat ik niet door ben, helemaal niet zelfs want ik ging er al niet vanuit, maar de manier waarop er in het algemeen tegen iedereen gedaan werd vond ik erg negatief over komen maar wie weet was het dat gewoon op het moment en zijn ze over 2 weken wel anders.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:07

superlise schreef:
Wat een onzin dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je het in de paardensport goed kan doen als je met een goedkoop simpel paard, goedkope spullen en goedkope trainingen rijdt. Sorry hoor maar de mensen die boven aan staan hebben 9 van de 10 keer geen van die 3 dingen..

.

:D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:25

Tja Zooist, nu heb je een probleem. :D Of ben jij die ene?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:50

Nee hoor. Niet die ene..... Maar een van de tig die hetzelfde hebben.

Goedkoop paard, goedkope spullen en goedkope trainer. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:53

Zooist schreef:

Maar niemand die je gelooft, tot ze je 'kennen'/spreken. :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:54

Mag je me eerst vertellen wat je onder de moemer goedkoop paard, goedkoop les en goedkope spullen vind vallen, kan ik daarna kijken of ik onder de goedkope catogerie val.

Heb met mijn goedkoopste paard denk ik de meeste punten gehaald, en het vaakst op mijn coupon zien staan dat het een goed paard was waar ik maar zuinig op moet zijn.
Ik denk dat de meeste vergeten dat de ruiter het paard kan maken of breken. Zet een goed ruiter op een simpel paard, en dat paard is niet zo simpel meer. Zet een mindere ruiter of een goed paard, en het lijkt een simpele.
Of dachten jullie dat al die paarden van Emmelie en Edward van nature zulke bewegingswonders zijn?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:58

Mooi gezegd :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:59

MyWishMax schreef:
Zooist schreef:

Maar niemand die je gelooft, tot ze je 'kennen'/spreken. :j

Haha! En mijn auto zien :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:00

Je hebt nodig, talent,een talentvol paard, goed (passend) materiaal en goede instructie. Zo werkt het nu eenmaal op deze wereld.
Talent hoef je niet voor te betalen, dat heb je of je hebt het niet/minder, een talentvol paard kun je eventueel ook voor iemand anders rijden als je zelf genoeg talent en doorzettingsvermogen hebt en goed materiaal staat wel op Marktplaats (even een goede zadelmaker laten komen die het te pas maakt 'et voila'!). Goede instructie zul je dan inderdaad zelf moeten betalen, maar mensen met genoeg drive zorgen er wel voor dat dit laatste ook goedkomt.

Ik denk dat het grootste probleem is dat mensen zichzelf en het paard wat meer talent toeschrijven dan realistisch is en dat levert dan teleurstellingen op en dus negatieve reacties op zo'n talentenjacht.