Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hopelijk staat hij er volgend jaar niet meer. Dat zou betekenen dat er geen paardjes meer verwaarloodsd worden. Evelli schreef:Ze gaan ook met vrachtwagens tegelijk naar natuurgebieden in Italie (schijnt). Daar lopen ze zich 3 jaar vol te eten en dan gaan ze door naar de slacht

hagelslag schreef:er vliegen toch ook vrachtwagens vol stro de grens over naar nederland?
maar doordat de grensen gewoon open zijn is het moeilijker om te zeggen hoeveel vrachtwagens het er zijn.
loriene schreef:Wij hebben ook een shet staan van 26 jaar.Als veulen van 3 mnd oud van de rodermarkt gekocht.Met kromme beentjes.
Gewoon voor de gezelligheid.
Tendance schreef:hagelslag schreef:er vliegen toch ook vrachtwagens vol stro de grens over naar nederland?
maar doordat de grensen gewoon open zijn is het moeilijker om te zeggen hoeveel vrachtwagens het er zijn.
Dat zou niet zo moeten zijn, want uitvoer van levende waren wordt wel degelijk aangegeven.
Dus in principe zouden de cijfers ergens moeten zijn!
Tendance schreef:Als je op je vleesbakje kijkt, dan kun je precies zien waar je voedsel vandaan komt.
Zo had ik van de week varkenshaasjes, die geboren, gegroeid en geslacht waren in Duitsland.
Dus als die dingen bekend zijn, dan moeten die zaken ergens zijn. Maar waar? Geen idee!
Tendance schreef:Trennie ik denk dat jij de reden van mijn post niet begrijpt! Er is hier iemand geweest, die aangaf, dat je toch geen pony koopt als je er verder niets mee kunt. Nou daar bewijs ik het tegendeel van. Ik zou er niet aan moeten denken om een derde paard aan het werk te moeten zetten, maar heb wel een derde dier nodig om mijn paarden niet alleen te laten staan. Dat was de reden dat ik reageerde.
Tendance schreef:En verder heel eerlijk, maar als ik voor een dier ga, dan ga ik ook voor een jong dier (lees: pup of kitten).
Ik vind het heel vervelend, dat het asiel vol zit met dieren die afgedankt zijn door hun oude eigenaar, maar sorry, dat wil dan nog niet zeggen, dat als ik dan een dier wil, dat die dieren in het asiel dan in 1 keer mijn verantwoording zijn!
Ik wil dan met een schone lei met een jong dier beginnen. Misschien egoïstisch, maar zo zie ik het wel!
Tendance schreef:En dat dieren gefokt worden voor de slacht, dat is toch ook zo bij de koeien, varkens, schapen, kippen enz.
Sorry, maar als je paarden niet mag fokken voor de slacht, waarom die andere dieren dan wel?
Ik denk zelfs, dat paardenvlees het over het algemeen beter heeft gehad, dan varkens en kippen bijvoorbeeld.
Evelli schreef:Heb het misschien wat krommig geformuleerd.
Bedoel meer dat hij nu elke keer met verwaarloosde dieren op de markt staat. En dat ik hoop dat hij daar volgend jaar niet staat en minder dieren verwaarloosd.
Maar ja, hij verdient er elk jaar weer geld mee, dus waarom zou hij stoppen?
annepanne schreef:Zag ook veel paarden op de markt met een groen/ blauwe DK op hun kont. Gokte op een handelaar (erg veel, veel zooi) maar wie weet het echt?
antwoord staat vast wel ergens op boktCitaat:Die letters DK is het initaiaal van de bekende paardenhandelaar Kroon Knipoog Die koopt altijd zoveel paarden op...
anneliesdj schreef:Evelli schreef:Heb het misschien wat krommig geformuleerd.
Bedoel meer dat hij nu elke keer met verwaarloosde dieren op de markt staat. En dat ik hoop dat hij daar volgend jaar niet staat en minder dieren verwaarloosd.
Maar ja, hij verdient er elk jaar weer geld mee, dus waarom zou hij stoppen?
Het punt wat ik de hele tijd al probeer te maken, samengevat in 2 zinnen
annepanne schreef:Maar vond het een beetje troep wat die kocht (en heeel veel) dus dacht (om even in de transportdiscussie te vallen) dat dit wel een slager zou zijn (even kort door de bocht zeg maar).