Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

opisop_shop

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:51

ja een leukerd he :)
En lopen dat ie kan joh!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:52

opisop_shop schreef:
ja een leukerd he :)
En lopen dat ie kan joh!

Tja, jou verwachtingen zullen ook niet hoog zijn geweest toen je hem kocht of wel?
Kijk wat voor plaatje je nu toch hebt....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:02

we hadden m wel voor de verkoop opgehaald, hij was toen 2,5.
We wilden hem in ieder geval als brave recreatiepony kunnen verkopen. Bleek een zeer goed papier te hebben en supermak nadat we hem even weer moesten opvoeden (trappen en diedelen; echt een jonkie dus). Kon al heel gauw bitloos buitenrijden in zn eentje, langs busbaan enz. echt schaapmak :D
Heeft nu een jaar stilgestaan en het was echt opstappen en wegrijden, super toch zulke beestjes!
Hij is van mn toenmalige bijrijder, die verzorgde hem en was er zo gek op :)

Afbeelding

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:04

haha dat kan ik mij voorstellen, hij ziet er leuk uit... Wat is zijn afstamming?

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:13

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:15

die is ook mooi opgeknapt!

het is een Marcipan x Al din Ghazel (als ik het zo goed type)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:16

Zo die is er zeker ook niet op achteruit gegaan... Wanneer heb je haar gekocht?

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:18

nou ik heb haar nie gekocht maar de stal eigenaar ong 3 jaar geleden en ik huur haar

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:32

heeft iemand deze pony ook gezien hij was van de manege maar is vekocht
Afbeelding

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:33

nee

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:39

Nee niet gezien ^

Misschien al snel verkocht? ik was er rond 10u. en ben echt alle paarden bij langs geweest (:

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:48

ik was er al om 6 uur en ben ook alle paarden langs geweest maar staan ook zoveel van bonte ponys

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:59

opisop_shop schreef:
we hadden m wel voor de verkoop opgehaald, hij was toen 2,5.
We wilden hem in ieder geval als brave recreatiepony kunnen verkopen. Bleek een zeer goed papier te hebben en supermak nadat we hem even weer moesten opvoeden (trappen en diedelen; echt een jonkie dus). Kon al heel gauw bitloos buitenrijden in zn eentje, langs busbaan enz. echt schaapmak :D
Heeft nu een jaar stilgestaan en het was echt opstappen en wegrijden, super toch zulke beestjes!
Hij is van mn toenmalige bijrijder, die verzorgde hem en was er zo gek op :)

Afbeelding

Goed bezig! Wat een heerlijk gevoel zal het voor je zijn om dit zo te zien..van zo'n "hoopje ellende" naar een prachtplaatje die zo op de poster van de Penny kan ;)
Erg mooi hoor.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:17

ben het eens met degenen die zeiden dat het hongaarse paard een vreemde stand van de achterbenen heeft,
ik had het gezien maar wou het eerst maar niet zeggen
lijkt onderstandig/week.

ik hoop dat het paard het 'waard' is om opgeknapt te worden,
oké die ogen zijn opvallend maar in feite is het een slachtpaard.
en dat bedoel ik echt niet lelijk.

wat iemand al zei, vergeet idd ook niet te overleven in de zin van dat het paard je blijkbaar de eerste dag al een trap gegeven heeft, romantiseer zo'n paard niet en pas maar een beetje op zou ik zeggen.
heel lief van je natuurlijk dat je hem gekocht hebt dat vind ik echt, maar dit is geen makkelijk projectje en ik durf je ook de garantie niet te geven dat het paard uiteindelijk helemaal goed wordt.
dat laatste dus vanwege de bouw en ook vanwege trauma's.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:27

Marigold schreef:
ben het eens met degenen die zeiden dat het hongaarse paard een vreemde stand van de achterbenen heeft,
lijkt onderstandig/week.

wat iemand al zei, vergeet idd ook niet te overleven in de zin van dat het paard je blijkbaar de eerste dag al een trap gegeven heeft, romantiseer zo'n paard niet en pas maar een beetje op zou ik zeggen.
heel lief van je natuurlijk dat je hem gekocht hebt dat vind ik echt, maar dit is geen makkelijk projectje en ik durf je ook de garantie niet te geven dat het paard uiteindelijk helemaal goed wordt.

Week... Maar ook ontzettend sabelbenig en slap volgens mij... Ik hoop dat dat ook nog sterker wordt en verbeterd als het gehele paardje er beter uit gaat zien.
Zoiets bij huis halen is altijd een gok natuurlijk, je weet nooit wat ze vroeger meegemaakt hebben of van binnen aan de hand is waardoor ze evt. ook zo mager kan zijn.
Wat wel een feit is is dat de verkoper zich nu in zn handen klapt dat ie m verkocht heeft, en w.s de vraagprijs nog hoger deed dan dat t diertje waard was omdat iedereen t diertje zielig vond denk ik...
Maar fijn is het beestje krijgt een 2e kans en ik hoop voor eigenaresse dat ze uitgroeit tot een leuk dier!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:47

vriendin van me heeft een belg gekocht

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:54

Wij hebben een shetdame gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:20

Wat een geweldige shet!!!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 18:21

heeft iemand nog het kleine zwart bonte merrietje gezien die bij de synagoge stond? aan de zijkant waar ook koffie geschonken werd?

stond naast een bont paard volgens mij.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:16

Jumpie schreef:
nee farah het waren 7 shires waarvan 2 merries. Ik ken die mensen ;)

Jah ik ga vanavond foto's maken maar jullie hebben geen mooie schimmel gezien met blauw halster?

Wauw heb jij die gekocht?? Dat is idd een plaatje!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:55

Priscilla volgens mij heb ik jouw shetje gezien, was haar veulen niet ook die dag al verkocht ?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:07

leuk

en met de shetjes ,voor zelfde geld zijn het er 2 :+
hadden wij ,kochten in 2008 eentje op de markt en maart 2009 een merrie veulentje erbij
jammer dat toen met een veulen aan de voet ,het een zeer vervelende pony werd in omgang met kinderen waardoor mijn kids bang werden voor haar
uiteindelijk is ze verkocht aan een fokkerijstal ( bewust gekozen ,zonder kinderen ) en heeft daar prima naar zin

over opknappers ,ik denk dat veel op te knappen is behalve karakters van paarden ponys

over de merrie met maanogen
ik hoop dat als ze dikker word ,ze ook beter word in omgang
het zou niet het eerste paard zijn wat bewust wat minder voer had gekregen om wat "slomer " (lees hanteerbaarder )te worden bij een handelaar
als je op dag 1 al een trap in de buik heb gehad klinkt mij niet ideaal in de oren :o
maar niettemin zou leuk zijn te lezen hoe het uiteindelijk allemaal verloopt :D

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:16

Ik zou het niet weten het is best mogelijk idd.. Ze is nl erg sjaggie als je onder haar buik zit.. Uiers zijn ook ietwat dik maar niet gespannen ofzo..

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:22

Marigold schreef:
lijkt onderstandig/week.

Ze is inderdaad verschrikkelijk sabelbenig, krom eerlijk gezegt. Haar voorbenen zijn ook o- benig. Ze is onderstaand zowel voor als achter. Maar ik ben bang dat als je spieren en pezen zo ingeteerd zijn, dat het ook niet anders kan. Ik hoop dat het allemaal wat bijtrekt, als ze sterker word..
Haar rechter knie-band achter is ook slecht.. Verder heb ik nog niks kunnen ontdekken.
Ik heb eerder zo'n slappe gehad, en die is goed bijgetrokken! Als je zo ingeteerd bent, en verzuurd, kun je dit verwachten natuurlijk. Als ze op normaal gewicht was, met bespiering had ik haar niet meegenomen met zo'n stand.. Echt niet.

Haar humeur was vandaag een stuk beter! Ze was wat vriendelijker dan gister, heb haar benen kunnen smeren, haar voeten kunnen uitkrabben. Heb haar billen, buik en tepels mogen voelen.. Ik kan achter haar langs lopen (wel opletten, want vertrouw haar niet, maar doe alsof ik haar vertrouw).
Ik merk als ik haar vertrouwen geef, dat ze niks doet. Ze is wel duidelijk, geeft sterke signalen af.

Ze weeft als ze alleen op stal staat, ik denk vandaar de 0 benen. Ze is soms erg afgesloten, heb er vanmiddag 3 uur ongeveer aan besteed, haar overal aanraken, voeren, zacht borstelen..
heb haar helemaal gebestudeert... Naast mijn oude vriend (jester) gezet, en zodra het andere paard eet, valt ze die aan. Ze is niet houden rond voertijd, en Hapt echt in de bak. Vandaar dat ik naar vele heeeele kleine porties voeren ben gegaan. Ik ben er toch de hele dag.. Ze kijkt ontzettend zuur als je andere paarden brok geeft waar ze bij staat, daarna krijgt zij de bak, en kijkt ze alles vuil aan als je in de buurt komt. Dit heeft ze tot nu toe nog niet bij mij gedaan..

Ze accepteerd me om haar heen, en kijkt nooit kwaad naar mij, alsof ze me dankbaar is, maargoed dat kan ik me natuurlijk verbeelden. Ook komt ze al naar me toe, met oortjes naar voren, en gaat naast me staan. Echt naast me, of dicht bij me.

Poetsen vind ze heeeerlijk!

Ik denk dat er hoop is. *D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:25

Leuk om de updates te lezen jesterlover, ben echt heel benieuwd hoe het met dit paard gaat lopen :j