zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:51

deflin schreef:
prints schreef:
er stonden paarden met DK en met WP en BK.
het zijn initialen van handelaren en nee niet alles gaat op export.

wij hebben er 3 verkocht en niks gekocht.

ik heb me persoonlijk weer staan irriteren aan die "jantje" dat kl**e kereltje wat op alle pony's sprong inclusief jaarlingen waaronder die 4 tinker jaarlingen (die net uit engeland kwamen volgens hem.)die tegenover botswagens aan lantaarn stonden.

die man wilde onze pony's ruilen tegen een tinker.
ik heb 5 paspoorten gezien en geeneen klopte!!!! aftekeningen niet geb datums niet enz uiteindelijk chipapp erover bleken ze niet eens gechipt!!!! :(

Oh die jongen heb ik ook gezien, hij zat op een paard, nou ja pony die een deken ophad. Die jongen was veelte groot voor dat beessie

Hoe kunnen ze dan op de markt staan, er werd toch gecontroleerd...mag ik aannemen ook op de chip.
Paarden zonder chip mogen nog geen eens je erf af.....
Maar goed, daar zouden ze ook dan wat aan moeten doen, handelaren weren die de papieren niet op orde hebben....

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:55

Essie73 schreef:
Oh Oh, dan staat je wat te wachten, maar ik denk dat ze wel snel bijtrekt hoor. Het is nogal wat voor haar natuurlijk, zo bij mams weg, in een enge trailer 9alleen) en dan op vreemd terein. Die is over een week of 2 al heel denk ik.
Mijn eigenveulen heb ik ook vrij abrupt bij mijn merrie vandaan moeten halen, de merrie begon haar veulen opeens te trappen en was haar echt zat. Maar ja die hadden wel al af en toe apart gestaan. Maar goed toen mijn veulen in de opfok stond heeft het ongeveer 2 weken geduurt voor ze weer helemaal de oude was.

jah ze komt straks in gaasterland te staan en daar staan ook nog 2 veulens en ik denk dat het ook wel bij trekt.
net wat je zegt ze stond al sochtends vanaf uurtje of 5 op de markt.. en dan al die drukte etc.. en dan word je idd zomaar mee
genomen en moet je door de menigte mensen heen lopen en langs kraampjes en muziek.. Dat is ook niet niks voor zo'n paard en ik hoop ook dat ze snel weer bijtrekt.. ze stond met een fjord merrie veulen in de trailer dus gelukkig reisde ze niet alleen want ze was behoorlijk aan het stampen in de trailer haha..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:57

Wij wouden nog een shetlander hebben dan een mini.
We hadden er wel 1 gezien en gevraagd wat ie er voor hebben wou.
Prijs 350 euro.
Vroegen of er papier bij zat en het antwoord was nee.
350 is toch te gek voor woorden.
Later een shetlander bond bekeken vroegen ze 450 voor.
Dier zag er netjes uit ma had ook geen papier.
Later konden we 3 shetlanders krijgen voor 160 euro.
Dat vonden we wel een nette prijs.
We hebben uiteindelijk niks gekocht.

lisantjuhh

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:58

jah voor sommige shetlanders vroegen ze wel behoorlijk veel geld ja

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:24

Annelies ik wil wel graag die foto van de Berlin van je! als dat kan, Iemand enig idee of hij verkocht is?Anders ga ik er toch misschien nog heen te kijken..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:30

Heb vanmiddag even fotootjes geschoten van mn nieuwe aanwinst..
Afbeelding
Afbeelding
Aldus zn papier vos, maar ik zie toch echt zwarte maantjes..
Afbeelding
Afbeelding
shethengstje van mei van dit jaar..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:33

zo, die heeft dus geluk gehad dat je hem er weggekocht hebt!
het lijkt mij ook een bruine, maar missch wordt de kleur straks met de zomervacht beter zichtbaar.
gefeliciteerd met je kleine aanwinst! :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:53

Vandaag toen ik bij mijn bijrijpaardje was hoorde ik in een keer iets hinniken (een typische shethinnik) dus ik kijken
En een prachtige rood bonte shet staat er in de stal
6 jaar

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:19

Nellekeee schreef:
Annelies ik wil wel graag die foto van de Berlin van je! als dat kan, Iemand enig idee of hij verkocht is?Anders ga ik er toch misschien nog heen te kijken..

Weet je wie de eigenaar is dan?
Ben wel benieuwd wat er nu eigelijk mis mee is, zat te denken dat ie mss op de foto's onvoldoende's heeft gehad en dan wordt het toch wel moeilijk om zo'n paard te verkopen, tenslotte wil je bij zo'n prijs toch ook wel laten keuren.
Ik zal eens kijken voor die foto.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:42

anneliesdj schreef:
Nellekeee schreef:

Weet je wie de eigenaar is dan?
Ben wel benieuwd wat er nu eigelijk mis mee is, zat te denken dat ie mss op de foto's onvoldoende's heeft gehad en dan wordt het toch wel moeilijk om zo'n paard te verkopen, tenslotte wil je bij zo'n prijs toch ook wel laten keuren.
Ik zal eens kijken voor die foto.

ik ben oook benieuwd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:02

Ik ook! :D Ben benieuwd of het diegene was waarvan ik denk dat 't hem is. ;)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:04

leuk , dr zijn een aantal toch nog met nieuwe aanwinsten thuis gekomen :)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:19

Leuk :)) al die foto's...
is er nog geen verzameltopic waar iedereen zijn gekochte paardje kan showen?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:35

heeft iemand ook een veulen met een blauw halster bij de vijfer gezien?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:37

Bij mijn bijrijpaardje hebben ze wel een 6-jarige met blauw halster gekocht

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:49

Ninx schreef:
Mika7 schreef:
Vraag me af hoe zo'n dier daar komt.
Toch niet via een verzekering ofzo? |(

Die kans is groot... veel eigenaren knippen toch de staart om te voorkomen dat een paard vanaf het slachthuis alsnog de handel in gaat. Ook dat helpt al niet dus. Grrrrrrr.......mensen :(

Ze knippen op de markt ook de staart eraf als "teken" dat het paard verkocht is :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:52

carrembally schreef:
als iemand de bonte hengst ( die bij de vijver stond) nog wil kopen?! Hij staat bij ons op stal en foto`s staan opop marktplaats. Helaas hebben we hem niet kunnen verkopen.

Die tinker met dat leuke snuitje? Hoe kun je daar nu mee blijven zitten?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:53

@_janet_

staart afknippen als teken van verkocht,daar heb ik nog nooit van gehoord :+ is hij gelijk een stuk in waarde gedaald voor verdere verkoop :j

wel voor afgekeurde paarden is het een gewoonte ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:56

Staart knippen lijkt me idd ook raar, dan zijn ze toch ook minder waard lijkt me. Dan is met een krijtje je initialen erop zetten toch een stuk makkelijker.

Welk paard was er volgens jullie afgekeurd dan?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:03

Essie73 schreef:
Het zou best kunnen als ik die bles zo bekijk, het is een enorme knuffel. Ze stond naast een wat kleiner haflingerveulen, die minder aanhankelijk was. Ze stonden op het handelaren deel. (vergunningshouders)

Die heb ik gezien :j

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:14

mirgino schreef:
@_janet_

staart afknippen als teken van verkocht,daar heb ik nog nooit van gehoord :+ is hij gelijk een stuk in waarde gedaald voor verdere verkoop :j

wel voor afgekeurde paarden is het een gewoonte ;)

Toch is het waar :)
Gisteren stond ik er namelijk zelf bij.

Er waren een paar shetjes verkocht, en die man sneed een stuk van de staarten af als teken dat hij ze gekocht had :)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:34

Hé.. Heb daar ook nog nooit van gehoord.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:36

Jemawi schreef:
Ik woon in Zuidlaren maar ben dit jaar voor het eerst niet op de paardenmarkt geweest.
Gewoonweg omdat ik er niet meer goed tegen kan. Het gesleep en gehannes en zoals hierboven zo mooi gezegd, de pechvogeltjes, ik vind het verschrikkelijk. In 2004 brak een veulen een been dwars doormidden bij het laden en werd prompt aan een lantaarnpaal gebonden.
Ik zag 'm staan en het staat op mijn netvlies. Kinderen, gewoon dagjesmensen, handelaren, iedereen werd ermee geconfronteerd.
Goed idee om niet meer te gaan denk ik. Ik sta zó weer met een touw in mijn handen. Heb er twee van de markt van '95 en '03, op het moment kan er echt niet meer bij ;)

Ik heb links en rechts wel een glimp opgevangen en een grote vooruitgang vind ik dat de paarden niet meer naast de kermis staan.
Vroeger zaten sommige dieren praktisch ín de botsauto's. Als ik vergelijk met 20 jaar geleden toen ik 10 was, is er enorm veel verbeterd. Toch mag in mijn ogen de AID veel verder en meer ingrijpen.
Helaas zijn er altijd schrijnende gevallen en dat zal ook wel zo blijven denk ik.

De nacht, de kroegen en de braderie daarintegen waren wel erg leuk, maar behoorlijk koud. Minder druk dan ik verwacht had.

Daar was ik bij, we hadden nog geld geboden (was een spannetje) later op de dag toen we naar huis gingen zagen we hem staan een klein bont dingentje, het beentje was finaal door midden gebroken, krijg nog tranen in mijn ogen als ik er aan denk, was er echt kapot van.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:42

2 jaar geleden was er een kudde tuigpaarden, allemaal waren ze vel over been := Toen waren er ook een paar falabella's. 1 was gekocht door een kerel die een beetje veel te diep in het glaasje gekeken had. Had ie hem vastgebonden aan een tent :roll: Bij de vijver stond toen een zwartbonte shet hengst, samen met een zwart tuiger merrieveulen. Zulke mooie beestjes waren dat :+: Die tuiger was meteen verkocht. :Y) Elke keer dat ik daar langs liep MOEST ik haar even gaan aaien :D Ook nog een poos met de nieuwe eigenaar gepraat toen :P Ik heb ook een keer de hele dag met een haflingerveulen rondgelopen omdat hij niet wilde blijven staan bij de boom :+

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:50

Sommigen veulens hebben geloof ik ook nog nooit aan een touw vast gestaan..

Ik heb nog steeds erg medelijden met die shettie die daar op de kont zat.. Arm beestje. Hoop dat ie een goed huisheeft gekregen!!