[WN] NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shellybelly

Re: NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:07

Westex schreef:
Zo, ook weer terug op aarde na een geweldige week Knipoog .

Allereerst wil ik alle mensen met zo een zwart overhemd met daarop "We perform for U" waanzinnig bedanken voor een fantastisch toernooi maar vooral hun ongelofelijke inzet. Zeker het secreatriaat! (wat zullen jullie gek geworden zijn van mij met die last minute wijzigingen). Heel erg bedankt allemaal OK dan! .

Verder erg tevreden over A Stylish Gallo. Ons Roostertje was super braaf en reed hele mooie ritten met Ed met superstops en 4e plekken in zowel de Open Lawson als de Jackpot Reining Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! .

Zelf vierde ik mijn 1-jarig reining lustrum (vorig jaar in Marienheem vond ik het als toeschouwer zo leuk dat ik toen besloot hier wil ik aan meedoen) en mijn eigen finaleplaats met Rooster bij de L2 was ver boven verwachting (en voor 90% Roosters verdienste). De finale rijden met die volle tribunes was puur genieten *LOL* . Over die rit ben ik zelf ook heel tevreden omdat ik Rooster echt reed in plaats van te "passagieren". Hier kan ik mee verder!!!

Roostertje gaat nu van wat welverdiende rust genieten. Rust is even belangrijk als training. CU all next year!!

Het viel best mee hoor, we zijn soms erger gewend Knipoog Haha!
Maar ehhh je zou toch nog wat langs komen brengen op het secretariaat Cool Bloos als dank.... Knipoog
Verder nog gefeliciteerd met de behaalde prijzen, ik zag leuke beelden terug op het archief van filmloop van de vrijdagavond.... dus Ed heb ik ook nog eens voor bij zien komen met A Stylish Gallo.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 06:30

Zo, ik lig met een fikse griep in bed maar heb een heel fijn weekend gehad en heb met mijn oude " rimpel pony" van 20 jaren jong heel fijn kunnen rijden!
Voor mij was de westernriding een klein mijlpaaltje. Om dit onderdeel te kunnen starten was voor mij al een lang gekoesterde wens omdat ik een soort van "wisselphobie" heb. 1x 3e en 1x 1e gplaatst worden in de AQHA open westernriding was voor mij een kroontje op een jaar lang heel hard werken aan mij zelf. Goed, misschien een beetje gekleurde paatsingen omdat Jan Pieter en Bianca beide een hele grote fout maakten. In de WRAN open westernriding heb ik Lacy 2x uit de galop laten vallen. Tja, dan kun je gaan aftellen.
We trainen gewoon rustig door en daarbij is het voor mij heel belangrijk dat Lacy gezond en fit blijft !!

Wat mij dit NK ook bij zal blijven is het feit dat met merendeel van de paarden achter wel heel weining (kunnen) ondertreden. Vooral in de voortreffelijk georganiseerde klassen van de DSBS was dit te zien!!
Tja, en natuurlijk Alice en haar wonder paard, GEWELDIGE combinatie om naar te kijken!!!!!!!!!!!!

Organisatie en vrijwilligers bedankt voor de geweldige show!!

gr. johanna

PAARDENTAXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:56

ik vond dat bitcontrol ook een beetje vreemd kijk maar even op mijn blog heb er nl een stukje over geschreven ( hyves.nl john paardentaxi)
grt.John

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:50

Johanna jou proef bij AQHA zag er echt zo mooi uit dat je die 1e plaats echt had verdient

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:11

gipsy_fame schreef:
haha , ja maar ik heb wel een x hoger gereden hoor in de jeugd Tong uitsteken

maar blijkbaar niet op de nk, want dat zeiden ze vorig jaar tegen mij. Tong uitsteken

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:13

wat maakt het uit start zelf dan op het nk als je graag je score wilt vertellen of open een eigen topic

moonlights

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:17

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Wat heb ik toch een brave paint merrie ,we zijn samen op het NK,ALLROUND KAMPIOENgeworden bij de jeugd onder 13 met twee keer goud en twee keer zilver.
En bij de paints de open reining 4 e
We kregen ook nog drie high point titels, reining ,horsemanship,pleasure. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:34

Ons NK zit er ook weer op. Het hele gezin keek er naar uit. Paps is nog tussendoor richting huis geweest op onze grootste fan op te halen en zondag deelde ze tijdens veel rubrieken de rozetten uit. Trots gingen bij haar elke keer weer de handen op elkaar voor de deelnemers. Frans bedankt voor de gave foto's die je telkens weer van haar weet te maken.....ik wacht met smart op de reining. Haha! Tong uitsteken

Ook namens mij iedereen van harte gefeliciteerd!!!

Afbeelding

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:42

Sorry dat ik zo laat reageer maar ben nog een beetje brak na alle inspanningen van afgelopen week.

Ik wil iedereen nog van harte feliciteren met hun prijzen en plaatsingen.
Ik heb zo veel mensen gesproken en dankzij hun heb ik dan ook echt een te gekke week gehad: bedankt allemaal! OK dan!

Ik was al ongelofelijk blij dat we door alle voorrondes heen waren maar toen we 2e in de DSBA Westernriding werden en ook nog eens 4e in de Hunter liep ik wel op wolkjes zo trots was ik op mijn SUPER PONY. Lovers
Maar toen we ook nog eens Nederlands Kampioen Horsemanship werden kon ons NK niet meer stuk.
Schijnbaar vond Jolene het niet voldoende omdat ze vorig jaar niet mee kon doen wegens een blessure en werden we zondag ochtend ook nog eens Nederland Kampioen Westernriding! Hyper!

Vervolgens hebben we ook twee High Piont titels gekregen een voor de Pleasure en een voor de Horsemanship maar of dat allemaal niet genoeg is zijn we ook nog een All Round Champion geworden en Reserve All Round Champion. Go jij! Go jij!

Je begrijpt wel dat ik echt ongelofelijk trots ben op mijn kanjer, die nu even een poosje vakantie krijgt!

Hierbij maak ik dan ook gelijk even gebruik om Barry Schuurman en Fred Thornton heeel erg te bedanken voor hun lessen en trainingen zonder hun waren we niet zo ver gekomen!
Mannen jullie zijn echt TOP OK dan!

En natuurlijk mijn man en Turbo groom: JOEP JE BENT EEN KANJER! Lovers

Liefs Alice

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:47

Hey Alice .... Gefeiliciteerd met de behaalde resultaten Lachen we hebben af en toen tussen de bedrijven door ff gesproken Knipoog

verder wil ik iedereen feliciteren met hun behaalde resultaten en ik vond het een super Nk.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:53

ja Alice gefeliciteerd wat hebben we het gezellig gehad he!! En Joep is zeker een kanjer!!!!!!!!!!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:21

Hey Alice, ook ik heb wederom genoten van jou en je paard en uiteraard ook van je telkens weer geweldige showkleding. ..Dat donkere groene....ook mooiiiii!

Verders was ik ook supertrots op mijn zwarte schone. April j.l. was haar wedstrijd debuut in de L3 als groen paard. Dit NK was haar 3e L2 wedstrijd. We zagen dit dan ook als een goede oefening en goede voorbereiding voor volgend jaar. Ze was nog niet eerder gestart te marienheem, niet eerder een meerdaagsevenement gehad en al helemaal niet met zoveel publiek, dus heel dit NK zagen we als een leerschool.

In de Semi Final trail L2 herstelde ze super snel nadat ze schrok van rinkelend glas op de tribune. Ook die man daar op dat stoeltje midden in de bak leidde haar af, maar toch bleef mijn arabje aardig met haar hoofd bij mij. Super trots was ik hierop! We haalde niet de finals, we hadden simpelweg veels te weinig punten. Tja...die deelnemers moeten er ook zijn Clown Knipoog

Voor de Semi Finals WRAN REINING L2 Senior had ik haar te lang los gereden, ze ging moe de arena in. Tevens pakte ik haar ook op twee handen, omdat ze naar mijn idee net ff te veel tegen de neckrein in kwam en teveel bezig was met het publiek en daar had ik geen zin in.

Voor de reining DAWRA L1/L2 besloot ik me om diverse redenen bij te schrijven en me terug te trekken voor de DAWRA Trail L1/L2. Het DAWRA Trail pattern was sowieso te moeilijk voor haar en gecombineerd met de reining te veel tijdens dit meerdaagse evenement. Ik wilde graag voor de reining in de herkansing ook vanwege het grotere publiek. Daar kon ze dan nog mooi een keertje extra aan wennen....want hoe zou ze dat dan vinden!? Ze vond het super spannend allemaal, van te voren had ik besloten haar zo relaxed mogelijk op 1 hand rond te rijden...als ze maar gewoon braaf was. Onze kans als enige L2 ruiter met betrekkelijk groen paard schatte ik ook niet echt hoog in.

Vol verbazing stonden we dan opeens tussen de bloemen samen met dochterlief te luisteren naar het Wilhelmus..... Bloos! Verward Go jij! Go jij!

Thuis gekomen hebben we haar ff flink verwend en nog heerlijk in de wei gezet, want koud was het niet. Nu wel......en staat ze noodgedwongen binnen te genieten van haar welverdiende vakantie!!!

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:44

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Go jij! Go jij!
Zaterdag en zondag genoten van een heleboel leuke combinaties en mooie proeven gezien, super!
Had een 'engelse' rijvriendin mee en die was erg onder de indruk van wat er zich allemaal in de bak afspeelde Haha!

Nog even een vraagje richting de organisatie: waar was de 'eigen' muziek van de deelnemers aan de finale reining op zaterdagavond? Muziek!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:27

Zo wij zijn ook weer een beetje onder de levenden.
Wat het eerste NK met Bob betreft mag Sandra het woord doen.(zij heeft tenslotte zilver Haha! )

Ik wil wel wat kwijt over de DSBA show van vrijdag.
Eerst het negatieve.Ik kies NOOIT meer zulke muziek,helemaal waardeloos.maarja weer wat geleerd.
Het positieve is dat de meeste kijkers en ruiters het een goed georganiseerde show vonden(ik was nog niet tevreden.maar dat zal ik wel nooit worden Cool )
Er waren 42 starts (toch weer 7 meer dan op de Summer show)
Er is € 5518.11 uitgekeerd aan prijzengeld.
Ik had wat meer starters uit het *buitenland* verwacht,helaas is ruim €5500 prijzengeld nog niet genoeg Tong uitsteken .
De Western Riding houden we er voorlopig nog bij (nog 3 of 4 starts erbij en dan kan daar ook wat meer geld in.)
Triple judged is ook niet zo makkelijk,en dat terwijl ik toch een spreatsheetje had gemaakt.
Ach we hebben weer een hoop geleerd en en gelukkig kan ik nu alle classes terug kijken via filmloop.Want helaas zie ik dus weinig van de classes zelf.
In elk geval denk ik te mogen schrijven dat we gewoon doorgaan Cool

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:46

oke, oke.... ik zal ook even wat schrijven.

Ik was minder moe dan andere jaren en dat kwam mede door een vrij relaxed programma. We konden toch een soort van uitslapen..... Slapen en m'n stem heeft het helemaal volgehouden, ondanks de verkoudheid.....

We hadden tot vrijdag echt super leuke, gezellige en vooral ook goede judges. De 2 van zaterdag en zondag waren minder gezellig zeg maar. Maar Karen en George vroegen aan mij..... ja aan mij.... of ik ze dirty words wilde leren.... nou... dat hebben we geweten..... erg leuk. Verder vond ik de sfeer weer als vanouds. Het is net een reunie. Ieder jaar weer al die bekende gezichten en het leuke is... er komen er ieder jaar meer bekenden bij. Geweldig om te zien hoe dicht blijdschap en verdriet bij elkaar liggen. Dat is topsport!

Vooral alle deelnemers heel erg bedankt. Zonder jullie was het nooit gelukt!
En voor alle prijswinnaars..... heel erg gefeliciteerd..... wees trots op je prestatie!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:00

Rob_H schreef:
Ik kies NOOIT meer zulke muziek

Haha, het was mij ook al opgevallen op filmloop ja. Nou ja, volgende keer beter.

En hoe zit het nou met de winnende bokkers op de voorpagina van bokt? Heeft bokt daar toch maar vanaf gezien (wat ik wel kan begrijpen) of heeft niemand zich gemeld?

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:05

FF een status, toch nog tijd om zaterdag en zondag online te zetten(er staan nog wat lege albums op deze dagen.)
Maandag/dinsdag en woensdag stonden geheel of gedeeltelijk al online.
[quote="CounTree"]Ons NK zit er ook weer op. Het hele gezin keek er naar uit. Paps is nog tussendoor richting huis geweest op onze grootste fan op te halen en zondag deelde ze tijdens veel rubrieken de rozetten uit. Trots gingen bij haar elke keer weer de handen op elkaar voor de deelnemers. Frans bedankt voor de gave foto's die je telkens weer van haar weet te maken.....ik wacht met smart op de reining. Haha! Tong uitsteken

Ook namens mij iedereen van harte gefeliciteerd!!!

http://img.photobucket.com/albums/v64/n ... 5V9951.jpg[quote]
De komiek.
Afbeelding

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:08

gipsy_fame schreef:
yes, ik ben ook nederlandskampioen reining jeugd 14 and up

Gefil.Jill
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:24

Vieze woorden leren over het luidsprekersysteem TheVoice Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Knipoog ??

Ik vond het (iig als toeschouwer; heb neit meegereden Knipoog ) ook een erg goed georganiseerde show met een mooi gevarieerd programma. Complimenten voor de organisatie en de vrijwilligers en proficiat voor de prijswinnaars!

Het filmmateriaal wat online staat is trouwens ook erg leuk! Heb nog heel wat proeven kunnen kijken die ik had gemist!
Laatst bijgewerkt door Mac op 30-09-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 13:34

Mac schreef:
Vieze woorden leren over het luidsprekersysteem TheVoice Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Knipoog ??

Nee nee..... ik had alles netjes op een briefje geschreven en tijdens het eten werden ze overhoord......of net voor ze weer terug de arena ingingen..... altijd leuk zoiets....

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:53

Nou dan hier mijn verslag maar he Knipoog
Wijzelf hebben, net als alle andere jaren weer een superweek gehad in alle opzichten! Maar het meest blij zijn we toch wel met ons blondje, nog maar nauwelijks wedstrijdervaring en het is gewoon niet te geloven hoe geweldig hij zich hield Lovers Alles was gezellig, hij was nergens negatief van onder de indruk en ook in de showring heeft hij helemaal zijn best gedaan. Rob heeft hem gestart in de AQHA pleasure wat een derde en vierde plek opleverde, in de L2 finale werd hij 1x niet geplaatst en 1x 6e, in de L1 1x 4e en 1x 2e. En ook in de jackpot pleasure deed hij erg zijn best ook al werd hij niet geplaatst. op zondag mocht ik ook eindelijk eens een keer: junior trail L2. Zijn 2e trailproef ooit, over mezelf was ik niet zo tevreden waardoor Bob ook niet helemaal uit de verf kon komen maarja al met al toch genoeg voor 2x een tweede plaats een een zilveren medaille Hyper!
Wat hebben we toch een heerlijk paard Clown
Ook Bob krijgt nu een welverdiende vakantie, en daarna weer lekker aan de bak voor volgend seizoen.

Wat op zich met het NK niets te maken heeft maar ik toch even kwijt wil: op donderdagochtend ben ik voor het eerst sinds ik hem niet meer heb bij Sam wezen kijken (na bijna 2 jaar toch best nog een emotioneel moment), die er geweldig uitziet en het ontzettend naar zijn zin heeft bij zijn nieuwe vriendin.
In november komt hij een maandje bij me logeren en daar kijk ik ontzettend naar uit.
Enne...wacht maar af, het zal vast niet lang meer duren voordat hij weer in de wedstrijden te zien is Cool

Oh en uiteraard iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen en medailles, en allemaal tot volgend jaar!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:03

TheVoice schreef:
Mac schreef:

Nee nee..... ik had alles netjes op een briefje geschreven en tijdens het eten werden ze overhoord......of net voor ze weer terug de arena ingingen..... altijd leuk zoiets....

hmmmm toch heb ik van andere vernomen dat jij Majors Termanator iets anders uitsprak tijdens de semies. Of hebben ze het gewoon verkeerd verstaan, dat kan ook natuurlijk, soms hoort men wat men graag wil horen Haha! Nagelbijten / Gniffelen

En waarom hoorde ik er niet bij tijdens de allround uitreiking van de arabs??? Eerst bied ik aan mijn drieling Lips are sealed te laten zien wat je opeens perce niet wil en dan hoor ik er vervolgens niet bij bij de lineup ....Je was lekker op dreef zeg Clown ROFL Knipoog.

Oh en Frans .....mijn meisje had het heerlijk naar haar zin....verlegenheid was heeeeeel ver te zoeken! hihihi wat een foto OK dan!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 30-09-08 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:07

CounTree schreef:
soms hoort men wat men graag wil horen Haha!

Ik denk het ook Nanc.....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:17

Countree je hebt zo te lezen een super merrie, heeft ze toch maar even mooi voor elkaar geboxt die titel, echt super.

suusharland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:13

@ FRANS: Heb jij ook foto's gemaakt tijdens de paint dagen? Dus donderdag en vrijdag??
En ook nog van zaterdagavond?? Na de barrelrace?

Dat zijn precies de foto's die er nog niet opstaan en ook precies waar ik aan mee heb gedaan!!
p.s. startnummer is 1068 en ik ben gestart bij de amateur paints + jackpot pleasure