[VOLG] Stal de Bonte Dijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 12:53

Weet je wat het is, als het 1 probleem was dan is het nog behapbaar. Maar het is nu en voernijd, en hengstigheid en niet met andere paarden kunnen.

We hebben vandaag weer contact opgenomen met de verkoper, ze heeft 2 weken om te reageren. We hebben besloten dat ze toch terug gaat naar de vorige eigenaar. Mijn man vind het heel vervelend zoals ze is op stal en met de andere paarden. Ik twijfelde zelf maar ik wil hier thuis geen frustraties om.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:16

Nee snap ik, je wil gewoon lekker kunnen rijden...

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:18

Jammer dat ze toch teruggaat.. Hopelijk vind je toch terug een leuk maatje waarmee je weer plezier kan hebben!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 14:38

Ik snap je helemaal.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 12:22

Nou door stom toeval ben ik bij de vorige, vorige eigenaar van Nex terecht gekomen. Dat had ze ook al zon last van de hengstigheid, wilde niet de trailer op, bozig maar stond daar wel met een andere merrie op de weide. De verkoper wist dus zeker wel van haar gedrag af en heeft ze dus ook altijd al gedaan. Inmiddels aangetekende brief en email gestuurd, nu heeft ze 2 weken de tijd om daar op te reageren.

Casper is vanmorgen uit logeren gegaan bij vrienden van ons in het dorp. Zij hebben ook een veulen van dit jaar, nu kunnen ze mooi samen opgroeien. Het andere veulen vind Casper nog wel heel spannend, maar Casper was ook even te druk met zichzelf showen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 18:30

Ik snap je, het moet wel leuk blijven ook voor je vriend.
Hopenlijk krijg je niet al te veel gezeur en kan ze terug.

Ahh fijn dat Casper een vriendje heeft gevonden. Hopenlijk klikt het goed met die 2.

Zal straks wel stil worden op stal, als je nog niks anders heb gevonden tegen die tijd ;)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 19:21

Afbeelding

Wij wensen iedereen fijne feestdagen!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 20:20

Wat een knapperd is het toch <|-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:02

Knappe Casper!!

Hoe staat het nu met Netflix?

En nog bezig geweest met zadelmak maken van Bella en Rosie?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 10:37

Met Nex gaat het nog moeizaam, er is een belachelijk tegenvoorstel gekomen voor haar terug te brengen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, nu is het afwachten wat rechtsbijstand zegt hoe dit verder moet.

Bella en Rosie hebben een winterstop, de bak was te nat, toen bevroren en nu liggen er 2 bergen zand in de bak die nog uitgereden moeten worden. Maar daarmee ben ik afhankelijk van iemand anders dus ik weet niet zo goed wanneer dat gaat gebeuren. En moet ook zeggen dat het qua tijd ook allemaal niet zo lekker uitkomt nu het zo vroeg donker is. Maar hé, we hebben de kortste dag gehad dus dat gaat wel weer de goede kant op!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:07

Ah ja joh dat komt allemaal wel goed.

He jeetje wat een gedoe altijd als je een paard wilt terugbrengen, ik snap dat niet.
Neem toch je verantwoordelijkheid.
Ik hoop dat RB nog wat kan doen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 15:05

Een update over Netflix, ze is terug naar de vorige eigenaar gegaan vandaag. Ze vinden zelf dat ze haar eerlijk verkocht hebben en dat de problemen van voernijd, hengstigheid en niet sociaal hier allemaal ontstaan is. Ze hebben er mooi makkelijk 2000 euro aan verdiend want ik heb van hun niet het volledige bedrag terug gekregen onder het motto van, wij hebben een slechter paard terug gekregen. Gelukkig heeft rechtsbijstand een nette vergoeding gedaan. Maar mijn ervaring met xsporthorses zijn dus niet zo best.

Van de week nog wel wat leuke plaatjes kunnen schieten van de dames:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Coby op 13-01-26 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:34

Jammer dat het zo gelopen is met Netflix, maar wel 'fijn' dat ze terug is gegaan en de rechtsbijstand de pijn een beetje kon verzachten.

Verder zijn foto's in de sneeuw altijd leuk. Ga je nu trouwens weer op zoek naar een rijpaard?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 16:12

Wat jammer dat het zo is gelopen
Maar idd je kunt dan beter je verlies lopen.

Zij zit toch in pesse?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 16:32

Ja klopt idd. Haar vent was er nu ook bij, dat is geen fijne vent. Zeggen dat ik het om het geld heb gedaan, dit geen manier van zaken doen is en dat ik gelijk met een rechtzaak dreig terwijl ik juist heb gevraagd om het netjes op te lossen.

Mer de zoektocht naar een fijn paard gaat nu idd weer verder.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:33

Dat is soms wel jammer van een rechtsbijstand verzekering dat zij de schade op zich nemen. Dat druist zo in tegen het gevoel van rechtvaardigheid. Ik heb het gehad met een stallen bouwer. De ene dag hebben ze hem neer gezet en de andere dag weer weggehaald omdat de betonplexplaten z keus waren en ik daar niet mee akkoord ging. Hij bleek bij dezelfde verzekering verzekerd te zijn en toen hebben ze mij mijn schade vergoed omdat rechten te veel geld zou gaan kosten. Ik had er dus geen schade aan maar het was zo onrechtvaardig.

Maar ja op zoek naar een nieuwe topper

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:50

Mooie reclame voor die ‘handelaar’

Ze laten zichzelf mooi kennen… arm dier…

(Je hebt gelijk dat je haar terug hebt gedaan..)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 10:52

Ja en nu heeft ze mij ook nog een bericht gestuurd dat ik alles er af moet halen omdat het smaad en laster is. Ik heb gezegd dat mijn eigen ervaring op fb en insta blijft staan. Zij wilde zelf minder geld terug geven omdat ze een slechter paard er voor terug kreeg. Maar nu moet wel alles er af?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:38

littleroosie schreef:
Ja en nu heeft ze mij ook nog een bericht gestuurd dat ik alles er af moet halen omdat het smaad en laster is. Ik heb gezegd dat mijn eigen ervaring op fb en insta blijft staan. Zij wilde zelf minder geld terug geven omdat ze een slechter paard er voor terug kreeg. Maar nu moet wel alles er af?

Ik ben jouw bericht tegen gekomen op Facebook. Maar zag daar geen naam in staan. Plus ik vond het een heel netjes bericht.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 16:07

Dat vind ik ook en ga het ook zeker niet verwijderen.