Nikkiitt Sunrise nog nooit bekapt? Heft die veel op stenen gestaan? Wel fijn dat ie zo braaf is! Stippel.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dustinlover schreef:Achter de kaak hoeft niks te zeggen. Zou wel even temperatuur in de gaten houden. Heb er hier ook gehad die allen wat snot hadden en verder niks verdiktHet is maar een waarschuwing voor de mensen die ahhh wat lief en leuk en hup bij de rest en ja ook al krijgen ze droes ach kinderziekte.. Veel mensen zijn door mij de ogen gaan openen dat het echt een rotziekte is die gewoon dodelijk is.
Dustinlover schreef:Het zal ook wel meevallen, maja eens als je er niet mee oplet...
Seven schreef:Heb de eigenaar daar nog mee zien wandelen, stonden naast Duitsers. Het zwarte booskijkende Tp ernaast heb ik nog bekeken maar ze vroegen er 2500 voor en dat vond ik te veel, kon wel wat vanaf maar vond d'r in beweging ook te veel hackney om als evt kinder pony te dienen.
Die bruine had zich losgetrokken was paniekerig, halster stuk etc. Daarna geen eigenaar weer gezien.
Nynkster schreef:Morris schreef:Hoezo die meiden zijn blij, prima toch.
Die dieren hebben een goed huis gekregen.
Nee hoor, ik vind het een leuk filmpje. Beter dan narigheid.
Ze worden nog weer “doorverkocht”.
Dus een blijvend thuis is het niet
welmoed__ schreef:Haha ja, die man vond ik nog wel het “ergste”. Dat moet de zogenaamde baas zijn?![]()
Ik volg ze ook op Facebook, maar vind het maar een vreemde organisatie.
Lous schreef:Hierbij nogmaals graag het verzoek ontopic te blijven. Discussies over handelswijzes van bepaalde stichtingen horen hier niet thuis.
Hevonen schreef:welmoed__ schreef:Haha ja, die man vond ik nog wel het “ergste”. Dat moet de zogenaamde baas zijn?![]()
Ik volg ze ook op Facebook, maar vind het maar een vreemde organisatie.
Ben het niet met jullie eens. Die man, de vader van een van de meisjes, kun je echt geen handelaar noemen. Hij, zijn dochter Calijn, en een heel stel vrijwilligers, zetten zich enorm in om paarden en pony's die het slecht hebben, of hebben gehad, een goed huis te bezorgen. Het gaat om verwaarloosde dieren, om mishandelde dieren en om dieren waar een eigenaar geen raad mee weet. In beslag genomen dieren worden bij hun afgeleverd.
Ik ben bijna een jaar geleden bij hun geweest omdat ik een pony wilde hebben die zij aanboden. Het hele gebeuren komt heel professioneel over en er wordt heel hard gewerkt door alle betrokkenen. De stallen zijn ruim en schoon, op elke deur hing een weideschema (wie met wie wanneer in welke wei), voerschema's bij het voer, alles schoon en goed onderhouden en een quarantaineafdeling voor zieke of erg verzwakte dieren. Paarden en pony's die weer min of meer in orde zijn, worden tegen een lage-redelijke prijs aangeboden. Alle geld wordt onmiddellijk weer in de opvang gestopt.
Ik heb een shetlanderruin daar opgehaald. Ik mag hem nooit verkopen en heb verzorgingsplicht (contract). Dat lijkt me alleszins redelijk. Lukt het niet, of klikt het niet dan kan het dier terug naar de opvang en gaan zij weer op zoek naar een nieuwe baas.