Ik kom net van Bodegraven vandaan en het nieuws is niet zo goed.
Uit het huidbiopt is een auto-imuun reactie gekomen inderdaad
Onze vaste DA is met vakantie, de DA die het overnam probeerde alles goed uit te leggen maar had wel een boel slagen om de arm omdat ze haar pas net doet natuurlijk.
Het komt er op neer dat de antigenen en de antilichamen zich samenklonten en die klontjes bij elkaar vast komen te zitten in de kleinste bloedvaten, vandaar die bepaalde plekken waar ze het meeste jeuk heeft.
Wat heel erg raar is, is dat je dit normaal gesproken behandeld met die corticosteroiden, maar dat het terwijl ze daar mee behandeld werd het eigenlijk heftiger werd. Dus ze kiezen er nu voor haar van de antibiotica af te halen en te kijken of het lichaam het zelf kan oplossen. Het kan namelijk dat de auto imuun reactie komt door haar eerdere leverproblemen in combinatie met de toen noodzakelijke zware medicatie. Of dat er een oorzaak is die zowel de leverproblemen toen als de auto-imuun reactie nu veroorzaakt.
Het risico van haar van alles afhalen is dat die 'andere oorzaak ' nu onderdrukt word door de antibiotica en straks weer opspeelt.
Het is dus gewoon kort gezegd onduidelijk of de leveerproblemen, de auto imuunreactie en de reflux toen oorzaken of gevolgen zijn. En of er ergens anders nog een andere oorzaak of gevolg is.
Ze gaat vandaag van de antibiotica af en dan is het dit weekend eigenlijk er op of er onder....
Maandag komt de vaste DA terug en gaan we in overleg( zij hebben wel veel telefonisch overleg, kan niet anders zeggen dan dat ze er alles aan doen) . De DA zei ook dat ze het heel erg naar vind dat ze geen antwoord weet op mijn vragen en dat ze er allemaal mee bezig zijn maar dat het gewoon een hele lastige puzzel is.
Het geen waar ik mij aan vast houd is dat als deauto-imuun reactie een gevolg is, ze hier over heen kan komen en dat volgens de DA haar plekjes deze week langzaam aan verbeteren. Je moet ergens hoop uit halen.
Ii kan het afgelopen uur niet heel veel meer dan mij gebroken voelen....