Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:44

Dat ziet er al netjes en gecontroleerd uit :)

Ik rijd Esta meestal zo'n drie keer per week, waarvan nu nog twee keer les :) Ook longeer ik één keer per week. Soms rijd ik een keertje extra, als de longeercirkel te nat is bijvoorbeeld. Ik rijd niet langer dan een half uur, de les duurt ook altijd een half uurtje :) Verder heeft ze lekker vrij en wandelen we af en toe nog een stukje :)

Die van mij is nu drie keer onder het zadel mee naar buiten geweest, twee keer naar de duinen (stukje bos, stukje duinen) en één keer naar het strand. Ze is gelukkig vrij makkelijk te laden en ook wel braaf buiten, al was ze op het strand wel erg heet :D In de duinen was ze wel heel makkelijk te rijden, we hebben toen de eerste keer zelfs meteen een klein galopje meegepakt :)

Vanaf onze stal moet je eigenlijk wel echt met de trailer op pad om leuk buiten te kunnen rijden. In het begin heb ik wel heel veel met haar langs de weg gewandeld (en door de woonwijk en over het industrieterrein) om haar goed verkeersmak te maken en aan veel dingen te laten wennen :D Nu gaan we nog geregeld een stuk wandelen, het is ook een leuke afwisseling voor haar :)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:49

Leuk paard die Evita en wat ziet het er makkelijk en relaxt uit! Zo wil ik ook wel m'n eerste rondje springen haha! Vandaag lekker geknuffeld en niks gedaan, beetje van de doorkomende zon genieten :)

EdkingEnzo

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:56

Ziet er inderdaad heel netjes uit! Hoe ben jij begonnen? :)
Ik wil ook heel graag buitenrijden, maar moet nog even wachten denk ik. Vooral met dit weer

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:17

Jaa ze is erg makkelijk. Ook erg nuchter! Ze heeft eigenlijk nooit echt kijkerig gedaan met springen. We zijn al wel begonnen met vrijspringen op 2-jarige leeftijd. Onder het zadel begonnen met sprongetjes langs de kant, maar dat deed ze eigenlijk ook vrij makkelijk.. Nu moet ik nog wachten tot april voordat ik B mag.. duurt best lang nu ze zo braaf is, maar kunnen we wel mooi maneges kijken.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:33

Laten jullie wel eens anderen op jullie jonge paarden rijden?

Gister heeft een stalgenootje eens op Esta gereden, maar ze was echt heel vervelend. Volgens mij snapte ze er helemaal niets van :(:) Ze wilde niet in draf (ze was tegen het been) en toen mijn stalgenootje haar na wat moeite eindelijk in draf had was het één brok spanning en de nageeflijkheid was wel heel ver te zoeken, ze leek ook wat beledigd. Toen ik zelf weer opstapte, was er niets aan de hand en liep ze weer braaf en nageeflijk haar rondjes.

Binnenkort gaat de instructrice van een stalgenootje haar misschien een aantal keer rijden. Dat meisje heeft zelf ZZ-licht (Young Riders) gestart. Ben wel benieuwd wat ze onder een andere ruiter doet en ik vind het ook wel eens leuk als iemand anders haar eens aanvoelt. Mijn eigen instructeur is helaas veel te lang om op te stappen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:52

Alleen mijn instructrice, maar die heeft hem ook ingereden. Zit er aam te denken om haar binnenkort nog een keer weer te laten rijden kijken hoe dat gaat.
Denken jullie dat het handig is dat zij de eerste keer met mijn paard springt? Ik ben bang dat ik te veel twijfel en hij straks helemaal niet meer wil. Heb al wel balkjes gedraafd en hem vrij laten springen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:54

Yelly, wel vervelend dat het niet helemaal lekker ging. Wilde jij graag dat er iemand anders op zat?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:39

flooredking schreef:
Ziet er inderdaad heel netjes uit! Hoe ben jij begonnen? :)
Ik wil ook heel graag buitenrijden, maar moet nog even wachten denk ik. Vooral met dit weer

Zoals ik al zei eerst wandelen langs de weg en in de velden en als ze eenmaal de geluiden van auto's kennen met een ervaren buitenrijder samen het bos gaan verkennen haha. Ik reed mee achter de menwagen, was ook heel fijn om het ze zo aan te leren.

Ben net weer terug van een buitenritje, zal straks een foto plaatsen :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:07

Ik bedoelde eigenlijk met het springen haha :o
Leuk een foto!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:19

Wat gaan jullie weer hard!! :wow:
Wat netjes Christa! Ik was zondag net te laat om jullie live te zien :(
Moet je in Luttenberg op zaterdag of op zondag?

Even weer ontopic:
Afgelopen dagen heb ik super gereden met Evita. Ze begint echt te sjouwen :~
Balans heb ik bij Evita eigenlijk heel weinig problemen mee als ik lekker dressuurmatig bezig ben. Dat is bij andere paarden wel eens anders geweest!
Ze pakt alles zo snel op. Normaal rij ik alleen nog de dressuurlessen mee met Evita, maar omdat ze het zo goed oppakt en het parcoursje nog bij ons in de manege stond hebben we de stoute schoenen aangetrokken en even een rondje meegepakt.
We sprongen af en toe al wel eens een paar kruisjes/stijltjes, maar ze heeft nog nooit hekjes oid gezien.
Nergens bang voor, sprong alles! *\o/* Het ziet er nog niet heel florisant uit, maargoed het was ook de eerste keer. Ik was vooral bezig met voorwaarts door het parcours en nu was de instructeur erbij om mij te corrigeren. Ze kon er stappend overheen, dus het maakte mij eigenlijk niet zoveel uit hoe ze er overheen ging (afstanden enzo kan ik later nog wel aan werken), als ze er maar overheen ging. Ondanks de balken, onwijs trots op mn peerdje :D

Onderstaand het filmpje van ons allereerste rondje. Ook maar 1 rondje gedaan, aan het einde kun je wel zien dat ze bij hindernis 9 al wel redelijk moe wordt. Dus goed beloond, vandaag een rustdagje en morgen weer lekker dressuurmatig aan de gang :)

http://www.youtube.com/watch?v=G5Pfe7wE ... e=youtu.be

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:40

Oepsie ik was wat snel ik mijn reactie!

De foto doet dr eigenlijk helemaal geen eer aan want ze wilde vertrekken en Malou wilde nog een foto maken. Hier lijkt ze ook wel erg puppy op, maar het geeft een beeld.

Afbeelding

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:30

Mijn instructrice heeft Elena ook wel eens nagereden. Ze vond haar heel fijn toen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:51

Zo ben ik ook weer, week goed ziek geweest (buikgriep) :\
Vriendlief is met paardlief aan het werk geweest (longeren) en toen ik gister na een dikke week weer opstapte kon ik toch wel merken dat hij zeker ook goed bezig is geweest. Heeft paardje goed gedaan! :)

Hier alleen sneeeeeeeeeeuw!! :(
Baal der zo van, want stalhouder houd het bakslepen wel bij maar zoals met vorst dan niet.. Dan ehb je gewoon pech terwijl wanneer je het elke dag even sleept hij met vorst ook nog goed te rijden is zo'n buitenbank. Evt. strooien...

Super leuke foto's voorbij zien komen! :)
Las ook van de debuten van vorige week, wat een punten zeg! Toppers!!!! *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:46

Hier heeft er nog niemand op Chique gezeten, behalve een vriendinnetje die zo benieuwd was hoe ze voelde, dus die mocht er even op stappen/draven :)

Ik heb gisteren weer gereden, ze zag weer lekker veel spoken(we waren alleen in de bak, het sneeuwde en het was donker).
Heeft iemand nog tips om je jonkie wat ''koeler'' te maken? ik bedoel ze vind alles eng, en lag er gisteren bijna 2x naast :=
Ik zat zelf al aan schriktraining te denken(pionnen, oranje zijlen) alleen zijn deze objecten heel anders als dingen die je langs de bak tegenkomt.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:02

Zou ik ook doen schriktraining.. Naar buiten lijkt me dan nog niet verstandig ;)! Ik leg soms bewust dingen over de bakrand en dat soort dingen! Nou is die van mij niet zo schrikachtig!

Bij die van mij komt zo de fysio.. loopt rechtsachter niet helemaal rad... maandag trok ze op de korte wendingen rechtsom wat dinsdag was het al beter en gister was het slechter.. een aardige fysio had vandaag nog een gaatje :D ben benieuwd wat eruit komt!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:07

Ja gisteren inderdaad al haar zweetdeken op de rand gelegd, de eerste 20x erlangsrijden dat ze erg heftig.
Daarna liep ze er wat normaler langs maar nog steeds niet helemaal ontspannen.
Ik houd het maar op kwestie van oefenen.

Ben benieuwd wat eruit komt Meliss!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:44

De spring filmpjes zien er goed uit!!
Lekker zo doorgaan :)

Ik ben met mijn paard ook nog niet buiten geweest, dit jaar wel van plan. Wel onder begeleiding want ze vind grote stilstaande stenen heel eng... Tja!
De blauwe tonnen naast de rijbak zijn ook nog steeds een probleem. Maar na een tijdje rijden gelukkig niet meer.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:23

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:31

zo vandaag mijn debuur gehad.
hij was zo fijn te rijden. bleef mooi wachten etc.
in de ring was die geconcentreerd, maar ik moet mijn proef nog mooier afwerken.
toch nog 192 punten. helaas wel HC maar over 2 weken weer :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:47

Waar ik heel erg om denk met mijn ukje is dat ik niet voorzichtig doe. Gewoon lekker ruig. Zodat ze wennen aan wapperende dekens, jassen die ergens neer gekwakt worden. Paraplu gewoon opsteken.
Dat soort dingen. Als je voorzichtig blijft doen went het ook nooit.
Heb ik bij Saga al gedaan vanaf veulen. Weet niet of het daar door komt, maar hij is echt onwijs koel in alles.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:41

Mooie punten zeg!

Dat doe ik ook Monster_tos beetje bewust lomp ;) Werkt wel!!

Die van mij liep ineens goed :S wel fijn natuurlijk! Ze had wel wat last van der schoft wat door liep in haar rib waar de singel zit, wanneer dat ze chagrijnig was met aansingelen :o! Verder moest ik deze week even rustig elke dag stappen gaat het goed uitbreiden en vrijdag weer even 'gewoon' rijden..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:47

Er zit eigenlijk nooit iemand op mijn eigen paarden en ook niet op mijn trainingspaarden. Ik ben nooit zo van het uit handen geven van mijn paarden, zit er liever zelf op. Daarnaast is de enigste die er op mag mijn instructeur ( Theo Hanzon ) en ik weet zeker dat die ze wel na kan rijden. :)

Meliss1812, fijn dat ze weer goed is!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:36

Ook Echt Wel en Tessa hebben vandaag hun KNHS debuut gemaakt in de B(HC). Eerste proefje wat spanning door prijsuitreiking en vertrekkende mensen achter het raam. Mooie oefening, toch nog 177. Tweede proefje veel meer rust en 188. Wij zijn trots op onze baby (juni wordt hij pas 4). Tessa rijdt hem 3 soms 4 keer in de week, verder longeren en veel wandelen. Over een maand gaan we weer een keer op pad.

http://i49.tinypic.com/6fowi0.jpg

http://i45.tinypic.com/wml65f.jpg

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:07

Die van mij rijd ook eigenlijk nooit iemand anders, tot nu toe 1x mn instructrice verder niemand (ook zelf ingereden).

ik probeer 3x per week te rijden maar meestal is t maar 2x en 1x longeren.
hij heeft nu ook 2 dagen stil gestaan, maar morgen mag hij lekker mee het bos in :)

ik heb nog een ander paard van mezelf (word mei 5) en nog een 2 paarden van iemand anders wat ik rijd en daar doe ik ook wedstrijden mee dus heb t druk zat.
vandaag nog op wedstrijd geweest met mn 5 jarige en 1 andere was heel goed gegaan, met die vanmezelf foutloos 67 stijl en de andere 1 balk en 70,5 stijl over en in de barage met die 71,5 en 7e geworden :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:23

morgen onze eerste b wedsrijde.....1:D spannend liep vandaag fijn ..:D