[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:56

Ik heb wel mijn vraagtekens bij de integriteit van deze Cup. Uit eerste hand vernomen: iemand mocht herkansing rijden verderop in het jaar op een andere lokatie. Maar dan moest diegene wel eerst een zadel van hen kopen…. Nee geen grap! Nou dan vraag je je toch af waar ze in godsnaam mee bezig zijn.
Maar mijn lieve vriendinnetje is door met haar toppaard, dus die ga ik natuurlijk wel supporten!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:08

udinese_bv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:08

As zaterdag ga ik ook meedoen! Startlijst net bekeken alleen zie ik nu staan dat je met 5 paarden maar een kwartier de tijd hebt! Ik heb ook gekeken in Hornaar en kan me herinneren dat er toen 3 kwartier per groep gerekend werd! Weet iemand of dit per plaats verschillend is?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:12

In Hoornaar hadden we zeker geen drie kwartier per groep hoor :n

udinese_bv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:51

Maar zeker wel langer dan een kwartier toch!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:34

Roxxiejj schreef:
Kan ff niet zo snel vinden in welke klasse je start, maar hou rekening ermee dat ze perfecte afgerichte paarden willen zien. Wisseltje in galop? Leuk joh! Graag! Paarden moeten perfect aan het been zijn en eigenlijk moet je ook al meerdere regiokampioenschappen meegedaan en/of gewonnen hebben of al een bekende ruiter zijn.... of natuurlijk veel geld hebben. Of een combinatie van dat allen. Of je moet de jury kennen...
Die van mij kan een wissel, maar voor de rest houdt het voor mij op. paard was ook overdonderd van de luidsprekers, dus mijn vertoning was een lachertje :')

Wat ik overigens nog wel ff een gniffel momentje vond, was dat beide die in het Z doorgingen waar ik was, vandaag of gister meededen aan een wedstrijd hier in de buurt. De een heeft de baan vrijwillig verlaten en de ander kwam amper aan de 190 in het Z

Nou ik weet niet wie jullie als instructeurs hadden maar bij ons wisten ze niet eens hoe oud het paard was en wie of wat hij gewonnen/gereden had. Toen die van ons door mocht ging ze pas vragen hoe oud hij was en de afstamming. En ik sprak die vrouw later ook nog even en zei dat hij ook nog naar het Nk mocht en toen zei ze nou dan zagen we het toch niet verkeerd. Maar ik weet niet of er verschillende instructeurs zijn!!

Vvalar dat vind ik wel een vreemd verhaal was dat niet als grapje bedoeld?

Christavg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:48

Bij de valleiruiters in woudenberg is nog 1 plek!
Er is iemand tussenuit, de er kan ingeschreven worden.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:52

Wanneer werden de inschrijvingen voor de 'junior' versie geopend?

Jammer dat sommige er een minder goede ervaring mee hebben gehad. Mijn ervaring bij Laurens van Lieren bokaal was ook ongeveer het zelfde qua tijd enzovoorts al realiseer ik me wel dat ze niet iedereen goed advies kunnen geven. Daarnaast had ik die pony toen 2 weken dus was ook een lachtertje. Al met al leuke ervaring.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:52

Zo nu niet meer :+

Ik heb me snel ingeschreven bij woudenberg,
is van mijn stal nog geen 10 minuten rijden,
dus helemaal prima :)

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:53

Christavg schreef:
Bij de valleiruiters in woudenberg is nog 1 plek!
Er is iemand tussenuit, de er kan ingeschreven worden.

Bedankt voor het melden trouwens!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:08

Jammer dat er mensen zijn die het negatief ervaren. Wij waren ook in Ouderkerk en hebben eerst een tijdje gekeken. Vond dat de aandacht goed verdeeld werd en als de aanwijzingen werden opgevolgd zag je ook resultaat. Mijn dochter zat in de laatste groep en ook daar kreeg iedereen aandacht en practische tips. En ja, mijn dochter is door. Maar....... wij hebben geen duur paard (zelf opgeleid) ze zijn niet dik (haha), hebben nog 0 punten in het ZZ-licht dus nog geen regiokampioen geweest of iets anders groots, wij hebben inderdaad veel geld (TEKORT) en zijn niet dik bevriend met instructeurs. Hadden ze geluk of vallen die vooroordelen wel mee?
Als ze niet door waren geweest was ik net zo positief geweest en wij vonden het een leerzame dag.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:24

Ik krijg nu ook wel een beetje een negatief beeld idd. Maar ik ga pas een cunclusie trekken als ik het zelf heb meegemaakt :)

Overigens snap ik niet waarom ze (als het dan zo zou zijn) kiezen voor dikke mensen met dikke paarden met dik geld want uiteindelijk gaan ze diegene toch sponseren :+

sponsoren? sponseren? hoe schrijf je dat

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:27

idd, heel goed, eerst zelf ondervinden. Ik denk dat de geldschieters de sponsoren zijn en als ze willen mogen ze ons sponseren.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:28

komiekbinkie schreef:
Jammer dat er mensen zijn die het negatief ervaren. Wij waren ook in Ouderkerk en hebben eerst een tijdje gekeken. Vond dat de aandacht goed verdeeld werd en als de aanwijzingen werden opgevolgd zag je ook resultaat. Mijn dochter zat in de laatste groep en ook daar kreeg iedereen aandacht en practische tips. En ja, mijn dochter is door. Maar....... wij hebben geen duur paard (zelf opgeleid) ze zijn niet dik (haha), hebben nog 0 punten in het ZZ-licht dus nog geen regiokampioen geweest of iets anders groots, wij hebben inderdaad veel geld (TEKORT) en zijn niet dik bevriend met instructeurs. Hadden ze geluk of vallen die vooroordelen wel mee?
Als ze niet door waren geweest was ik net zo positief geweest en wij vonden het een leerzame dag.

Misschien omdat Tessa gewoon heel fijn kan sturen?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:29

komiekbinkie schreef:

_/-\o_

Erg leuk voor je dochter en fijn dat jullie het zo positief ervaren hebben.

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:31

Dat is lief Anouk, :(:)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:34

Laurie, beetje offtopic maar van welk merk is dat hoofdstel in je profiel :o hij is vet mooi!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:42

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:50

Weet jij toevallig of dit hoofdstel er ook in S&T is? Kan ik op de Hooks site niet vinden..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:55

Geloof niet dat ze die hebben (helaas want het leek mij ook wel wat).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:54

Heb beetje meegelezen, als ze alleen mensen met dik geld wilde zouden ze er wel inschrijfgeld voor vragen, door dit niet te doen is de drempel om mee te doen juist laag en toegankelijk voor iedereen, kan me voorstellen dat als je op een deelnemende stal staat dat je denkt ach waarom niet, ik probeer het gewoon.
Ik heb gister mee gedaan en vond het een leuke ervaring!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:56

Niet alleen geen startgeld, ook geen startkaart ;)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:44

Kajanus, ze vragen bewust de leeftijd en de afstamming niet om op die manier heel blanco naar de paarden te kijken. ( Is mij verteld nadat ik door was.. En terecht, ze waren verbaasd dat ik een Rhodium reed die fijn te rijden was. Als ze dit van tevoren wisten, hadden ze er met een andere blik naar gekeken; aldus hun woorden.)

Verder valt het mij op dat de mensen die hier negatief praten, de mensen zijn die niet door zijn ( verrassend..). Tevens vind ik de vooroordelen die worden getrokken met betrekking tot "dure paarden, dure spullen", weet ik veel wat, kant noch wal slaan. Talent is niet te koop! Je kan rijden, of je kan het niet; simpel! Of je nou een paard onder je kont heb waarbij alle knoppen erop zijn gezet, of een paard heb die je zelf heb opgeleid en waar je mee scoort, als het talent/het gevoel ontbreekt ( simpel gezegd, je bakt er niet veel van ), val je toch door de mand!

( Affijn, dit is een andere discussie maar dit moest ik even kwijt, het is ten slotte mijn mening! :) )

Gefeliciteerd komiekbinkie, dat je dochter door is!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:48

Kajanus schreef:
Vvalar dat vind ik wel een vreemd verhaal was dat niet als grapje bedoeld?

Nee geen grap! :x

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:56

Helemaal mee eens Espoir al zullen we nu de discussie krijgen dat alleen degene die door zijn positief zijn *D . Paard van mijn dochter is een Animo en springgefokt (springt ook Z) en ook daar stonden ze van te kijken. We gaan het lekker zien in de volgende ronde en als dat net zo leuk gaat als deze ronde zijn wij blij, door of niet. (al hopen we natuurlijk van wel)
Jij ook gefeliciteerd en misschien komen we elkaar wel tegen.