Thuis les ik ook bij 2 personen. Eentje die ik dus onder noemer 'om de hoek' gooi, die heeft wel alle orun opleidingen etc. Hij heeft mij opgeleid tm het Z2 pony's en met een paard naar het M2. Hij houdt mij scherp, wijst mij op 'aanwensels' helpt mij in de basis dingen etc.
Nu rij ik met mijn andere paard Z1 en stond op het punt Z2 te starten en heb ik er een instructeur bij.
Hij is een grand prix ruiter met veel ervaring in de praktijk. Hij is voor de details, ziet werkelijk alles en weet je ook door dode punten te halen en dat je ook leert om dat voor te zijn en snel te oplossen. En meer diepgang in afwerking en reactie op hulpen. En daar is de prijs dan ook naar... En zoiets of zelfs meer verwacht ik dan bijv als je zo'n smakgeld neer telt voor een speciale week 'op niveau'.
En ik dat dat 'wij' listiglistje en pieteritus zoiets verwachten. Dat een ander een andere instelling heeft en het plezier als hoofdzaak stelt, is dat ook goed. 'Wij' gaan liever voor details, tips, handvaten om op uit te bouwen en plezier is dan bijzaak, want alles wat je doet wil je met plezier doen