KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:59

:)

Thuis les ik ook bij 2 personen. Eentje die ik dus onder noemer 'om de hoek' gooi, die heeft wel alle orun opleidingen etc. Hij heeft mij opgeleid tm het Z2 pony's en met een paard naar het M2. Hij houdt mij scherp, wijst mij op 'aanwensels' helpt mij in de basis dingen etc.

Nu rij ik met mijn andere paard Z1 en stond op het punt Z2 te starten en heb ik er een instructeur bij.

Hij is een grand prix ruiter met veel ervaring in de praktijk. Hij is voor de details, ziet werkelijk alles en weet je ook door dode punten te halen en dat je ook leert om dat voor te zijn en snel te oplossen. En meer diepgang in afwerking en reactie op hulpen. En daar is de prijs dan ook naar... En zoiets of zelfs meer verwacht ik dan bijv als je zo'n smakgeld neer telt voor een speciale week 'op niveau'.

En ik dat dat 'wij' listiglistje en pieteritus zoiets verwachten. Dat een ander een andere instelling heeft en het plezier als hoofdzaak stelt, is dat ook goed. 'Wij' gaan liever voor details, tips, handvaten om op uit te bouwen en plezier is dan bijzaak, want alles wat je doet wil je met plezier doen :)

Mandy_B

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:18

wat ik me nu wel afvraag wat de prijs wordt van de dressuurweek?

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:23

Hmm vieze tegenvaller joh dat het nu een algemene dressuurweek wordt. Ik deel zeker de mening van LL en zonnetje81.
Wanneer zijn de instructeurs bekend? Het is toch wel veel geld en ga dan liever 1x pm trainen bij bijv. Marlies v Baalen dan 1 weekje naa Ermelo.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:23

PartoutZ schreef:
De dressuurweek klinkt wel wat minder aantrekkelijk.......... :=

Voor de Z ruiters kan ik mij dat wel voorstellen. Helemaal als blijkt dat de instructie ook van lager niveau is en de kosten daar en tegen gelijk blijven...
Had dit eerlijk gezegd al wel verwacht... :j

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:33

CleovG schreef:
Ik ben nu toch wel benieuwd door wie er onder andere les gegeven wordt. Toen ik voor de laatste keer ging (2006 ofzo) Waren Andre Zeeman, Johan Hamminga enzo er...

Andre Zeeman was er ook gewoon in de allround weken :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:55

Zonnetje81 schreef:
:)

Thuis les ik ook bij 2 personen. Eentje die ik dus onder noemer 'om de hoek' gooi, die heeft wel alle orun opleidingen etc. Hij heeft mij opgeleid tm het Z2 pony's en met een paard naar het M2. Hij houdt mij scherp, wijst mij op 'aanwensels' helpt mij in de basis dingen etc.

Nu rij ik met mijn andere paard Z1 en stond op het punt Z2 te starten en heb ik er een instructeur bij.

Hij is een grand prix ruiter met veel ervaring in de praktijk. Hij is voor de details, ziet werkelijk alles en weet je ook door dode punten te halen en dat je ook leert om dat voor te zijn en snel te oplossen. En meer diepgang in afwerking en reactie op hulpen. En daar is de prijs dan ook naar... En zoiets of zelfs meer verwacht ik dan bijv als je zo'n smakgeld neer telt voor een speciale week 'op niveau'.

En ik dat dat 'wij' listiglistje en pieteritus zoiets verwachten. Dat een ander een andere instelling heeft en het plezier als hoofdzaak stelt, is dat ook goed. 'Wij' gaan liever voor details, tips, handvaten om op uit te bouwen en plezier is dan bijzaak, want alles wat je doet wil je met plezier doen :)

ik rij "maar" L1, maar ik doe precies hetzelfde :))
ik heb mijn "fijne" instructeur, een gerenomeerde instructeur(zoals jullie het steeds noemen) hij geeft onwijs goed les, hij let op details afwerking etc zonder de basis uit het oog te verliezen...
en dan les ik nog bij een instructeur die zelf jurylid is :)) zij helpt mij met het proefgericht rijden...
zou de eerste instructeur ook kunnen hoor daar niet van... maar zij bekijkt het toch vanuit het oog van de jury wat ook wel fijn is :o :))

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:14

Ook ik heb 2 instructeurs, één die mij scherp houdt op de basis: voorwaarts, nageeflijk en scherp houden en één die zelf meermalig Nederlands kampioen Z2 is geweest en hij houdt mij vooral bezig met het perfectioneren van de oefeningen zoals de pirouettes, wissels, appuyementen en series tot om de 2. Dat soort werk zie ik de 'omdehoek'juf nog niet echt doen.
Ik zal gaan vragen welke instructeurs er komen en wanneer dat dan ook bekend gemaakt wordt. Ik wil éérst weten wie er komen lesgeven, vóór ik me op ga geven....

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:17

Ik heb hier gelukkig niet zoveel last van, ik heb nu les van de eigenaresse van mn paardje en dat bevalt me altijd prima en nu sinds kort les op de rijvereniging.
Het zal vast straks beter gaan, maar het is nu allemaal wat onwennig op vreemd terrein dus k zie het als veel te leren en ik denk dat ik daar sowieso heel veel ga leren als ik heen ga! :D

Maar ik kan het me heel goed voorstellen als je al zo hoog rijd! ti's dan gewoon zonde van je tijd dan! buitendat het heel gezellig is wil je toch ook wel wat leren van zo'n week en dat verwacht je denk ik ook wel omdat het van KNHS is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:20

Pieteritus1 schreef:
Ook ik heb 2 instructeurs, één die mij scherp houdt op de basis: voorwaarts, nageeflijk en scherp houden en één die zelf meermalig Nederlands kampioen Z2 is geweest en hij houdt mij vooral bezig met het perfectioneren van de oefeningen zoals de pirouettes, wissels, appuyementen en series tot om de 2. Dat soort werk zie ik de 'omdehoek'juf nog niet echt doen.
Ik zal gaan vragen welke instructeurs er komen en wanneer dat dan ook bekend gemaakt wordt. Ik wil éérst weten wie er komen lesgeven, vóór ik me op ga geven....

mijn instructeurs zouden het beide wel kunnen :))
ze doen ook niet onder voor elkaar, maar ze kijken gewoon met andere ogen ergens naar :)
wel heel fijn :))

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:28

Bij mij ook hoor, alleen is de één echt gebrand op het feit dat de basis goed moet zijn en de ander wil heel proefgericht werken. Dat werkt perfect. Ze bedoelen allebei hetzelfde in wat ik klaar moet maken en ik merk echt heel veel vooruitgang ineens. Tot afgelopen jaar had ik nog nooit gedroomd dat ik dit niveau zou bereiken, maar nu ik een geweldig paard onder mijn kont heb, schiéten de klasses onder me door! Geweldig.
Volgende week start ik M2 en ik verwacht eerlijk gezegd dat ik met 5x2 proeven minstens mijn punten voor het Z1 te pakken heb.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:30

je precies, dan heb je in feite bijna hetzelfde als hoe ik het doe :))
alleen duurt het bij mij langer vanwege mijn/onze pech en mijn oh zo subtiele pony die oh zo makkelijk is... not :') _O-

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:36

Mwa, ik kocht een heul fijn peerd wat op dat moment ZZL liep (en niet onverdienstelijk). Daarbij kon ik bij deze fijne instructeur komen én was mijn paard zo lief om mij mijn fouten te vergeven.
En nu kan ik mijn jonkie alles leren wat ik van mijn leermeester leer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:38

dat is wel fijn ja :))
ik heb alleen maar de jonkies gereden :o
en die van mij dan...
die niet zo lief is :') _O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:59

O,dat zat er dik in,een dressuurweek.
Vorig jaar mochten er ook al L combies inschrijven omdat ze het niet vol kregen.
Je lest in groepjes van 3 en ik ben er vorig jaar niet veel verder mee gekomen.
Maar ik verwacht ook niet echt nieuwe dingen te horen,meer bevestiging of ik goed bezig ben of niet.
Als ik veel nieuwe dingen zou horen dan zou ik gaan twijfelen aan mijn huidige instructie!

Maakt mij ook niet veel uit,mijn insteek is gezellig met een vriendin beetje eten,drinken en shoppen en leuk op de foto tijdens de les!
Maar ieder denkt daar weer anders over.Als die vriendin zegt liever naar Ibiza te gaan dan zeg ik ja!
Persoonlijk vind ik het niet veel geld hoor.Er zit thee en koffie bij en 3 maaltijden die vorig jaar echt prima waren.
s'Middags nog een warme snack en/of soep erbij:toppie!Mjammie,krijg er alweer zin in!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:06

Dat is ook wel zo Ambre, maar ik verwacht toch minstens gelijkwaardige instructie met wat ik thuis heb, anders vind ik het zonde, dan boek ik liever iets anders, Ibiza klinkt ook goed 8-)

Rijden met ruiters van een lager niveau heb ik totaal geen moeite mee, ik rijd iedere dag tussen de kamikazepilootjes op shetjes-en hafjes :') :+

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:10

Het zullen wel weer een beetje dezelfde zijn hoor!
Ik heb prima les gehad vorig jaar iig.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:33

Ik ga ook niet om veel nieuws te leren, enkel voor een leuke week, veel gezelligheid, vakantie met mn paard, lekker rijden op vreemd terrein en inderdaad bevestiging en eventueel uitbreiding krijgen van hetgeen waar we nu mee bezig zijn :j
En natuurlijk een cross en springlesje meepikken, want dat kunnen we thuis niet zo vaak :Y)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:43

He bah.. dat is toch wel even balen zeg! Geen M/Z week meer. _-:(
Ben benieuwd of de dressuurweek wel gezamenlijk is met de SGW week. Dat vond ik juist zo'n leuke combi ;)

Ik ben toch bang dat de sfeer tijdens de dressuurweek anders zal zijn dan tijdens de MZ week. Denk dat qua instelling en interesses de L ruiters een hele andere insteek hebben dan bijv. de Z ruiters. Denk bijvoorbeeld aan de clinics 's avonds. Een L ruiter wil daarin andere dingen leren (om het uiteindelijk zelf toe te passen) dan een Z ruiter. Het verschil tussen L1 en Z2 is best heel groot...

Denk nu ook dat er de kans bestaat dat de M/Z'ters niet meer heen kunnen omdat de dressuurweek vol is. Had dan gezegd L2 + 5. Of geef M/Z voorrang bij het inschrijven.

Ben ook erg benieuwd naar de instructeurs! In 2010 hadden we Bart Bax, Ton de Kok, Loes Corsel en Tonnie Huberts :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:45

Ik hoop ook dat het nog samen valt met de SGW,daar heb ik echt wel lol mee gehad!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:51

Vooral dat eten en drinken stond vorig jaar centraal in week 3.
Was echt een beregezellige week! Met een hoop lol.

Wat mij betreft blijft de combi Dressuur/Eventing :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:52

Nou,ik was echt bagger vet toen ik thuis kwam!Hahaha!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:52

ambre schreef:
Ik hoop ook dat het nog samen valt met de SGW,daar heb ik echt wel lol mee gehad!

Wij waren natuurlijk ook heul gezellig :j :P :):)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:53

ambre schreef:
Nou,ik was echt bagger vet toen ik thuis kwam!Hahaha!

Hahaha enne hoeveel flessen wijn waren er ook alweer doorheen gegaan?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:54

Volgens mij heb ik meer met de sgw'ers gezeten dan de dressuurderders...

Ik dronk vooral bier of rose bier,Manous was van de wijn.Maar die lag er steeds al vroeg in en was blij met de saaie dozen kamer!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:55

Hahaha ik hoor het al. Heel gezellig die weken! Ik wil ook echt graag maar wil eerst weten hoe die 'vernieuwde' dressuurweek eruit komt te zien.