Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:04

wauw wat ziet dat er goed uit!! +:)+
Echt heel fijn dat het zo goed gaat!!
Ga zo door witje!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 22:06

Bedankt voor jullie fijne reakties! :j
echt super dat er zoveel mensen zo meeleven!

het ziet er inderdaad heel mooi uit heb ik het idee!
Op advies van de meneer van de Mesitran worden de korsten nu weer goed verwijderd, omdat volgens hem dat beter is.
En dan natuurlijk ingesmeerd met Mesitran en de huid eromheen met uierzalf.

Ik ben ontzettend blij dat er zo hard aan haar herstel gewerkt wordt nu ik het niet zelf kan doen, een beter plekje had ik me voor haar niet kunnen wensen!
Ingrid, bedankt! +:)+

zaterdag komen we haar zelf weer even verwennen en hopelijk is het goed weer om wat foto's te maken!
kan ik ook eindelijk de kleine nieuwe aanwinst zien! <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:14

Alles is al gezegd Ellis. Helemaal top! Geniet ervan zaterdag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:23

Dank je, gaat vast lukken!
Hopen dat het weer een beetje mee wil werken!

viel vanmorgen een grappige verrassing op de mat, we staan op de cover van Paard&Leven, niet superduidelijk, maar we staan er wel op! :D
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:28

Gaaf :D :D :D.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:32

hoi nouvel ik kreeg de paardleven net binnen,wat leuk dat jij het bent met je prachtige paard,ik dacht nog wat een mooie schimmel.ik ga hem gelijk doornemen.ik ben heel blij voor jou dat ze zo lekker opknapt.en wat fijn dat ze zo lekker op het land kan staan met vriendjes.ik hoop dat ze gauw weer goed is,zodat jullie weer heerlijke ritten kunnen maken,jullie zijn echt een mooie combinatie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:37

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:41

Wauw! dat is een stuk verbeterd zeg!!!!
zet het goede werk voort!!!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:12

dat is ook al zo,n mooie schimmel,maar jou spierwitte merrie vind ik net een sprookje,ik hoop dat het heel snel helemaal goed is met haar.ik ben blij dat de wonden zo goed genezen,geef haar maar een hele dikke knuffel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:47

Ik heb het blad gezien, maar had niet gezien dat jij het was. Wat gaaf zeg

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:19

Wouw wat ontzettend gaaf !!!!!!!!!! <3

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:03

IN de binnenkant staat een duidelijke foto. Echt gaaf joh. Zie hem net pas :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:10

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:28

jaa ik zag het gelijk hier op de mat! superleuk!! :D :D :D :D :D :D :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:35

Nog één nachtje slapen... Heerlijk dat je weer even bij haar op bezoek kan, ze ziet er toch wel heel goed uit op de foto's, maar het zal je goed doen het in het echt ook te kunnen constateren.
Mooi dat je met haar op de voorkant van Paard en Leven staat, ik heb hem niet, maar ik spiek van de week even in de winkel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:13

Heel veel plezier vandaag en geef haar veel knuffels namens ons!!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:42

Ellis ik kreeg hem ook vanmorgen en zeg kijk eens tegen de rest hier oooooo zeggen ze hier Ellis van Ferrooooo ... Heel veel plezier vandaag bij Fifi en echt super dat ze zo goed verzorgd wordt op zulke mensen moet je zuinig zijn !! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:43

Wat zijn jou paardjes (en jij) toch fotogeniek... super foto's en jullie hebben na al die ellende wel een plaatsje '' op de voorgrond" verdiend. Heel veel plezier vandaag bij Fifi....

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:58

Ik herkende jullie al op de voorkant van paard en leven :D

Ik zei al tegen m'n moeder dat jij dit met je paard was.. Ben benieuwd naar foto's van vandaag, vind het knap dat het zo hersteld allemaal! Hopelijk vermaakt ze zich nog goed in het land :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:35

Ik heb je bedank je op de kliniek ook zien hangen, zag er ook al zo leuk uit :) en die foto's in de paard en leven zijn ook erg leuk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 09:04

bedankt allemaal voor jullie leuke reakties!

Horsefreak schreef:
Ik heb je bedank je op de kliniek ook zien hangen, zag er ook al zo leuk uit :) en die foto's in de paard en leven zijn ook erg leuk.

he wat leuk!

Gisteren zijn we dus naar Fifi toe geweest.
Ze stond lekker bij het hek te kijken toen de hengst buiten gewassen werd en ze keek verbaasd op toen ik haar riep.
Ze ziet er echt lekker als een buitenpaard uit, meer zwart dan wit dus! :D (foto's volgen! 8-) )
Ook mooi ontspannen en geïnteresseerd.
Waar ik wel een beetje van schrok (en waar ik al een beetje bang voor was) is dat ze toch wel redelijk wat terug gevallen is in gewicht (zowel vet als bespiering)...
Ze heeft door alles wat ze voor haar kiezen heeft gehad de afgelopen 2 maanden echt heel duidelijk een jasje uitgedaan (wat eigenlijk ook wel logisch is...).
Ook het wennen op de wei, dag en nacht, met andere paarden kost haar duidelijk veel energie.
Ze is schraal geworden, je ziet haar ribben duidelijk zitten, ruggegraat komt er weer uit en achterhand wordt weer puntig...
En dit ondanks het dagelijks bijvoeren van lucernebrok, merriebrok, muesli en een pavokoek met olie erbij...

Het is een paard wat ontzettend moeilijk op gewicht is te houden en heeft heeft mij 4 jaar gekost om uit te vinden waarmee ze op gewicht blijft, en dat is niet de goedkoopste manier van voeren, maar blijkbaar wel dat wat het beste werkt bij haar...
Maar goed, het is nu eenmaal zo, het komt wel weer bij als ze thuis komt van het najaar, of als ze echt gewend raakt aan haar rol als weide- en kuddepaard (wie weet, ze staat er tenslotte nog maar 3 weken)...
Waar ze voor ging, de wond, is ze ook echt niet voor niets voor gegaan, want die zag er echt super uit! +:)+
De wond zelf is echt een stuk kleiner geworden, en de bult (waar ik zo ontzettend bang voor was) bij de singelplek is bijna weg! *\o/*
Haar artrosekogel is ook weer dun en ze beweegt weer over 4 benen soepel en zuiver.
Dus dat zijn echt hele goeie ontwikkelingen! :j

En bij haar zal het altijd kiezen of delen blijven...
Op gewicht blijven zal waarschijnlijk alleen lukken onder totale controle in een beperkte stal/weide-paddock situatie met duur ruwvoer. Maar dan is de vrijheid en mogelijkheid tot bewegen dus enorm beperkt en dat is nu juist weer zo goed voor haar, zowel voor 'r lichaam als in 'r koppie...

en wie weet, is ze de volgende keer als we komen alweer zoveel meer gewend dat er weer vetjes bijgekomen zijn!
ik hoop het, dat zou super zijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 09:26

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:32

Wow dat ziet er echt super uit, heb al zo veel goede verhalen gelezen over Mesitran. En dat ze afgevallen is is vervelend, maar het belangrijkst is nu de wond idd, waarschijnlijk komt ze zo wel weer wat bij als ze wat langer er staat. Volgens mij kun je haar straks weer prima rijden, voor de eventuele bult bij haar singel kun je ook een bontje of iets er tussen doen. Succes verder met het herstel, maar dat gaat helemaal goed komen denk ik zo.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:40

Jeetje, wat gaat dat goed zeg!

En wat je zegt, van het najaar trekt ze vast wel weer bij, het is nu kiezen uit twee kwade, maar de wond staat nu even voorop, je hebt de juiste keuze gemaakt :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:52

Zo, dat ziet er echt mooi uit! Dat schrale trekt wel weer bij, dit is nu toch belangrijker. Eventueel kan je bloed laten prikken om te zien of ze iets tekort komt, maar het is waarschijnlijk toch een veranderingsstress. Het is ook wel lastig dat ze nu geen dek op kan, met die regenbuien en die wind die er de laatste tijd regelmatig zijn heeft ze zonder dek ook veel energie nodig om zich warm te houden.
Verder ben ik wel benieuwd hoe die wond op haar zijkant er nu uitziet, dat zal ook wel goed gaan, anders had je dat vast verteld. Heerlijk dat je haar nu weer zelf hebt gezien, dat is toch heel anders dan op foto's.