Vandaag is de DA geweest, maar eerst even wat er afgelopen zaterdag met Carry en Naomi is gebeurd....
Citaat:Naomi en Carry zijn zaterdag losgebroken tijdens het uitmesten van de stal.
Naomi wist los te breken en Carry is mee gegaan. Ik was er nog niet, mijn vriend was alvast begonnen met uitmesten. Tijdens het uitmesten staan ze samen in 1 stal.
Naomi en Carry hebben eerst debiel gedaan op het erf. Mijn vriend kon ze niet te pakken krijgen en ze zijn de weg opgerend.
Carry is bij het opgaan van de weg, over de kop geslagen.ze is 180 'C rond gekomen over de rug heen. Ze is met haar geopereerde kant op de straat geklapt, heeft hierbij haar heup opengehaald. Ze is door gerold en heeft haar schoft aan de andere kant opengehaald. Ze is met haar snuit op de straat geklapt en heeft tanden door de bovenlip heen.
Er lagen allemaal vossen haar op de straat geplakt...
Alsof dat al niet erg genoeg was, zijn ze er in een streep vandoor gegaloppeerd. Ja Carry ook!!mijn vriend er achteraan in de auto en ik werd gebeld.
Naomi en Carry zijn eerst naar hun oude stal gerend, daar heeft mijn vriend ze klem gereden. Echter wist Naomi zich er bij lang te wurmen en Carry volgde haar.
Met zijn 2tjes op de rekken richting oude land en bos. Mijn vriend er achter aan.
Hij heeft ze op een klein afstandje gevolgd. Volgens hem hebben ze debiel hard gegaloppeerd en gebokt. Carry ook, al zag hij wel dat ze in galop trok met haar geopereerde been.
Uiteindelijk gingen ze grazen op de dam van het oude land en kon mijn vriend er voorbij met de auto. Ik kwam van de andere kan en heb de auto stil gezet.
Mijn vriend ving Carry bij de nek en ik heb haar een halster omgedaan. Naomi heb ik daarna gepakt.
Ze moesten rustig weer terug naar huis wandelen. Ik heb er achteraan gereden.
Carry leek eerst nog redelijk goed te lopen, tot we bijna bij huis waren. Toen werd het minder en trok ze erg met haar been. Eenmaal op stal ontlast ze hem zo veel mogelijk. Ze lijkt ook last te hebben van haar heup. Haar heup en schoft geschaaft, haar snuit bebloed. Nee echt niet prettig!
Nu hoopte ik dat deze escape en dolheid geen schade had berokkend aan haar geopereerde been!!
Gelukkig had ik al een afspraak voor vandaag met de DA. We zouden kijken naar verdere stappen in het herstelproces. Ik had hem verteld hoe goed Carry al liep.
En toen dit.
Maar nu.....
De DA is dus geweest!
Ik heb hem verteld wat er afgelopen zaterdag met Carry is gebeurd.
Carry loopt in stap nog wonderbaarlijk goed na haar enorme valpartij, escape en rengaloppades.
De DA kon aan de stand van haar hoef zien dat ze wel degelijk enorm vooruit gegaan was.
Hij was ondanks haar stijfheid heel tevreden over de stap.
Een stukje draf ging niet zo soepel, het was allemaal toch wat pijnlijk door de val en rengallopade van zaterdag.
Volgens de DA een overbelasting. Hij heeft haar verder nog gecontroleerd of ze iets van de val had overgehouden, maar dat viel wel mee.
Nu moet ik eerst weer rustig stappen tot haar stijfheid weg is. Daarna mag ze zelfs een paar keer per week een uurtje op het land!!!
En en en en en en en...
Hij zei: "Ze hersteld zich goed, het zal me niks verbazen als je er weer op kunt rijden over een tijd."
Volgende week wil ik graag de HS langs laten komen. Er hoeft geen ijzer onder, wel zou de hoefsmid de verzenen korter kunnen maken en de teen wat langer laten. Zodat de pees een klein beetje meer opgerekt gaat worden.
Whiehoee!! We gaan mooi rustig door en gaan opbouwen.