Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:52

wow.... weet waar je aan begonnen bent met die bruine met maanogen.
complex gebeuren om die er weer helemaal bij te trekken plus op te voeden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:10

Ja wel complex maar dus ook een uitdaging. Jee wat een knapperd Jesterlover!
Leuk dat je foto's hebt geplaatst!
Ik had haar ook zien staan en dacht ook dat dit een buitenkansje kon zijn. (maar geen trailer/geld)

Dit was mijn favoriet van de markt, die linkse: heeft iemand haar nog gekocht?
Afbeelding

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:25

Wat een knappert die kleine Cremello!

Heb geen idee waar ze heen is gegaan eigenlijk... Heb mijn ogen de hele dag gericht gehad op de merrie met de maanogen. Omgedoopt tot Brooke.

Inderdaad een hele klus, dus een uitdaging. Maar ze is nog maar 8, dus ze verdient de kans.

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 06:53

@ jesterlove.

vind het echt knap dat je zoiets hebt gedaan :D Hoop dat alles goed komt (:

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:15

op zich wel een leukerd die van jester, maar heb zelf niets met maanogen :P
Je hebt er een regendeken op zie ik, op zich gezien het weer wel fijn maar ik weet niet of je bekend bent met het behandelen van regenschurft? Dat gedijt namelijk juist wel lekker onder een deken, lekker warm ;)
Toen wij die van ons op de markt hadden gehaald had ie ook regenschurft. We hebben het eerst met wassen geprobeerd maar dat wilde niet en deed hem teveel pijn. Toen hebben we hem maar geschoren (dekenmodel want hij stond 24/7 buiten) en toen ging het snel over; kon mooi lucht bijkomen.
Foto van een week na het scheren;

Afbeelding
en van zijn mok, wat na een nachtje peesjes met zuurkool mooi schoon werd en daarna goed wegtrok door mokzalf van Efrata
Afbeelding

Succes met de verzorging en het opvoeden ;)

Binckydenice

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:28

Dat wordt echt een plaatje zeker weten! Complex? Ik weet zeker dat ze heel dankbaar zal worden..

Mijn oude pony heeft ook regenrot gehad, deze hebben we ook geschoren... Dit doordat het dan mooi kan drogen...

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:40

Leuk dat je ons op de hoogte houd van Brooke jesterlover, ik heb ook een hele tijd bij haar gestaan.. en denk dat het echt een schitterend paard word.. :j :+:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:47

fiokir; heb je hyves foto's gezien,tjeetje wat heb jij veel foto"s gemaakt!
die foto"s van die 4 welshjes met die rode halsters,ben blij dat ik er niet heen kon....had ze alle 4 zo meegenomen!
heeft iemand ze gekocht? hoe duur waren die?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:51

Die vier welshjes waren echt mooi! Leuk 4-span.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:53

daar dacht ik ook meteen aan

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:57

pluklief schreef:
Die vier welshjes waren echt mooi! Leuk 4-span.

Daar hebben wij nog een poos bij staan kijken. Waren allemaal van verschillende vaders.
We hebben alleen al een vierspan bruintjes, dus zouden de vosjes er niet bij passen.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:14

happytime schreef:
fiokir; heb je hyves foto's gezien,tjeetje wat heb jij veel foto"s gemaakt!
die foto"s van die 4 welshjes met die rode halsters,ben blij dat ik er niet heen kon....had ze alle 4 zo meegenomen!
heeft iemand ze gekocht? hoe duur waren die?

Nee, dit is gewoon een hyves die iemand anders heeft gemaakt hoor ik zelf niet,.

was met fotocamera vergeten want heb wel een paar leuke gezien.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:17

Dooow schreef:
Hoe liep het met de Haflingers op de markt ?

'Wij' hebben er 1 gekocht, maar ik heb er niet echt veel gezien. Waren er wel ontzettend vroeg en hoorde dat er later nog meer paarden waren gekomen maar een aantal handelaren het weer nog even hadden afgewacht

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:20

Heb je geen foto van je nieuwe aanwinst?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:29

Nee, het was nog donker toen. Hij zal nu denk ik wel in België zijn als hij niet is doorverkocht, wij zijn toen naar huis gegaan.
Het was een niet hele grote, rug was al een stukje ingezakt, 13 jaar, flinke druktemaker. Een ruin. Hebben er even mee gelopen maar toen weer vastgezet, onze Belgische vriend wilde nog tenminste 1 erbij hebben. Wij zijn toen nog even 2 vriendinnen op gaan zoeken en naar huis gegaan. Hadden het wel gehad.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:30

Toen ik mijn paard kocht, had hij ook regenschurft. Wassen met een jodiumoplossing zei de DA en droog houden. Tweemaal het hele paard wassen met betadineshampoo (waar zijn zwarte velletje een henna-achtige gloed van kreeg) was voldoende. Hij heeft het nooit meer teruggekregen, ook al stond hij geregeld de hele dag in de regen.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:54

RosiePosie schreef:
Toen ik mijn paard kocht, had hij ook regenschurft. Wassen met een jodiumoplossing zei de DA en droog houden. Tweemaal het hele paard wassen met betadineshampoo (waar zijn zwarte velletje een henna-achtige gloed van kreeg) was voldoende. Hij heeft het nooit meer teruggekregen, ook al stond hij geregeld de hele dag in de regen.

Mijn dierenarts adviseerde ook wassen met betadine schampoo., of scrub.
Eerder een paard gekocht met regenschurft, en scheren vind ik geen optie in haar staat.
Ze heeft absoluut geen weerstand, dus dat durf ik niet aan...
Als het goed is word het van een paar keer wassen al veel beter..
Ik kan haar de deken niet afhalen, dan staat ze te bibberen, mat haar staart tussen haar benen..
Dit kun je op sommige foto's al wel zien..Ik haal de deken er een paar x per dag af, dan poets ik haar met een superzachte borstel, gewoon om te wennen. Ze slaat nog wel, en soms laat ze zich ook niet pakken..
De mok gaan we vandaag beginnen met aanpakken. Eerst haar voeten wassen, dan goed afdrogen, dan met vetaderm behandelen, dat is een mok lotion die ik bij de DA gehaald heb.

iemand anders nog tips?

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:16

jesterlover schreef:
De mok gaan we vandaag beginnen met aanpakken. Eerst haar voeten wassen, dan goed afdrogen, dan met vetaderm behandelen, dat is een mok lotion die ik bij de DA gehaald heb.

iemand anders nog tips?

Uh.........overleven #)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:33

@Jesterlover: Knap dat je haar meegenomen hebt en op wilt knappen! Ik vind alleen wel dat ze een beetje gekke stand van de achterbenen heeft zo op de foto's. Oef ik vraag me af waarom zo'n beestje zo mager is geworden, kan vele oorzaken hebben. Heb je al bloed laten prikken? Wij hebben n.l eens zo'n opknapgeval gehad die maar mager bleef ondanks veel voer. Die bleek een parastiet binnen in zn lichaam te hebben na uitslag van bloedonderzoek. Ben benieuwd hoe deze merrie uitgroeit! Ik mag hopen dat je er in ieder geval bijna niets voor betaald hebt..

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:43

silverbrumby schreef:
@Jesterlover: Knap dat je haar meegenomen hebt en op wilt knappen! Ik vind alleen wel dat ze een beetje gekke stand van de achterbenen heeft zo op de foto's. Oef ik vraag me af waarom zo'n beestje zo mager is geworden, kan vele oorzaken hebben. Heb je al bloed laten prikken? Wij hebben n.l eens zo'n opknapgeval gehad die maar mager bleef ondanks veel voer. Die bleek een parastiet binnen in zn lichaam te hebben na uitslag van bloedonderzoek. Ben benieuwd hoe deze merrie uitgroeit! Ik mag hopen dat je er in ieder geval bijna niets voor betaald hebt..

Ga mee met deze reactie, zat ook wat vreemd tegen der achterhand/stand aan te kijken.
Is ze heel slapjes?

Heel veel succes (bloed/zweet/tranen) met opknappen van het paardje, super dat het een kans krijgt bij je!! +:)+

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:43

Datzelfde paard is eens totaal in het schrikdraad verstrikt geraakt en had daarna hevige mok. Behandeld met eoa zalf die ik van de DA kreeg. Weet de naam niet meer. Weet wel dat ik absoluut niet aan de korstjes mocht komen.
Het is overigens een riskante bezigheid, dat insmeren van mokplekken. Mijn paard heeft echt helemaal nooit getrapt, maar toen deed hij het wel, van pijn neem ik aan, heb mijn duim compleet ontwricht door een trap.
Na de behandeling heeft hij nooit meer mok gehad, maar ik schoor zijn kootholtes ook nooit. Hij stond vaak tot zijn knieën in de modder in onze bak (hij kon zelf naar binnen hoor, maar verkoos zelf om de hele dag buiten in de modder te staan).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:30

die van de foto hierboven trapte ook lekker, poeh!
Dat was echt met veel risico op een mep, iemand anders zn andere been op tillen en dan heel erg snel een dot zalf erop kwakken. Wassen met betadine hebben we gedaan, een keer of 3. Alleen het deed hem zo'n pijn dat hij inelkaar kroop en we hadden alleen een weiland met regewater dus dat was in oktober ook niet zo'n pretje ;) Daarom dus geschoren. Ook hij was in zieke staat (snot droop uit de neus en t was echt geen dikkers onder die pluizenvacht) maar gewoon in dekenmodel geschoren zodat hijop de hals geen warmte verloor en zijn benen ook mooi warm bleven.

op de trailer op de markt
Afbeelding

net bij ons
Afbeelding

geschoren (leeeelijk ik weet t :P )
Afbeelding

dekentje op, dus lekker warm :)
Afbeelding

en zo is ie de zomer erna uit zn vacht gekomen :D :D
Afbeelding

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:38

die heb je vorig jaar op markt gekocht? mijn schimmel is ook zo donker nu zou ie ook zo licht worden in de zomer?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:41

nee is al twee jaar geleden dat hij is gekocht.
Dit jaar ziet ie er zo uit, minder bruin dus;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 21-10-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:41

wat een plaatje zeg!