Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers, is overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Re: Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:08

Spannend zeg! Hopen dat alles goedgaat..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:15

Meid, wat super van je!!! echt niks dan respect... Ik hoop dat je haar er weer helemaal boven op krijgt...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:19

benieuwd naar de beloofde foto's :D
Al een veulentje ondertussen?

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:11

Echt heel knap dat je dit doet, Respect hoor :)

Dat er nog zulke mensen bestaan die dit over hun hart verkrijgen om hun paard zo toe te takelen..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:20

Vind het jammer dat de TSer zo weinig in dit topic post qua info over hoe het met het paardje gaat aangezien ik het idee krijg dat een hoop mensen toch erg benieuwd zijn!

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:45

TS'er heeft een eigen zaak en meer als 1 paard, dus erg druk lijkt me.

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:49

Nog een stille meelezer die erg benieuwd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:11

Kan me voorstellen dat ze wat beters te doen heeft als op internet continu te vertellen hoe het gaat. Zeker met een eigen bedrijf, meer dan 1 paard, je dagelijkse leven en dan je nieuwste zorgenpaardje waar de nodige tijd in gaat zitten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er ook nog een veulen uit moet komen. Niet bepaald ongevaarlijk voor een paard in deze conditie...

Nieuws komt vanzelf wel deze kant uit als het er is. TS geweldig wat je voor al die paarden over hebt. Echt respect, hopelijk gaat het met haar, jaarling en evt veulen allemaal goedkomen. Aan de goede zorg zal het iig niet liggen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:08

Ffortuna schreef:
Jua: TS woont in België.

En Onley: een paard mág ook niet te veel en te snel aankomen. Dat is niet goed voor het lijf, evenmin als snel afvallen.

TS, heb je nou de DA erbij gehad om te checken of het paard dragend is?

nee tuurlijk niet dat moet ik niet te veel krijgen in 1 x maar ik neem aan dat die die nu wel genoeg te eten krijgt dat het toch wel al eigenlijk zichtbaar zou moeten zijn
als dat niet zo is, dan zou ik eerlijk gezegd het paard uit zijn lijden verlossen.

Ik zie het leed iedere dag hier staat nog zo een skelet waar niet naar omgekeken word en als ik het niet doe
doet niemand het, en die is net zo mager als die van de TS dat paard krijgt per dag te eten
2 kilo (dus 2 scheppen) smach
2 kilo onderhoudsbrok
en 2 volle emmers bietenpulp
daarbij staat die dagelijks op een mega vette weide, en dat beest komt geen gram aan.

Zijn hoeven zijn om te huilen die kan nog niet eens meer lopen zo erg.

weet je wat ik dat vind
uitstel van.......
om je eigen plezier, maar of je het paard daar een plezier mee doet..

dat beest wat hier staat, staat iedere dag weer weg te kwijnen in de wei.
en volgens mij overleeft hij het deze winter niet meer..

dus ja hoe hard het ook klinkt ik hoop gewoon dat dat zielig hoopje niet dragend is
en ik zou er dan nog eens hard over nadenken hoor om dat diertje niet zo komende winter in te laten gaan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:39

Ik weet niet hoe jij kijkt Onley, maar ik zie wel degelijk verschil tussen de eerste foto's en die van pagina 29. Die zijn dan dus van 28 mei, inmiddels zijn we weer een paar weken verder, dus ze zal nog wel wat bijgekomen zijn. Natuurlijk gaat dat niet snel, maar dat zou ook niet goed zijn, ik denk, als het zo doorgaat, dat je aan het eind van de zomer toch een beter uitziend paard hebt. Natuurlijk zal het veulen ook veel nemen als dat er is, maar daar zijn ook wel oplossingen voor te vinden, die zal al snel bijgevoerd moeten worden, desnoods met een fles. En als je nagaat dat die jaarling nog bij haar dronk toen ze bij TS kwam, heeft die merrie kennelijk wel aardig melk voor een veulen.

TS, succes met het stel!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:21

dan zal ik het wel op de ogen hebben
ik zie enkel dat haar buik is gegroeid en verder niks
ja ze heeft wat minder dikke vacht nu

dit is trouwens geen steek naar de TS toe hoor
ik vind het super dat ze dit doet, maar of dit ook het beste is voor het paard?

er word altijd maar vanuit het opzicht van de mens gedacht maar niet vanuit het dier en hoe het dier zich voelt.

heeft die de oren na voren word er gedacht oo ja met die gaat het goed maja niks blijkt dan minder waar te zijn
ze hebben een erg hoge pijngrens

ik denk dat je je er heel erg op verkijkt en ik denk niet dat ze aan het eind van de zomer nog beter uitziet
sorry dat ik het zo hard zeg hoor
maar ik kijk hier al dik anderhalf jaar tegen zoiets op iedere dag weer.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 04:54

bayaatje schreef:
Gisteren zette ze zelf een spurt samen met de andere paarden en ging al bokkend door het weiland, voor mij is dat een teken dat ze zich echt beter begint te voelen.

@ Onley

Je hebt gelijk, dat als een paard echt "op" is en er niet of nauwelijks verbetering optreedt, het paard ws beter af is als ie ingeslapen wordt.

Maar zoals uit bovenstaande quote blijkt, begint deze dame er al weer zin in te krijgen en dan denk ik dat het fantastisch is dat ze deze kans krijgt.

En ja, als je het verantwoord en dus rustig doet, zoals bayaatje, dan duurt het natuurlijk wel even voordat er weer een fraai paard staat....

Ik volg dit verhaal al vanaf het begin en vind dat je het geweldig doet, Bayaatje! +:)+

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:24

Lijkt me niet zo gek dat alleen de buik groeit, als er een veulentje in zit. Voorlopig gaat alle energie daar naartoe.
Onley, als je weet hoe het zit en het zo erg vind, waarom doe je dan niks aan dat paardje waar jij voor zorgt? Daar kan je toch op zijn minst de dierenbescherming opaf sturen?

Ik vind ook dat je het onwijs goed doet!! Respect, nog steeds ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:44

een paard wat zoveel ondergewicht heeft en ook nog dragend is komt niet in een maand aan hoor!
Verder denk ik dat TS prima in staat is om te oordelen over een paardwaardig bestaan of niet..

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:46

goed dat je dit doet zeg ik ga het ook zeker volgen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:04

Priya schreef:
Lijkt me niet zo gek dat alleen de buik groeit, als er een veulentje in zit. Voorlopig gaat alle energie daar naartoe.
Onley, als je weet hoe het zit en het zo erg vind, waarom doe je dan niks aan dat paardje waar jij voor zorgt? Daar kan je toch op zijn minst de dierenbescherming opaf sturen?

Ik vind ook dat je het onwijs goed doet!! Respect, nog steeds ;)

dat paard staat al onder toezicht van de dierenbescherming hier
die komen regelmatig kijken hoe het gaat,

Maar nogmaals zo een kromme regel als in nederland
heeft die een stal krijgt die voer en water dan is het toch goed

ergens houd het gewoon op..
maja ik zie helaas die eigenaar ook nooit en die neemt ook nooit zijn telefoon op
maar als ik hem zie ga ik hem toch wel weer eens erop aanspreken of het niet beter is om hem uit zijn lijden te halen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:05

Selima schreef:
bayaatje schreef:
Gisteren zette ze zelf een spurt samen met de andere paarden en ging al bokkend door het weiland, voor mij is dat een teken dat ze zich echt beter begint te voelen.

@ Onley

Je hebt gelijk, dat als een paard echt "op" is en er niet of nauwelijks verbetering optreedt, het paard ws beter af is als ie ingeslapen wordt.

Maar zoals uit bovenstaande quote blijkt, begint deze dame er al weer zin in te krijgen en dan denk ik dat het fantastisch is dat ze deze kans krijgt.

En ja, als je het verantwoord en dus rustig doet, zoals bayaatje, dan duurt het natuurlijk wel even voordat er weer een fraai paard staat....

Ik volg dit verhaal al vanaf het begin en vind dat je het geweldig doet, Bayaatje! +:)+

Het is voor mij ook moeilijk in te schatten hoe het paard zich voelt
maar als het al bokkend door de wei gaat dan zou ik het zeker een kans geven ja..
maar ik zou dan ook eerlijk zijn dat als het niet meer gaat er een einde aan te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:37

onley schreef:
ik denk dat je je er heel erg op verkijkt en ik denk niet dat ze aan het eind van de zomer nog beter uitziet

Eind van de zomer zal het er vast niet veel beter uitzien, behalve beter in haar vacht zittend en vrolijker kijkend en meer in beweging. Volgens mij ben je zo een jaar verder om een paard in die conditie een beetje beter te krijgen qua vetjes. Daarbij als ze dragende is zal nu alle energie naar dat veulen gaan en het aankomen nog langzamer gaan als gewoonlijk. Afvallen is vaak niet zo moeilijk, aankomen gaat echter niet zo snel of beter gezegd mag niet te snel bij een paard. Als ik de foto's van het begin zie en de vorige is ze niet heel veel aangekomen, maar ze heeft wel een betere uitstraling dan eerst.

De situatie die jij vertelt is inderdaad een hopeloos geval, ookal geef jij het eten, het staat daar wel te verpieteren met zere voetjes. Die heeft er waarschijnlijk geen zin meer in en zonder motivatie zal er ook niet veel verbeteren.

ramonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:50

Ik krijg regelmatig van dit soort paarden op stal en koop ze ook wel.
Deze paarden krijgen gemiddeld zo'n 5 à 6 x per dag ruwvoer (in de vorm van droge kuil en hooi) in niet te grote porties en daarnaast 3 of 4x per dag krachtvoer.
Seniores Priores van Subli in geweekte vorm is een geweldig voer om paarden dikker te krijgen; ik meng dit met een goede brok en hartog balance structuurmuesli.
Verder geef ik ze over een langere periode extra vitamines bij, PAVO Vital is hiervoor zeer geschikt.
Om zeker te weten dat je met de goeie werkzame stof hebt ontwormd kan je de mest laten onder zoeken; op http://www.wormbestrijding.nl kan je alles aanvragen voor een onderzoek kosten € 16,50.
Als goede brok kan je kiezen voor veulenbrok of merriebrok van PAVO gemengd met de slobber en de muesli.
Ook voor het krachtvoer geldt: geen grote porties, ongeveer een kilo per keer is voldoende bij dit soort paarden.
Heel veel succes!

Romyyy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:48

Wauw wat super dat je dit doet !
Al een heel verschil van de 1e foto's en die van pagina 29.
Vind het paardje er al beter uitzien hoor ! ;)
Veel succes nog met het paardje!! :D :D

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:17

Wauw wat ben jij een ongelooflijk goed mens!
Arm paard, ook nog eens drachtig..

Succes!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:14

idinn schreef:
onley schreef:

Eind van de zomer zal het er vast niet veel beter uitzien, behalve beter in haar vacht zittend en vrolijker kijkend en meer in beweging. Volgens mij ben je zo een jaar verder om een paard in die conditie een beetje beter te krijgen qua vetjes. Daarbij als ze dragende is zal nu alle energie naar dat veulen gaan en het aankomen nog langzamer gaan als gewoonlijk. Afvallen is vaak niet zo moeilijk, aankomen gaat echter niet zo snel of beter gezegd mag niet te snel bij een paard. Als ik de foto's van het begin zie en de vorige is ze niet heel veel aangekomen, maar ze heeft wel een betere uitstraling dan eerst.

De situatie die jij vertelt is inderdaad een hopeloos geval, ookal geef jij het eten, het staat daar wel te verpieteren met zere voetjes. Die heeft er waarschijnlijk geen zin meer in en zonder motivatie zal er ook niet veel verbeteren.

die ook wat hier staat is hier nu al meer dan 1 jaar en geen gram aangekomen
hij ziet er goed uit omdat ik hem geschoren heb in het voorjaar zijn benen had ik niet geschoren omdat hj ook genoeg had ervan,
ik zeg je zijn wintervacht zit nu nog op zijn benen
ik zal eens kijken dat ik een foto maak van het weekend
over hoe die uitzag hoe die kwam kun je hier kijken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVBV47L3.jpg

en dan zal ik nog een nieuwe foto maken,
Ik vind het gewoon uitstel van ....en als je hem op stal ziet staan is die ook echt vrolijk en zo
en geniet van alle aandacht, maar op de wei is het toch echter heel anders

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:39

Jeetje wat goed dat je dit doet zeg! Mijn complimenten, veel zouden haar gewoon hebben laten staan :(

Hou ons aub op de hoogte hoe het gaat, met foto's en dergelijke!
Succes met dat arme dier, dat ze maar snel erboven op is!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:28

Wat super dat je dit voor haar doet +:)+ Echt toppie +:)+

Wij hebben in 2007 ook zo'n mager paard gekocht. Gelukkig niet dragend want het was een ruin. Hij kwam ook heel langzaam aan. Hij was toen 20 jaar.
Helaas hebben we hem in 2009 in moeten laten slapen maar dat kwam niet omdat hij zo mager is geweest.

Ik duim dat ze er helemaal boven op komt en als ze dragend is dat ze een gezond veulentje krijgt en het zelf helemaal kan opvoeden ( in de zin van dat ze blijft leven en dat ze voor haar veulentje kan zorgen).

Nogmaals echt super van je.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:04

Hoi,

ik heb momenteel inderdaad weinig tijd om op internet te zitten. We hebben het enorm druk met de opstart van onze 2de zaak en de paardjes nemen ook heel wat tijd in beslag.

Met pimber gaat het super ze blinkt enorm is al haar winterhaar kwijt wel merk je nu hoeveel littekens ze heeft. Ze voelt zich zichtbaar in haar nopjes. Een veulen hebben we momenteel nog niet . Dinsdag komt de dierenarts langs om een aantal paardjes na te kijken , als pimber genoeg bijgekomen is gaan we haar toch verdoven om haar te scannen dat kan volgens mijn dierenarts absoluut geen kwaad mits ze genoeg kilo's bijgekomen is.

Ze geeft echt aan dat ze wil hoor ze draaft, galoppeert en bokt met de kudde mee. Een aantal dagen geleden moest er een merrietje naar de hengst en je had haar moeten zien lopen samen met mijn ander bejaarde dame, de jongere paarden stonden te kijken naar deze 2 gekke dames maar deden niet mee.

Ik probeer echt zo snel mogelijk foto's van haar te maken.