Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ffortuna schreef:Jua: TS woont in België.
En Onley: een paard mág ook niet te veel en te snel aankomen. Dat is niet goed voor het lijf, evenmin als snel afvallen.
TS, heb je nou de DA erbij gehad om te checken of het paard dragend is?
bayaatje schreef:Gisteren zette ze zelf een spurt samen met de andere paarden en ging al bokkend door het weiland, voor mij is dat een teken dat ze zich echt beter begint te voelen.
Priya schreef:Lijkt me niet zo gek dat alleen de buik groeit, als er een veulentje in zit. Voorlopig gaat alle energie daar naartoe.
Onley, als je weet hoe het zit en het zo erg vind, waarom doe je dan niks aan dat paardje waar jij voor zorgt? Daar kan je toch op zijn minst de dierenbescherming opaf sturen?
Ik vind ook dat je het onwijs goed doet!! Respect, nog steeds
Selima schreef:bayaatje schreef:Gisteren zette ze zelf een spurt samen met de andere paarden en ging al bokkend door het weiland, voor mij is dat een teken dat ze zich echt beter begint te voelen.
@ Onley
Je hebt gelijk, dat als een paard echt "op" is en er niet of nauwelijks verbetering optreedt, het paard ws beter af is als ie ingeslapen wordt.
Maar zoals uit bovenstaande quote blijkt, begint deze dame er al weer zin in te krijgen en dan denk ik dat het fantastisch is dat ze deze kans krijgt.
En ja, als je het verantwoord en dus rustig doet, zoals bayaatje, dan duurt het natuurlijk wel even voordat er weer een fraai paard staat....
Ik volg dit verhaal al vanaf het begin en vind dat je het geweldig doet, Bayaatje!
onley schreef:ik denk dat je je er heel erg op verkijkt en ik denk niet dat ze aan het eind van de zomer nog beter uitziet
idinn schreef:onley schreef:ik denk dat je je er heel erg op verkijkt en ik denk niet dat ze aan het eind van de zomer nog beter uitziet
Eind van de zomer zal het er vast niet veel beter uitzien, behalve beter in haar vacht zittend en vrolijker kijkend en meer in beweging. Volgens mij ben je zo een jaar verder om een paard in die conditie een beetje beter te krijgen qua vetjes. Daarbij als ze dragende is zal nu alle energie naar dat veulen gaan en het aankomen nog langzamer gaan als gewoonlijk. Afvallen is vaak niet zo moeilijk, aankomen gaat echter niet zo snel of beter gezegd mag niet te snel bij een paard. Als ik de foto's van het begin zie en de vorige is ze niet heel veel aangekomen, maar ze heeft wel een betere uitstraling dan eerst.
De situatie die jij vertelt is inderdaad een hopeloos geval, ookal geef jij het eten, het staat daar wel te verpieteren met zere voetjes. Die heeft er waarschijnlijk geen zin meer in en zonder motivatie zal er ook niet veel verbeteren.