zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:46

Het hing heel erg van de handelaar af.
Sommige paarden zagen er goed uit, die mensen hadden vaak ook maar een paar paarden te koop ;)
Maar sommige, jeeetje... Ik vond het zo zielig.
Als je mijn foto's ziet zie je ook ergens een kleine pony die vast zit in het touw. Die stonden zo dicht op elkaar ruzie te maken en bang te zijn..

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:57

ik ben gister ook naar de zuidlaren markt geweest en ben terug gekomen met een haflinger veulen :o ..
Sommige paarden waren echt zielig

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:58

ik was al benieuwd of er ook iemand van bokt een foto gemaakt had,
van de bonte hengst bij de vijver.
Deze werd namelijk veel op de foto gezet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:59

ja whoepi die staat op de foto, elders in dit topic volgens mij.

pagina 37
Laatst bijgewerkt door Marigold op 21-10-09 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:00

jep ik zag het net :+

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:01

desillies schreef:
Deze leuke hengst heeft mijn zus voor me gekocht gisteren, vers uit engeland :D
Afbeelding

wat een leukerd! :D
Ook mooi getekend vind ik.. :j veel plezier er nog van.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:08

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn nieuwe aanwinst

lisantjuhh

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:09

waarom doen die foto's het niet:S

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:10

als iemand de bonte hengst ( die bij de vijver stond) nog wil kopen?! Hij staat bij ons op stal en foto`s staan opop marktplaats. Helaas hebben we hem niet kunnen verkopen.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:12

wat is de link van de advertentie?

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:12

heb je een foto? of de link van mp?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:14

desillies schreef:
Deze leuke hengst heeft mijn zus voor me gekocht gisteren, vers uit engeland :D
Afbeelding

Jeetje wat een lekkerding :D
Heel veel plezier ermee!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:16

lisantjuhh schreef:
ik ben gister ook naar de zuidlaren markt geweest en ben terug gekomen met een haflinger veulen :o ..

Ik hoop dat het het haflingerveulen is waar ik heel lang mee heb staan knuffelen, was zo een dotje......... maar helaas waren we opzoek naar een span friezen haha

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:19

jetla schreef:
Stond ook een hele grote holsteiner merrie, had een rams hoofd stond naast de monsterbaan

Stonden die met zijn 2en aan de boom??
2 Vossen met bles? 1e paard veel groter dan de andere?
Zo, ja dan hadden we die grote bijna meegenomen ;)

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:20

Essie73 schreef:
lisantjuhh schreef:

Ik hoop dat het het haflingerveulen is waar ik heel lang mee heb staan knuffelen, was zo een dotje......... maar helaas waren we opzoek naar een span friezen haha

waar stond die haflinger dan?

Afbeelding

deze heb ik gekocht..

ze stond op de markt naast haar moeder in het reserveerde plekken gedeelte zeg maar

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:22

Hebben jullie ook dat schimmel welsh veulentje gezien die misvormt aan zijn kaak was?

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:23

jullie hebben allemaal leuke paarden gekocht! Iemand die ik ken heeft een shetlander hengstje voor 65 euro gekocht als gezelschap voor de andere shet. Was een leuk shetje :)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:25

lisantjuhh schreef:

waar stond die haflinger dan?

Afbeelding

deze heb ik gekocht..

ze stond op de markt naast haar moeder in het reserveerde plekken gedeelte zeg maar[/quote]

Het zou best kunnen als ik die bles zo bekijk, het is een enorme knuffel. Ze stond naast een wat kleiner haflingerveulen, die minder aanhankelijk was. Ze stonden op het handelaren deel. (vergunningshouders)

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:27

toen ik bij haar was stond ze alleen naast haar moeder..
ze stond daar heel rustig en vond alles wel best..
tot dat we haar meenamen naar de trailer hihi..

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:31

ik was dr oo kgister, voor de 1e keer dat ik dr was.. jeutje wat een drukte haha ;)

wel rare dingen mee gemaakt... een dronken handelaar die een bonte pony aan een dronken man verkocht...en ook een ander groter schimmel paard probeerde te verkopen aan een andere dronken man ( met lang haar ) en toen gaf hij ineens 1000 euro aan zn klein dochter en gaf hij die schimmel aan haar ofzo.. heel raar allemaal.. en daar stond ook een friese jaarling naast die vlak naast een boom stond.. die was costant aan het stijgeren en over het draad aan het springen... die zat regelmatig vast met zn voorbenen over het touw of met zn benen in het ijzerdraad wat om de boom zat, maar de eigenaar kon ik nergens vinden? ik heb hem zeer regelmatig moeten los maken toen hij vast zat...t was echt een geweldig fries paardje... dus al weet iemand de eigenaar daar van hoor ik graag wie dat is, heb mischien wel intresse als hij nog niet verkocht is..?

en ik zag aan de buitenring van het vijvertje ook nog een héél mager paard staan.. denk van ong. 155.. een bruin paard.. maar die was énorm mager en t enige paard ook die ik op die markt zo mager had gezien.. had zelfs een zadel op ook nog... maar die was nadat de pasport inspectie was geweest daar weg gehaald..

weet iemand de gemiddelde prijs eigenlijk van een friese jaarling daar ( hoeft geen super afstamming of wat dann ook te hebben... ) ik wil namelijk volgendjaar voor een friese jaarling kijken.. maar durfde t niet te vragen aan de handelaren wat de gemiddelde prijs was,ivm. opdringerigheid..

t was almetal en super geslaagde dag, erg gezellig en heb suepr veel leukerdjes er tussen zien staan, en t viel mij alles mee qua toestand van depaarden ( had gehoord dat ze er ergslecht bij stonden ) had maar een paar enkele gevallen gezien die er wat minder uitzagen.. en natuurlijk wel veel wormenbuiken en slechte hoeven..

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:33

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:37

Lab_iris schreef:
weet iemand de gemiddelde prijs eigenlijk van een friese jaarling daar ( hoeft geen super afstamming of wat dann ook te hebben... ) ik wil namelijk volgendjaar voor een friese jaarling kijken.. maar durfde t niet te vragen aan de handelaren wat de gemiddelde prijs was,ivm. opdringerigheid..

De veulens gingen aan het handelaardeel weg tussen de 500 en 1200 (afhankleijk van papieren) Wij hebben niet echt gekeken voor een jaarling, maar die prijs zal niet veel hoger liggen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:38

lisantjuhh schreef:
toen ik bij haar was stond ze alleen naast haar moeder..
ze stond daar heel rustig en vond alles wel best..
tot dat we haar meenamen naar de trailer hihi..

mooi ze heeft dus wel pit haha. Ik hoop dat je veel van haar zult genieten. Is het de bedoeling om haar te houden?

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:40

jah ze heeft behoorlijk pit.. maar die man zei dat ze overdag bij haar moeder weg was en dan savonds weer bij haar moeder maar achteraf blijkt te zien door haar gedrag dat ze dus helemaal niet afgespeend is.. dus ze was gister behoorlijk ontwennig en stresserig dat ik had gewoon meedelijden dat ik de moeder er ook niet bij had gekocht.. maar ik denk dat er bij haar nog wel een hele opvoeding komt.. kwa gedrag lijkt ze net op een hengst

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:48

Oh Oh, dan staat je wat te wachten, maar ik denk dat ze wel snel bijtrekt hoor. Het is nogal wat voor haar natuurlijk, zo bij mams weg, in een enge trailer 9alleen) en dan op vreemd terein. Die is over een week of 2 al heel denk ik.
Mijn eigenveulen heb ik ook vrij abrupt bij mijn merrie vandaan moeten halen, de merrie begon haar veulen opeens te trappen en was haar echt zat. Maar ja die hadden wel al af en toe apart gestaan. Maar goed toen mijn veulen in de opfok stond heeft het ongeveer 2 weken geduurt voor ze weer helemaal de oude was.