[HK] Kletstopic over de WEG

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: [HK] Kletstopic over de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:11

vind ik ook.. heb het echt te done met adelinde..

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:19

Wel goed dat Sjef het zag en er achter aan ging. Kan me voorstellen dat ze niks met de gouden plak heeft.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:19

Het is vreselijk voor Adelinde, maar als je haar eigen reacties ziet in diverse interviews en hoe anderen over haar incasseringsvermogen spreken, dan denk ik dat de journalist die dat stuk in de krant heeft geschreven er niet eens bij is geweest en het gewoon uit zijn duim heeft gezogen. Dat gebeurt vaak hoor, publiek leest graag zoiets (dat blijkt wel), dus zetten we dat gewoon in de krant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:21

Bloodymary schreef:
Het is vreselijk voor Adelinde, maar als je haar eigen reacties ziet in diverse interviews en hoe anderen over haar incasseringsvermogen spreken, dan denk ik dat de journalist die dat stuk in de krant heeft geschreven er niet eens bij is geweest en het gewoon uit zijn duim heeft gezogen. Dat gebeurt vaak hoor, publiek leest graag zoiets (dat blijkt wel), dus zetten we dat gewoon in de krant.

Op welk stuk doel je?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:21

Van het dagblad van het Noorden, twee pagina's hiervoor. Weet trouwens wel zeker dat zo'n regionale krant, die hier zes regels per dag aan besteed echt geen journalist naar Kentucky gaat sturen... Hij schrijft net alsof hij er bij was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:23

Bloodymary schreef:
Van het dagblad van het Noorden, twee pagina's hiervoor. Weet trouwens wel zeker dat zo'n regionale krant, die hier zes regels per dag aan besteed echt geen journalist naar Kentucky gaat sturen... Hij schrijft net alsof hij er bij was.

Regionale krant? :=

Het is geen Trouw of AD, maar echt regionaal is het niet.

Giel Hendrix schrijft voor meer kranten dan alleen het DvhN ;)

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:25

Heb ook DWDD gemaild :) Ben benieuwd. Ik ga nu eindelijk maar es aan de studie B-)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:27

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:29

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:32

Bloodymary schreef:

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar er stonden 2 grote stukken in het DvhN gisteren ;)
Volgens mij heeft hun site zelfs een afdeling paarden, ga even kijken.
Die krant besteed namelijk wel altijd veel aandacht aan paardensport :j

*edit* dat kopje paarden hebben ze niet meer maar dat zal misschien alleen rond 28 augustus zo zijn?
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 30-09-10 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:33

Janine1990 schreef:
Bloodymary schreef:

Regionale krant? :=

Het is geen Trouw of AD, maar echt regionaal is het niet.

Giel Hendrix schrijft voor meer kranten dan alleen het DvhN ;)

Het is een regionale krant, voor de regio Noord. Maar buiten dat, volgens mij hebben zelfs de landelijke kranten daar geen verslaggever zitten.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:35

Janine1990 schreef:
Hoppje schreef:
Op de site van de telegraaf staat ook nog een leuk stukje over de overwinning van Edward:
http://www.telegraaf.nl/telesport/77881 ... tml?p=33,2

Volgens mij staat deze ook al ergens op de VP... Tekst komt me erg bekend voor. :)

Ow ik dacht van niet, maar dan zal ik wel niet goed gekeken hebben, sorry :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:36

Bloodymary schreef:
Het is een regionale krant, voor de regio Noord. Maar buiten dat, volgens mij hebben zelfs de landelijke kranten daar geen verslaggever zitten.

Regionale krant is een krant van de regio... Dat is in mijn geval, Het Westerkwartier, Regiobode, Streekkrant.

DvhN is een zeer volledige krant, en legt maar in kleine dingen de nadruk op hetgeen dat er in de regio gebeurd. Zo zijn er ook verschillende typen kranten bij het DvhN, waaronder Regio en Stad, soms krijgen wij namelijk de verkeerde zaterdagkrant.

Giel Hendrix is waarschijnlijk een freelance journalist, het is een Belg voor zover ik kon googlen, dus als hij daar heen kan en centen kan verdienen, als een van de weinige Nederlandstalige journalisten, geef ik hem geen ongelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:36

Hoppje schreef:
Janine1990 schreef:
Volgens mij staat deze ook al ergens op de VP... Tekst komt me erg bekend voor. :)

Ow ik dacht van niet, maar dan zal ik wel niet goed gekeken hebben, sorry :o

Oh joh, das toch niet erg, beter twee keer te veel dan 1 keer te weinig ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:37

het is geen regionale krant ;) Het is een krant wat een regionaal onderdeel heeft ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:37

SAKKIA schreef:
Bloodymary schreef:

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar er stonden 2 grote stukken in het DvhN gisteren ;)
Volgens mij heeft hun site zelfs een afdeling paarden, ga even kijken.
Die krant besteed namelijk wel altijd veel aandacht aan paardensport :j

*edit* dat kopje paarden hebben ze niet meer maar dat zal misschien alleen rond 28 augustus zo zijn?

Nee hoor, elke dinsdag of vrijdag is dat. Staat op de achterkant van de Regio.
Afgelopen zaterdag stond er nog een heel groot artikel over Adelinde in. Of was dat nu vorige week? Weet niet meer... Maar het klopt wel wat je zegt hoor! Ze besteden elke week een pagina aan paardensport.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:38

Janine1990 schreef:
Bloodymary schreef:

Regionale krant is een krant van de regio... Dat is in mijn geval, Het Westerkwartier, Regiobode, Streekkrant.
.

Echt niet, wil er eigenlijk niet over doorzeuren want is offtopic. Je hebt landelijke kranten en regionale kranten. Landelijke kranten zijn o.a. Volkskrant, Telegraaf, Algemeen Dagblad etc. De rest worden regionale kranten genoemd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:40

Hoezo reageer je nu niet op het belangrijkste van de discussie? Namelijk de journalist die dus waarschijnlijk wel ter plaatse is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:40

Ja, dat betwijfel ik dus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:44

Bloodymary schreef:
Ja, dat betwijfel ik dus.

Mwah, ik niet meer zo zeer...

Google zijn producten maar eens :)
Hij schrijft naar ik begrijp voor de Limburger, maar heeft ook in verschillende andere kranten en sites stukken staan. Die komen daar vast niet gratis ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:45

Wacht!!!!! Ik heb gegoogled en Bloodymary heeft gelijk wbt het DvhN :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:46

SAKKIA schreef:
Wacht!!!!! Ik heb gegoogled en Bloodymary heeft gelijk wbt het DvhN :j

En ik maar denken dat Het Westerkwartier een regionale krant was :')
Nah, in ieder geval weer wat geleerd... :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:47

Dat wil ook helemaal niet zeggen dat een krant beter of slechter is hoor, het gaat alleen om de verspreiding. De landelijke dagbladen zijn door heel Nederland te krijgen en de regionale alleen in bepaalde streken. Wat jij noemt, het Westerkwartier is denk ik wat we dan weer noemen een streekblaadje (zal denk ik ook niet elke dag komen?).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:50

Bloodymary schreef:
Dat wil ook helemaal niet zeggen dat een krant beter of slechter is hoor, het gaat alleen om de verspreiding. De landelijke dagbladen zijn door heel Nederland te krijgen en de regionale alleen in bepaalde streken. Wat jij noemt, het Westerkwartier is denk ik wat we dan weer noemen een streekblaadje (zal denk ik ook niet elke dag komen?).

Ik was zó overtuigd dat DvhN een gewone krant was in het Noorden. Niet zoals Telegraaf/Volkskrant etc. Maar dat het een andere naam zou hebben.
Westerkwartier is een krant van 3 of 4 gemeenten denk ik? Die komt inderdaad eens per week. Is ook zo'n gratis dingetje. Maar dat versta ik onder regionaal, omdat een van die kranten De Regiobode heet... :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:58

Wat is er vandaag te doen? Reigning en dressuur Tim Lips toch? Of nog meer?