[HK]Olympisch Dressuur-klets-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: [HK]Olympisch Dressuur-klets-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:59

Alle küren zijn al op You Tube te vinden. Naam ruiter intikken met 2008 Hong Kong en je krijgt alle 3 de proeven.

Erg jammer dat Isabel ook vandaag weer net over het randje heen ging. Het is bij beide dames presteren op het randje, presteren op de top van je kunnen. Soms lukt dat en rijd je de proef van je leven. Soms ga je net over dat randje heen, kukel je aan de andere kant van de top er weer af en gebeurd je dit. Anky overkwam zaterdag hetzelfde, door de fout van Isabel vandaag hoefde ze niet zo dicht op het randje te rijden, waardoor haar kür een stuk zuiverder werd.
Desondanks vond ik de passage-piaffe van Satchmo niet erg sterk. Zeker na de Russin die vandaag voor haar moest rijden, met die enorm sterke schimmel, viel Satchmo zijn achterhand me wat tegen. Wat niet wegneemt dat ze ook super mooie tot haast perfecte onderdelen heeft laten zien.

Petje af.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:09

Oke, dankjewel! Ga ik die kijken. Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:13

Aranel schreef:
Claudia__ schreef:
Ontzettend goed van Anky, echt fantastisch!
Ze heeft het echt verdiend. Ja

Ik moest ook bijna huilen, maar kon me inhouden.
Vond het wel grappig met Sjef, dat Anky zei; 'Leuk dat jij daar stond' :))

Haha ja vet droog Huilen van het lachen

Hahahaha dat stukje is wel leuk als avatar Haha!

Waar is Sjef nou?? SJEFF!! oh daar ben je Tong uitsteken

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:31

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:41

Jasmijn76 schreef:
..vind het verschrikkelijk voor Isabella Vriendjes zijn? ...echt,ik denk als we allemaal eerlijk zijn dat we dat geen enkele topsportvrouw gunnen..maar het is wel degelijk gebeurd en het was een grove staking...en ja,daar heeft anky MISSCHIEN wel van geprofiteerd(in de GPS zeker wel)....dus BEN IK ZOOOOOWWWW BLIJ!!! Go jij! Go jij! ...pfff...heb zo in de stress gezetten..tjongejonge...wat een middag Haha!

Ik zie het niet als profiteren.

Even buiten beschouwing genomen dat Anky hollander is en Isabel duitser.
Vind ik dat de beste moet winnen en dat begint al bij de voorbereidingen en de keuzes die gemaakt zijn.
Isabel heeft voor dit paard gekozen terwijl zij wist van zijn streken, maar goed dapper dat ze het doet maar dan denk ik wel dat je er zeker van moet zijn dat je paard dit dan ook aan kan zowel lichamelijk als geestelijk.
Daar komt nog bij dat ik ook van mening ben dat Isabel in dit geval Satchmo absoluut er niet aan had staan er totaal geen controle over had wat dus aangeeft waar haar kunnen op dat moment met dat paard en met die omstandigheden niet van topniveau was. Anky daarentegen had wel alles met dat paard, met die omstandigheden en op dat moment en dan is zij op dat moment gewoon dat absolute kampioene, hollander of niet.

Ook vond ik Isa en Satch vanaf het moment dat ze de hoofdring in reden vandaag niet de kwaliteit uitstralen die ze anders wel kunnen uitstralen en ook na de dramatische fout vond ik het niveau absoluut beneden peil.

Als het andersom zou zijn geweest dan had ik waarschijnlijk ook een opmerking gemaakt puur uit onmacht maar wat ik zeker weten niet uit de grond van mijn hart zou menen.

Ik vind niemand zielig Anky en Salinero niet omdat ze bang zijn voor de ereronde en Isa en Satchmo niet omdat ze bang waren om te pieken.
Het zijn alle vier topper maar vandaag niet van een gelijk niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:46

Hahaha mini-amazone in de dop test de medaille ook even op echtheid! *hap*

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:56

Ja mooi he, Anky heeft trouwens ook al een fax vanuit Huis ten Bosch ontvangen. Toch leuk dat ook daar meegeleefd is.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:56

Echt balen voor Isabel, is echt een top ruiter en dit verdient ze niet.... echter, Anky was vandaag gewoon beter! Knipoog en heeft terecht gewonnen.....

M'n vader zei vandaag al.... "ga je je Satchmo weer rijden".... haha, staken lukt wel alleen de grand prix nog ROFL

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 01:39

Jammer voor Isabelle Werth, het heeft niet zo mogen zijn, super amazone, goed paard maar het pastte niet op dat moment, geen gedoe over nationaliteit, als je sporttechnisch kijkt dan is het gewoon vreselijk wat er gebeurde in die ring, het gaat hier over een geweldige symphatieke amazone.

Happie vondt ik erg goed, ik ben toch wel erg gecharmeerd van zijn optreden en een 5e plaats Go jij! Go jij! , super gereden, ben ik erg trots op dat dat voor Nederland uitkwam.

Anky, sportvrouw op en top, heeft het gedaan en het goud gepakt, super gedaan.
Jammer dat het er voor Ymke niet in zat deze OS, hopenlijk komt het helemaal goed met Sunrise en laten ze eerdaags weer van zich spreken.

Leuke bijkomstigheid, met deze overwinning zullen die 40 winkels die er geopend gaan worden in China wel gaan draaien Haha!
Laatst bijgewerkt door krackertje op 20-08-08 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 01:43

ik ben gelukkig niet de enige die nog zo laat op is... Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 01:47

Psydoxy, nee hoor er zijn meer mensen die er af en toe niet aan toekomen om overdag op bokt te verschijnen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 01:56

haha... ik wel... maar kan gewoon echt niet slapen. En vriendlief wordt lichtelijk apatisch van me omdat ik zo lig te draaien

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:44

messica schreef:
Het blijft gewoon een feit dat heel veel mensen kortzichtig zijn als het op Duitsland aankomt. Mijn vader is Duits dus dan steken die oerdomme opmerkingen toch wel.
Kijk maar naar de voetbal, iedereen mag altijd winnen maar die Duitsers niet hoor die gunnen we het niet. Allemaal nog oorlog trauma's van de Nederlanders terwijl deze generatie daar helemaal niks meer mee te maken heeft!!
Ze hebben beide een top proef gereden en of het nou een Nederlander, Turk and so on is, de beste wint en met een jurysport heeft altijd wel iemand wat te zeuren!!

daar sluit ik me bij aan.. Woon zelf lekker al jaren in Duitsland heerlijk is het hier, en de Duitsen ja die zijn beter dan die Nederlanders als buren ze staan hier dag en nacht voor je klaar en helpen je over aan mee. En bij NL moet je direct met je portemonee Geld, geld! Geld, geld! klaar staan,anders helpen ze je niet. Dat is uit ervaring die wij hebben gehad in NL wel gehad. Moesten een X ons land met kunstmest bestrooien koste 250€ voor een halve hect, en hier hebben we 3 Hect en ze vragen alleen wat ze voor die kunstmest moesten hebben :betaald 15€ nou dat is toch een verschil hé.. En zo dat ze hier ook zegegn MOGE DE BESTE WINNEN wie het ook mag zijn de beste wint gewoon en laat iedereen zijn eigen mening vertellen en niet direct aan te vallen van zo en zo.. Mensen we zijn allemaal van vlees en bloed als we NL's zijn of nou DEU's het maak allemaal niks uit op het laats zijn we toch van 1 soort wezen.....
Het staat bekent dat Anky altijd met de kür wint en dat Isabelle altijd met campri wint..Dat gaat al jaren zo ze zijn echt tegen elkaar gewaagt en dat vind ik top elk jaar strijden ze weer met zen tweeén om de titel, en toch wensen ze elkaar veel succes..

Dat zeg ik ook altijd als ik de ring verlaat en een andere Amezone komt erin wens ik zij of hij ook veel succes..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:54

campri? Grand prix....

maar weet je wat het voornamelijk is... denk ik... imo
ze hebben niet allebei een top proef gereden. Isabell had grove fouten en toch krijgt ze 78%!! terwijl haar landgenote zeker een goede ''foutloze'' proef reed... ik vind dat dus echt oneerlijk! Hans peter reedt ook ontzettend goed, waarom komt isabell dan toch 2e te staan? zij maakt grove fouten! zij had 5e moeten staan!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:48

Nicole987 schreef:
daar sluit ik me bij aan.. Woon zelf lekker al jaren in Duitsland heerlijk is het hier, en de Duitsen ja die zijn beter dan die Nederlanders als buren ze staan hier dag en nacht voor je klaar en helpen je over aan mee. En bij NL moet je direct met je portemonee Geld, geld! Geld, geld! klaar staan,anders helpen ze je niet. Dat is uit ervaring die wij hebben gehad in NL wel gehad. Moesten een X ons land met kunstmest bestrooien koste 250€ voor een halve hect, en hier hebben we 3 Hect en ze vragen alleen wat ze voor die kunstmest moesten hebben :betaald 15€ nou dat is toch een verschil hé.. En zo dat ze hier ook zegegn MOGE DE BESTE WINNEN wie het ook mag zijn de beste wint gewoon en laat iedereen zijn eigen mening vertellen en niet direct aan te vallen van zo en zo.. Mensen we zijn allemaal van vlees en bloed als we NL's zijn of nou DEU's het maak allemaal niks uit op het laats zijn we toch van 1 soort wezen.....
Het staat bekent dat Anky altijd met de kür wint en dat Isabelle altijd met campri wint..Dat gaat al jaren zo ze zijn echt tegen elkaar gewaagt en dat vind ik top elk jaar strijden ze weer met zen tweeén om de titel, en toch wensen ze elkaar veel succes..

Dat zeg ik ook altijd als ik de ring verlaat en een andere Amezone komt erin wens ik zij of hij ook veel succes..

over generaliseren gesproken....

en oh ja, wat mij betreft; als Isabell Amerikaanse was geweest was er ook de anti-Amerikaanse houding geweest denk ik, of het nu echt aan de Duitsers ligt? Misschien gaat dat wat harder over en weer, ook gezien de 'aanklachten' uit Duitsland jegens Anky haar trainingsmethodes. Verder wat betreft het voetballen; zo lang Portugal maar niet wint! Haha!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:02

Citaat:
ook gezien de 'aanklachten' uit Duitsland jegens Anky haar trainingsmethodes.

Heeft Isabell niet toegegeven ook de rollkur toe te passen.
En Salinero loopt heus niet 24/7 of zelfs het hele trainingsrondje in de krul hoor, wat een bullshit.
Al die commotie, maar wel blij zijn als ze wint.

Ik vind Salinero er niet onhappy uitzien iig.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:11

Neeeeee, dit is niet een discussie over de rollkur, en wie het niet doet en wie wel en waarom en hoe lang en hoeveel krullen er in een paardenhals kunnen. Lees even ajb!

Volgens mij komen die beschuldigingen ook niet van een Isabell, maar van een Duits paardenmagazine.
Maar feit is wel dat er een hoop ophef over dat hele gebeuren is geweest. punt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:22

Gulpje dat weet ik, het is ook niet mijn enige post hier (lezen Haha! ) Maar meer een aanvulling op.
Je doet het toch nooit goed, niet voor het publiek, niet voor de jury...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:28

ik dacht even dat het ging om het feit hoe er gejureerd wordt....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:52

corine1981 schreef:
Gulpje dat weet ik, het is ook niet mijn enige post hier (lezen Haha! ) Maar meer een aanvulling op.
Je doet het toch nooit goed, niet voor het publiek, niet voor de jury...

Ok! Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:00

Willem vond het ook stom!!!

Afbeelding

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:15

Whaha, heel charmant Huilen van het lachen
Leuk joh, kroonprins zijn Knipoog

saskiakefie