Pavo Cup

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bobbie2

Re: Pavo Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:59

heeft iemand van jullie de rousseau dochter een van de dagen gezien? violita geloof ik. deze was vorig jaar 4 of 5 van de merries. ben benieuwd hoe die het in de sport gaat doe....

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:36

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:37

Bobbie2 schreef:
heeft iemand van jullie de rousseau dochter een van de dagen gezien? violita geloof ik. deze was vorig jaar 4 of 5 van de merries. ben benieuwd hoe die het in de sport gaat doe....

Niet bijzonder. Wel erg mooi paard qua exterieur maar qua beweging niet veel extra's. In ieder geval niet wat ze waarschijnlijk als 3-jarige liet zien.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:50

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:52

kataklopje schreef:
Overigens vind ik ook wel een beetje dat er sprake is van testruiterdevaluatie. Zo'n Heather Blitz (wie?) kan best een leuk stukje sturen, maar waar zijn de grote namen van weleer om de paarden uit te proberen?

Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben ook niet meer gewacht op het overrijden.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:54

Fitzroy schreef:
kataklopje schreef:
Overigens vind ik ook wel een beetje dat er sprake is van testruiterdevaluatie. Zo'n Heather Blitz (wie?) kan best een leuk stukje sturen, maar waar zijn de grote namen van weleer om de paarden uit te proberen?

Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben ook niet meer gewacht op het overrijden.

Het was geloof ik meer een praktische zet. Gewoon selecteren op lengte.... Haha!

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:13

Heeft er iemand foto's van Votango gereden door Katja Gevers? Deze ken ik van veulen af aan... En hoe liep hij eigenlijk?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:36

Hij liep super! Vond het echt een heel apart paard en wat mij betreft had hij naar de finale gemogen, machtig paard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:18

Fitzroy schreef:
kataklopje schreef:

Een niet onverdienstelijk GP ruiter uit de VS.
En Stefan van Ingelgem is ook geen onbekende.

Maar ik begrijp het punt wel, deze ruiters zijn in NL niet bekend genoeg en dat maakt het een beetje vreemd...

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:23

kataklopje schreef:

suepergirl schreef:
Het was geloof ik meer een praktische zet. Gewoon selecteren op lengte.... Haha!

'Niet-onverdienstelijk' zijn in de VS is niet voldoende. Het niveau is daar niet erg hoog. En Van Ingelgem is inderdaad geen onbekende, maar noem eens drie internationale wedstrijden waar hij een vuist kon maken?

Er gaan zoveel geld en belangen gemoeid met de Pavo-cup, het zijn vooral goedgekeurde hengsten en voorlopig-keur merries, dat het KWPN mijns inziens de plicht heeft om er twee ruiters van naam en faam neer te zetten, ruiters waar je als paardeneigenaar het gevoel van het dat ze het beste uit je paard halen zodat je paard eerlijke kansen heeft. Die testruiter is cruciaal.

Vroeger kwam Ellen Bontje of Klaus Balkenhol.

Goed, ik begrijp dat grote ruiters (en dan bedoel ik het niet letterlijk Haha! ) een bomvolle agenda hebben (WEG...?) en heel veel geld kosten om een uurtje naar Ermelo te halen. Het zal niet meevallen om ze ervoor te krijgen.

Maar wat heeft het de eigenaar al gekost om zijn paard daar in die finale te krijgen? Wat is de waarde van zo'n vijfjarige dekhengst inmiddels?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:31

kataklopje schreef:

'Niet-onverdienstelijk' zijn in de VS is niet voldoende. Het niveau is daar niet erg hoog. En Van Ingelgem is inderdaad geen onbekende, maar noem eens drie internationale wedstrijden waar hij een vuist kon maken?

Er gaan zoveel geld en belangen gemoeid met de Pavo-cup, het zijn vooral goedgekeurde hengsten en voorlopig-keur merries, dat het KWPN mijns inziens de plicht heeft om er twee ruiters van naam en faam neer te zetten, ruiters waar je als paardeneigenaar het gevoel van het dat ze het beste uit je paard halen zodat je paard eerlijke kansen heeft. Die testruiter is cruciaal.

Vroeger kwam Ellen Bontje of Klaus Balkenhol.

Goed, ik begrijp dat grote ruiters (en dan bedoel ik het niet letterlijk Haha! ) een bomvolle agenda hebben (WEG...?) en heel veel geld kosten om een uurtje naar Ermelo te halen. Het zal niet meevallen om ze ervoor te krijgen.

Maar wat heeft het de eigenaar al gekost om zijn paard daar in die finale te krijgen? Wat is de waarde van zo'n vijfjarige dekhengst inmiddels?

Helemaal mee eens!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:39

Is het niet de bedoeling dat die testruiters kijken of die paarden onder andere mensen net zo goed zijn? (ik weet het niet, dus vraag het maar) en als dat zo is wat heeft het dan voor zin om er topruiters op de zetten die al bewezen hebben dat ze op elk paard evengoed kunnen rijden?

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:05

Lielle schreef:
estherL schreef:
Ik ben vandaag ook geweest heb genoten van al die super dieren ! Mijn trainster was 9de geworden bij de 4 jarige

die van ons ook *LOL*

hahah.. ja das waar Lielle..we hebben dezelfde Knipoog

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:06

Zie jij iets in een test waarbij blijkt hoe goed je paard blijft lopen óndanks de testruiter?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:15

Buiten dat was Stefan van Ingelgem een paar jaar geleden ook al testruiter en idd wat kataklopje zegt, die mensen doen internationaal niet echt super mee.
Ik zou het leuk gevonden hebben als een Jan Brink of een Isabell Werth testruiters zouden zijn.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:46

Behalve léuk (Isabell op de toppaarden is natuurlijk geweldig om naar te kijken) is het vooral réchtvaardig naar de eigenaren (en niet te vergeten de paarden zelf) toe om er zo goed mogelijke testruiters op te zetten. De testruiters zijn er niet voor de fun van het publiek, maar ze zijn het doorslaggevende selectie-element van de paarden.

Kijk, ik wou dat ik zo kon rijden als Heather Blitz. Maar als toeschouwer weet ik niet zeker of zij in staat is om het allerbeste uit alle paarden te halen. Misschien wel! Maar ik wéét het gewoon niet zeker. Ik ken haar niet. Bij een ruiter als Isabell heb ik er het volste vertrouwen in dat het beste paard wint.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:55

Sannah schreef:
Gitta1977 schreef:
United liep wel degelijk mee... Gisteren 78 punten...

En vandaag 77 punten.

En hoe zit het met de foto's van United Clown Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:00

ik denk dat een isabell niet op allerlei vreemde jonge hengsten gaat zitten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:13

karin1985 schreef:
Is het niet de bedoeling dat die testruiters kijken of die paarden onder andere mensen net zo goed zijn? (ik weet het niet, dus vraag het maar) en als dat zo is wat heeft het dan voor zin om er topruiters op de zetten die al bewezen hebben dat ze op elk paard evengoed kunnen rijden?

Als eigenaar wil jij ook dat je paard op het maximale van zijn kunnen gepresenteerd wordt door de testruiter. Het is al wat dat je er ruiters op moet laten die jijzelf niet hebt aangesteld om je paard te presenteren dus mag je imo ook wel verwachten dat het idd iemand is met een dergelijke naam dat je er gewoon vertrouwen in kunt hebben dat die het beste uit je paard kan halen.
Als het zomaar om een andere ruiter gaat kun je ook Piet en Miep van op de hoek vragen.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:54

ja nou ik vond die Testruiters heel aardig en zo dus ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:48

Xx_Joyce_xX schreef:

ja nou das dus echt het belangrijkste ja dat ze aardig zijn enzo dus ja

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:12

Suzanne F. schreef:
Xx_Joyce_xX schreef:

ja nou das dus echt het belangrijkste ja dat ze aardig zijn enzo dus ja

Lips are sealed hahaha

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:14

De testruiters kunnen net zo veel punten geven als je in de halve finale en de eerste ronde van de fianle kunt verdienen. Daardoor zijn ze volledig doorslaggevend. Dus als je niet heel serieus omgaat met de keuze van de testruiters devalueer je de rondes er voor eigenlijk volledig. In de halve finale en de eerste ronde van de finale staan er niet de minste juryleden te kijken en heb je als ruiter goed de gelegenheid om je paard te laten zien. Als er dan vervolgens een niet al te handige testruiter opkruipt die niet met jouw paard om kan gaan kost je dat gewoon je klassering. Ik zat dit jaar (net als vorig jaar) ook weer met kromme tenen te kijken naar de laatste ronde. Als het KWPN de PAVO serieus wil blijven nemen (en wij ook) moet het niveau testruiter echt omhoog. Als kosten het probleem zijn, doie dan het inschrijfgeld maar wat omhoog of zo, want dit is beschamend.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:58

Hypo schreef:
Als kosten het probleem zijn, doie dan het inschrijfgeld maar wat omhoog of zo, want dit is beschamend.

Liever niet Haha! Wordt al met het jaar duurder. De entree misschien Duivel

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:17

ja nou ze konden heel goed rijden hoor dus ik vond ze super wie niet hahaha