othelloster schreef:Ik wil hem sowieso onbeperkt hooi blijven geven. Verder merk ik dat Daan geweekt voer veel lekkerder vindt als een droge brok. En met geweekt voer zijn de supplementen ook veel makkelijker te geven.
Wat is nou echt een hele goede brok die je ook geweekt kun geven? Waar geen overbodige suikers inzitten. Maar echt goed kwaliteit voer met een hoge energie waarde. De muesli van Vitalbix eet hij heel erg goed. Mits het geweekt is met water. Hij heeft geen tandproblemen meer. Controleer meerdere malen in de week zijn gebit en dat is nog altijd in orde. Verder eet hij heel goed zijn hooi. Hij zal uiteindelijk zeker minder krachtvoer krijgen. Nu krijgt hij toch een behoorlijke hoeveelheid. Een volle maatschep geweekt voer met alle supplementen erbij krijgt hij verdeeld op de hele dag. Droge brokjes laat hij gewoon liggen. Het kan natuurlijk ook een aangewende van hem zijn. Droge brokjes met luzerne eet hij dan wel weer. Het is gewoon een pony met een handleiding. Wel een lieve pony met een handleiding. Ik merk wel aan hem als ik hem verminder in de voerhoeveelheid dat hij terugvalt in energieniveau. Dan is het meteen een andere pony. Bij mij krijgen de anderen pony’s geen krachtvoer. Die krijgen meermaals per week een handje marstall force vitaminen & mineralen brokjes. En verder zo goed als onbeperkt hooi van zeer goede kwaliteit.
Wat zouden jullie doen en welke brok raden jullie aan? Want uiteindelijk volledig van het krachtvoer af te halen lijkt mij geen optie voor Daan.
De slobber van Vitalbix. Die is laag in suiker, ruikt heerlijk en zelfs mijn ruin, die alle andere nattige voeders weigert, lust het.