Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirm schreef:Meestal eten veulens wat mest van een ander paard om de darmflora weer op gang te helpen.
darwin schreef:Ik heb hem net weer getemperatuurd en vanmorgen om 11.00 uur zat ie op 38.7 en net op 38.9 dus maar 2/10 hoger.
Nu vraag ik me af of ik nog een nachtje af zal wachten en kijken hoe zijn temperatuur morgen vroeg is en of die dan in de loop van de dag oploopt, of toch maar uit voorzorg AB erin stoppen.
Dat van Metacam heb ik nooit van gehoord, wel dat het pijnstillend is, maar niet dat het koortsverlagend is.
EliseBrouwer schreef:quintusgl schreef:Wat is het toch een heerlijk dier!!! Dat staartje ook als e rent....
Jammer dat ie nog ziek is. Je kunt daarna gewoon probiotica van Puur ofzo geven. Aan de ene kant kan je idd met de AB verder maar ik persoonlijk zou daarna stoppen. Die kleintjes kunnen beter uitzieken. Dan maken ze meer afweer voor in de toekomst. Ze worden zonder antistoffen geboren en zullen wat zieker van een verkoudheid zijn als een ouder paard. Doordat ze dit gaan aanvechten worden ze dus sterker in hun gestel. Maar ik ben geen DA dus gewoon doen wat hij zegt ...
Ik snap je beredenatie, maar hij klopt niet helemaal
Je kunt hem beter wat langer onnodig doorbehandelen i.p.v. iets te kort.
Te kort behandelen kan ervoor zorgen dat er nog wat bacteriën overleven, waardoor
de aandoening weer terug kan komen. Deze bacteriën zijn vaak de sterkste, waardoor
het behandelen van 'de teruggekomen aandoening' erg lastig kan zijn!
Vooral de kleintjes die iets minder afweer hebben kunnen hier snel last van krijgen!
Zieke veulens moet je sneller behandelen, anders kan het nog wel eens fataal worden..
Dat zal geloof ik niet de bedoeling zijn
In het algemeen werkt onderdoseren en te kort behandelen met AB resistentie in de hand..
Probiotica na een AB-kuur is altijd goed!
@ Darwin, blij dat hij weer goed begint op te knappen! Hopelijk is hij gauw weer
helemaal de oude en mag hij kennis gaan maken met zijn nieuwe kamaraden!
darwin schreef:mirm schreef:Meestal eten veulens wat mest van een ander paard om de darmflora weer op gang te helpen.
Gatver..., lijkt me niet dat je daar veel beter van wordt
![]()
BlizzardBoy, 29 Oktober wordt er een nieuw topic geopend waar je kan stemmen, nu kun je alleen maar veulens opgeven.
Shaunibef, ik zet hem pas bij de anderen als zijn neus schoon is.
Vanmorgen had 38.9 temperatuur.
EliseBrouwer schreef:Ik snap je beredenatie, maar hij klopt niet helemaal
Je kunt hem beter wat langer onnodig doorbehandelen i.p.v. iets te kort.
Te kort behandelen kan ervoor zorgen dat er nog wat bacteriën overleven, waardoor
de aandoening weer terug kan komen. Deze bacteriën zijn vaak de sterkste, waardoor
het behandelen van 'de teruggekomen aandoening' erg lastig kan zijn!
Vooral de kleintjes die iets minder afweer hebben kunnen hier snel last van krijgen!
Zieke veulens moet je sneller behandelen, anders kan het nog wel eens fataal worden..
Dat zal geloof ik niet de bedoeling zijn
In het algemeen werkt onderdoseren en te kort behandelen met AB resistentie in de hand..
darwin schreef:mirm schreef:Meestal eten veulens wat mest van een ander paard om de darmflora weer op gang te helpen.
darwin schreef:Jikkeee schreef:Weer wat geleerd vandaag. En is alleen maar goed om te weten voor je rekening.
Wauw wat heeft je pony een geweldige draf. Ben heeeel benieuwd hoe ie er over een jaartje of wat uitziet!
Gaat hij naar de opfok uiteindelijk of niet? Sorry als het al gevraagd is ghehe
Dank je, hij kan idd leuk lopen, ben zelf ook heel benieuwd wat ie laat zien als ie straks helemaal opgeknapt is.
Hij gaat niet de opfok in, tot het voorjaar zal hij opgroeien met mijn 3 jarig sectie C hengstje, als hij volgend jaar een jaarling is, mag hij gewoon met de rest van de cobs de wei op.
mooney1 schreef:darwin schreef:JA dan ga ik het toch maar geven.
Wat kan ik hem naderhand dan geven om zijn darmflora weer op peil te krijgen, want AB doodt ook de goeie bacterien.
Mijn kippen geef ik meestal biogarde na een AB kuur, maar ik denk niet dat een paard dat eet
haha flesje yakult misschien
darwin schreef:Net nog een paar gave foto's gemaakt, hij is een echt fotomodel![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zo lang er dit nog uit zijn neus komt, ga ik hem nog niet bij een andere zetten.
[ Afbeelding ]