[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yesorno

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:10

Blijft wel erg jammer dat de Mac rider voor morgenavond in Houten is afgelast..
Alle wedstrijden en Mac rider selecties gaan verder door.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:52

Vind het ook erg jammer...

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:20

hier nog steeds geen nieuwe data.. jammer!!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:46

Nou ik heb vandaag mee gereden in Ouderkerk in het L. Moet zeggen dat ik er heel enthousiast heen ging, ondanks de wat negatieve reacties hier in dit topic. Maar het viel me toch een beetje tegen vooral door de manier van hoe er ''tips'' gegeven werden. Zo kreeg een meisje te horen dat haar paard veel te slecht aan het been was en dat zeker niet door de spanning kwam en dat dat echt slecht was, en dan wel 3x achter elkaar terwijl de combi opzich netjes reden, geen sloom gedoe oid.
Ik kreeg te horen dat ik opzich handig was met mijn correcties maar dat ik alles veel te ongeconctroleerd deed, dat ik veel te hard been gaf en veel te grof in mijn hand was met terug rijden en dat mijn paard veel gevoeliger is dan is dacht en dat ik écht niet kon doseren. Maargoed prima als zij dat vinden maar dan? Ik moest hem los-vast-los-vast van voren gaan rijden, op de voorhand en dan rennerig in tempo.
Nee ik vond het toch weinig soeps, en mijn rijden en manier van les dat ik krijg kwam sowieso niet overeen met wat zij (van mij) wilde zien dus ach ik had er direct vrede mee dat ik eruit lag :)

Succes voor diegene die nog moeten, maar ik heb nu écht geen idee wat ze willen zien dus ik kan helaas geen tip me geven haha.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:05

Yesorno schreef:

Beetje kinderachtig zelfs...

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:29

Yvie_Juudje schreef:
Yesorno schreef:

Ja vind ik ook. Heb je je al ergens anders op nieuw ingeschreven?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:38

Yvie_Juudje schreef:
Yesorno schreef:

Als de staleigenaren het niet willen (zo begreep ik het) dan kunnen ze er bij mac Rider niet veel aan doen he.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:41

Ja dat bedoelt Yvie_juudje volgens mij ook, dat het kinderachtig is van groenraven. Vind het ook een beetje behoorlijk kinderachtig, meldt je dan al niet aan als accommodatie voor zoiets..

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:10

superlise schreef:
Ja dat bedoelt Yvie_juudje volgens mij ook, dat het kinderachtig is van groenraven. Vind het ook een beetje behoorlijk kinderachtig, meldt je dan al niet aan als accommodatie voor zoiets..

Een stal kan van te voren toch ook niet weten dat er Rhino uit gaat breken? ;)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:24

Nee maar een stal kan van te voren wel bedenken dat er veel vreemde paarden gaan komen en dat ze wel gewoon mee zouden moeten doen als verder nergens meer voor wordt afgelast of iets dergelijks. Als er iets is waardoor het onverstandig zou zijn om mee te doen, geeft knhs een seintje en last mac rider zelf ook af.. Nu ging alles weer door dus waar slaat het dan op om dan toch eigenwijs eruit te stappen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:27

Hier in de buurt zijn best nog wat stallen op slot vanwege de geruchten dat er een nieuw geval in deze omgeving zou zijn. Als stal heb je meer verantwoordelijkheid naar je klanten dan naar de mensen die meedoen aan de MacRider Cup. Hoe vervelend het ook is voor de mensen die daar ingeschreven staan ik kan het wel goed begrijpen.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:40

Word altijd zo moe van die geruchten :+ , een stal moet het gewoon zeggen als er Rhino is!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:46

Tja, dat zou moeten maar helaas gebeurt dat nog lang niet altijd. Als er een aantal klanten het melden maar de stal ontkent het dan blijft het vaak een gerucht maar als het in de directe omgeving is dan zou ik met mijn bedrijf ook niet riskeren.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:40

superlise schreef:
Nou ik heb vandaag mee gereden in Ouderkerk in het L. Moet zeggen dat ik er heel enthousiast heen ging, ondanks de wat negatieve reacties hier in dit topic. Maar het viel me toch een beetje tegen vooral door de manier van hoe er ''tips'' gegeven werden. Zo kreeg een meisje te horen dat haar paard veel te slecht aan het been was en dat zeker niet door de spanning kwam en dat dat echt slecht was, en dan wel 3x achter elkaar terwijl de combi opzich netjes reden, geen sloom gedoe oid.
Ik kreeg te horen dat ik opzich handig was met mijn correcties maar dat ik alles veel te ongeconctroleerd deed, dat ik veel te hard been gaf en veel te grof in mijn hand was met terug rijden en dat mijn paard veel gevoeliger is dan is dacht en dat ik écht niet kon doseren. Maargoed prima als zij dat vinden maar dan? Ik moest hem los-vast-los-vast van voren gaan rijden, op de voorhand en dan rennerig in tempo.
Nee ik vond het toch weinig soeps, en mijn rijden en manier van les dat ik krijg kwam sowieso niet overeen met wat zij (van mij) wilde zien dus ach ik had er direct vrede mee dat ik eruit lag :)

Succes voor diegene die nog moeten, maar ik heb nu écht geen idee wat ze willen zien dus ik kan helaas geen tip me geven haha.

Ah, ik ben dus niet de enige! Ik snapte uiteindelijk ook niet waar nou op werd gelet. Interactie paard ruiter? Hmm, nee. Meer rijkunsten, eigenlijk bijna te goed zijn voor de klasse waarin je je opgeeft (wij kregen een demonstratie van wissels om de pas in het Z :roll: ) en de dikste en duurste combi's gingen door leek het..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 02:49

Yesorno schreef:
Ja vind ik ook. Heb je je al ergens anders op nieuw ingeschreven?

Ik ga naar Montfoort

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 02:50

anais96 schreef:
superlise schreef:

Een stal kan van te voren toch ook niet weten dat er Rhino uit gaat breken? ;)

Er zijn allang geen zorgen meer rondom Rhino.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 02:53

Roxxiejj schreef:
Ah, ik ben dus niet de enige! Ik snapte uiteindelijk ook niet waar nou op werd gelet. Interactie paard ruiter? Hmm, nee. Meer rijkunsten, eigenlijk bijna te goed zijn voor de klasse waarin je je opgeeft (wij kregen een demonstratie van wissels om de pas in het Z :roll: ) en de dikste en duurste combi's gingen door leek het..

:=

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:16

Roxxiejj schreef:
superlise schreef:

Ja dat was gister ook in het L, ik rij zelf nog B, in training L1 ongeveer en merkte echt dat 40% op dik M1/M2 niveau zat, met losrijden werden er ook veel schouderbinnenwaarts/travers/contra's gereden. De 2 die door gingen daarvan heb ik er 1 gezien, dat was ook eentje met een máchtig paard, mooie spullies en de africhting lag vér boven het L. Maargoed dat vind ik dan nog niet zo'n ramp dat ze die dan kiezen, maar ik was toch wel overdonderd van de negatieve manier van de instructeur. Ik bedoel prima dat je vind dat ik ongedoseerd rij, maar om dat nou 4x achter elkaar in 3 minuten te zeggen en géén tip te geven hoe ik het zou moeten trainen dan denk ik ook van ''wat wil je nou?''.
Zo stond er op mijn protocol loeigroot ''LET OP JE HANDEN!!!'' heel leuk maarja wat doe ik fout dan? :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:51

Yvie_Juudje schreef:
Roxxiejj schreef:

:=

superlise schreef:
Ja dat was gister ook in het L, ik rij zelf nog B, in training L1 ongeveer en merkte echt dat 40% op dik M1/M2 niveau zat, met losrijden werden er ook veel schouderbinnenwaarts/travers/contra's gereden. De 2 die door gingen daarvan heb ik er 1 gezien, dat was ook eentje met een máchtig paard, mooie spullies en de africhting lag vér boven het L. Maargoed dat vind ik dan nog niet zo'n ramp dat ze die dan kiezen, maar ik was toch wel overdonderd van de negatieve manier van de instructeur. Ik bedoel prima dat je vind dat ik ongedoseerd rij, maar om dat nou 4x achter elkaar in 3 minuten te zeggen en géén tip te geven hoe ik het zou moeten trainen dan denk ik ook van ''wat wil je nou?''.
Zo stond er op mijn protocol loeigroot ''LET OP JE HANDEN!!!'' heel leuk maarja wat doe ik fout dan? :+

Dat bedoelde ik Yvie_Juudje, hihi ;)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:32

Haha weet ik, maar stond zo mooi geformuleerd :D

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:57

Ik bel een week van te voren of er nog plek is in Woudenberg, 13 april en anders dan lukt het mij niet om mee te doen. Maar gezien de verhalen hier, vind ik dat geen groot drama :+

Al lijkt het me gewoon leuk om te zien hoe ze bij mij reageren en of ik het zelfde vind na afloop :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 01:07

Kan ff niet zo snel vinden in welke klasse je start, maar hou rekening ermee dat ze perfecte afgerichte paarden willen zien. Wisseltje in galop? Leuk joh! Graag! Paarden moeten perfect aan het been zijn en eigenlijk moet je ook al meerdere regiokampioenschappen meegedaan en/of gewonnen hebben of al een bekende ruiter zijn.... of natuurlijk veel geld hebben. Of een combinatie van dat allen. Of je moet de jury kennen...
Die van mij kan een wissel, maar voor de rest houdt het voor mij op. paard was ook overdonderd van de luidsprekers, dus mijn vertoning was een lachertje :')

Wat ik overigens nog wel ff een gniffel momentje vond, was dat beide die in het Z doorgingen waar ik was, vandaag of gister meededen aan een wedstrijd hier in de buurt. De een heeft de baan vrijwillig verlaten en de ander kwam amper aan de 190 in het Z

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:41

Dat is allemaal niet waar!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:44

Komen de eventuele nieuwe data ook op de site? of krijg je een mail? Ik zou begin maart gaan, maar die was ook afgelast

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:45

Splinter schreef:
Komen de eventuele nieuwe data ook op de site? of krijg je een mail? Ik zou begin maart gaan, maar die was ook afgelast

Ben idd benieuwd naar de nieuwe data