KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:28

Lioony schreef:
aha, de geruchten die ik gehoord had klopte dus ongeveer..
Vind het wel balen dan.. L1+5 kan ik toch echt wel zijn(teminste dat is wel een beetje de planning :+ ) tegen de tijd van de instructieweek.. Maar niet met inschrijven..

Ja inderdaad! Anders was ik waarschijnlijk naar die week gegaan..

Saphira1993

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:47

vera ik moet wel even zeggen, dat jij misschien van iedereen les wil hebben, ik wil er nu voor de 6e of 7e keer naar toe gaan, maar als jij speciaal voor de M/Z weken kiest, (en ik ken ook instructie die daar les geeft en daar zelfs over klaagt dat er door mensen met 'minder' ervaring les wordt gegeven) daar betaal je niet zo belachelijk veel geld voor! dan kun je net zo goed lekker privelesjes nemen! of naar de allround gaan en je weer een smak geld besparen als ze toch alles door elkaar gaan gooien!
ben benieuwd hoe duur het dit jaar wordt, maar je krijgt toch echt steeds minder waar voor je geld helaas...
maar ieder zijn eigen mening

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:48

Ik ben nu toch wel benieuwd door wie er onder andere les gegeven wordt. Toen ik voor de laatste keer ging (2006 ofzo) Waren Andre Zeeman, Johan Hamminga enzo er...

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:50

ik zal mijn lijst van vorig jaar nog is zoeken, waren er toen maar zulke mensen die jij noemt!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:59

Saphira1993 schreef:
ik zal mijn lijst van vorig jaar nog is zoeken, waren er toen maar zulke mensen die jij noemt!!

Ik ben benieuwd! Er waren er nog meer die bekend zijn, maar ben het een beetje vergeten en moest na 3 dagen naar huis ivm schop tegen mijn been....

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:10

Faya__ schreef:
Vanaf l1+5

Verdorie en ik ben L1+3 en dat wordt voor januari ook nog niet anders :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:11

Lauste schreef:
Faya__ schreef:
Vanaf l1+5

Verdorie en ik ben L1+3 en dat wordt voor januari ook nog niet anders :+

In de tijd van Januari tot het kamp kan je misschien wel 2 puntjes erbij rijden?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:12

Sanne, ik denk dat dat niet mag, helaas.

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:12

Je moet toch op het moment van inschrijven de gevraagde stand hebben?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:14

Marije_Kaoma schreef:
Je moet toch op het moment van inschrijven de gevraagde stand hebben?

Ja dat dacht ik ook.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:15

_Sannee schreef:
In de tijd van Januari tot het kamp kan je misschien wel 2 puntjes erbij rijden?

Ik begin na januari met mijn nieuwe paard weer onderaan in de B, dus misschien zou ik het wel halen..
Maar op het moment van inschrijven dus niet. :P
En ik weet ook niet of de punten van mijn pony nog tellen, of dat ik persé als combinatie met mijn paard L1+5 moet zijn..
Maar ach, dan maar gewoon Allround. :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:22

Hmmmmm....
Ik kan me echt ontzettend goed verplaatsen in het standpunt van Zonnetje en LL. Ik ben (nog laaaaang) niet M1+1, maar ik kan me goed voorstellen dat als je gaat voor een M/Z week een 'dressuurweek' vanaf L1+5 een vieze tegenvaller is.
Dan is dus slechts het verschil in instructeurs (en de vraag is nog maar in hoeverre dat waar blijkt) het verschil tussen allround en dressuur.

Vreeeemd..
Ik zit ook steeds meer in dubio of ik 't het geld wel waard vind om naar Allround te gaan. Kan er ook een lekker weekje van naar de Veluwe, of naar 't strand.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:27

Saphira1993 schreef:
vera ik moet wel even zeggen, dat jij misschien van iedereen les wil hebben, ik wil er nu voor de 6e of 7e keer naar toe gaan, maar als jij speciaal voor de M/Z weken kiest, (en ik ken ook instructie die daar les geeft en daar zelfs over klaagt dat er door mensen met 'minder' ervaring les wordt gegeven) daar betaal je niet zo belachelijk veel geld voor! dan kun je net zo goed lekker privelesjes nemen! of naar de allround gaan en je weer een smak geld besparen als ze toch alles door elkaar gaan gooien!
ben benieuwd hoe duur het dit jaar wordt, maar je krijgt toch echt steeds minder waar voor je geld helaas...

Is zeker weten waar, maar zolang je nog geen ZZ/lichte tour etc of iets bent kun je denk ik ook gewoon in de allround weken nog veel leren.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:31

Overigens snap ik ook wel dat mensen dan bewust voor MZ kiezen, maar zolang je dezelfde instructeurs houd kunnen er ook gewoon l-ruiters in andere groepen erbij denk ik.

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:35

vera, ik denk dat je het wel zou snappen als je het zelf ook zou rijden...
als je Z rijdt, hoef je nog de Z1 en Z2 en dan kun je al Zz-(licht) van je starten! en daarbij, iemand die dit zelf ook heeft gereden, kan je beter helpen dan iemand die het gevoel niet kent, maar het wel denkt te weten hoe het ongeveer is... en daarbij is het veel meer dressuurgerichter dan het springen of crossen bij het allround...

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:37

Saphira1993 schreef:
vera, ik denk dat je het wel zou snappen als je het zelf ook zou rijden...
als je Z rijdt, hoef je nog de Z1 en Z2 en dan kun je al Zz-(licht) van je starten! en daarbij, iemand die dit zelf ook heeft gereden, kan je beter helpen dan iemand die het gevoel niet kent, maar het wel denkt te weten hoe het ongeveer is... en daarbij is het veel meer dressuurgerichter dan het springen of crossen bij het allround...

Klopt, maar zolang er in de MZ week dezelfde instructeurs blijven(die je dus goed kunnen helpen) maakt het toch niet uit dat er een groepje l ruiters tussen zitten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:42

Faya__ schreef:
Saphira1993 schreef:

Is zeker weten waar, maar zolang je nog geen ZZ/lichte tour etc of iets bent kun je denk ik ook gewoon in de allround weken nog veel leren.

Ik vraag me af hoe goed jij dat kan inschatten als je zelf L rijdt? Iemand die daar staat en zelf Z1 heeft gereden en ik dus naar het ZZLicht ga.... Er zijn bijv weinig mensen die je echt kan helpen met changementen erop zetten of leren rijden! Of een galopspirouette! Dusse ik vind het wel een wezelijk verschil met de kosten in het oog gehouden!

Want ik wil les en hulp in een volgende stap dus op ZZlicht/ZZzwaar niveau...minimaal.

Wil jij 425 euro betalen voor iemand die zelf B/L is?? En alleen wat manegelessen geeft....beetje dezelfde vergelijking.

Hoewel ik me afvraag in hoeverre jij zelf voor de kosten opdraait of je ouders.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:45

Maar Zonnetje, de instructie van de M/Z week blijft toch exact hetzelfde als dat het nu is? Of ben ik nu zo blond dat ik ergens over heen lees? }:0
Zoals hierboven al gezegd, ik snap heel goed dat het een vieze tegenvaller blijft hoor, daar niet van.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:45

Zijn deze persoonlijke aanvallen nu echt nodig?
Respecteer gewoon elkaars mening en keuze.
Het is en blijft een boel geld en kan me zeker vinden in de ruiters die naar een M/Z week wilden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:47

d0nnaa_dan schreef:
Maar Zonnetje, de instructie van de M/Z week blijft toch exact hetzelfde als dat het nu is? Of ben ik nu zo blond dat ik ergens over heen lees? }:0
Zoals hierboven al gezegd, ik snap heel goed dat het een vieze tegenvaller blijft hoor, daar niet van.

Nee daar gaat het niet om, ze blijft steeds zeggen dat wij niet moeten zeuren en genoegen zouden moeten nemen in het geval dat de instructie wel hetzelfde werd als in de allround. Want immers kunnen wij nog genoeg leren...???? Het feit dat iemand anders die zelf het niveau niet rijdt zo goed weet wat wij moeten vinden en onze meningen niet respecteert....eigenlijk niet de moeite om erop te reageren.

En daarbij is het maar afwachten welke namen er op de lijst komen te staan :)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 21-11-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:47

In die dressuurweek komen toch nog gewoon diezelfde mensen als eerst, alleen zitten er nu dus wat l-ruiters tussen, in aparte groepen, dat maakt toch niks uit? Volgens mij kunnen die instructeurs van die allroud weken ook wel meer dan l-m. Op het moment dat je inderdaad met dat soort dingen bezig gaat, moet je misschien niet meer naar ermelo gaan, daar kom je toch ook voor een stukje plezier.
Verder moet iedereen het fijn zelf weten.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:48

Precies, het gaat natuurlijk ook wel om het plezier lijkt me. :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:49

Zonnetje81 schreef:
d0nnaa_dan schreef:

Nee daar gaat het niet om, ze blijft steeds zeggen dat wij niet moeten zeuren en genoegen zouden moeten nemen in het geval dat de instructie wel hetzelfde werd als in de allround. Het feit dat iemand anders die zelf het niveau niet rijdt zo goed weet wat wij moeten vinden en onze meningen niet respecteert....eigenlijk niet de moeite om erop te reageren.

Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik respecteer jullie meningen wel degelijk. Jullie moeten het vooral zelf weten. Maar zolang die instructeurs hetzelfde blijven, denk ik dat er geen problemen zijn. Maar nogmaals jullie moeten het zelf weten.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:50

Zonnetje81 schreef:
d0nnaa_dan schreef:

Nee daar gaat het niet om, ze blijft steeds zeggen dat wij niet moeten zeuren en genoegen zouden moeten nemen in het geval dat de instructie wel hetzelfde werd als in de allround. Want immers kunnen wij nog genoeg leren...???? Het feit dat iemand anders die zelf het niveau niet rijdt zo goed weet wat wij moeten vinden en onze meningen niet respecteert....eigenlijk niet de moeite om erop te reageren.

Aaaaah ikke snap 't :Y)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:55

Zo lang de instructeurs van de M/Z weken niet veranderen zie ik er geen problemen in dat er ook L-ruiters zijn hoor! :)