Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:35

Wat een schatje!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:46

Wat een lief koppie!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:54

Leuk om alle nieuwe aanwinsten zo voorbij te zien komen! :j

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:56

Wat een leuk schimmeltje zeg!Wat is dat voor n ras/kruising?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:10

Mijn aanwinsten hebben nog een lange weg te gaan. Ik weet dat de verkoper hier ook op bokt zit, wellicht wil die me via PB eens uitleggen waarom zover heeft moeten komen :( .
Dit is Hummel, hij stond aan zijn moeder vast gebonden op de markt. Zijn vacht was nogal dik dus veel mensen hebben niet gezien dat hij er zo slecht aan toe was. Hij is 5 maanden en broodmager weegt hoogstens 20kg.
Afbeelding
Omdat ik korsten voelde en luizen tegen kwam toch maar de stukken geschoren om de plekken beter te behandelen. Zijn heupbotjes en ruggegraat steken eruit.
Afbeelding
Afbeelding

En dit is Astrid een Jaarling merrietje. Haar ruggegraat steekt ook uit, ze heeft korsten over haar lichaam en had een soort zweer op haar oog.
Afbeelding

Nadat ze gewassen was zag ze er al wat beter uit, na een paar dagen zalf in het oogje doen is de zweer ook weg getrokken.
Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:16

Die zijn wel opgeknapt... aahhh dat kleine humpie.. die ziet er zielig uit. Ik vond trouwens die van Martin Drent er ook niet echt knap uitzien.. wat zou hij ermee doen?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:16

-O- de verkoper ook hier op bokt?
Ik dacht dat dit een forum voor paardenliefhebbers was?Zoooo mager?
Mijn god dan had ik ze al veel eerder gratis weggegeven als ik er niet voor kon zorgen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:24

Ik vermoed dat veel paarden geen wormenkuren meer krijgen nu het wat lastiger wordt wormenkuren te kopen iets anders kan ik even niet bedenken. Ik zal nog even laten zien hoe hij zijn achterbenen neerzet, even op de foto klikken en het fimpje start.

http://s276.photobucket.com/albums/kk26 ... -00044.mp4

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:31

Hij loopt een beetje als een hond.. met zn tenen naar buiten ..kan dat nog bijtrekken?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:37

Ach, ziel,Maargoed hij weegt ook niks,en is natuurlijk zo slap als wat.
Ik hoop dat het weer bijtrekt.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:53

gelukkig maar dat die kleintjes goed terecht gekomen zijn dan!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:22

Ach die zieltjes, heb ze allebei zien staan. Die bonte en het bruintje ernaast waren echt zoo overduidelijk mager (waren wel de enige die ik zo zag staan, de rest had wel bolle buiken dus veel toch magere worminfecties denk ik) Fijn dat ze bij jou terecht zijn gekomen! Hoop dat je kleine vosje bij het sterker worden weer wat bijtrekt!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:25

Traber schreef:
-O- de verkoper ook hier op bokt?
Ik dacht dat dit een forum voor paardenliefhebbers was?Zoooo mager?
Mijn god dan had ik ze al veel eerder gratis weggegeven als ik er niet voor kon zorgen.

keep on dreaming, er zitten er meer van dit soort oude eigenaren op bokt :x

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:25

Traber schreef:
Wat een leuk schimmeltje zeg!Wat is dat voor n ras/kruising?

Volgens de eigenaar is het een kruising Arabier x New Forest.
Ze is momenteel ruim 130 groot, en dit jaar 2 geworden.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:35

Leuk hoor,ben benieuwd hoe die opdroogd :+

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:12

Ach, dat kleine Hummeltje. Het is bijna schattig zoals hij loopt....bijna, als de oorzaak niet zo sneu was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:54

Letsdunit schreef:
Mijn aanwinsten hebben nog een lange weg te gaan. Ik weet dat de verkoper hier ook op bokt zit, wellicht wil die me via PB eens uitleggen waarom zover heeft moeten komen :( .
Dit is Hummel, hij stond aan zijn moeder vast gebonden op de markt. Zijn vacht was nogal dik dus veel mensen hebben niet gezien dat hij er zo slecht aan toe was. Hij is 5 maanden en broodmager weegt hoogstens 20kg.
Afbeelding
Omdat ik korsten voelde en luizen tegen kwam toch maar de stukken geschoren om de plekken beter te behandelen. Zijn heupbotjes en ruggegraat steken eruit.
Afbeelding
Afbeelding

En dit is Astrid een Jaarling merrietje. Haar ruggegraat steekt ook uit, ze heeft korsten over haar lichaam en had een soort zweer op haar oog.
Afbeelding

Nadat ze gewassen was zag ze er al wat beter uit, na een paar dagen zalf in het oogje doen is de zweer ook weg getrokken.
Afbeelding

Wat fijn dat jij ze gekocht hebt, ik ben er vrij zeker van dat ik het vosje heb zien staan.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:31

Letsdunit schreef:
Ik vermoed dat veel paarden geen wormenkuren meer krijgen nu het wat lastiger wordt wormenkuren te kopen iets anders kan ik even niet bedenken. Ik zal nog even laten zien hoe hij zijn achterbenen neerzet, even op de foto klikken en het fimpje start.

http://s276.photobucket.com/albums/kk26 ... -00044.mp4

Is er al naar zijn knie gekeken? Links achter? Die lijkt vast te schieten als hij stapt (kan vertekenen door het bewegende beeld maar ik ik zie het steeds gebeuren als ik het opnieuw bekijk)
Hou het in de gaten want het kan ook op slot raken als het zo is.
Ik vind het een stakkertje.. Hopelijk knapt hij nog wat op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:10

Met zo'n beenstand heb je wel dikke kans dat ie ook last heeft van zijn knietjes.
Ik hoop voor je dat het beter wordt als hij wat aansterkt maar ik heb mijn twijfels.
Ik vraag me toch altijd af waarom mensen een geval als dit toch meenemen naar huis.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:26

anneliesdj schreef:
Met zo'n beenstand heb je wel dikke kans dat ie ook last heeft van zijn knietjes.
Ik hoop voor je dat het beter wordt als hij wat aansterkt maar ik heb mijn twijfels.
Ik vraag me toch altijd af waarom mensen een geval als dit toch meenemen naar huis.

Wil ik je best uitleggen hoor :D

- Een enkeltje Italie had hij niet overleeft en terug naar de handelaar had hij waarschijnlijk ook niet lang overleeft. Dan geef ik hem liever een spuitje als dat er nog langer mee gezeuld wordt. Ik heb nog een merrietje die speciale zorg nodig heeft, weet dus wat het inhoudt, als hij blijft leven en geen pijn heeft/krijgt wordt het haar vriendje.
Dit zijn overigens geen knieen die op slot slaan, slapte en deels een slechte bouw zorgen voor veel problemen. Samen met mijn hoefsmid gaan we kijken of dit verbeterd.
Ik ben het wel met je eens dat je dit soort handelaren niet moet sponsoren, daar wil en kan ik niet teveel over zeggen op dit moment ivm ogen die meelezen.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:06

Jammer dat je uit moet leggen waarom je deze pony hebt meegenomen.
Sommige mensen begrijpen niet dat wanneer je veel liefde aan zo'n pony geeft dat dan ook zeker terug krijgt.
Vriendschap sluiten is ook afscheid nemen, ik weet zeker dat jij indien het nodig is de juiste keuze zal maken in het belang van je pony.
Super wat je doet!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:12

Oh geeft niet hoor ik snap het best, heb ook regelmatig mijn vraagtekens bij opknappertjes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:25

dadabo schreef:
Jammer dat je uit moet leggen waarom je deze pony hebt meegenomen.
Sommige mensen begrijpen niet dat wanneer je veel liefde aan zo'n pony geeft dat dan ook zeker terug krijgt.
Vriendschap sluiten is ook afscheid nemen, ik weet zeker dat jij indien het nodig is de juiste keuze zal maken in het belang van je pony.
Super wat je doet!

Dat heeft niets te maken met liefde geven of afscheid nemen.
Wat zij zelf al aangeeft; je sponsort er de handelaar mee. Bij sommige verhalen denk ik echt dat dergelijke pony's boven de normale waarde (dus in gezonde toestand) zijn gekocht, je zou het er als handelaar bijna om gaan doen.
Daarbij gaat het vaak om pony's waar je niets mee kunt vanwege afwijkingen of bv de grootte. Wat gebeurt er met zo'n pony als hij 3 jaar op de weide staat, in blakende gezondheid verkeert maar de eigenaar kan er niets mee? Niets, behalve een veulentje fokken?

Dat is zeker niet aanvallend bedoeld richting Letsdunit maar ik denk dat veel van deze mensen zich laat gebruiken zo'n zielepiet te helpen en daardoor niet kunnen kopen wat ze eigenlijk wilden. Daarbij denk ik dat veel van die shetjes eerst met veel liefde opgeknapt worden maar als ze een tijdje nutteloos gras staan te eten en de dochters zijn er te groot voor moet er maar een veulentje bij.
Ik geloof best dat Letsdunit de beste bedoelingen heeft en misschien wel specifiek op zoek was naar zo'n opknapper, het zijn meer algemene twijfels ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:30

ik hoorde van mijn hoefsmid dat er iemand 2 shetjes voor 10 euro meenam

ik vind dat niet normaal hoor :n 5 euro per pony 8)7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:32

Dat waren de normale prijzen voor shetten dit jaar :j