Equitana 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Equitana 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:00

Wij hebben ze ook altijd aan de kassa daar gekocht. Ze laten gewoon iedereen binnen hoor.

P10 moet je wel betalen. Er staat een kassahokje op P10 zelf. Ik weet niet meer wat we daar andere jaren moesten betalen. Meen iets van 6 Euro.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:04

Volgens mij is het ook het handigst om ter plekke kaarten te kopen. Ik ga zaterdag. Begin me er echt op te verheugen. Het is de eerste maal dat we gaan. Mijn pa stond verbaasd te kijken dat het maar een uur of 3 rijden is.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:05

germie schreef:
Ik pas rustig in het openbaar hoor. Niemand die er iets af kan kijken en je hebt toch ondergoed aan?

Verder koop ik als ik ga (en dat bepaal ik pas volgende week) gewoon een kaart aan de kassa. Kon 2 jaar geleden ook.

Hier geen milieusticker, dus ik parkeer mooi op de grote parkeerplaats en pak de bus. Moet je nu wel of niet betalen voor de P10?
Hoe kom je hier nu het beste. Er staat Lilienstrasse?
De routeplanner wil me over de B224 hebben, mag je daar nog wel komen zonder miliesticker?

Wij hebben toen met de Tomtom die straat ingevuld en toen reden we zo tegen P10 aan.
Staat ook wel goed met borden aangegeven toch. :) ? Wij hebben toen 5 euro betaald voor het parkeren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:19

Paar paginas terug heb ik ook een kaartje gezet, zag er redelijk duidelijk uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:57

Kaartje is leuk, maar ik moet zien dat ik dan niet op de B224 kom, want daarvoor moet je geloof ik zo'n sticker hebben. En die heb ik niet. Je kunt met wat handig rijden wel op de P10 komen zonder sticker, maar je moet dan even afwijken van wat je 'domdom' aangeeft. Als ik het zo zie, dan moet ik op de kruising met de A42 even een stukkie naar rechts, volgende afslag nemen en dan door Essen tuffen naar de P10. Dan rij je net langs de 'Umweltzone'.
Via de A52 is voor de noorderlingen behoorlijk om, ik schat zo'n 20-25 km enkele reis. Ben nu aan het dubben wat het meest efficient is, door de stad, of via de A52. Efficient qua tijd natuurlijk.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:18

Ik rij dan even om maar je rijd wel sneller omdat het gewoon allemaal snelweg is.
Het eerste jaar heb ik dat niet gedaan en het is dan echt veel meer zoeken (toen nog geen 'domdom' tijdperk)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:42

Worden er voornamelijk dressuur-spring-western gerelateerde artikelen verkocht, of ook artikelen die iets verder van de 'normale' rijstijlen af liggen? :P

Wil eigenlijk wel heel graag een kijkje nemen, maar mijn interesses zijn nogal ver verwijderd van wat 'in' is in Europa. :+
Ik ben er nog nooit geweest dus heb ook echt geen idee wat ik kan verwachten!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:58

@Unseen: ik denk wel dat je heel wat meer dan de 'typische' rij-artikelen kan vinden hoor :j
De vorige keer dat ik er was ben ik toch heel wat standjes tegen gekomen met 'aparte' artikelen dus je zal er heus wel wat vinden hoor :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:01

Unseen schreef:
Worden er voornamelijk dressuur-spring-western gerelateerde artikelen verkocht, of ook artikelen die iets verder van de 'normale' rijstijlen af liggen? :P

Wil eigenlijk wel heel graag een kijkje nemen, maar mijn interesses zijn nogal ver verwijderd van wat 'in' is in Europa. :+
Ik ben er nog nooit geweest dus heb ook echt geen idee wat ik kan verwachten!

Bijna iedere rijwijze is vertegenwoordigd, en de spullen die daarbij horen ook verkrijgbaar (of anders kun je adressen vinden waar je dingen kunt bestellen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:28

Er is van alles. Zelfs een hal met hele dure artikelen zoals Luc Childeric e.d. Boven is vaak een goedkopere hoek. Er is ook een hal met spaanse artikelen e.d. en ijslanderspullen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:31

Trouwens, de vorige keer dat ik er was, stond er zo'n 'robot-paard' ofzo, kon je echt op gaan zitten en voor je had je dan een scherm met je virtuele paard erop en kon je zo in een piste rondrijden.
Maakte dat 'robot-paard' ook echt zo'n bewegingen als in stap,draf en galop enz.
Was volgens mij om naar je zit ofzo te kijken ?
Of weet iemand voor wat dat precies is ? :+
Was wel leuk om naar te kijken haha zou er zelf wel eens op willen kruipen :))

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:36

Ik ga aanstaande maandag :# De kaartjes heb ik al online gekocht. Sticker haal ik dit jaar niet, was 2 jaar geleden niet nodig met op P10 parkeren, hoef ik ook niet zo'n lelijke sticker op de ruit te plakken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:43

Oh help! Wil ik op de P10 gaan parkeren zodat ik geen stickerzorgen hoef te hebben, lees ik net dat je bij het rondrijden naar die parking ook nog door zo'n "milieuzone" moet?

Begin toch wel stress te krijgen nu om erheen te gaan, heb echt helemaal geen zin in een boete...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:55

Waar lees je dat? :?
Paar paginas terug staat een routekaartje om zone te vermijden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:07

Ik ga vanavond de kaarten online bestellen, creditcard tevoorschijn getoverd.
Heb begint nu wel te kriebelen hoor. Haha heb er zin in!!

Ik zou samen met een vriendin gaan maar er gaan er uiteindelijk nog 2 mee :D
En dat allemaal in een citroen C1 haha
Goedkoop rijden maar de terugweg wordt proppen denk ik :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:20

Hallo,

Weet iemand of je op Equitana ook ES en Anky pads kan vinden? Ga er voor het eerst naar toe en wil graag een ES of Anky pad kopen omdat ik hoorde dat sommige dingen goedkoper zijn. :)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:25

minouesmee schreef:
Hallo,

Weet iemand of je op Equitana ook ES en Anky pads kan vinden? Ga er voor het eerst naar toe en wil graag een ES of Anky pad kopen omdat ik hoorde dat sommige dingen goedkoper zijn. :)

Anky pads kan je kopen bij de hyporama stand.
Ze zijn alleen niet echt goedkoper hoor ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:27

mariekie schreef:

Echt wel, alleen dan meestal wel de oudere collecties. ES te over, dat is een Duits merk ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:28

meld me hier ook maar even, wij gaan vrijdag de 18de en heb er nu ook echt super veel zin in :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:28

germie schreef:
Kaartje is leuk, maar ik moet zien dat ik dan niet op de B224 kom, want daarvoor moet je geloof ik zo'n sticker hebben. En die heb ik niet. Je kunt met wat handig rijden wel op de P10 komen zonder sticker, maar je moet dan even afwijken van wat je 'domdom' aangeeft. Als ik het zo zie, dan moet ik op de kruising met de A42 even een stukkie naar rechts, volgende afslag nemen en dan door Essen tuffen naar de P10. Dan rij je net langs de 'Umweltzone'.
Via de A52 is voor de noorderlingen behoorlijk om, ik schat zo'n 20-25 km enkele reis. Ben nu aan het dubben wat het meest efficient is, door de stad, of via de A52. Efficient qua tijd natuurlijk.

@IkbenEllen: ik ga gewoon met de GPS, maar dan zit er dus wel kans in dat die me door zo'n zone gaat sturen. Ben geen held in kaartjes lezen en al helemaal niet in het buitenland, dat beloofd }:0

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:30

Oh ik heb zo'n zin, ik ga de laatste dag! *\o/* :):)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:30

Oke dank jullie wel! :D
Ik hoop dat ik wat op de kop kan tikken.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:47

Oké, ik begin echt wanhopig te worden. Niemand in mijn omgeving kan of heeft geld :+.

Dus bij deze, nog mensen die een shopbuddy zoeken voor de eerste zaterdag? :')

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:05

Varekaj schreef:
@IkbenEllen: ik ga gewoon met de GPS, maar dan zit er dus wel kans in dat die me door zo'n zone gaat sturen. Ben geen held in kaartjes lezen en al helemaal niet in het buitenland, dat beloofd }:0

Ja daar kan ik ook niks aan doen :D
Misschien kunnen Bokkers die de dagen ervoor gaan een spoor uitzetten? :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:17

IKbenEllen schreef:
mariekie schreef:

Echt wel, alleen dan meestal wel de oudere collecties. ES te over, dat is een Duits merk ;)

Sorry hoor...... :+