Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers, is overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jua

Re: Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:39

Wat een verhaal zeg, je hebt je handen er vol aan! Hoe ga je het doen wanneer er daadwerkelijk een veulen komt? Want het lijkt me dat mams nog niet voldoende reserve heeft opgebouwd om een kleine te voeden?
Ik las ergens dat iemand dacht aan de rug te zien dat dit paard geen 12 kan zijn? Nou, wanneer er inderdaad reining met haar is gedaan en men is voor ze twee was al gaan rijden en Dan niet rustig aan gedaan heeft maar direct het volle pond genomen heeft. Dan kan een rug er wel zo uitzien bij twaalf helaas.
Hier in Texas heb ik het regelmatig gezien. Heel veel succes met deze lieverd!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:59

Hier nog een stille meelezer. Ik kan niet anders zeggen dan RESPECT. Je ziet haar langzaam maar zeker weer paard worden. Nu maar hopen dat het veulen (als er tenminste echt een veulen in zit) goed gezond op de wereld komt.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:45

Jua schreef:
Wat een verhaal zeg, je hebt je handen er vol aan! Hoe ga je het doen wanneer er daadwerkelijk een veulen komt? Want het lijkt me dat mams nog niet voldoende reserve heeft opgebouwd om een kleine te voeden?
Ik las ergens dat iemand dacht aan de rug te zien dat dit paard geen 12 kan zijn? Nou, wanneer er inderdaad reining met haar is gedaan en men is voor ze twee was al gaan rijden en Dan niet rustig aan gedaan heeft maar direct het volle pond genomen heeft. Dan kan een rug er wel zo uitzien bij twaalf helaas.
Hier in Texas heb ik het regelmatig gezien. Heel veel succes met deze lieverd!

Jua, even het hele topic doorlezen ;) iemand hier herkende het paard van vroeger en daaruit is gebleken dat ze rond de 20 jaar oud moet zijn... :) geen 12 helaas

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:28

Hahaha, "even" zeg je.... Heb al flink proberen in te lezen, maar ben geloof ik hier en daar een bladzijde "vergeten"
Des al niet te min... Succes! Heb zelf een gered paardje rondlopen, zij was 1 toen we haar kochten. En dat was al een hoop werk.
Laatstaan deze dame en een veulen. Ongehoord... Een veel te mager paard van 20 nog een veulen laten krijgen... Ik word daar stil van, doet pijn in het hart...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:02

Jua schreef:
Hahaha, "even" zeg je.... Heb al flink proberen in te lezen, maar ben geloof ik hier en daar een bladzijde "vergeten"
Des al niet te min... Succes! Heb zelf een gered paardje rondlopen, zij was 1 toen we haar kochten. En dat was al een hoop werk.
Laatstaan deze dame en een veulen. Ongehoord... Een veel te mager paard van 20 nog een veulen laten krijgen... Ik word daar stil van, doet pijn in het hart...

Heb je dan wel de foto's gezien van de merrie in haar goede dagen?

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:49

hoe is het nu met de merrie? alweer veranderingen?

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

Nou, ik heb me een breukje gezocht, maar 38 pagina's is een beetje veel om iets te kunnen vinden geloof ik. Dus nee, nog niet gezien hoe madammeke er nu uitziet! Heb je een linkje voor me?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:10

Jua schreef:
Nou, ik heb me een breukje gezocht, maar 38 pagina's is een beetje veel om iets te kunnen vinden geloof ik. Dus nee, nog niet gezien hoe madammeke er nu uitziet! Heb je een linkje voor me?

zie pagina 14 om te zien hoe ze er in 1996 uitzag.

Op pagina 29 staan de meest recente foto's
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 15-06-10 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:14

jeetje, ben wel benieuwd hoe het nu gaat...

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:16

Sjongejonge,
hoezo zou je gek zijn als je zo'n paardje koopt?
Ik vind het geweldig van je, super dat je dit beesie
wilt helpen! Ik wens jou, en haar natuurlijk, heel
veel succes en geluk toe!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:23

ik heb toen ook eens een merrie gekocht die niet verzorgd was, die was wel wat dikker als jou merrie
maar ik kon dit ook niet aanzien, dus heb hem gekocht..

tegenwoordig vang ik ook paarden en ponys op die te mager zijn, waar de mensen dus niet meer voor willen zorgen..
dus als iemand nog een paard pony weet die een goed tehuis kan gebruiken, dan hoor ik het graag.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:10

Die foto's uit 1996 heb ik gemist, ondanks het dat ik dit topic vanaf het begin in de gaten hou.
En ik begrijp dat ze ook in/voor 1996 dus al geen best leven had, gezien ze vertrouwen in mensen ook toen al kwijt was.

Echt echt heel triest dat dit paard dus praktisch in haar hele leven niet goed behandeld is, zelfs zo verwaarloosd wordt op haar oude dag en zelfs nog effe volgepropt wordt met veulens.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:56

als eerste wat goed dat je haar hebt mee genomen om haar een beter leven te geven
ik wou dat er meer mensen op deze wereld bestonden zo als jij petje af hoor
is er al een veulentje geboren bij haar ?

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:10

is er al iets gebeurd? Hoe staat het ervoor met je paardje? Gaat het al wat beter? Heb je misschien wat foto's voor ons?

Zo, met deze vragen ben jij wel even zoet :P

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:18

Jeetje wat spannend allemaal. Vind het zo knap van je dat je al die zielige paarden en nieuwe kans geeft! Waren er maar meer mensen zoals jij!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:27

ik ben ook een stille meelezer
wilde je wel even zeggen dat ik het Super vind wat je nu doet
ik hoop dat het goed mag blijven gaan met haar !

Succes

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:46

Bedankt!! En wowie, mijn ogen rolden er bijna uit toen ik de foto van 96 zag. Dat paard draagt een lang verhaal met zich mee. Sommige mensen zou je echt achter het behang plakken en verhuizen!
Hopelijk mag ze nu Dan eindelijk gewoon lekker paard zijn en op de toekomst vertrouwen! Vanaf nu blijfik trouw meelezen hoor ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:51

als ik eerlijk ben zie ik niet veel verschil in beide foto's
behalve dat haar buik fors dikker is geworden
als ik dat zo zie denk ik dat ze echt wel dragend is.

Voor wanneer zou ze dan uitgerekend zijn?

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:00

ook hier veel respect en bewondering voor je hoor....
ik heb een aantal jaar gelee ook een a welshje opgeknapt en ik zou het zo weer doen als mijn knip het toelaat maarja een rarebier is mij nu al duur genoeg....

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:48

Ik moet ook zeggen dat ik dacht dat dergelijke praktijken in Nederland niet echt veel voorkomen, Nederland is klein en de dierenbescherming is snel gebeld? Maar ALS ik zo dit forum lees, Dan is het dus ook in Nederland nog altijd iets dat regelmatig voorkomt? In Texas zie je het helaas maar al te vaak. Iedere paardenveiling lopen er een aardig aantal paarden op hun laatste lootjes, zelfs zo erg dat ze somas niet gekocht worden omdat ze waarschijnlijk nog een keer in de trailer vervoers worden niet zullen overleven. Over het algemeen is het wel zo dat er op die veiling altijd wel iemand zich over die arme paarden ontfermd zodat ze niet worden opgekocht door een handelaar die ze naar Mexico vervoerd naar de slachter.

Ik moet me aansluiten bij Onley, paardje is in (meen ik) half jaar nog niet veel aangekomen? Maar daar zou eeveulen debet aan zijn. Zoals ze nu is kan ze het voeden van een veulen dus nog niet echt aan lijkt me? ik hoop dat het allemaal goed gaat aflopen! En binnenkort een foto van een gezond en lief veulen te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:17

Jua: TS woont in België.

En Onley: een paard mág ook niet te veel en te snel aankomen. Dat is niet goed voor het lijf, evenmin als snel afvallen.

TS, heb je nou de DA erbij gehad om te checken of het paard dragend is?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:24

Jua, de eerste post is van 16 april, die foto's zijn vast niet lang daarvoor genomen. De tweede serie foto's zijn van 28 mei, ruim 5 weken na de eerste post. Ik zou het niet geslaagd vinden als er dan heel veel verschil in zit, dan krijg je weer andere problemen. Er is al goed verschil te zien naar mijn idee, je wil het er wel "aankijken", maar zo werkt het helaas niet.
In Nederland gebeuren dit soort zaken ook, maar dit geval speelt in België.

TS, al meer nieuws over de dracht en hoe vergaat het de jaarling inmiddels?

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:40

Ikhou het topic zeker weer in de gaten !

hoop dat het allemaal goed komt !

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:56

Ah, ik hadniet goed in de gaten over Welk tijdsbestek het ging. Voor vijf weken is ze inderdaad goed aangekomen en niet te snel. Sorry hoor, zal beter opletten!

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:44

Tjee wat een verhaal, het arme dier :j