Pavo Cup

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Re: Pavo Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:50

stalleke schreef:
Ziet er behoorlijk heftig uit zeg! is ze gevallen of smane omgeklapt?>

Samen gevallen, paard viel uiteindelijk op z'n kont en toen verder om.

Was inderdaad erg heftig!

fokfanaat

Sorriso schreef:
Mijn staleigenares was ook geweest. Vriend van haar deed mee, maar belandde niet bij de 1e 25, omdat hij zijn paard niet opfokte zoals de rest wel deed volgens mijn staleigenares... Best jammer.

das wel een heel goed excuus!

VValar

Elisa2 schreef:
Niet mee eens,Universeel kan net zo lopen als Ucelli met HP erop en andersom.Het maakt echt donders veel uit of je paard door HP gereden word ofniet. United kan een hele hoop,helaas is Edward niet zo goed in jonge paarden rijden..erg zonde.

Universeel mist de afdruk, kracht en houding die een Johson of Uchelli wel van zichzelf bezitten. Zoiets kun je er niet makkelijk eventjes aanrijden.
En United is al zoveel verbeterd tov hengstenkeuring vorig jaar of Zuidbroek. Denk dat je hem gewoon de tijd moet geven. In zijn aanleuning is hij iig al stukken beter dan hij was bij bovengenoemde evenementen.

Antoinette

Sorriso schreef:
Mijn staleigenares was ook geweest. Vriend van haar deed mee, maar belandde niet bij de 1e 25, omdat hij zijn paard niet opfokte zoals de rest wel deed volgens mijn staleigenares... Best jammer.

Of omdat het paard niet goed genoeg was...je weet het niet... Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:54

Nou ziet er wel eng uit zeg die foto,s
Dat is morgen blauwe plekken kijken bij de ruiter!

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:06

Sannah schreef:
Gitta1977 schreef:
United liep wel degelijk mee... Gisteren 78 punten...

En vandaag 77 punten.

United deed goed mee gister vond ik! Normaal vind ik hem 'stout'. Maar op een paar galopsprongen na wanneer het niet moest vond ik hem echt goed!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:09

Sannah schreef:
Gitta1977 schreef:
United liep wel degelijk mee... Gisteren 78 punten...

En vandaag 77 punten.

dankje Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:10

VValar schreef:
Elisa2 schreef:
Niet mee eens,Universeel kan net zo lopen als Ucelli met HP erop en andersom.Het maakt echt donders veel uit of je paard door HP gereden word ofniet. United kan een hele hoop,helaas is Edward niet zo goed in jonge paarden rijden..erg zonde.

Universeel mist de afdruk, kracht en houding die een Johson of Uchelli wel van zichzelf bezitten. Zoiets kun je er niet makkelijk eventjes aanrijden.
En United is al zoveel verbeterd tov hengstenkeuring vorig jaar of Zuidbroek. Denk dat je hem gewoon de tijd moet geven. In zijn aanleuning is hij iig al stukken beter dan hij was bij bovengenoemde evenementen.

mee eens..hij heeft tijd nodig..niet alle paarden krijg je zo hup 123 goed aan het lopen Vork

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:22

Antoinette schreef:
Michelle85 schreef:
Ik hoor net van een vriendin dat Florentien Rootveld heel hard van haar paard is gevallen in de prijsuitreiking! Ze is uiteindelijk vijfde geworden! Super gefeliciteerd!

Klopt, zonde dat deze mooie wedstrijd op deze manier moest eindigen.
Het zag er erg schokkend uit, maar hopelijk valt alles achteraf mee!

Ik heb toevallig een paar foto's van het moment opname. Op de voorgrond is Game Boy nog te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de zekerheid: deze foto's zijn niet om amazone en/of paard af te zeiken. Iets verschrikkelijks wat helaas kan gebeuren bij spannende dingen als prijsuitreikingen, zeker met zeer jonge paarden Bloos

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:24

Antoinette schreef:
Michelle85 schreef:
Ik hoor net van een vriendin dat Florentien Rootveld heel hard van haar paard is gevallen in de prijsuitreiking! Ze is uiteindelijk vijfde geworden! Super gefeliciteerd!

Klopt, zonde dat deze mooie wedstrijd op deze manier moest eindigen.
Het zag er erg schokkend uit, maar hopelijk valt alles achteraf mee!

Ik heb toevallig een paar foto's van het moment opname. Op de voorgrond is Game Boy nog te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de zekerheid: deze foto's zijn niet om amazone en/of paard af te zeiken. Iets verschrikkelijks wat helaas kan gebeuren bij spannende dingen als prijsuitreikingen, zeker met zeer jonge paarden Bloos

er stond 2x .jpg... zien we ze nu wel?

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:30

Ik heb ze altijd gezien hoor. Knipoog
Zeer heftig die foto's zeg!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:00

ik heb ze ook altijd al gezien Knipoog
je zou er maar opzitten...brr..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:05

Ik denk als HP Universeel rijd,dan loopt ie ook na een tijdje zo.Maar goed dat is mijn mening.Het ziet er wel heftig uit die foto's zeg.Inderdaad zonde dat het zo moet eindigen voor haar.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:09

Heb Universeel onder Johan Hamminga zien lopen met de hengstenshow van Post begin dit jaar, daar liep ie echt stukken beter dan wat ie hier liet zien... Het paard heeft echt wel potentie, zeker als sportpaard, maar mist naar mijn mening nog steeds de juiste amazone/ruiter, hoewel hij wel netjes werd voorgesteld door Josien...
De beweging zit er wel in maar werd er door zijn vorige amazone niet uitgereden omdat ze hem te strak hield, bij ontspanning kwam de beweging direct en onder Hamminga liep ie echt super... Hoop dat ze de juiste persoon nog eens voor hem vinden. ik blijf hem leuk vinden, zelfs als schimmel... Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:37

Ik vond Universeel ook een zeer aansprekend dier en vond dat hij juist fijn voorgesteld wordt.
Ik ben ervan geschrokken zoveel ruk-en plukwerk ik gisteren gezien heb.
Verder vond ik Santano echt top en bij de vijfjarigen was ik persoonlijk weg van Uphill.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:04

Ik was woensdag nog even blijven kijken.. en zei toen Ucelli vind ik de beste!!! hahaha Nou en gewonnen! Wat een fijn paard.. loopt heerlijk los door zijn lijf, echt een tijger!! Vingers aflikken Vingers aflikken Ik vind het wel een vrouwen paard.. Vond Hans iets te groot voor hem.
Het viel mij wel erg op dat er veeeeeeel amateur ruiters/amazones waren.. Jeetje, wat werden sommige paarden slecht voorgesteld!!! Dan dacht ik ohhh best een leuk paard en je zag er helemaal niks van door dat gebuts en gekluts en gepluk! Ik vond dat broere Ufo er wel bij had mogen zitten met overrijden.. Kirsten stelde hem ook super voor! Ook een leuk paard!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:23

Wie heeft Unique (Escudo I x Voltaire) met Claudia Plaisier gezien? Ik ben benieuwd wat jullie van dit paarden vinden/vonden?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:41

weet er eigenlijk iemand wat de winnaar van de 4jarige in veghel heeft gedaan..en vos..kon leuk lopen maar de ruiter kon niet rijden..de hele tijd met haar hande te plukke enzo..

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:01

milou123 schreef:
weet er eigenlijk iemand wat de winnaar van de 4jarige in veghel heeft gedaan..en vos..kon leuk lopen maar de ruiter kon niet rijden..de hele tijd met haar hande te plukke enzo..

17de in de halve finale met 75 punten

En 19de in de finale met 70 punten, maakt samen 145 punten (hoofdstelnummer 605)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:57

dankje.. Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:02

Samsam schreef:
Sorriso schreef:

das wel een heel goed excuus!

Haha zo zei zij het, heb het zelf niet gezien, maar ze heeft er wel verstand van... Zeker wel!

smickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:18

Lynne81 schreef:
Suzanne F. schreef:
Heeft Lynne niet meegedaan met Uranium?

Ja, ik had wel meegedaan!! Hij liep erg fijn! Alleen zeiden ze dat ze ook erg rekening hadden gehouden met de uitslagen van de voorselecties!!! LEKKER! Daar had ik niet zoveel punten. Johan Hamminga vond dat ik weer veeeeelste weinig punten had gekregen! En zo waren er nog een paar.. Ik had 70,5. Viel tegen. Weet niet wat er op mijn lijst stond, ben om 4 uur weggegaan. Ik had liever Jespers, Hamoen of Retera gehad.. Weer pech voor mij.. Maar ik ga wel door naar de Hippiade! Haha! Daar moet ik ook boven de 65% rijden en dan kan ik volgend jaar weer meedoen voor de WK selecties.

Hoe zit het nou precies met de WK-selecties? Wanneer wordt je daarvoor uitgenodigd? Ik heb het opgezocht op de site van het KWPN en daar staat dat de beste 25 combinaties (vier-en vijfjarigen) hiervoor worden uitgenodigd. Betekent dit 25 vierjarigen én 25 vijfjarigen, of 25 combinaties in totaal...
Verdi is namelijk 22e geworden bij de vierjarigen, dus ik ben erg benieuwd...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:31

ff abo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:34

estherL schreef:
Ik ben vandaag ook geweest heb genoten van al die super dieren ! Mijn trainster was 9de geworden bij de 4 jarige

die van ons ook *LOL*

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:56

Is niemand gisteren iets opgevallen over de omroeper van de paardenwissel? Zijn vertalingen waren af en toe echt bedroevend.

Heather: ,,The horse showed a lot of obedience.''
Omroeper: ,,Het is een erg gezond paard.''

Owwww...... Huilen Huilen Huilen Huilen
Echt pijnlijk was het af en toe.

En zij na ieder paard maar hele interessante rijtechnische dingen uitleggen - over hoe haar halve ophoudingen wel/niet doorkwamen, hoe het paard mooi op lengte in het front bleef, etc - en hij alles maar compleet missen en er helemaal zijn eigen verhaal van maken.....

Goed, dat je 'in the heat of the moment' wellicht iets mist in je vertaling, dat kan ik wel begrijpen. Maar dit was gênant.

Overigens vind ik ook wel een beetje dat er sprake is van testruiterdevaluatie. Zo'n Heather Blitz (wie?) kan best een leuk stukje sturen, maar waar zijn de grote namen van weleer om de paarden uit te proberen?