Eper paardenvierdaagse 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:47

Ik weet wie je bedoelt. Was vrij aan het begin van de route. Ik weet alleen ook niet wie dat was :+
Die man & vrouw met de kaartjes vind ik ook te duur voor een download.. terwijl het volgens mij van mij en mijn paard best een leuke foto geworden is.

Ik heb jou dan net gemist Annike. Ik startte pas om kwart over 4 haha.

Ik vond het een heerlijke rit vandaag! Op naar morgen *D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:52

Ik heb maar een linkje aangemaakt, het is al weer laat geworden dus ga morgenvroeg verder bewerken. Dan ga ik ook de horseboard foto's erop zetten. :)

https://www.oypo.nl/marlindemeijer

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:02

Wat een heerlijke dag vandaag. Otti heeft zich prima gedragen. Mag niet klagen.

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:05

Ik zit alweer uren te zoeken naar een gaatjestang 8)7 was vandaag heerlijk weer
Hoop dat t morgen weer net zo is

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:21

Ik heb mijn paard nog nooit zo onwijs druk gezien.. begon al met flink steigeren net na de start dat ik dacht dat we achterover gingen zo hoog. Waarom geen idee. Denk dat hij niet wist wat hem overkwam met zoveel paarden/aanspanningen.
maar ondanks alles onwijs fijne rit gehad.

Nog meer ruiters last gehad van asociale menners die geen (voldoende) tempo minderen?
Ik ben wel 10x minstens af gestapt om mijn paard niet te laten flippen omdat ze met gangetje racen voorbij kwamen wat hij echt niet trok. Ook geen vaart minderen met een flippend paard midden op het pad en wanneer rijmaatje gebaarde rustiger te doen. Zelfs niet na afstappen van ruiter en nog flippend en draaiend paard.
Normaal is mijn paard de rust zelve en trekt hij zich nergens iets van aan, had dit dan ook niet verwacht van hem. Heb geen moment het gevoel gehad hen écht kwijt te zijn, maar voelde (vooral met hard achterop komende menners) wel of dat elk moment kon gebeuren, vandaar de keus af te stappen en bevestiging vanaf de grond te geven dat het ok is.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:25

Die man was hoogstwaarschijnlijk Jos Karouw van picturelifestyle

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:26

Jaa ! Heb die van mij ook nog nooit zo druk mee gemaakt ( zal echt wel komen door de drukte )
En ja van sommige menners hadden wij ook last die ons met een vrij hoog tempo in gingen halen waardoor mijn paard zo druk werd
Met elke groep die voorbij kwam moest ik haar met moeite bij mij houden aangezien ze keihard mee wilde rennen
Normaal doet ze dit niet
Hoop dat t morgen beter gaat
Desondanks fijne rit gehad

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:28

Drukke paarden herken ik wel van Epe... mijn haflinge, meest relaxte dier ooit, veranderde in Epe echt naar Dracula... Een van de redenen om Epe nooit meer te rijden :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:59

Het was vandaag een super leuke gezellige dag met leuke mensen en hele leuke paarden. Stuk voor stuk ontzettend lief. Op naar morgen met weer een dag onder stekende beestjes

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 05:18

Nou inderdaad sommige, ik zou eigenlijk willen zeggen , veel menners die kunnen er inderdaad wat van!

Troy was gister ook machtig druk, doen we normaal zo'n 3,5 a 4 uur over 20 kilometer(wij zijn vaak van de relaxte ritjes) gister deden we er nog net geen 3 uur over hahahaha

En dat kwam inderdaad vaak door voorbij spurtende menners ,Troy wilde er dan heel graag achteraan. hoorde het ook veel om ons heen.Misschien toch weer aangeven bij organisatie. Misschien ruiters en menners apart laten starten of zo, zou zo ook geen oplossing weten. Er was 1 span nou die spande de kroon, de menner sjeesde echt in uitgestrekte draf voorbij, je hebt dan echt geen tijd of benul om het startnummer te noteren

Maar de rit was weer fantastisch en gezellig!

Straks de 30 kilometer, wie rijden nog meer 30 kilometer??
Laatst bijgewerkt door Hubbels op 13-06-18 05:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 05:19

Flowq schreef:
Die man was hoogstwaarschijnlijk Jos Karouw van picturelifestyle

Ja je hebt gelijk, er staan alleen nog maar 2 foto's op zijn site van gister, dus we wachten nog even af

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:51

S_imonee schreef:
Ik weet wie je bedoelt. Was vrij aan het begin van de route. Ik weet alleen ook niet wie dat was :+
Die man & vrouw met de kaartjes vind ik ook te duur voor een download.. terwijl het volgens mij van mij en mijn paard best een leuke foto geworden is.

Ik heb jou dan net gemist Annike. Ik startte pas om kwart over 4 haha.

Ik vond het een heerlijke rit vandaag! Op naar morgen *D

Ah jammer, ik sta morgen waarschijnlijk ook langs de route :) waarschijnlijk in de buurt van de tongerense heide :)
Vrijdag fotografeer ik ook bij de intocht, ik sta vaak bij de kruising bij Sint jorisweg en dat is zo’n V splitsing :)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:30

Eens mbt de aanspanningen. Zelf rijd ik met een shetlander voor een HCA, maar ook ik ben meermaals voorbij gereden door grote aanspanningen die niet even de moeite nemen hun mond open te doen, noch vaart te minderen. Of hard aan komen rijden op een pad waar ze er verder niet goed langs kunnen. Echt jammer!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:35

Gisteren heerlijk gereden! Wel veel steen na de pauze.
Hier niet echt last gehad van inhalende menners. Wel ruiters die hard achterop gegallopeerd kwamen en de paarden niet echt terug kregen.

Zin in vandaag de 30km :D

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:40

Ik vind het dit jaar juist rustiger qua aanspanningen en hoe ze inhalen. Misschien is dat omdat m'n paard ze nu een beetje kent al. En het scheelt ook dat er weinig asfalt was waar we over moesten. De eerste keer Eper was de eerste keer aanspanning tegenkomen op asfalt en meteen een vierspan hoog in het bloed staande tuigers met een menner die nergens rekening mee hield, waardoor ik bijna met paard en al achterover was gevallen. Menner lachte en gaf nog wat gas bij -O-

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:55

MyChoice schreef:
Ik vind het dit jaar juist rustiger qua aanspanningen en hoe ze inhalen. Misschien is dat omdat m'n paard ze nu een beetje kent al. En het scheelt ook dat er weinig asfalt was waar we over moesten. De eerste keer Eper was de eerste keer aanspanning tegenkomen op asfalt en meteen een vierspan hoog in het bloed staande tuigers met een menner die nergens rekening mee hield, waardoor ik bijna met paard en al achterover was gevallen. Menner lachte en gaf nog wat gas bij -O-

Denk dat ik weet wie dat was, eikel eerste klas, noem geen namen :D
Houdt inderdaad met helemaal niemand rekening die man.Er is al vaker over de man geklaagd, maar schijnbaar wordt daar ook niks mee gedaan!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:18

Vervelend zeg dat er menners zijn die zich zo aso gedragen! Hopelijk doen ze wat als de organisatie ze aanspreekt. :n

Ik ben gisteravond door mijn rug gegaan, dus als jullie een fotograaf met een geel hesje zien die zich beweegt als een plank. En daar moeilijk bij kijkt... It's me. _O-

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:45

KarinLF schreef:
MyChoice schreef:

Denk dat ik weet wie dat was, eikel eerste klas, noem geen namen :D
Houdt inderdaad met helemaal niemand rekening die man.Er is al vaker over de man geklaagd, maar schijnbaar wordt daar ook niks mee gedaan!

Kwam hem gisteren weer tegen, hoorde van andere mensen al dat hij weer gezeik had gehad. Zo een moeten ze er gewoon uit gooien.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:15

Als je het startnummer van die man hebt en het aangeeft bij de organisatie dan kunnen ze er toch wat mee? Ik heb zelf ook een soortgelijk akkefietje meegemaakt en heb het op de pleisterplaats gemeld. De man had geen nr op de kar dus ben ik met iemand vd organisatie naar zijn kar gelopen. Man kreeg allereerst op de kop dat ie geen nr had (had gewoon geen zin gehad om op te hangen maar had het in zn tas) Daarna werd ie aangesproken op zn gedrag naar mij en gingen ze het s avonds in het overleg bespreken en zou hij dan horen of hij de vlgde morgen wel of niet mocht starten. Uitslag heb ik overigens niet gehoord, maar ik denk toch dat die man wel is gaan nadenken.
Verder vond ik het vandaag een superleuke rit, heel relaxed <3

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:51

Was gisteren.hele leuke rit
Echt heel mooi na pauze wel veel. Steentjes ik ga vandaag 30 rijden

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:52

Ik ben het ook wel eens wbt sommige menners :j
Ze waren heel verschillend. De één vliegt er in gestrekte draf langs zonder een woord te zeggen de ander vraagt of ze erlangs mogen en houden rekening en alles daar tussenin...…… Sommige ruiters kunnen er trouwens ook wat van. Maargoed dit is een dingetje wat ieder jaar terug komt en ik denk ook niet dat je dat echt kunt veranderen. Ik probeer gewoon maar zoveel mogelijk aan de kant te gaan voor de aso's :D

Ben benieuwd naar de rit van vandaag. Wij doen de verkorte route aangezien we natuurlijk te voet zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:59

Heb nog even rond de 60 foto's toegevoegd dus heb me niet verveeld vanmorgen. :')

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:07

Heel veel plezier vandaag allemaal. Duimen voor dat de steekbeestjes wegblijven en er een mooie relaxte rit neergezet wordt,

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:39

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:52

L_Rivaldo schreef:
bzquinto schreef:
Net even bij de paardjes geweest, staan daar op t weiland bij t terrein
Leuke paardjes staan er tussen o.a een knappe gra fjord die ik zag staan <3

Wij staan daar ook althans mn pony ik heb een vosbonte shetlander mee. Welke is van jou?

Ik kon geen gra fjord vinden, bedoel je niet de konik in de wei bij mijn shet?