Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:27

Dan ga ik het denk ik maar gwn doen! Ben heel benieuwd hoe het zal zijn maar de verhalen klinken altijd goed!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:52

Bij twijfel: gaan.

Meestal is het spreekwoord andersom maar dat geld niet voor de Equitana. Je word echt niet teleurgesteld.

zorro

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:22

En al koop je niks, je kijkt je sowieso je ogen uit wat er allemaal is (en rondloopt!) Alleen dat is al de moeite waard. Het is gewoon een heel leuk dagje weg!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:24

Bagheera_206 schreef:
Ben je die stand vorige keer niet tegen gekomen op Equitana Outdoor of was die stand er toen niet?

Nee voor zover ik me kan herinneren niet haha. Dat was toen zo onwijs chaotisch met die standjes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:27

Ga ook weer voer samples verzamelen. Snoepjes geef ik vaak uiteindelijk weg aan stalgenoten. Doe met 1 zak snoepjes al een ruim jaar. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:32

Cowgirl schreef:
Bij twijfel: gaan.

Meestal is het spreekwoord andersom maar dat geld niet voor de Equitana. Je word echt niet teleurgesteld.

precies, al zijn de shows van waardeloze kwaliteit gemiddeld genomen en ga ik er zeker geen bekijken. maar ze hebben echt veel standjes en dat is gewoon leuk. Je kunt soms ook van die paardensimulators proberen e.d. en dat is iets wat ik graag doe.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:54

Equitana is gewoon een ontzettend leuk dagje uit. :j

Ik ga al zoveel jaren en altijd met mijn man die eigenlijk alleen gaat voor de hoefsmederij spullen.
Die weten we dan ook feiloos te vinden ondertussen.
Ik struin altijd de westernhal door maar zelden dat daar koopjes zijn dus het is meer snuiven aan alle leuke spulletjes.

En dan gewoon de beurs over, vakantie ideetjes op doen, en vergapen aan van alles en nog wat al is er iedere 2 jaar wel veel hetzelfde.

Dit jaar gaat er een vriendin mee die nog nooit is geweest, dat zal wel lachen zijn :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:21

Geweldig om alle lijstjes te lezen :D. Krijg je toch helemaal zin haha!

En zoals gezegd werd, het is echt de moeite waard. Het is zo groot en je kijkt je inderdaad de ogen uit!

Ik ga tot nu toe voor rijbroeken, mocht ik een mooie cap voor training tegenkomen wat leuk geprijsd is wellicht dat ik dat dan ook koop. Voor de rest laat ik me verassen dit keer :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:31

Ik hoorde laatst trouwens iemand die was er een jaar of 10 geleden geweest en die vond het tegenvallen (goedkope oude rommel). Eerste negatieve reactie ooit gehoord... Maar misschien hier iemand die weet wat er de afgelopen jaren is veranderd?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:32

Afbeelding
Ik heb dit hoofdstel de vorige keer gekocht voor 50 euro. Wordt veel gebruikt en is nog in perfecte staat. Western koopjes zijn er wel maar daarvoor moet je heel goed zoeken. Volgens mij zat dit standje niet in de westernhal maar ergens boven in een gang.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:38

Sorry Naskapower maar bij de kerstsale bij Arthur koop je die voor de helft en dan een degelijkere leerdikte dus dat is echt geen koopje geweest.

Je moet gewoon goed te prijzen weten en je niet gek laten maken.
Vaak is het inderdaad zo dat juist in andere hallen bij kraampjes de koopjes zijn.
Zo heb ik ook mooie dekens gekocht in de hal van de trailers, was een grote maat maar laat mijn paard die nu net nodig hebben en kleur interesseert mij niet zoveel.( was bordeau rood)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:48

Janine1990 schreef:
Ik hoorde laatst trouwens iemand die was er een jaar of 10 geleden geweest en die vond het tegenvallen (goedkope oude rommel). Eerste negatieve reactie ooit gehoord... Maar misschien hier iemand die weet wat er de afgelopen jaren is veranderd?

HEt is je instelling. Ja, ik vond het de eerste keer ook tegenvallen. Shows zijn echt niveau nul over het algemeen. Gewoon alsof jij je kunstje mag tonen om de boel maar gevuld te krijgen. Dus ga je daar voor, dan is het niets nee.
Dan zijn er ook echt winkels die hun oude meuk kwijt willen. Ja klopt. Die standjes negeer je toch gewoon als je het niets vindt?
Druk, ja, helaas wel, dus je moet soms 'proppen'. Eten is zout, vies en te duur. Absoluut waar.
En sommige dingen zijn geen echte koopjes, ook absoluut waar.
Als je er zo instaat zal het tegenvallen.

De shows in de hallen mogen ze van mij schrappen, ik ga er nog geen minuut naar toe. De trailerhal sla ik ook over. Alles met kunst ook, ik heb er niets mee.
Maar ik ga gewoon lekker ongegeneerd overal aanzitten, dat kan en mag op zo'n beurs. Op dure zadels zitten, alles voelen, gratis dingen bietsen. Daar betaal je entree voor en dus mag je dit doen.
heb je niets nodig, ja, dan kun je met de hand op de knip rondlopen en ja, dan heb je alle hallen in 2 uur gehad. Dit heb ik ook een keer gedaan en toen viel het inderdaad enorm tegen. Echt, alle hallen zijn dan in 2 uur door te lopen, elk paadje, je staat niet echt ergens bij stil.
Maar denk je van ik ga niets kopen , maar wel nieuwe ideeetjes opdoen en lekker overal voelen en kijken, ja, dan kan het heel leuk zijn. Het is dus ook maar net wat je er van maakt. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:44

Janine1990 schreef:

De veel-van-weinig-stands hebben niet altijd het modernste spul, maar dat is ook niet hun doelgroep.
Als je daarvoor gaat, kun je veel goedkoper bij de hypodrama naar het tentenkamp gaan, scheelt je reiskosten en entree.

Maar is meer dan genoeg spul wat je in NL en België niet eens in de winkels vindt, aan fatsoenlijke prijzen en erg inspirerend.
Ga je enkel op koopjesjacht, dan zul je inderdaad wat teleur gesteld worden; die zijn er niet zoveel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:54

Ben ook vooral erg benieuwd naar dingen die we in Nederland eigenlijk niet of nauwelijks zien!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:55

Het is inderdaad een onwijs leuk dagje uit, je weet even niet waar je het moet zoeken maar komt zo onwijs veel leuk spul tegen... en voor leuk spul betaal je inderdaad niet altijd €10 per dekje. Als ik tegen kom wat op mn lijstje staat en is heeft een leuke prijs dan gaat t mee naar Apeldoorn maar anders blijft t liggen... HH en Waldhausen ligt wat dat betreft altijd goed op t paard dus daar trek ik al beetje voordeel mee. Heb er iig onwijs veel zin in :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:22

germie schreef:
HEt is je instelling. Ja, ik vond het de eerste keer ook tegenvallen. Shows zijn echt niveau nul over het algemeen. Gewoon alsof jij je kunstje mag tonen om de boel maar gevuld te krijgen. Dus ga je daar voor, dan is het niets nee.
Dan zijn er ook echt winkels die hun oude meuk kwijt willen. Ja klopt. Die standjes negeer je toch gewoon als je het niets vindt?
Druk, ja, helaas wel, dus je moet soms 'proppen'. Eten is zout, vies en te duur. Absoluut waar.
En sommige dingen zijn geen echte koopjes, ook absoluut waar.
Als je er zo instaat zal het tegenvallen.

De shows in de hallen mogen ze van mij schrappen, ik ga er nog geen minuut naar toe. De trailerhal sla ik ook over. Alles met kunst ook, ik heb er niets mee.
Maar ik ga gewoon lekker ongegeneerd overal aanzitten, dat kan en mag op zo'n beurs. Op dure zadels zitten, alles voelen, gratis dingen bietsen. Daar betaal je entree voor en dus mag je dit doen.
heb je niets nodig, ja, dan kun je met de hand op de knip rondlopen en ja, dan heb je alle hallen in 2 uur gehad. Dit heb ik ook een keer gedaan en toen viel het inderdaad enorm tegen. Echt, alle hallen zijn dan in 2 uur door te lopen, elk paadje, je staat niet echt ergens bij stil.
Maar denk je van ik ga niets kopen , maar wel nieuwe ideeetjes opdoen en lekker overal voelen en kijken, ja, dan kan het heel leuk zijn. Het is dus ook maar net wat je er van maakt. ;)

Nouja, als ik jouw bericht zo lees, is dat niet eens wat ze bedoelt. Ze vond echt dat er alleen maar oude rommel lag. Shows heb ik haar niet over gehoord, is ook niet waar ik voor heen ga. Aangezien we op de NH dag gaan.

Zoals jij het schrijft is er voor ieders wat wils, en van haar begreep ik echt anders. Misschien dat het destijds nog niet zo groots was als nu.

Ik hoop stiekem dat er een tentje staat met wraps. Was in november op een concours in Oldenburg waar ze dat hadden. Zoo jammer dat na onze show die tent dicht was... Het zag er goddelijk uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:23

ikke schreef:
Janine1990 schreef:

De veel-van-weinig-stands hebben niet altijd het modernste spul, maar dat is ook niet hun doelgroep.
Als je daarvoor gaat, kun je veel goedkoper bij de hypodrama naar het tentenkamp gaan, scheelt je reiskosten en entree.

Maar is meer dan genoeg spul wat je in NL en België niet eens in de winkels vindt, aan fatsoenlijke prijzen en erg inspirerend.
Ga je enkel op koopjesjacht, dan zul je inderdaad wat teleur gesteld worden; die zijn er niet zoveel.

Scheelt dat ik daar niet voor ga _O-
Maar kan ik zo'n cap bemachtigen voor dat leuke prijsje dat hier genoemd werd... Graag! En zo nog wat meer dingetjes... Maar is er niets voor mij, dan kom ik bij de vrachtwagens kwijlen :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:07

Janine, is die niet naar Equitana Outdoor geweest? Dat is een stuk kleiner in elk geval en dat vond ik minder leuk. Niet dat het helemaal niets was, maar daar hoef ik niet direct nog een keer heen.

Germie, het is maar net wat je wil, ik vind een aantal "shows" juist wel heel leuk. En diverse lezingen ook.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 18:35

Vorig jaar ook voor het eerst naar de Outdoor geweest. Was in ieder geval meer IJslander. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:59

het is maar goed dat er weinig ijslander is, heb toch niks nodig :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:12

Janine1990 schreef:

Scheelt dat ik daar niet voor ga _O-
Maar kan ik zo'n cap bemachtigen voor dat leuke prijsje dat hier genoemd werd... Graag! En zo nog wat meer dingetjes... Maar is er niets voor mij, dan kom ik bij de vrachtwagens kwijlen :')[/quote]
Die vrachtwagens werken niet zelden op mijn lachspieren omdat er volstrekt onpraktische oplossingen ingebouwd zijn.

Die Wraps zullen er best zijn; er is veel keuze aan eten met behoorlijke kwaliteit en niet zo achterlijk duur als wat ze in NL durven vragen.

Ik kom al vanaf midden jaren 90 op de Equitana en die is altijd zo groot geweest. Alleen de kelder is niet elke keer in gebruik.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 19:18

Alja schreef:
het is maar goed dat er weinig ijslander is, heb toch niks nodig :+

In ieder geval even overalls passen. :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:25

Ik heb alvast nagedacht voor een lijstje:
- hoge engelse neusriem zonder sperriem
- dunne uitrijdeken
- extra lange springteugels, liefst met clipjes
- cap

En een optioneel lijstje :')
- mooie lange dressuurzweep
- goedkope rijbroek (al zal dat lastig worden zonder passen, ik haat passen als het druk is)
- leuk dekje/setje

Ik zal in ieder geval vooraf de maten opnemen van alles.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:05

Dat heb ik nou ook. Ik kan ook wel een rijbroek gebruiken maar zie zo op tegen het passen ginder -O-

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:07

Bij mij staat 24 maart vast. Ik ga met een vriendin die kant op met de auto vanuit Friesland.