Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:41

De eerste dag heb ik de jury erop gewezen.. Die reageerde niet echt enthousiast, wou ook niet direct betweterig overkomen, dus daarna maar niet meer gezegd als ik het zag bij het aanmelden..
Ik zal het nog wel even doorgeven aan de organisatie.. Had aan het begin ook niet verwacht dat het zo vaak zou voorkomen :P
Stickertjes in de juryhokjes met 'jury' op de een en 'schrijver' aan de andere kant :+ haha.

Is het andere deelnemers ook opgevallen?

marjan19

Re: Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:53

Ik lees vooral heel veel mee hier, maar ik reed gisteren en vandaag in ring 3, maar het is mij niet opgevallen.. Nu had ik ook mijn handen vol aan mijn paard dus daar kan het ook aan liggen :+

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:35

Ik vond het zzl ook niet echt denderend
Waren een paar dat ik dacht van ja deze doen het goed.
Maar heb er 1 gezien nou Sorry dit was echt slecht. En snap ook niet hoe zij ooit in het zzl terecht is gekomen.
Maar vandaag wel een paar leuke paarden gezien.
En kregen van iemand nog 4 vip kaarten dus was wel even fijn om lekker wat te eten.

Iedereen die morgen moet starten succes.
Ik ga morggen er nog 1 keer heen kijken na de finale

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 07:22

S_en_z: wat jammer, ik moest ook zo ongeveer tegelijk met dat kleine schimmeltje gisteren! Leuk ding, hij loopt al de hele week stoer geluidjes te maken tegen mijn paard als we langs elkaar heen rijden :P

Zag iets voorbij komen over mij, ik had inderdaad prijs. Was 6e met 206 en bij bertie 196. Maar wat voor mij gisteren veel belangrijker was is dat ik gisteren door de hulp van de instructeur gevoeld heb waar het de voorgaande dag fout is gegaan bij mij. Ik kon het nog niet totaal omgooien maar er wel redelijk aan rijden. In beide proeven geen gigantisch grote fouten gereden dus ik was voor dat moment erg blij. En ik had hem bij bertie in de proef nog lekker aan het lopen in de galop ook :) in het draf gedeelte valt mijn winst te halen, we gaan ermee aan het werk!

Bertie: ik ga je uitleg nog lezen, maar nu eerst mijn paard voeren! Ten allen tijde vroeg. ookal was het gisteren echt heeeeeeeel gezellig, oeps!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:22

Leuk om te zien wie er achter de naam bertie schuilt! :j

Zo richting Almelo om te kijken.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:52

Iedereen nog veel succes! Ik mag om 13:37 in ring 2 :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:19

Succes finalisten!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 10:40

Ja succes!!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:06

Succes!!!

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:09

Tico dan heb ik jou in de ring gehad
Was jij dat met die valk?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:46

Esprit4 schreef:
Tico dan heb ik jou in de ring gehad
Was jij dat met die valk?

Klopt.. Ik heb helaas af moeten groeten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:59

Wat jammer, waarom moest je af groeten?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:31

Hij was zo onwijs bang van de andere paarden. In de ring kwam ik een aantal x een ander paard tegen en schoot een paar keer weg. En voelde hem zo veel spanning opbouwen dat ik het voor hem eerlijker vond om af te groeten. Anders zou hij nog banger worden en dat is het me gewoon niet waard. Jammer want de punten die gegeven waren, waren wel goed. Achja, lekker naar huis en de wei op! :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:22

Jammer, maar wel een heel dappere keuze!

Vanmiddag nog even naar het laatste deel van de finale van de Z2 gekeken. Gelukkig was de beste ook de laatste, wat een geweldig paard blijft die Rocky toch!
Ik zag net de uitslagen, maar jeetje wat een verschillen in punten weer bij dezelfde proef. Zelfs één met 24 punten verschil. Dan weet je toch ook niet meer hoe je rijden moet -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:57

Ik ben weer terug in Den Haag :D
Was er van woensdag avond tm zaterdag avond om te groomen.

Vriendin van me was met haar jonge beestje 3e geeindigd van de 94 deelnemers in de B en mocht finale rijden. Echt heel erg gaaf, vooral omdat het betreffende paard echt geen makkelijke is :D
Helaas liet die dat in de finale zien en eindigde ze onderaan. Maar alsnog een hele knappe prestatie van het duo.
Ook een combi in het L2, 12 jarige meid op een fries, zijn nog niet zo lang een combinatie. Zij mocht ook finale rijden. Ook erg trots op haar... zeker op haar leeftijd. :D

Ik vond het zelf wel appart, voor het eerst in zes jaar zonder paard op de ARD, mistte het wel :')

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:26

Casca schreef:
De eerste dag heb ik de jury erop gewezen.. Die reageerde niet echt enthousiast, wou ook niet direct betweterig overkomen, dus daarna maar niet meer gezegd als ik het zag bij het aanmelden..
Ik zal het nog wel even doorgeven aan de organisatie.. Had aan het begin ook niet verwacht dat het zo vaak zou voorkomen :P
Stickertjes in de juryhokjes met 'jury' op de een en 'schrijver' aan de andere kant :+ haha.

Is het andere deelnemers ook opgevallen?

Had het maar gezegd! Ik zou je omhelsd hebben. <3
Zó jammer dat niemand me erop opmerkzaam maakte.

Jammer dat jij zo'n beroerde ervaring had.
Tóch blijven melden, zoiets! *\o/*

Toen ik het juryhokje in kwam stonden de letters 'A' van mijn ring en de A-C letters van de ring ertegen over op één lijn.
Daarom ging ik aan de rechterkant zitten.

Ik had moeten kijken waar de C van mijn ring was, dat heb ik niet gedaan. Slordig van mijn kant, iets dat eigenlijk helemaal niet bij mij past.
Ik heb ervan geleerd.

Ik baal ervan dat ik erdoor soms aftrek heb gegeven.

Aan de andere kant .. veel winstpunten, in mijn ring! Niet omdat ik ze gééf, maar omdat de ruiters goed reden! :)

dank je wel voor het melden! :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:12

klumpertje schreef:
S_en_z: wat jammer, ik moest ook zo ongeveer tegelijk met dat kleine schimmeltje gisteren! Leuk ding, hij loopt al de hele week stoer geluidjes te maken tegen mijn paard als we langs elkaar heen rijden :P

Zag iets voorbij komen over mij, ik had inderdaad prijs. Was 6e met 206 en bij bertie 196. Maar wat voor mij gisteren veel belangrijker was is dat ik gisteren door de hulp van de instructeur gevoeld heb waar het de voorgaande dag fout is gegaan bij mij. Ik kon het nog niet totaal omgooien maar er wel redelijk aan rijden. In beide proeven geen gigantisch grote fouten gereden dus ik was voor dat moment erg blij. En ik had hem bij bertie in de proef nog lekker aan het lopen in de galop ook :) in het draf gedeelte valt mijn winst te halen, we gaan ermee aan het werk!

Bertie: ik ga je uitleg nog lezen, maar nu eerst mijn paard voeren! Ten allen tijde vroeg. ook al was het gisteren echt heeeeeeeel gezellig, oeps!

Hoi Klumpertje,
ik had je gisteren in de tent nog wel even van opzij gezien. Zat toen 1-op-1 nog na te praten met S_en_Z.
Zij was om 7:00 uit Utrecht vertrokken om bij mij te schrijven. Tijdens het schrijven is niet veel tijd om na te praten over het jureren, vandaar dat we naderhand nog even de tijd namen. :)

Jammer dat ik je daarna niet meer gezien heb.

Had graag het protocol nog even met je willen doornemen! :j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:15

Martine schreef:
Leuk om te zien wie er achter de naam bertie schuilt! :j

gewoon een tuttekop. _O- _O-

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:27

Nou tico je hebt een ontzettend gaaf paard begon ook goed jammer dat hij zo bang werd jury zag het ook en vond het zonde maar een verstandige keus

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:30

x_tico schreef:
Hij was zo onwijs bang van de andere paarden. In de ring kwam ik een aantal x een ander paard tegen en schoot een paar keer weg. En voelde hem zo veel spanning opbouwen dat ik het voor hem eerlijker vond om af te groeten. Anders zou hij nog banger worden en dat is het me gewoon niet waard. Jammer want de punten die gegeven waren, waren wel goed. Achja, lekker naar huis en de wei op! :)

Oh, wat jammer.
Ehh .. nou moet ik heel diep nadenken over wat ik ga zeggen..

Ik heb ook gezien dat je paard (pony) een keer schrok.
Ik heb dat in de beoordeling niet meegenomen.

Waarom niet?

Omdat ik zag hoe je ermee om ging.
Je bleef ríjden. Dressuurmatig rijden. Voor mij gaat het daar om. Het dressuurmatig blijven rijden.
Dan mogen er best verstoringen zijn. Zolang ze maar dressuurmatig worden opgepakt.

Wat jammer dat je op dit moment zo focust op dat 'probleem', terwijl je je ook zou kunnen focussen op 'fijn rijden'. Fijn-rijden-met-verstoringen kan nog steeds FIJN RIJDEN zijn. :):)

Hoe je er mee omgaat kan het verschil maken: http://bertieprinsen.nl/content/44-een-2-en-8

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:31

Esprit4 schreef:
Nou tico je hebt een ontzettend gaaf paard begon ook goed jammer dat hij zo bang werd jury zag het ook en vond het zonde maar een verstandige keus

Lief!! Hij is nog maar een pony'tje hoor haha. Het begon ook best wel fijn maar ik voelde op een gegeven moment dat hij steeds meer spanning kreeg die ik niet af kon laten vloeien.. Erg zonde, vond ik zelf ook! Maarja.. Hij staat nu lekker buiten, even relaxen :)!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:33

bertie schreef:
x_tico schreef:

Oh, wat jammer.
Ehh .. nou moet ik heel diep nadenken over wat ik ga zeggen..

Ik heb ook gezien dat je paard (pony) een keer schrok.
Ik heb dat in de beoordeling niet meegenomen.

Waarom niet?

Omdat ik zag hoe je ermee om ging.
Je bleef ríjden. Dressuurmatig rijden. Voor mij gaat het daar om. Het dressuurmatig blijven rijden.
Dan mogen er best verstoringen zijn. Zolang ze maar dressuurmatig worden opgepakt.

Wat jammer dat je op dit moment zo focust op dat 'probleem', terwijl je je ook zou kunnen focussen op 'fijn rijden'. Fijn-rijden-met-verstoringen kan nog steeds FIJN RIJDEN zijn. :):)

Hoe je er mee omgaat kan het verschil maken: http://bertieprinsen.nl/content/44-een-2-en-8

Dat vind ik ook echt super, en ik probeer ook echt te blijven rijden. Maar dan vraag ik me af hoe eerlijk ben ik tegenover hem? Hij is echt doodsbang en wat doe je dan.. Je proef redden of je pony verlossen van een hoop spanning en angst. Dan kies ik niet voor mezelf maar voor hem..

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:35

demo_love schreef:
Jammer, maar wel een heel dappere keuze!

Vanmiddag nog even naar het laatste deel van de finale van de Z2 gekeken. Gelukkig was de beste ook de laatste, wat een geweldig paard blijft die Rocky toch!
Ik zag net de uitslagen, maar jeetje wat een verschillen in punten weer bij dezelfde proef. Zelfs één met 24 punten verschil. Dan weet je toch ook niet meer hoe je rijden moet -O-

Il baal ontzettend dat de ring een halfuur uit liep. Zat er dus veeeel te lang op. Mijne was op, klapte helemaal achter de verbinding en bouwde veel spanning op. Jammer. Want ze stond er zo fijn aan van te voren. De hele week fijn op tijd kunnen rijden, en nu helaas een halfuur uitloop.. balen, balen.

Masja, what happened with you? Jij was zooooo tevreden over je proef en dan nog sta je onder mij?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:40

De laatste dag van de ruiterdagen was erg geslaagd, leuk Jolien dat je weer bij ons kwam zitten :D! Gelukkig geen nare valpartijen in de derby. Vorig jaar was het ook niet gelukt om Pim er helemaal in te krijgen, dit jaar wel :).
Op naar volgend jaar zullen we maar zeggen!
Bertie, bedankt voor je super uitleg in dit topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:46

Ja t was weer gezellig met de scouting :D Tot volgend jaar :P

Ik heb Bertie gemaild voor een workshop, misschien zijn er hier mensen geinteresseerd? Als Bertie wilt iig? :P