Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bix schreef:Bix schreef:Vanmorgen door de dierenarts bekeken; ingeënt, bloed afgenomen en wat mest meegegeven voor onderzoek.
Het is echt een leuk ventje!
Geen wormeneitjes gevonden! Nu nog bloed afwachten. Het lijkt een gezonde jongenmet een grasbuikje..hihi!
Ninette schreef:Iemand het liggend paard al tegengekomen op facebook? Iemand het gezien die er was?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
weet niet of het linkje zo werkt.......
trysteffy schreef:Ik wacht juist een jaar(eerst maar een baan vinden) om goed te plannen enzo.
Ik wil niet zoon duur shetje rond de 200 euro.
Stalling heb ik dan al bij me bijrijpaard.
Maar moet dan ook nog even rustig uitrekenen dierenartskosten als ie dan net aankomt.
Dan heb ik nu gewoon rustig de bedenk tijd en als ik werk heb ken ik gewoon rustig sparen en wat centjes apart leggen. En daarom wou ik ook weten hoeveel een pony op de Zuidlaren markt kost. Ken ik daar ook over na denken.
En wil een pony van de markt om hem nog een kans te geven dat ie niet terug naar de handelaar moet of naar de slacht
trysteffy schreef:Ik wil juist een dierenarts gelijk laten komen voor inenting en andere Controle of ie gezond is.
Wil wel dat er andere paardjes niet ziek worden of iets.
Wil dan gelijk handelen en daarna mag de pony even lekker een maandje wennen.
En daarna lekker heel rustig opbouwen.
Mijn keuze is een beetje geen zwarte Shetlander wil een beetje apart. Wil een ruintje en ongv 1 meter.
Daar Heb ik me dan hellemaal in bedacht alleen nou bedenken financieel dat is het belangrijkst!
Daarom vroeg ik het hier omdat veel van jullie hier wat meer van markten en anderen dingen weten.
Brainless schreef:Het wordt juist afgeraden om gelijk te enten.
Veel paarden hebben toch (redelijk) wat stress onder de leden door de markt/vervoeren/nieuwe indrukken waardoor oa hun weerstand even een dip heeft.
Daardoor kunnen ze best heftig reageren op een enting.
Brainless schreef:Elk jaar lees je het weer... gelijk enten/ontwormen en even later... hij is wat koliekerig, heeft wat koorts, is aan de dunne enz.
Vooral jonge beestjes die net bij hun moeder vandaar zijn of (jonge) paardjes die zo uit het weiland zijn getrokken zijn hier gevoelig voor.
trysteffy schreef:Als het ook gewoon bij iemand anders is dan alleen een markt. Zou ik hem ook hellemaal laten checken.
Het is net als bij me bijrijpaard die werd hellemaal gekeurd door de DA enn had hij een karper rug en de vorig eigenaar waar die vandaan kwam wist dat niet.
Okee met gelijk nee zo bedoelde ik het niet sorry bedoelde met een paar dagen eigenlijk
En met ontwormen doe ik wel eerst een mest onderzoek en daarna pas voor de zekerheid een wormenmiddel
Bix schreef:Meet Bøkko! (fjordxshet) Gisteren gemeten op 1.05m (leeftijd 2,5 volgens paspoort). Foto's zijn niet super, maar geven even een indruk.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Vanmorgen door de dierenarts bekeken; ingeënt, bloed afgenomen en wat mest meegegeven voor onderzoek.
Het is echt een leuk ventje!
trysteffy schreef:Het is net als bij me bijrijpaard die werd hellemaal gekeurd door de DA enn had hij een karper rug en de vorig eigenaar waar die vandaan kwam wist dat niet.