KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:42

Ja koud he, ik moest vannochtend werken op stal maar we hebben eerst gevoerd en toen 1,5 uur paadjes lopen schuiven vegen en strooien voordat er uberhaupt een paard buiten gezet kon worden :+
Cas heb ik vanmiddag even gereden, ging wel goed, Ik hoop zooo dat ik zaterdag gewoon selectie kan rijden.

Ohhh en die Petrie Athene zijn zo mooi! Heb daar ook tijden naar zitten kijken maar ik vond de boog net ietsje te laag + het wordt alsnog een behoorlijk dure laars als ik hem in mijn maat wil hebben aangezien ik zo'n onlogische maat heb.
Want ik ''moest'' van de winter nieuwe wedstrijdlaarzen en toen heb ik ze ook nog 100 x bekeken maar ik ben toch maar voor De Niro's gegaan :)
Laatst bijgewerkt door superlise op 15-01-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:44

Zou wel balen zijn als je geen selectie kan rijden zaterdag, daar train je toch extra voor. Dus duimen dat de sneeuw dan weg is!

Myour

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:46

De sneeuw zal zeker niet weg zijn, gaat niet dooien.. maar er komt in elk geval niets nieuws bij volgens de verwachtingen. Al hoop ik wel dat het snel weg is.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:47

Ja ik heb ook een extra les besproken voor donderdag om even heel wedstrijdgericht te rijden, want de laatste tijd zijn we alleen maar bezig geweest met echt zo te trainen dat cas zijn lijf beter gaat gebruiken maar voor het plaatje moet je soms even anders rijden, dan levert het je trainingsmatig wel niks op maar voor het oog scoort het dan beter :)

Als de wegen maar schoon zijn, en dat gebeurt denk ik wel zolang er niks bij valt. Echt dooien zie ik ook nog niet gebeuren maar opzich is dat niet zo'n ramp, ik hoef vrijwel alleen maar over grote wegen.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:49

Nou ik hoop voor je dt je dan een der deze dagen lekker kunt verder trainen... Zou jammer zijn als je je selectie niet kunt rijden door het weer!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:50

@ superlise: ooh dan zul je zeker wel op pad kunnen denk ik hoor :) hier waren de wegen ook al goed te doen vandaag en pas na zaterdag geven ze weer hogere kansen op sneeuw op. Denk dat het dus wel goed gaat komen voor je selectie! :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:07

@ Myour : Heerlijk geshopt gister. Hier lag vanmorgen een heeeeel dun laagje sneeuw. Succes morgen met je theorie. Ik zou dan ook eerder vertrekken ja.
@ lrtj_ : Fijn dat je afspraakje super was hihi. Hoop dat je een leuk vervolg krijgt!
@ Sizzy : Dat is handig als je kan thuiswerken met dit weer. Als ze praatjes hebben, is altijd een goed teken.
@ HafNap : En geen last van file’s, heb ik ook niet, ben ongeveer in 10 minuten op het werk. Leuk nieuwe laarzen. Succes met je les morgen.
@ flooredking : Leuk, heb je weer iets om naar uit te kijken. Ik had ook een voorstuk gezien van dat proefkonijn haha. Succes met leren!
@ Denise_billy : Gaat best snel hier ja, als je even niet op let, zijn we al paar pagina’s verder. Hoefijzers en sneeuw is geen fijne combinatie nee.
@ superlise : Hoop voor je dat er niet meer sneeuw komt. Dan kan je zaterdag toch daarheen.
@ Manny : Hier sneeuw het nu al steeds maar is veel natte sneeuw en klein.
@ _Sofie : Fijn dat je levend op school bent gekomen. Hoop ook thuis?
@ mariz : oeh die wedstrijd gaat dan wat worden als ze zo fris is nu. Is wel fijn dat je paarden toch met dit weer graag de wei op gaan. Mijn andere 2 paarden staan ook 24/7 op de wei met een schuilstal.

Ik heb ook niks met sneeuw. Als je niet weg hoeft is het mooi om naar te kijken of om met de hond te wandelen maar voor de rest niks. Heb al 3 keer me auto schoon kunnen maken. 2 jaar geleden ben ik wel een keer met Cavella gaan buitenrijden met een heel dik pak sneeuw. Wou dat ooit wel eens doen. De routes hier ken ik toch uit me hoofd en ze had geen ijzers dus hup naar buiten. Heerlijk is dat. In de galop door de sneeuw.
Net nog even bij Cavella geweest. Mijn moeder wou zelf toch kijken naar hoe ze liep. Naar de longeerbak. Eerste wat Cavella wou was rollen, daarna toch maar wat stappen, draven en galopperen. Helaas toch in draf en galop nog niet goed. Het leek wel iets minder. Maar ze kon wel heel leuk idioot doen…. En toch maar een dekentje erbij gedaan, ze voelde niet warm aan.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:32

Zoiets vermoedde ik al :+ ik ben ook nog steeds heel blij met mijn laarzen!
Combineren is wel wat lastiger idd, moet nog op zoek naar een geschikt wedstrijdjasje...

Nou vanmorgen ging het erg goed op de weg, nergens last van gehad. Ben ook erg blij met mijn winterbanden!

Laten we duimen dat het zaterdag weg is superlise! Al wordt het lastig zonder dooi.
Van mij mag het ook snel weer weg! Al schijnt het vandaag wel een prachtige winterdag te worden.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:36

Vind jou De Niro's ook heel mooi. Maar heb toch liever de stijvere schacht van Petrie. Die vind ik mooier inzakken. Zaterdagochtend gaan we *\o/* .

Hier ook heel blij met m'n winterbanden!

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:36

Hoe zit het eigen met kosten als je paard de eerste dag daar opeens kreupel is en je de rest van de week niet meer kan lessen!!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:58

Dan heb je pech volgens mij. Heb een keer gehad dat een jongen meteen de eerste dag viel en zijn been brak, die was dus ook meteen de eerste dag alweer weg en die kreeg toen zo'n oranje KNHS jas opgestuurd omdat het zo sneu was (was bij de ponyweken).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:04

Dat is wel leuk van die jas,
Maar wel jammer dat je dan geen geld terug krijgt, of een deel van je geld.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:12

Mja vorige weken had ik altijd pony's mee die ik reedt voor anderen, als er dan eentje kreupel zou worden kon ik zo opbellen en werd er een andere gebracht (heb ik nooit hoeven doen overigens). Maar nu met Cas heb ik ook geen alternatief, Cas is gewoon van mij maar ik rij dus niks meer voor anderen oid. Maar ik zou wel op kamp blijven denk ik, of iig naar de clinics komen enzo.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:14

Aaahhh super goed nieuws,
Mijn moeder mag geopereerd worden

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:16

lrtj_ schreef:
Aaahhh super goed nieuws,
Mijn moeder mag geopereerd worden

Waaraan mag ze geopereerd worden?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:19

Mijn moeder heeft heel erg overgewicht,
En ze heeft al een maagverkleining gehad en hier door kwam ze alleen maar aan. En de dokters stonden voor een raadsel, en nu krijgt ze een by-pass om te kijken of dit helpt.

Even voor de goede orde:
We eten gezond en snoepen nauwelijks en drinken thee koffie of water. Dus aan het eten kan het niet liggen.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:39

Oeii sterkte hoop dat de operatie goed verloopt!
Ik weet niet hoe dat zit ik denk dat je dan idd pech hebt.

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:10

Afbeelding
Yeeyy oplossing gevonden! Kunnen de dames toch nog in de paddock staan :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:12

Denise, geweldig!! _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:13

Haha geniaal

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:15

hahahah grappig

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:24

Whahaha mooie oplossing! :D

lrtj hopelijk komt alles goed met je mams! :(:)
Wanneer gaat het gebeuren?

Hier geen winterbanden, auto is zo goed als rijp voor de sloop maar hij doet het nog dus rijd hem op...
Wel al 2x aan het glijden geweest :')
Hoef ook nooit zo ver, alles is hier in de buurt, als het echt te erg word of gevaarlijk dan zet ik hem aan de kant en loop ik de rest (thuiszorg en paardjes ook in de buurt)

Afbeelding
kale koude spooky Wen :P
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:36

Als goed is ergens in april

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:38

Goedenavond, ik kom ook weer eens langsvliegen!
Drukke dag zo met werk tot 5 en daarna nog paarden doen, ben ik niet meer gewend :')

Wat nemen jullie eigenlijk mee qua spullen voor je paard?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:00

SRY: balen dat je paard nog niet helemaal goed loopt.
Irtj: spannend hoor operatie, hopelijk gaat t goed allemaal.
Denise: zo das creatief hahaha!
Mariz: leuke fotos, lekker hoor binnenbakkie!
Manon lekker bezig dagje gehad.

Heb echt een topdag gehad vandaag!! *\o/* Ben geslaagd voor mn theorie :D
Daarna mn bestelde spullen al binnen gehad en dus gelijk mn les gereden met mn nieuwe chaps en schoenen. Spekglad in de beugels := hahah maar echt een TOP les gehad! Mexx liet al snel fijn los, was goed voor het been en werkte heel fijn mee :) hij was af en toe beetje baldadig steeds op hetzelfde punt beetje bokkerig doen :P hij had vanochtend 1,5 kilo muesli van zn buurvrouw opgegeten := naast zn eigen brok nog haha dus viel me nog mee dat ie niet liep te stuiteren :P